Dotcom Radio

Ik ben op meerdere nieuwsbrieven geabboneerd en toen deze binnen kwam wilde ik die niet jullie onthouden.

“Investeer niet in wat je verwacht dat er gaat gebeuren, maar in wat je wilt dat er gaat gebeuren,” aldus Wouter Veer (Stichting ifund)

Als je dus aan je verwachting heel je toekomst hebt opgehangen, dan moet je wel in de goede richting denken. Een weg terug wil ik niet meer.

Ik denk dat we naar een mooiere wereld gaan, heb die al gedeeltelijk vormgegeven om een stapje voor te zijn.

Gaat Trump ons verlossen van C+ovid ?

Om de titel helemaal af te maken: “Hoe en Wanneer, gaat Trump ons verlossen van de C+ovid hoax, de geControleerde schapen (ovid) hersenspoel griep. Juist nu er weer een ‘nieuwe studie verscheen van Hydroxychloroquine.

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/08/gaat-trump-ons-verlossen-van-covid/

Al een stukje huiswerk voor dotcom radio a.s zondag

Ga jij mensen vragen of ze de COVID app geïnstalleerd hebben en zo "JA" zeggen dat ze niet meer welkom zijn?

Ik ga mijn mening nog niet zeggen om niemand te beinvloeden

Welkom zijn ze altijd. Maar graag zonder telefoon als de app geïnstalleerd is. Anderzijds, traceerbaar zijn we toch wel met zijn allen denk ik. Ook zonder die app.

Kom ik morgen op terug in een artikel, zonder vaccin zit ik dan zomaar een paar maanden per jaar opgesloten.

BEWIJS dat technische reuzen Facebook, Twitter en Google Chinees-marxistische stijl censuur gebruiken

In 2018 hielp Google de Chinese communisten bij het ontwikkelen van een sociaal krediet scoresysteem. Het scoresysteem, voor het eerst aangekondigd in 2014, beoordeelt de één miljard Chinese burgers op basis van hun gedrag en associaties.

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/09/bewijs-dat-technische-reuzen-facebook-twitter-en-google-chinees-marxistische-stijl-censuur-gebruiken/

Ja hartstikke leuk hoor henk dat je nu laat zien hoezeer go ogle heeft mee geholpen aan een gruwelijk controle systeem, maar ga nu maar ns artikelen schrijven dat mensen moeten stoppen met het GEBRUIK van go ogle producten en services.....

Ik heb daar alternatieven voor aangedragen en moet je lezen wat de reacties zijn laat staan of men het uberhaupt heeft toegepast.

Dus ga je hand maar ns in eigen boezem steken.

Leuk hoor dat men weer een bijeenkomst willen bij marijan, maar de cruciale vraag moet zijn wat heeft het voor verbetering gebracht in mijn leven.

Mike zegt niet voor niets WIJ moeten het doen en niet eea redder ala 80 kaar geleden en dat begint met concrete stappen die niet langer een bijdrage leveren aan een tech systeem ala go ogle ed.

Anders gezegd het wordt hoog tijd dat we het sprookjes tijdperk gaan inwisselen voor ons opnieuw educeren in zaken die er wel toe doen.

Met alle respect.

Ik zal nu wel afgeschoten gaan worden, maar so be it dan maar.

Joke, ik had een heel stuk proza geschreven in reactie op je post, maar toen ik het wilde plaatsen kreeg ik de mededeling dat ik elke 180 dagen een nieuw password moet creeren en ik zag dat ik daarom was uitgelogd. Ik heb nog even achter de schermen gezocht of het mischien opgeslagen was als concept, maar helaas. Nu moet ik dus mijn frustratie hierover opzij zetten en opnieuw beginnen. En juist daar ging mijn post over, dus ik mag nu mijn eigen wijze woorden gaan toepassen. Deze keer ben ik echter wel zo slim om de tekst even te kopieren voordat ik druk op 'verzenden'. Komt-ie:

Ik ga jou niet 'afschieten', Joke. Dat had ik voorheen misschien wel gedaan omdat mijn ego zijn gram wilde halen, maar dankzij de AA snap ik nu dat EGO staat voor: Edging God Out (God de deur uit werken). Maar ik zie bij jou ook een ego aan het werk, het gefrustreerde ego dat al zo vaak bepaalde info heeft aangedragen en vervolgens moet constateren dat anderen het 'maar niet willen zien'. Dit ego neemt Henk de maat over een artikel dat jij 'allang weet', want jij loopt lichtjaren vooruit op anderen als het om deze kennis gaat. Het is een heilloze weg, want dit ego wentelt zich maar wat graag in frustratie en zelfmedelijden. Bovenal plaatst het zich het liefst boven anderen. Hoe herkenbaar voor mij, Joke, ik heb dit gedrag in de loop der jaren herhaaldelijk vertoond!

De laatste tijd bemerk ik een bepaalde negativiteit of misschien zelfs wel somberheid/moedeloosheid in je reacties, Joke. Dit zijn ook 'trying times' en je uit een sentiment waar menig ander forumlid of stille lezer momenteel ook mee worstelt. Wanneer het maar even kan log ik in op de 24 hr Marathon Meeting van de AA via Zoom, waar ik eerder al een link naartoe gaf. Gisteren hoorde ik iemand zeggen: I may not like the way you choose to express yourself, but I will continue to love you, because like me you're an expression of God. WOW, krachtige woorden! Hier wil ik nog aan toevoegen dat diegene die het meest bij jouzelf triggert jou het meeste te leren heeft. Vanuit de wetenschap dat je uitsluitend JOUZELF kan veranderen gaat dit dan ook enkel over JOUW ongeduld, frustratie, boosheid, etc. Anders gezegd: gezien de toekomstige samen-leving waar wij straks met elkaar vorm moeten geven is er geen plaats meer voor op ego gebaseerde arrogantie of hooghartigheid. Weer iemand anders zei gisteren op die AA Zoom-meeting dat we spirituele wezens zijn en ons dus als zodanig dienen te gedragen. M.a.w.: al dat egogedoe houd je weg bij je werkelijke spirituele kern!

De AA ziet alcoholisme als een SYMPTOOM van een spirituele ziekte. Deze ziekte is het werkelijke VIRUS en grijpt wereldwijd om zich heen als een ware PANDEMIE. De uitingsvorm hoeft ook helemaal niet alcoholmisbruik te zijn, ook mensen die poepienuchter zijn lijden er aan. Om deze reden kan ik ook iedereen aanraden om eens met je mic en cam uit gewoon mee te luisteren en kijken op die 24 hr Marathon, je zult er veel van opsteken in korte tijd! Dit is tevens de reden waarom ik voornemens ben om een versie van dit programma te maken die niet noodzakelijk gericht zal zijn op alcoholisme of andere verslavingsproblematiek. De werkelijke verslaving is aan het EGO en daar zit de grootste mogelijkheid voor heling en terugkeer naar je eigen menselijke (lees: goddelijke) essentie. Dit zal mijn taak, opdracht en missie zijn om een BETER NORMAAL te helpen creeren, ik zie het nu helder als glas.

En dus kan ik jou of wie dan ook niet langer meer 'afschieten', Joke. Sterker nog, als er anderen zijn die dit menen te moeten doen om hun eigen ego te bevredigen krijgen ze met mij te maken! I got your back, lady. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Denk terug aan een moment dat jij met geen mogelijkheid te overtuigen was van een bepaalde waarheid omdat je er toen nog niet voor open stond of klaar voor was. Wij mensen zijn feilbaar en niets menselijks is ook jou vreemd. Check your ego at the door, ego is not your amigo!

Mike

Mooi gezegd Mike. Ik kan alles niet (meer) zo maar uit mijn mouw schudden maar heb destijds wel veel boeken gelezen die mij zeker - hopelijk ten goede - hebben veranderd. Ik heb in ieder geval meer begrip voor anderen. maar tegelijkertijd kom ik helaas mensen tegen die voor dat soort dingen - wijsheid - niet openstaan. Waarmee ik juist niet wil zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb.
Hier leer ik iets en ik heb al eens aangegeven dat ik - al ben ik de jongste niet meer - leergierig ben.
Mensen bij de AA zijn toch ook niet ineens veranderd? Ik veronderstel dat nieuwelingen open moeten staan voor verandering, niet alleen wat betreft hun drank maar juist en vooral over hun gedrag - blijven ze wel weg omdat ze hun gedrag niet willen aanpassen.
Ik denk hierbij in dit geval aan mijn ex, typisch iemand die niet naar zichzelf wilde kijken.
Volgens mij kan niet iedereen meelezen bij de AA. Moet je inloggen of lid zijn. Bovendien vind niet iedereen het prettig dat iedereen zomaar mee kan lezen denk ik.

Volgens mij kan niet iedereen meelezen bij de AA. Moet je inloggen of lid zijn. Bovendien vind niet iedereen het prettig dat iedereen zomaar mee kan lezen denk ik.

Het zijn geen leessessies, maar praatsessies. Mensen delen ervaringen, gevoelens en levenslessen met elkaar. AA is niet exclusief, IEDEREEN mag inloggen en meeluisteren en meekijken. Het enige wat je moet doen is Zoom installeren op je mobiel of computer. AA staat voor ANONIEME Alcholisten, dus NIEMAND hoeft te weten wie jij bent, je kunt om het even welke naam hanteren (in jouw geval bijv. Romagi). De Marathon Meeting die ik regelmatig bezoek is deze:

https://aa-intergroup.org/oiaa/meetings/?types=24%2F7

Scroll naar beneden en ga naar 24hr Marathon Meeting. Misschien is de drempel nu lager voor sommigen, omdat de werkelijke problematiek helemaal niet alcohol is maar verslaving aan het EGO. Wat heb je te verliezen? Afhaken kan altijd nog.

Mensen bij de AA zijn toch ook niet ineens veranderd? Ik veronderstel dat nieuwelingen open moeten staan voor verandering, niet alleen wat betreft hun drank maar juist en vooral over hun gedrag – blijven ze wel weg omdat ze hun gedrag niet willen aanpassen.

Vandaar de 12 stappen die je bij AA dient te doorlopen. De eerste 3 stappen gaan over de erkenning dat je machteloos staat over je verslaving en dat je geen controle kunt uitoefenen over je leven en dat je je moet overgeven aan een Hogere Macht zoals jij deze begrijpt en invult. Dat is dus de totale wegcijfering van het ego en de erkenning dat je het niet alleen kunt en dat je hulp nodig hebt van hogerhand. De tweede 3 stappen gaan over 100% eerlijke en ongecensureerde zelfreflectie, waarbij je met de billen bloot moet over woorden en daden die anderen schade hebben berokkend en deze karaktergebreken weggeeft aan je Hogere Macht. De derde 3 stappen gaan over het erkennen van deze misstappen en gebrekken naar diegenen die het betreft, ongeacht of dit leidt tot herstel van relaties met diegenen. De laatste 3 stappen gaan over een dagelijkse inventaris opmaken van je gedrag, mediteren en bidden en jezelf in dienst stellen voor anderen om hen te helpen met dezelfde problematiek.

De rode draad die door alle 12 stappen heen loopt is het opgeven van het ego, dat twee expressies kent: superieur (arrogant) en inferieur (slachtoffermentaliteit). Je snapt misschien ook waarom verslavingsproblematiek hier een expressie van is, want het is alles-of-nietsgedrag, uitsluitend extremen opzoeken en niet het midden zoeken. Stay in the middle, so you won't fall off the edges.

AA is een platte organisatie, er is geen hierarchie. We helpen en ondersteunen elkaar en de organisatie bedruipt zichzelf ook met ons eigen geld. De enige vereiste om aan AA deel te nemen is het voornemen om te stoppen met je verslaving, je mag er dus zelfs aan deelnemen als je nog wel actief verslaafd bent. AA verplicht je tot niets, zelfs niet tot het erkennen van een Hogere Macht. Als je door de link hierboven scrollt zie je zelfs dat er AA-groepen zijn voor atheisten en agnosten.

Persoonlijk denk ik dat je wel een belangrijke schakel mist als je die spirituele opdracht niet wil aan gaan, maar uiteindelijk zit jij aan het stuur van je eigen leven. Het is jouw persoonlijke reis, waarin jij datgene doet waar jij aan toe bent wanneer je er aan toe bent. Ik moest er 53 voor worden om dit aan te willen gaan en idd ben jij ook nooit om te leren, Romagi, niemand is dat. Wat ik maar wil zeggen is: er is geen sprake van welk dogma dan ook binnen AA, het is de meest onzelfzuchtige organisatie die ik ken.

Aan het eind (en soms aan het begin) van elke meeting hoor je de 'serenity prayer', het 'gebed om kalmte'. Ik zal het hieronder zowel in het Engels als in het Nederland plaatsen, zit een hoop waarheid in:

God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

God, schenk mij de kalmte om te aanvaarden
wat ik niet kan veranderen, demoed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.

Mike

wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.

Prachtig! Dit is al jarenlang mijn 'lijfspreuk', mooi dat ik deze hier nu tegenkom.

wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.
Ik ken deze spreuk ook al heel lang en hij is de basis van de rationele emotieve gedragstherapie van Albert Ellis. Deze therapie is gebaseerd op het gedachtengoed van Epictet.
Geef me de moed te accepteren wat niet in mijn vermogen ligt, de kracht om alles te doen wat in mijn vermogen ligt en de wijsheid tussen die twee onderscheid te maken.
Op basis van deze theorie heb ik ooit mijn eigen firma (trainings- en coachingsbureau) opgebouwd. Helaas lukte het me niet om daar van te leven.

Maar ik kijk op deze tijd terug als een periode waar ik heel veel van geleerd heb.

Dorothé

Wie naar de bijeenkomst op 4 juli bij Marijan is geweest herinnert zich Mieke nog wel, de 'stille' lezer die heel wat te vertellen had die dag. Met haar toestemming plaats ik hier een reactie via email die ze me vanochtend stuurde:

Ons EGO zegt: Eerst zien, dan geloven.
Onze SPIRITUALITEIT zegt: Eerst geloven en dan zien.

Die spiritualiteit is er al eeeeeeeeeeuwen geleden letterlijk en figuurlijk uitgeslagen door de heersende machthebbers.
Dat maakt velen van ons blind, doof, angstig, uit het lood geslagen en ver van ons werkelijk ZIJN af. Kortom, volgzaam en manipulatief.
De tijd is NU om dat tij te keren!!
In deze eindtijd van totale gekte, is het zaak om heel dicht bij je eigen te zijn en te blijven.
Zie het als een gigantisch toneelstuk waarin jij jouw licht en liefde mag uiten en door je kalmte en vertrouwen te bewaren word jij een veilige boei in een woeste zee.
Heb in hemelsnaam vertrouwen in het PLAN en in JEZELF!

HET KOMT GOED lieve mensen, we worden alleen tot het uiterste getest.
Houd vol en geef nooit maar dan ook nooit op.
De wereld heeft ons straks heel hard nodig.
Diegenen die voorop lopen vangen altijd de klappen op maar dat kunnen wij hebben.
Je krijgt nooit meer op je bord dan dat je aankan.

Liefs en wijsheid voor iedereen,

Mieke

Gevolgd door een tweede bericht met daarin deze tekst:

Wat mij enorm helpt dezer dagen is je kalmte en rust uit te stralen en vooral de HUMOR erin gooien.
Dan word jij niet uit jezelf "getrokken" en de "niet- wakkeren" worden niet gevoed in hun domme onwetendheid.
Ik lach naar iedereen en daarmee ontmoet je je wakkere medemensen en de anderen weten er geen raad mee maar het zal ongetwijfeld hier en daar een zaadje planten.
Ik ging er voorheen als een ongeremd projectiel doorheen( ego..) , was daarna compleet gedraineerd en boos.
Kreeg koppijn en kweekte vooral veel weerstand.
Dat doe ik niet meer want dat is niet de weg. Met geduld en vriendelijkheid en liefde gaat het oneindig veel beter, niet alleen voor mij maar ook voor de ander.
Dit is voor mij de weg want zo kan ik zijn wie ik werkelijk ben en nu ook mag zijn.

En de tijd van redpillen is nu voorbij , niet iedereen gaat wakker worden. Dat is helaas zo en daar veranderen wij niks aan. Wij hebben ons best gedaan en daar mogen we trots op zijn. Niet iedereen is te redden. Maar ook voor die mensen wordt gezorgd. Een ieder loopt zijn weg in zijn tempo en uiteindelijk komen wij allemaal daar waar we moeten/willen zijn.

Mieke

Niets aan toe te voegen. Doe er je voordeel mee!

Mike

Allemachtig hier worden wel wat teksten de ether in geslingerd die ik na meerdere keren lezen nog niet goed kan interpreteren of mn hoofd zit te vol dat kan ook heb nog al hectische dagen achter de rug prive gezien.

Mike en al die anderen ik sluit me aan geweldige teksten en ja je krijgt datgene op je pad wat je aan kan en wens wijsheid en je zult uitdagingen krijgen die je wijs zullen maken, wens kracht en je zult tegenslag krijgen om kracht te tonen etc etc wees dus voorzichting wat je wenst en zegt de kracht van woorden is enorm (zie oa. bruce lipton).

En ja je krijgt die mensen op je (digitale) pad die je iets kunnen leren (inspireren, motiveren en of confronteren) en ja ego is een onverzadigbaar iets en zodra je dat beseft is het monster op zn minst getemd.

Dit forum heeft vele kanten van kennis niveau dit is wel er een die ingelijst mag worden.

Leuk hoezeer iemand die zn eigen verslaving als voorbeeld neemt om een goed mens te worden 2.0 neerlegt op een forum wat de impact daarvan ten goede is als je dat op een niet slachtoffer manier kan 'presenteren' hulde daarvoor.

Kracht tonen door je kwetsbaarheid te delen.

En de tijd van redpillen is nu voorbij

Ik denk dat de grote hoos met vragen nog moet gaan beginnen.
Vragen die wij ook niet kunnen beantwoorden
Als de beerput helemaal open gaat komen er voor 'ons' ook nog verrassingen boven
Mensen zullen langzaam maar zeker met vragen durven te komen

Is dat geen redpillen of hoe moeten we die nazorg gaan benoemen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan