Dotcom Radio

Zelfbeschikkingsrecht #IkDoeNietMeerMee

De Amerikaanse revolutie, de Franse revolutie en al die duizenden kleine geschillen maken dat zich nu miljoenen mensen in hun graf omdraaien als ze de waanzin van de dag aanschouwen. Dat waar zij voor hebben gestreden werd in een paar luttele maanden in de prullenbak -GESMETEN- als afgedaan omwille van het algemeen belang. -Onze gezondheid-

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/19/zelfbeschikkingsrecht-ikdoenietmeermee/

Van een dotcom luisteraar PA Triot
Een pagina boordevol links die kan ik hier dus niet plaatsen
Nieuwe adressen van YouTube gedupeerden
https://gedachtenvoer.nl/2020/10/19/youtube-drijft-de-censuur-op-de-spits/

Spamfilter: Junk Verslaggeving

Regelmatig krijgen we reacties op dotcom.radio en deze website over zaken die wij al lang geleden benoemde. Maar dat vinden we prima, het betekent dat mensen aan het ontdekken zijn hoe de wereld in elkaar zit. Donald Trump heeft de term “Fake News” op de kaart gezet en aan de reacties van de media, met name RTL, NOS en de schrijvende pers vinden ze het niet leuk dat de massa hun misdadige spelletjes beginnen te doorzien. Hieronder een artikel van 13 jaar geleden waar we het Nep Nieuws aan de kaak stellen met een onderwerp dat nog steeds niet tot de massa is doorgedrongen. Ernstige ondervoeding in de westerse wereld wat zeker actueel is met de Corona crisis. Het is niet het virus maar exosomen die als redmiddel te hulp moeten schieten om het lichaam te reinigen van gifstoffen door vitamine D gebrek, scheurbuik etc.

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/19/spamfilter-junk-verslaggeving/

dankzij een forumlid (JvD geloof ik dat het was)

Oude ‘wijsheid’, … lezen tot je het begrijpt !

Vandaag kwam ik dit bericht tegen op het fa(c)tsforum van Mike (dotcom.radio) door een van de forumleden geplaatst. The Protocols van de wijzen van Zion, had ik daar van gehoord, ja in 2009 reeds maar gelezen, nee. Bedankt voor het delen want het is de keiharde waarheid !!

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/21/oude-wijsheid-net-zolang-lezen-tot-je-het-begrijpt/

Gisteren benaderd voor een TV programma over complotdenkers. Nee, bedankt. Ik ben geen complotdenker maar complot onderzoeker. Geen zin om weg gezet te worden. Want gekke Henkie ben ik al, maar daar kies ik zelf voor

Week 12 zonder alcohol en tijd voor een nieuwe driewekelijkse update. Samen met mijn AA-sponsor heb ik stap 1 afgerond:
We erkenden dat we machteloos stonden tegenover alcohol – dat ons leven stuurloos was geworden.
In het Engels is de vertaling van 'stuurloos': unmanageable. Het eerste deel, de erkenning dat alcohol meer macht over mij heeft dan ik over alcohol, is het gemakkelijkst. Maar de erkenning dat ik een slechte manager ben van mijn leven is nog niet zo eenvoudig. Immers, ik had toch gewoon een baan en heb nu al 25 jaar dezelfde vriendin. Ik ben niet die typische alcoholist die 's ochtends met een fles sterke drank opstaat en er 's avonds mee naar bed gaat en alles kwijt is geraakt: huis, relaties, geld, alles. Hoezo is mijn leven stuurloos? Het antwoord is simpel: als ik zo'n goede controle over mijn leven zou hebben, had ik me dan schuldig gemaakt aan alcoholmisbruik? De alcohol is een symptoom van stuurloosheid. Al mijn hele leven ben ik mateloos en grenzeloos op veel meer vlakken dan drank alleen, ik ben inderdaad een slechte manager van mijn leven!

Dit is de eerste stap naar de totale capitulatie van mijn ego. Ik zit nu volop in de tweede:
Kwamen ertoe te geloven dat een Macht groter dan wij zelf ons gezond verstand weer kon herstellen.
In het Engels luidt het laatste gedeelte: could restore our sanity. Dat is nogal wat, want dan moet je toegeven dat je een zekere mate van 'insanity' bent, gestoordheid! Hoezo gestoord? Ik beschik toch over een gezond verstand? Als dat zo was, was mijn leven niet stuurloos en had mijn gezonde verstand mij behoed voor herhaaldelijk alcoholmisbruik. Bij AA spreken ze over een 'disease', een ziekte. Soms wordt het een 'mental illness' genoemd, een geestesziekte. Als je leven stuurloos is (stap 1) en je tot op zekere hoogte 'insane' bent (stap 2), dan ben je ontoerekeningsvatbaar en zul je je moeten overgeven aan een macht die groter is dan jijzelf. Alleen een spirituele ontwaking kan je dan behoeden voor jezelf! Ik ben dus naar stap 3 aan het toewerken:
Besloten onze wil en ons leven over te geven in de hoede van God, zoals wij Hem begrepen.
Het mooie van AA is dat je mag geloven in God zoals jij hem/haar/het ziet. Wie moeite heeft met een mannelijke god kan er voor kiezen om God als vrouwelijk te zien. Of als genderneutraal. Het mag zelfs een Vliegend Spaghettimonster zijn, het maakt allemaal niet uit. Het enige wat telt in dit stadium is dat je je leert overgeven aan een Hogere Macht zoals jij deze begrijpt, omdat 1 ding zeker is: jijzelf kan dit niet op eigen houtje oplossen. Dit beeld van God kan (en zal waarschijnlijk ook) na verloop van tijd veranderen, naarmate je meer en diepere spirituele inzichten krijgt. Er zit geen dwang achter en het is niet dogmatisch. Het enige wat vereist wordt is dat je je ego aan de kant leert zetten en je 100% leert in dienst te stellen van je Hogere Macht.

Dat klinkt allemaal mooi en prachtig, maar dit is zeer eng en confronterend als je je hele leven lang al geleefd hebt met een ego dat jou heeft wijsgemaakt dat het alles onder controle heeft, ook als herhaaldelijk is bewezen dat dit helemaal niet zo is. Dit ego stelde zichzelf graag boven anderen, eveneens vanuit de illusie van controle. Ditzelfde ego moet nu capituleren voor de wetenschap dat controle en ongecontroleerd gedrag met elkaar in tegenspraak zijn en dat hier maar 1 woord voor is: insanity. Stuurloos en gestoord, dat zijn pijnlijke woorden voor een opgezwollen ego dat vele jaren lang met drank is gevoed!

Dat is het proces waarin ik nu verkeer en dit is de tussenstand na exact 12 weken alcoholvrij en godzijdank (letterlijk!) in toenemende mate ook egovrij zijn. Over 3 weken meer, tenzij er in de tussentijd nog spectaculaire inzichten te melden zijn!

Mike

Misschien kun je "drank" ook vervangen door "sigaretten".
Misschien niet helemaal hetzelfde maar ik zie wel overeenkomst. Niet voor mij hoor maar een goede kennis.

Schrijf jij MoeD al met een D of nog met een T – MoeT ?

Moed tonen is niet iedereen gegeven en iets moeten stuit veelal tegen weerstand op. Van mij moet je dus niets, het is je eigen toekomst die op het spel staat en om je mening te uiten is vandaag de dag al MoeD voor nodig

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/22/schrijf-jij-moed-al-met-een-d-of-nog-met-een-t-moet/

Mike, weer moeD met een grote D, erg moedig.

Dit is een proces waar we dus eigenlijk allemaal door heen moeTen gaan om zuiver en  transparant voor GOD te durven staan en een nieuwe start te kunnen maken.

Dorothé

Wat ontzettend knap van jou Mike! Mijn ex is alcoholist. Ook niet passend binnen het stereotype plaatje. Ik vond de YT videos van Dr. Gabor Maté heel verhelderend.

Die dr is bekend voor traumahealing als ik me goed herinner, in de orde van Peter Levine en Bessel van der Kolk

Wow Mike wat een verhaal. Knap van je om dat zo te delen en uit te leggen.

Zelf ook verslaafd ( geweest ) nou ja bijna 1 jaar clean. En dan vooral bier. Soms wel 7 halve liters per dag!

Heb zelf bij de Brijder gezeten in de kliniek.

Ze werken bij de AA denk heel anders. Ikzelf hou er niet zoveel van om in een groep te zitten en mijn verhaal te doen.

Maar dat van die hogere macht wat je vertelde is wel iets wat indruk op mij maakt. Zo had ik het nog nooit gezien.

Zo leer ik ook weer van anderen!

Dank je wel voor het delen Mike.

Ragnar

Dank voor de complimenten en steunbetuigingen allemaal!

@Ragnar, puur en alleen stoppen met drinken is volgens de AA geen herstel. Het werkelijke herstel komt pas a.g.v. een spirituele ontwaking, anders loop je altijd het risico op een terugval. Het is zaak om te ontdekken WAAROM je wilde drinken.

Ik was vroeger een verlegen kind. Ik dacht dit overwonnen te hebben toen ik muziek ben gaan spelen voor publiek. Ik merkte dat ik hierdoor ook buiten het podium me zekerder voelde. Nu begrijp ik dat dit samenviel met mijn werk als docent en later ook het geven van lezingen. In alle gevallen deelde ik mijn kennis,en talent met een groep. Hoewel dit een zeer nuttige functie is voor de samenleving heb ik nooit werkelijk die verlegenheid overwonnen, omdat spreken of spelen voor publiek allemaal draait om een uitvergrote versie van mijzelf, het verlegen jochie bouwde een personage om zich heen om zich achter te kunnen verschuilen. Nu leer ik om 100% echt te zijn in mijn persoonlijke communicatie van ziel tot ziel zonder te vervallen in schuchterheid en word ik echter, authentieker.

Het ego ziet zichzelf als los van een ander en voor je het weet ben je ook 'van God los'. Ik was ook goed voor tussen de 4 en 8 blikken bier per dag, soms zelfs nog meer. Nu ben ik er al 84 dagen totaal niet meer mee bezig. Ik voel me lichter en vrijer dan ooit tevoren en wat mij betreft is dit proces nu al onomkeerbaar!

Mike

Je was niet voor niets verlegen. Zit daar niet de pijn waarom je je ging verdoven?

Het ego is slim hé en zal zich niet zomaar om laten turnen en mensen zonder masker.. dus authentiek, zijn in mijn ogen vaak de leukste.
Wel ingewikkeld hoor om erachter te komen wie je bent zonder het ego.

Tot nu toe valt het niet tegen, Johnny. Ik vraag me eerlijk gezegd af waar ik al die tijd zo bang voor ben geweest.

Mike

Wie ben je dan, zonder het ego? Als je je wil en leven overgeeft aan God, hoe gaat je leven er dan uitzien? En wat is je perspectief als je het leven geleefd hebt en oud geworden bent, en je ‘vertrek’ in zicht komt?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan