Dotcom Radio

Het is voor mij te vroeg om hier antwoord op te geven. Ik laat het je weten als het zover is middels deze driewekelijkse updates.

Mike

Een boeiend traject Mike!
En wat zit daar weer achter? Wat maakt dat het ego doet wat het doet? Steeds dieper en breder kijkend.

De wil van het ego is sterk. Wil overleven. Geeft niet zomaar op. Is listig, bedriegliik en zit vol met fratsen.

De materie van Gabor Maté is fantastisch en ontzettend verhelderend.

Krijg net een bericht op twitter met dreigend zijn artikel te verwijderen (staat top 3 in de zoekmachine)

Geachte heer Mutsaers,

Daar u geen enkel contact met mijn client heeft genomen om te verifiëren wat u schrijft in uw artikel over de heer Raatgever het volgende:

U heeft twee uren vanaf nu om het artikel over de heer Raatgever te verwijderen. Doet u dat niet dan gaan we naar de rechter wegens smaad. Ook kunt u in de Morvan dan regelmatig bezoeken verwachten van advocaten en deurwaarders om u te onteigenen.

Gezien de inhoud van uw website zijn we coulant met u. U staat duidelijk aan dezelfde kant. Wel zou u zich kapot moeten schamen over het VOLLEDIGE gebrek aan fatsoen door geen contact met de heer Raatgever op te nemen VOOR publicatie.

Voor nu verblijven wij,

Hoogachtend,

Mark Hendrikse

Advocaat

namens de heer Raatgever

Zozo, je hebt duidelijk invloed! Wat betreft rechtsgang en regels kan ik geen advies geven, maar je punt is gemaakt lijkt me dus ik zou het overwegen om het eraf te halen. Het lijkt me dat je tijd en energie te kostbaar zijn om hieraan te wijden; zeker nu er zoveel gebeurt.

Henk, verwijder het gewoon. Het sop is de kool niet waard. Duidelijk is wel dat de bekering tot het christendom van WR niet heeft geleid tot vergevingsgezindheid en naastenliefde. Ik had ook niet anders verwacht, wel gehoopt dat hij me zou verbazen.

Mike

Henk, je moest eens weten wat die gast zelf schrijft op FB. Hij schrijft nog steeds shit over VW.
Ik ga je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik zou die gegevens verzamelen en de bal terug kaatsen. Wie weet kun je aangeven dat je WR net zo goed voor de rechter daagt. Zou mooi zijn als Jeroen Pols daarbij bij kan staan. Willem heeft destijds gezegd dat ie bezig was met mensen voor de rechter dagen. Dus de shit die WR verkondigd mag wel. Maar als hem hetzelfde overkomt is hij ineens zielig??? Hij zou eens daadwerkelijk moeten voelen wat echt zielig is!

Ter illustratie.

Tb610xn3vtnf84arhd1bt7691xgrs6s3e.jpg
Tvnnkjqs3bdisdalt6z1sws2blo4g5ygq.jpg

Maar als ik zeg dat FB vol met dit soort egomaniakken zit dan is dit niet zo...

Henk, ik raad je aan om niet deze strijd aan te gaan. Laat je Hogere Macht hier maar over oordelen, verspil je energie niet aan dit soort dwazen, die uiteindelijk toch op hun eigen zwaard vallen. Never interrupt an enemy while they're busy destroying themselves...

Mike

Waarom nou weer dat zinloze over fb of Twitter? Waarom niet ieder lekker zelf laten beslissen? Alsof die eikel niet op Twitter zit en onzin verkondigd. Dit soort lui willen op zoveel mogelijk sociale media zitten. Het enige doel wat deze sukkel heeft is mensen scoren voor zijn politieke partij. Hij krijgt ook echt fantastische reacties van mensen zo te lezen op FB. Levert vast leden op🙄 zo gek zijn ze niet op fb omdat er maar weinigen zijn die hem steunen.

Naast energie zou dit dan ook nog een hoop geld kosten toch?
We leven nu eenmaal in een "democratie".. Maar niet heus.

Waarschijnlijk niet kosteloos nee. Maar goed om te weten dat WR zelf het geld er ook niet voor heeft. Heb al vaker gelezen dat ie alles is kwijt geraakt. Van die lui die het voor hem opnemen omdat ie alles kwijt is en dus ineens zielig is.
Dat betalen zal ie dan van de donaties moeten betalen waarschijnlijk. Heeft ie wel meteen een schandaal aan ze broek. Maar goed, ik ga me verder niet bemoeien met wat Henk zou moeten doen. Niet aan mij.

Ben ik toch wel nieuwsgierig naar en schiet me ineens te binnen. Kan hij Henk wel voor de rechter dagen in Nederland als hij inwoner is van Frankrijk? Geen idee maar dat lijkt me toch moeilijk.

Sorry, ik had nog niet gereageerd over hoe ik het gedaan heb. Was al weer volop bezig met mijn volgende project, mijn terugkeer op de radio en dan nu hier in Frankrijk. Dat geet prositieve energie.

Ik heb het artikel van WR, wat een twitter draadje van Mike is met een voorwoord van mij op prive gezet. Mocht hij nog eens iets heel stoms uithalen dan kunnen we dit bericht in èèn klik weer terug plaatsen. Werd wel vervelend voor WR, een twitter draadje is weer weg als de storm is gepasseerd, maar dat zelfde op een goed bezochte website leverde #1 op in Google zag ik, het blijft dus in het oog van elke storm staan.

Nog een misstap en ik plaats het zo weer terug compleet met de email bedreigingen.

De mail van de zogenaamde advocaat heeft hij zelf verzonden en dan nog: "Ik ken de morvan op mijn duimpje.", met andere woorden ik kom je wel even opzoeken. Daar wordt ik heeeel bang van, niet echt dus.

Maar het is zo het is. WR heeft gezien dat anderen een pain in the ass kunnen worden op Google voor hem. Nog een ernstige misstap en we'll be back. Gaan we het morgen nog even over hebben op dotcom, even kort aanstippen.

Goeie beslissing Henk. Als het echt per mail is gegaan dan kun je zo het ip adres achterhalen. Het zegt wel genoeg over zijn manier van handelen als hij de naam van een advocaat verzint.
We hebben ook genoeg gegevens over deze mafkees! Overigens heeft Mordechai Krispijn ook nog gereageerd op de FB pagina van Wouter. Daarnaast kraakt wouter het bloemen meisje hélemaal af .

Plus WR gaat er nu met je slogan vandoor.

Tntr23l48mcr0t4ztxuvq0q0uwqr2n86z.jpg

Tgakyahkhmqz7uon9yt0jlvx0528yu8u0.jpg
T238h73ni6as8fy1hau630q1ic9842qyb.jpg

Goeie beslissing Henk. Als het echt per mail is gegaan dan kun je zo het ip adres achterhalen. Het zegt wel genoeg over zijn manier van handelen als hij de naam van een advocaat verzint.
We hebben ook genoeg gegevens over deze mafkees! Overigens heeft Mordechai Krispijn ook nog gereageerd op de FB pagina van Wouter. Daarnaast kraakt wouter het bloemen meisje hélemaal af .

Plus WR gaat er nu met je slogan vandoor.

Tgakyahkhmqz7uon9yt0jlvx0528yu8u0.jpg
T238h73ni6as8fy1hau630q1ic9842qyb.jpg

Net deze video gezien van Gabor Mate:

Hij stelt dat verslaving voortkomt uit traumatisering in de kindertijd. Ik ben 100% zeker niet getraumatiseerd gedurende mijn jeugd, ook niet in mijn prille jeugd! Bovendien zou ik mezelf willen omschrijven als verslavingsgevoelig. De reden waarom ik dit onderscheid maak is dat ik nu al 12 weken totaal niet meer bezig ben met alcohol. Daarvoor was ik uiterst gevoelig voor verslavend gedrag m.b.t. alcohol. Wat is er veranderd de afgelopen 12 weken? Ik heb een beslissing genomen en ben onmiddellijk aan de slag gegaan met AA.

En daarmee komen we op het volgende punt dat hij noemt. Slechts 5% van zijn patienten komt succesvol van hun verslaving af. Zet dit af tegenover AA:

https://luxury.rehabs.com/12-step-programs/aa-success-rates/

Zij die niet succesvol zijn in AA zijn dit om de volgende 3 redenen:

1. Ze doorlopen de 12 stappen niet.

2. Ze doorlopen de 12 stappen wel, maar zijn niet of onvoldoende bereid om het harde werk te verrichten dat nodig is om de stappen echt goed te doorlopen. Het allerbelangrijkste is 100% eerlijk zijn naar je Hogere Macht, naar jezelf en naar anderen.

3. Ze doorlopen de 12 stappen, maar zijn niet of onvoldoende bereid om naar meetings te blijven komen en/of service naar andere alcoholisten te verrichten.

In alle 3 de gevallen gaat het om het ego dat hen die niet succesvol het programma doorlopen wijsmaakt dat ze het wel zelf af kunnen. In dat geval terug naar stap 1, toegeven dat je machteloos bent over je verslaving en dat je geen controle hebt over je verslaving en over je leven in het algemeen.

Ik denk dus dat Gabor Mate als arts teveel gefocust is op de fysieke verslavingsproblematiek. Stoppen is relatief makkelijk, zelfs voor hardcore drugsverslaafden. Het probleem is 'recovery' (herstel), aangezien hier een SPIRITUELE ONTWAKING voor nodig is. Ik vermoed dat Mate hier helemaal niet mee bezig is en dat dit de reden is voor zijn lage succespercentage. Ik denk dat je als arts teveel je patienten wil 'redden', maar je moet ze juist helpen om ZICHZELF te redden. Een spirituele ontwaking kan alleen van binnenuit komen en daarvoor zul je eerst bij jezelf naar binnen moeten durven kijken. Dit verklaart ook waarom sommigen ook bij AA niet zullen slagen, want dat is nl. superconfronterend en het ego zal keihard terugvechten!

Wat ik wel interessant vindt in zijn verhaal is de manier waarop de samenleving met verslaving om gaat. Het succes van AA zit hem in de verbinding met lotgenoten middels het bijwonen van meetings en service verrichten naar mede-verslaafden. Verbinding is het geneesmiddel en spiritualiteit is verbinding! De samenleving laat deze mensen in de kou staan. Ik zag eerder dit jaar een TED-talk van iemand (kan nu niet op de naam komen, als ik deze weet post ik die TED-talk hier), die vertelde dat als je in het ziekenhuis komt je uiterst zuivere vormen van morfine en heroine krijgt als pijnstilling, terwijl de troep die je op straat koopt vaak bij lange na niet zo zuiver is. Toch raken de meesten van ons niet verslaafd aan die pijnstilling, terwijl we dat wel zouden worden van dat straatspul. Hoe kan dat? Antwoord: als patient word je verzorgd, krijg je alle aandacht, wordt er om je gegeven, op straat niet. Wat is de werkelijke verslavingsproblematiek? Isolatie, gebrek aan verbinding! Het middel verschaft je (tijdelijk) de endorfinen die je brein zelf zou aanmaken als je een liefdevol onderdeel zou uitmaken van een groter geheel. Ziehier het succes van AA! De 12 stappen leren je om liefdevolle verbinding te maken met je Hogere Macht, jezelf en met je medemens. Dat, en niets anders, is het geneesmiddel!

Gabor Mate heeft dus gelijk dat de samenleving verslaving produceert en in stand houdt. En het is om deze reden dat ik mezelf tot taak heb gesteld om het uiterst succesvolle AA-programma te herschrijven zodat dit niet uitsluitend beperkt blijft tot de slachtoffers (verslaafden) maar uitgebreid wordt om de oorzaak (de egoistische/narcistische maatschappij) te proberen te fixen op hetzelfde inviduele niveau als AA doet, met als bedoeling dat dit uitwaaiert naar de rest van de samenleving. Toen ik succesvol mijn eerste stap had voltooid zei mijn sponsor tegen me: gefeliciteerd Mike, hiervoor moeten ze in de buitenwereld 10 jaar op hun kop staan in yogastand. Als er zo snel zoveel winst behaald kan worden, dan mag dit niet beperkt blijven tot mensen met verslavingsproblematiek, dan moeten we dit gaan toepassen op iedereen die worstelt met hardnekkige, negatieve gewoontes en gedragingen en de soms verwoestende gevolgen daarvan. Voor dit soort gedrag hoef je heus niet alleen maar stimulerende of verdovende middelen te gebruiken!

Dank voor de tip over Gabor Mate, maar zijn ideeen zijn niet zo diepgaand als die van Bill en Bob, de oprichters van AA. Jullie houden die TED-talk van die ene spreker nog van me tegoed!

Mike

Wouter Raatgever

Artikel binnen twee uur op prive gezet

Wel melding gemaakt van bedreiging op twitter

* bedreiging Wouter Raatgever
Vrijdag via sms " Je bent gezien" om 15.18 uur
Vrijdag via sms "Je bent de lul en nooit meer veilig 17.20 uur

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665