Dotcom Radio

Ik hoef hier geen geld voor te hebben. Dat zou een scheve relatie geven. Het is juist de bedoeling dat ik niet vanuit een ongelijke machtspositie (ook niet financieel) mijn medemens help. Doneren aan mijn forum is echter altijd welkom, zoals je weet.

Misschien schrikt het woord 'sponsor' je momenteel wat af. Dit is niets meer en niets minder dan een medemens die je zo goed mogelijk d.m.v. gesprekken probeert door de 12 stappen heen te begeleiden. Mail is onderweg!

Mike

Dank je wel.

Ik zie de mail graag tegemoet en natuurlijk is dat sponsoren geweldig. Maar daar moet ik me dan voor kunnen openstellen. Als ik zover ben (wanneer weet ik niet?), zal ik dankbaar van je aanbod gebruik maken.

Dorothé

It's up to you. Lees de stappen en vraag jezelf af waar je bang voor bent om letterlijk en figuurlijk de stap te wagen. Daar zit nl. de kern van het probleem.

Mike

Je kunt het ook omdraaien, Dorothe. Hoe denk jij psychologisch sterk genoeg te staan als je complete mensbeeld en wereldbeeld straks in elkaar dondert en we allemaal moeten toegeven dat we geboren zijn in leugens, geleefd hebben in leugens en geloofd hebben in leugens? Hoe ga jij straks in je kracht staan als je niet eens weet waar deze ligt? Krijg je niet nu een UNIEKE kans om hier BIJTIJDS nog aan te werken? Zo zie ik mijn huidige proces, doe ermee wat je wil. Uiteindelijk komt het allemaal neer op een essentiele keus tussen liefde of angst, moed of lafheid.

Mike

Een woord wat ik erg mis in deze is authenticiteit, hoe authentiek ben je in je presentatie, in woorden in gedrag ....hoezeer zijn de dingen die je doet en zegt iets wat jouw jouw maakt.
Pas als je dat weet kan je volgens mij gaan werken aan vervolg stappen.
Besef mike er zijn genoeg mensen die in de kern staan van wie ze zijn als authentieke zelf en dat op andere manieren hebben gedaan er is dus niet alleen jouw weg om tot dat ultieme punt te komen.
Wel is het belangrijk om dit soort zaken aan te kaarten omdat zoals Oldekamp het ook terecht zegt is jouw info gebaseerd op drijfzand of een wholly science, maar ook ben jij als mens niet gevormd uit drijfzand of ben je nu zover dat je menig storm psychisch kan doorstaan omdat je fundament stevig is.

Op de kermis kom je god niet tegen of anders gezegd wie kiest coor verleiding en afleiding komt mooit tot de kern van de zaak.

Je bepaald zelf ieder moment van de dag of je kiest voor de kermis of god / de kern van van wat wezenlijk belangrijk is !

Besef mike er zijn genoeg mensen die in de kern staan van wie ze zijn als authentieke zelf en dat op andere manieren hebben gedaan er is dus niet alleen jouw weg om tot dat ultieme punt te komen.
Ik zie het tegenovergestelde. Er zijn helaas maar HEEL WEINIG mensen die in hun eigen kracht staan, incl. minimaal 95% van de forumleden hier. Ik zie vooral heel veel ego en angst. Er zullen best meer manieren zijn om tot de kern te komen en ik heb ook nooit beweerd dat deze manier de enige echte is, dat maak jij er van. Niet de eerste keer dat je me woorden in de mond legt die ik niet gebezigd heb.

Mike

Ik zeg ook niet dat er veel zijn tov het totaal zijn het er weinig zo ook de mensen hier omdat het forum ook maar n afspiegeling is van de samenleving.

Met betrekking tot je woorden verdraaien ik snap ook wel dat je dat niet zo bedoelt ik wilde alleen maar aangeven dat er meerdere wegen zijn om tot het kern punt te komen thats all take it easy and dont take it so personal.

Ik weet, dankzij dit forum, dat mijn wereldbeeld allang veranderd is. Dus ik ga ervan uit dat ik dit kan dragen. Misschien zit ik fout.

Ik moet leren iets te kunnen aannemen en daarmee niet het gevoel te hebben dat ik daarmee in een schuld sta. Dat ligt dus bij mij, omdat ik het zeer moeilijk vind iets kosteloos te kunnen aannemen. Zo een sponsoring zal veel tijd kosten (voor jou) en daarmee heb ik het dan moeilijk.

Wat mij bij mezelf ook al opgevallen is, is dat ik in deze coronatijd winkels mijd waar je maar met een paar personen naar binnen mag. Nu was ik toch laatst bij een klein winkeltje waar je ook koffie kan drinken. Alles biologisch. Maar goed, ik ging naar binnen om te betalen en we mochten maar met 2 personen naar binnen. Ik kon toen niet rustig binnen rondkijken omdat ik me schuldig voelde t.o.v. mensen die buiten aan het wachten waren.

Dus, dat is mede een reden dat ik zulke winkels mijd. De eerste reden is dat ik zulke winkels niet wil ondersteunen met zo een coronabeleid.

Dan het punt autorijden: Ik heb mijn rijbewijs, maar rijd niet omdat ik angst heb. Maar het is ook een angst om voor de andere weggebruikers een obstakel te zijn, een kluns die misschien te lang over een beslissing doet en daarmee de anderen in de weg zit. Tja, ook daar zit het.

Maar goed, dat was het.

Ik kijk wat ik met het fijne aanbod doe. Hoop ook niet je voor het hoofd te stoten als ik het niet doe.

Dorothé

take it easy and dont take it so personal
Ik neem het niet persoonlijk, maar je sloeg een aanmatigende toon aan en kreeg een koekje van eigen deeg. Volgens mij neem jij het nu dus persoonlijk. Lastig he, zo'n spiegel?

Mike

Ik moet leren iets te kunnen aannemen en daarmee niet het gevoel te hebben dat ik daarmee in een schuld sta. Dat ligt dus bij mij, omdat ik het zeer moeilijk vind iets kosteloos te kunnen aannemen. Zo een sponsoring zal veel tijd kosten (voor jou) en daarmee heb ik het dan moeilijk.
Ik heb je al een uitweg geboden: doneer aan mijn forum. Jij bent een 'sorry dat ik besta'-persoon. Geloof het of niet, maar ook dat is ego. Je hebt het superieure ego dat zichzelf opblaast (hier ben ik schuldig aan) en het inferieure, wegcijferende ego (dat ben jij). Wat we gemeen hebben met die ego's van ons is dat we niet in balans zijn, we schieten of door naar arrogantie of naar slachtofferschap. In je kracht leren staan is die balans leren vinden. Stay in the middle so you don't fall off the edges.

Ik kan en wil je hiermee helpen. Kosteloos. Jij vervalt meteen in 'ja maar'. Ja maar, ik wil hiervoor betalen en dus vind ik het moeilijk om inbreuk te doen op jouw tijd en energie. Toen ik mijn sponsor opbelde had ik al geleerd om meer bescheidenheid op te brengen. Mijn ego vertaalde dit ook in mezelf wegcijferen. Ik zei: ik heb iemand nodig die door mijn smoesjes en truukjes heen prikt, maar als je daar geen tijd of zin voor hebt begrijp ik dat. Hij zei: jij gaat helemaal niet over mijn tijd of zin, vraag me nu maar gewoon of ik je sponsor wil zijn en dan vertel ik je of ik dat wel of niet wil. Dat deed ik en toen zei hij: in dat geval is mijn antwoord 'ja'!

Je zult dus naar mij moeten komen, ik heb het immers al aangeboden en dus  beschouw ik het niet als een last, ik denk dat dit eerder een oordeel over jezelf is. Je zult moeten leren meer liefde voor jezelf op te brengen en daar kan en wil ik je bij helpen. De hulpvraag stellen aan je sponsor is de eerste capitulatie van het ego. Jij bent nu aan zet...

Mike

maar je sloeg een aanmatigende toon aan en kreeg een koekje van eigen deeg. Volgens mij neem jij het nu dus persoonlijk. Lastig he, zo’n spiegel?

Mike

Ik herken me niet in je conclusie, maar mogelijk zitten we op dit forum wel in kamer met zoveel spiegels dat we het authentieke plaatje niet meer herkennen :-)

El camino, hoeveel mensen zijn op zoek naar … “de weg?”

Maandagavond, ik had mijn artikel voor die dag net online klaar gezet en was wat nieuws aan het verzamelen voor dotcom.radio en even een rondje factsforum, MeWe, Parler, Twitter en linkedIn, daar was een persoonlijk berichtje; “thanks voor het delen van de info op fatsforum :):). Al het goeds!!”.

“El camino … without money”, ik vroeg mij af wat de betekenis is? “De weg”, in alle vormen, zinnen en betekenissen mogelijk alleen de toevoeging zonder geld maakte het bijzonder. Ik was nieuwsgierig en poste om 20.48 uur; “Zo weinig volgers met zo’n mooi verhaal? Shame at the world”. Ik kreeg een antwoord van El camino; “haha dank je :), ik ben eigenlijk 3 dagen geleden onder de steen vandaan gekropen en een account aangemaakt. Omdat ik het verhaal wil delen 🙂 en eigenlijk al datgene wat opkomt op wil schrijven,…” Het was pas 20.57 uur toen ik haar na wat op en neer chatten berichtte; “Zou je, als je zin hebt, een positief levens beschouwend inspirerend werkje van je willen delen in deze voor velen sombere tijden op gedachtenvoer?”

We bleven nog 35 minuten chatten maar binnen 24 uur had ik onderstaand verhaal in mijn mailbox, ….

El camino, … zonder geld

Toch ligt juist wat wij benoemen als moeilijkheden, een bron van kracht. Soms zelfs schoonheid. Het is maar hoe je dingen bekijkt / wil bekijken.

If you are afraid of everything, you don’t do anything.
Only by letting go of things, things can come to you.

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/28/el-camino-hoeveel-mensen-zijn-op-zoek-naar-de-weg/

Gisteren het geweldige verhaal ontvangen en mogen delen van El camino

Op dezelfde dag het verwachte nieuws van de Spoedwet dat je toch een beetje sprakeloos maakt, ...

En dan de podcast van Jensen:

Robert Jensen vandaag 27 oktober reactie Belgische DJ;

“IK ken(de) al 31 vrienden die uit het leven zijn gestapt”

Bovendien had ik die morgen dit artikel

https://gedachtenvoer.nl/2020/10/27/nullify-nullification-ongedaan-maken-vernietiging/

... en dat allemaal op een en dezelfde dag

Twee weken geleden kreeg ik bovendien een vraag om hulp van een moeder hier in Frankrijk die vertelde dat haar dochter de toekomst somber in ziet.

Hoe somber denk ik nu en kunnen wij geen hulp bieden?

Ik heb al een idee en vanmorgen die moeder gemaild, ...

Een stelletje tieners die Engels spreken, Mike, ik en El camino (Nienke) een eenmalige zoom meeting. Kort en krachtig met ander nieuws

Dorothe,

Welke weg je ook gaat bewandelen hierin, ik hoop oprecht dat je hier je weg in zult vinden.
Heel veel sterkte hiermee Dorothe!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan