Ik kom een dag niet langs en verbaas mij over het aantal posts dat ik het topic is gemaakt. Ik heb nog eens alles goed bekeken en ga er toch van uit dat het een vitamine a overdosis is wat mijn problemen veroorzaakte. Nu nog even wachten op de resultaten van de bloedtest en hopelijk kunnen die dat schragen.
Nu over tot de commotie die in dit topic is ontstaan, over dat ik een 'vage' vraag zou gesteld hebben en niet duidelijk zou zijn geweest in het benoemen van mijn eetgewoontes. Het valt me tegen van menig forumgebruiker dat er direct overgegaan wordt op het ridiculiseren en bagatelliseren van mijn problemen en aanpak. Hoewel ik hier niet ben om jullie over Jezus te vertellen, wil ik toch even een aantal punten bespreken die door menig reaguurder zijn aangekaart.
Gefermenteerd vlees is raar maar gefermenteerde yoghurt niet? in principe is hetzelfde proces verantwoordelijk voor de ontwikkeling van bevorderlijke bacteriën, alleen het vlees zou dan niet goed zijn? waarom precies? parasieten? waarvan nog nooit iemand last heeft gehad die het rotte vlees gegeten heeft? Het direct aannemen van het idee dat alle rauwe/verrotte vlees bomvol met bacteriën/parasieten zit is naar mijn mening van eenzelfde magnitude onwetendheid als het idee dat alle vetten slecht voor je zijn. Ongelofelijk hoe een forum dat pretendeert de feiten omtrent voedsel en gezondheid te achterhalen een dergelijke houding aanneemt bij het aanzien van een onconventionele vorm van probiotica.
Met Mike in de voorhoede (en eigenlijk de rest ver in de achterhoede) wordt het hele verhaal een broodje poep genoemd. Ironisch als je er echt over na gaat denken. Voor zij die bekend zijn met het fenomeen 'poep-transplantatie', waarbij letterlijk de fecaliën van een mentaal stabiel ogend persoon getransplanteerd worden naar de darmen van een persoon die lijdt aan depressies en andere mentale klachten. High meat werkt op dezelfde manier, en heeft ook gewerkt bij meerdere mensen. Dat dit niet binnen jullie kennisdomein ligt is nog tot daar aan toe, maar om dan het hele verhaal af te doen als een broodje poep zonder enige vorm van argumentatie is een schande voor een ieder die zichzelf als ruimdenkend beschouwt.
Ik geef toe geïnteresseerd te zijn in het GAPS-dieet en kom hier om te praten over mijn problemen met mensen die (ogenschijnlijk) gelijk gestemd zijn in de zoektocht naar gezondheid. Ik betreur het dan ook erg dat er op een dergelijke manier gereageerd wordt op mijn vragen en verhaal. Vooral Mike, die voor zover ik kan lezen nog amper zijn stellingen heeft onderbouwd, geeft met zijn arsenaal aan ad hominems een voorbeeld van hoe het niet moet; het agressief bejegenen van elke andere vorm van kennis zorgt ervoor dat geen enkele nieuwe informatie bespreekbaar is op dit forum en dat daarnaast niemand serieus onderzoek doet naar de gepresenteerde informatie.