Druk in hoofd, wazig zicht

En dan krijg je vanzelf een probleem met je kaakgewrichten die door trekt naar je kop!
Wellicht dat dat de oorzaak is van de koppijn, zoals de titel van dit bericht oa doet vermoeden bij mij....??

Een prima uiteenzetting op Wikipedia over het leven van Aajonus Vonderplanitz:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aajonus_Vonderplanitz

Het 'Primal Diet' van Vonderplanitz is dus wat Froggiefied aanhoudt.

Mike

Ik had dit ook gemist, heb me inmiddels ingelezen. Mike dat verhaal over A(ajo)nus Vonderplantiz doet me denken aan die gek van een Volkert van der graaf, de moordenaar van Pim. Ook zo obsessief met rechtzaken en compleet doorgeslagen.

Ik ben zo bloed(erig) serieus als maar zijn kan Ben. Het is maar net hoe (d)wazig en hoe druk je dit toneelschap ziet...

Ik kom een dag niet langs en verbaas mij over het aantal posts dat ik het topic is gemaakt. Ik heb nog eens alles goed bekeken en ga er toch van uit dat het een vitamine a overdosis is wat mijn problemen veroorzaakte. Nu nog even wachten op de resultaten van de bloedtest en hopelijk kunnen die dat schragen.

Nu over tot de commotie die in dit topic is ontstaan, over dat ik een 'vage' vraag zou gesteld hebben en niet duidelijk zou zijn geweest in het benoemen van mijn eetgewoontes. Het valt me tegen van menig forumgebruiker dat er direct overgegaan wordt op het ridiculiseren en bagatelliseren van mijn problemen en aanpak. Hoewel ik hier niet ben om jullie over Jezus te vertellen, wil ik toch even een aantal punten bespreken die door menig reaguurder zijn aangekaart.

Gefermenteerd vlees is raar maar gefermenteerde yoghurt niet? in principe is hetzelfde proces verantwoordelijk voor de ontwikkeling van bevorderlijke bacteriën, alleen het vlees zou dan niet goed zijn? waarom precies? parasieten? waarvan nog nooit iemand last heeft gehad die het rotte vlees gegeten heeft? Het direct aannemen van het idee dat alle rauwe/verrotte vlees bomvol met bacteriën/parasieten zit is naar mijn mening van eenzelfde magnitude onwetendheid als het idee dat alle vetten slecht voor je zijn. Ongelofelijk hoe een forum dat pretendeert de feiten omtrent voedsel en gezondheid te achterhalen een dergelijke houding aanneemt bij het aanzien van een onconventionele vorm van probiotica.

Met Mike in de voorhoede (en eigenlijk de rest ver in de achterhoede) wordt het hele verhaal een broodje poep genoemd. Ironisch als je er echt over na gaat denken. Voor zij die bekend zijn met het fenomeen 'poep-transplantatie', waarbij letterlijk de fecaliën van een mentaal stabiel ogend persoon getransplanteerd worden naar de darmen van een persoon die lijdt aan depressies en andere mentale klachten. High meat werkt op dezelfde manier, en heeft ook gewerkt bij meerdere mensen. Dat dit niet binnen jullie kennisdomein ligt is nog tot daar aan toe, maar om dan het hele verhaal af te doen als een broodje poep zonder enige vorm van argumentatie is een schande voor een ieder die zichzelf als ruimdenkend beschouwt.

Ik geef toe geïnteresseerd te zijn in het GAPS-dieet en kom hier om te praten over mijn problemen met mensen die (ogenschijnlijk) gelijk gestemd zijn in de zoektocht naar gezondheid. Ik betreur het dan ook erg dat er op een dergelijke manier gereageerd wordt op mijn vragen en verhaal. Vooral Mike, die voor zover ik kan lezen nog amper zijn stellingen heeft onderbouwd, geeft met zijn arsenaal aan ad hominems een voorbeeld van hoe het niet moet; het agressief bejegenen van elke andere vorm van kennis zorgt ervoor dat geen enkele nieuwe informatie bespreekbaar is op dit forum en dat daarnaast niemand serieus onderzoek doet naar de gepresenteerde informatie.

We hebben er wat humor ingegooid. Dat is toch geen probleem?

Ik vind dat je zelf het beste voorbeeld bent van je eigen klachten waaruit je kan concluderen dat jou manier van eten niet werkt.
Je eet onverteerbaar voedsel. Bovendien kun je verrot vleesdieet vergelijken met kefir en yoghurt.

Hallo Froggiefield, ik ga er NU van uit dat je volkomen te goeder trouw bent en daarom wat mij betreft sorry voor de onrust die hier is ontstaan.
Ik had nog nooit gehoord van aajonus vonderplanitz en heb het ook niet gelezen, omdat alles in het engels is.
Wel heb ik zojuist even snel gegoogeld naar verrot vlees en/of gefermenteerd vlees en kwam uit bij www.onno Kleyn.nl/heel-veel-over-verrot-vergist-gefermenteerd.
Er zijn en zullen altijd voor en tegenstanders zijn van zowel een dieet gebaseerd op groenten (vegetariers) en bv een gevarieerd eetpatroon of een eetpatroon met heel veel vetten.
Het gaat er ook om - naar mijn idee - hoe je lichaam erop reageert.
En dat uiteindelijk iedereen zijn eigen keuzes maakt. Stug doorgaan als vegetarier bv terwijl andere meningen/onderzoeken heel iets anders beweren met het oog op gezondheid.
Je praat nu over gefermenteerd vlees, dat lijkt me heel iets anders dan "verrot" vlees.
Ik neem aan dat je ook nog groente en fruit eet?

Wat humor ingegooid? Ik vind wel dat we hem/haar een beetje belachelijk hebben gemaakt. Wat mij betreft kwam dat ook omdat ik dacht dat ik in de maling werd genomen met je klachten van vlees. Oftewel een trol die ons uit de tent lokt.
Sorry for that.
Nieuwe start?

Waarom zou jij nu in de maling zijn genomen Liesje? Dat idee heb ik niet hoor.
Maar goed, terug naar het serieuze deel.
Heel simpel, je bent niet wat je eet, maar wat je verteren kan. Gaps zou in jou geval een betere verteerbaarheid geven. Ofwel zoveel mogelijk vloeibaar en zacht eten kan al behoorlijk verschil maken.

We hebben er wat humor ingegooid. Dat is toch geen probleem?

Dit is een zwaar understatement, doe niet alsof ik te snel op mijn teentjes getrapt ben. Daarnaast zet je mijn soundcloud nog even in het topic, een andere abjecte toevoeging die niets toevoegt aan de discussie en dus enkel bedoeld is om mij belachelijk te maken.

Maar goed, ik wil jullie toch nog even herinneren aan het feit dat niet alleen rauw vlees voor deze symptomen zorgen. Ook rauwe eieren gaven me dezelfde problemen. Is het ooit voorgekomen dat rauwe eieren slecht verteerbaar waren voor anderen? Zou GAPS dit in principe kunnen verhelpen of zou het toch een vitamine A tekort zijn die voor problemen zorgt? In het laatste geval zou het vooral de goed verteerbare vitamine A uit het rauwe ei kunnen zijn die mijn symptomen erger maken.

@liesje

Ik eet vrijwel geen groente meer, ik krijg al snel last van maagproblemen bij het eten van allerlei groentes (ik eet deze uiteraard niet rauw!). Ook merk ik dat het mijn depressie verergert.

Fruit eet ik wel bij tijd en wijle, avocado's, tomaten, druiven en komkommers. De rest kan ik niet echt goed hebben en vermijd ik daarom liever.

Fermenteren is het functioneel laten rotten van voedsel. Het is een oude vorm van conserveren, een techniek van vroeger die helemaal terugkomt. Het past in de trend van gezond en het verduurzamen van voedsel.

Functioneel laten rotten van voedsel dus, rotten lijkt mij dus iets per ongeluk laten liggen waardoor het door schimmels en bacteriën aangetast wordt. Het vlees wat ik at was dus gefermenteerd, aangezien het met een doel werd verrot.

Dit is wat ik bedoel:
Eating 1 Year Old Rotten High Meat (Beef Entrecôte)

Goed, je krijgt vooralsnog het voordeel van de twijfel wat mij betreft. Ben ook de beroerdste niet.

Voor wat betreft die eieren, eiwitten zijn het moeilijkst verteerbaar. Daar heb je voldoende maagzuur voor nodig. Dat jij problemen hebt om dit voedsel te verteren wijst op een te weinig maagzuur. En dat gaat samen met bijnier uitputting.

Na een operatie waren mijn darmen compleet van slag. Pas toen ik iets las over "enzymen" en die exta heb toegevoegd merkte ik heeel veel verbetering. Dus lees je in op enzymen en te weinig maagzuur.
Als je over functioneel laten rotten praat kun je beter de term Fermenteren gebruiken.

Ooit had ik regelmatig last van maagzuur, maar nooit reguliere medicatie genomen.
Nu weet ik inmiddels dat het simpel is op te lossen. Dus ja, je krijgt hier heus wel tips die je misschien ergens anders niet zult vinden. Tenzij je weet waar je moet zoeken. Niet bij je reguliere huisarts. en het is aan jou om er iets mee te doen ja of nee.
Er is hier ergens een topic over maagzuur.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan