duimpje stelt zich voor

goede avond,
ik heb me aangemeld voor de lezingovervetten op zondag 14 juni.
door het lezen op het forum kwam ik erachter dat ik veel vragen stel die al zijn behandeld en ik kan me zo voorstellen dat het op den duur voor de mensen die hier al langer zijn wel eens vevelend kan zijn.
ik hoop op deze dag een stuk wijzer te worden en heb er onwijs veel zin in.
ik heb er nu al baat bij om op deze manier te eten.
mijn duizelingen zijn weg zo ook de lichtflitsen,ik wist niet dat het in zo'n korte tijd kon.
ook voel ik met de dag mijn ernergie terug komen...dankje :]
ik heb mijn man zover gekregen dat hij die zondag met mij mee gaat en daar ben ik heel blij mee want hij heeft vorig jaar op 47 jarige leeftijd een beroerte gehad helaas en ik hoop dat hij wat inzichten krijgt door de informatie en zo zelf kan horen wat goed voedsel voor je kan doen.
ik las dat je aanstaande zondag waterstofperoxide en keltisch zeezout kan kopen is er een mogelijk heid dat ik dit ook kan kopen op zondag 14 juni?
b.v.d groetjes silvia
 
Goed om te horen dat je in zo'n korte tijd al zoveel vooruitgang hebt geboekt. Dit zijn dus de voedingsstoffen waar je lichaam op zat te wachten en je lijf is er meteen mee aan de gang gegaan!

Mike
 
dank je mike.

kan iemand mij een link geven waar ik dierlijk bijnier extract kan kopen en een link voor zoutzuur om mijn maagzuur omhoog te krijgen?
ik heb zelf al gekeken maar vind het moeilijk welke ik dan moet bestellen

als ik s'morgens water met sole en citroen drink moet ik altijd boeren,is dit normaal of is dit een teken dat mijn maagzuur te weinig is?

silvia
 
@mike: klopt hij heeft ook al hypoglycemie dan ben je prediabeet. Maar die pancreas tabletten hebben het er niet beter op gemaakt, hij heeft enorme eetbuien ervan gekregen!
Ik ga nog even uitzoeken hoe je bijnieruitputting aanpakt bij kinderen.

@duimpje: fijn dat je al vooruitgang boekt! Ik gebruik zelf betaine hcl van AOV. Deze: https://www.deonlinedrogist.nl/1130-betaine-p-49704.html

En Cytozyme AD van biotics voor de bijnieren maar die had ik nog in de kast maar wil eigenlijk over op wat anders.
De meesten forumleden gebruiken Adrenal of Adrenal cortex.

http://eu.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Cortex-100-Veggie-Caps/3415?gclid=CObL9MuM5MUCFcbnwgodOEQAeg
 
@ Sampjes

Pancreasenzymen wakkeren inderdaad de eetlust aan. Zolang het lichaamsgewicht normaal blijft, zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Ik zou wel uitzoeken of je zoontje voedingstekorten in het verleden heeft opgelopen. Voedingstekorten inhalen kunnen samenhangen met eetbuien. Aanbieden van volwaardige voeding is het beste wat je in zo'n geval kan doen.





 
even mijn dag eten van vandaag om te kijken of ik op de goede weg zit.

vanmorgen gestart met twee glazen water met citroensap en sole.

grote kom bio yoghurt met een eetlepel kokosolie ,half bakje aardbeien en half bakje blauwe bessen
2,5 ml cold liver oil.

beestenbottenbouillon naar recept mike plus een eetlepel roomboter
2,5 ml cold liver oil

pond asperges
2 gekookte eieren
saus lepel roomboter,halve beker slagroom laitois bio 30 procent vet
met bio rauwmelkse kaas [die hebben we gelukkig zelf in de winkel :]
glas water met halve theelepel vitamine c poeder als ascorbinezuur.

beker bio kefir andechser natur met halve beker slagroom
lepel kokosolie,aardbeien en blauwe bessen.

ik wil graag van jullie weten of dit goed is of dat ik nog aanvullingen moet doen of dingen weglaten?

rauwe troebele appelazijn heb ik vandaag gekocht ga ik morgen mee starten.
bijnier extract kon ik nergens kopen dus die moet ik bestellen.

vraagje: ik heb heel veel dorst kan ik op de dag gewoon water met sole drinken?

ik kan nog steeds niet naar het toilet voor de grote boodschap ondaks de flusch met warm water en keltisch zeezout en dat is wel heel vervelend...opgeblazen buik.

hoop op antwoord op mijn vragen zodat ik weet of ik goed bezig ben
silvia
 
zo even een berichtje van mij.
ik voel me met de dag beter worden.
mijn duizelingen en lichtflitsen zijn weg en ik krijg steeds meer energie...heel fijn.
ben blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen en dankbaar dat zoveel mensen zich verdiept hebben in gezonde voeding en dit in detail hebben uitgewerkt zodat ik dit kan lezen.
en lezen heb ik de afgelopen dagen heel veel gedaan.
in het begin is het een hele kluif en zie je soms door de bomen het bos niet meer maar alle puzzelstukjes vallen steeds meer op zijn plaats en ik ben ook veel helderder dus de informatie word steeds makkelijker te snappen.
en jaja woensdag ga ik naar de stoerderij om mijn rauwe melk en botten op te halen en ga ik een vleespakket bestellen voor het na jaar.
dit is wel even een puntje want tot die tijd moet ik nog even kijken waar ik dan mijn vlees kan halen.
morgen kan ik mijn bijnier extract ophalen en mee gaan beginnen dus daar ben ik erg benieuwd naar.
de stoelgang gaat steeds beter...de eerste keer pikzwart en daarna groen en toen geel.
het enige puntje waar ik nu nog mee zit is dat mijn honger helemaal is verdwenen en dat ik mezelf moet dwingen om te eten.
heeft iemand dit ook gehad?
silvia
 
Silvia,

Goed te horen dat het zo veel beter gaat! Ik heb ook allerlei kleuren in de pot gehad, bijna de hele regenboog. Het is ook juist goed om minder honger te hebben je lichaam krijgt nu volwaardige voeding en kan te korten weg werken. Ga je zelf dus niet dwingen meer te eten, je hebt het gewoon niet meer nodig. Luister hierbij naar je eigen lichaam en kijk waar je nog behoefte aan hebt, maar kies dan natuurlijk wel voor een gezonde optie.

Over je vraag over Betaine HCl zet ik ook maar meteen hier wat neer. Veel mensen hier hebben behoorlijk wat meer en vooral hardnekkigere problemen dan jij dan kan je meer supplementen nodig hebben / of handig zijn. Je kan ook proberen of je het red zonder betaine HCl nu je zo hard vooruit gaat. Je kan het later ook nog gaan nemen. Volgens mij krijg je alleen maar echt te veel maagzuur als je iets teveel betaine HCl neemt (je hebt dan weer minder nodig) anders is het echt heel zeldzaam denk ik. Ik merkte het er ook aan dat eiwitten zoals vlees langer in mijn maag bleven hangen en het een vol gevoel gaf. Maar een maagzuur te kort wordt veroorzaakt door stres en nu dat bij jouw minder wordt wordt dat misschien vanzelf beter.
 
Ik zou ook niet teveel naast de voeding zelf gaan doen, nu deze zo'n opmerkelijk effect sorteert in zo'n korte tijd. Laat het lichaam het zelf maar opknappen, kun je t.z.t. altijd nog ingrijpen, mocht dat nodig zijn.

Mike
 
dank jullie wel mensen voor de berichten.
ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn lichaam snel hersteld ook na een operatie.
het was een beetje verwarrend omdat je zoveel leest over de supplementen en wat mensen allemaal gebruiken dat wekt een beetje de indruk dat het erbij hoort om je lichaam van suikerverbrander naar vetverbrander te brengen.

ik heb nog een vraagje wat ik nergens terug kan lezen of over het hoofd heb gezien maar ik heb het gevoel dat mijn lijf de hele dag schreeuwt om zout...kan ik onbeperkt sole drinken?

silvia
 
Ja, zolang je lichaam om deze mineralen en spoorelementen blijft schreeuwen wel. Mensen zoals jij herstellen zo snel omdat je overduidelijk nog een 'telefoonlijntje' met je lichaam hebt. De meeste mensen zitten in hun kop, wat hun herstel aanzienlijk vertraagt. Hun lichaam telefoneert, maar ze nemen niet op.

Mike
 
ik had vanavond geen honger en toch gegeten...ik werd er echt misselijk van.
ik denk dat ik mijn vetten iets moet minderen maar wat ik heel raar vond is dat ik een enorme trek in zoet kreeg na de maaltijd.
is hier een verklaring voor en wat kan ik nemen om dit weg te halen?
 
Je bloedsuikerspiegel en daarmee je hormoonspiegel raakt ontregeld van al die suikers, of ze nou ‘natuurlijk’ zijn of niet. Insuline en oesteogeen zijn bouwhormonen en kunnen ongeremde weefselgroei in de hand werken, waaronder cystes, vleesbomen en tumoren. Insuline rem je af met meer vet en minder suiker en oestrogeen breng je in evenwicht met progesteron.

dit is een stuk van mike dat ik zeer interessant vind.

kan ik hier meer over vinden?
ik denk namelijk dat dit het geval is bij mij.
niet het geval van vleesbomen of dergelijke maar wel hele dikke bovenbenen.
ergens heb ik ook gelezen dat dit te maken heeft met oestrogeen dominantie.

oestrogeen dominantie breng je dus in evenwicht met progesteron.
ik slik nu adrenacomples van a.o.v kun je hiermee je progesteron omhoog brengen?
het eten gaat me goed af dus in dat opzicht gaat het goed.
geen trek meer in zoet nu ik eet volgens wapf dus voor mijn gevoel is mijn bloedsuikerspiegel redelijk stabiel.

of kan mijn lichaam nu zelf de hormoonhuishouding weer herstellen door het eetpatroon en de goede vetten die ik eet?

silvia
 
Jij reageert in korte tijd zo goed op de nieuwe voeding dat ik je wil adviseren om eerst maar eens te zien of je het inderdaad met de voeding alleen kan oplossen. Je kunt altijd nog met van alles en nog wat suppleren, maar voeding is en blijft de basis.

Mike
 
@ mike

ik denk inderdaad dat de voeding bij mij al heel veel op kan lossen maar ik heb echt een heel laag zelfbeeld door mijn dikke benen en daardoor ook veel stress daarom.

geduld heb ik zeker en ik ben er ook al een stuk rustiger onder nu de voeding zoveel goeds voor me doet en ik me beter voel dan ooit tevoren.

ik zou graag van je willen weten of deze dikke bovenbenen inderdaad verband hebben met een oestrogeendominantie zodat ik me eraan over kan geven en de tijd en voeding zijn werk kan laten doen

silvia
 
Ik weet niet of je bovenbenen dik zijn door oestrogeen. Het kan ook door insuline komen en in dat geval zou dit door de veranderde voeding weg moeten gaan.

Mike
 
nu gaat het al die tijd supergoed.
mijn zin in suiker is helemaal weg tot aan nu.
mijn maandelijkse periode moet komen en dan kan ik de verleiding naar zoet niet weerstaan erger nog het is een heel gevecht om er niet aan toe te geven.
net een chocolade koek op en daar baal ik enorm van.
moet je nu toegeven aan je zoet behoefte en wat kun je dan nemen?
is er een verklaring voor b.v. een hormoonverandering?
ben wel erg benieuwd waarom dit proces zo plaatsvind want ik hoor wel in mijn omgeving dat veel vrouwen hier last van hebben.

iemand hier een oplossing voor?
 
Trek in chocola komt vooral ook door een tekort aan magnesium. Magnesium verbruik je veel meer tijdens je menstruatie, vandaar dat je daar dan trek in hebt. Naast via voeding kan je het o.a. ook nemen als magnesiumcitraat of via voetenbadjes of spray met magnesiumolie (kan je ook zelf maken met magnesiumchloride). Het wisselt nogal wat een goed opneembare vorm is voor mensen. Ik neem vrijwel niks op via magnesiumolie en wel heel goed via magnesiumcitraat. Anderen zweren weer bij de olie. Neem in ieder geval geen gewone magnesium of magnesiumoxide van de drogist die neemt niemand goed op.
 
een late reactie maar dankjewel althea voor je linkjes.
ik haal nu al twee weken de rauwe melk van de stoerderij en dat gaat goed en de melk is echt mega lekker.

kaaskanlekkerzijn ik heb je raad opgevolgd en ben magnesium olie aan het smeren.
ik moet zeggen dat het zin in zoet alleen bij mijn maandelijkse perioden zijn,hopelijk word dat met de magnesium beter.

het enige puntje wat ik heb is dat ik nog steeds geen honger heb en mezelf moet dwingen te eten.
vandaag: een liter rauwe melk.
theelepel cold liver oil {dit doe ik elke dag}
halve bak aardbeien met glas melk en halve beker slagroom [lekker in de mixer}
halve rundervink lekker laten stoven en 100 gram stoofgroenten.

drinken ongeveer een liter water met sole en citroensap.

vinden jullie dit te weinig of is de rauwe melk een vervanging voor een maaltijd?
ik krijg gewoon niet meer weg en heb ook totaal geen honger meer [dat was vroeger wel anders]

ook heb ik veel last van een opgezette buik en kan ik moeilijk naar de wc.
een keer per dag smorgens en nog steeds plak en groen.
voor mijn gevoel zitten mijn darmen vol met rotzooi.
kan ik hier iets tegen doen of heeft iemand een link waar ik dit kan lezen?
het zit me echt in de weg.

het echte eten doet me goed.ik ben relaxt en zit veel lekkerder in mijn vel.
ik slik elke dag bijnier concentraat.
op de verpakking staat 1 capsule per keer en daar houd ik me aan en ik heb ook niet het gevoel dat ik meer moet nemen.

appelazijn ben ik mee gestopt.elke keer als ik het dronk kwam het er net zo hard weer uit,kan ik iets ter vervanging nemen?

b.v.d.
silvia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan