duimpje stelt zich voor

Fijn dat het al zoveel beter met je gaat!
Ik had ik ook last van een opgezette buik bij de rauwe melk.
Misschien iets van een rauw eigeel erdoor heen doen? Of een heel ei?

Ik lees dat je wel fruit eet. Terwijl het mij destijds juist werd afgeraden. Ik eet het ook af en toe wel. Maar ik zelf kan er niet zo goed tegen. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
 
ook heb ik veel last van een opgezette buik en kan ik moeilijk naar de wc.
een keer per dag smorgens en nog steeds plak en groen.
voor mijn gevoel zitten mijn darmen vol met rotzooi.

Jouw darmen en de rest van je lichaam zitten inderdaad vol met rotzooi. Je gaat ze zo hard dat je darmen en lever dat nu ook allemaal in een keer willen lozen. Je zou iets terug kunnen gaan naar je oude eetpatroon en dan geleidelijker over stappen, zodat je die troep ook geleidelijker loost. Of je kan net zo veel vitamine c en magnesium in nemen tot dat je wel makkelijk naar de wc kan. Ik hoor wisselende verhalen over het effect van te veel vitamine c en magnesium op de darmen. Dus meeste zeggen dat het op de lange termijn niet goed is maar een ander zegt juist weer dat dat iets is waar je bij vitamine c door heen moet en dat je gewoon meer nodig hebt, maar ik denk niet dat dit allemaal bij jouw het geval is. Het kan wel handig zijn om een wc in de buurt te hebben maar je dat zelf ook regelen door minder te nemen als je er even geen in de buurt hebt. Ik zou als ik jouw was gewoon de sluizen open zetten (niet te ver, zoek een hoeveelheid vitamine c en magnesium waarbij het nog wel goed te regelen is) en alles zo snel mogelijk lozen.
 
dank je kaas kan lekker zijn.

ik heb vitamine c staan in poedervorm en magnesiumolie om te smeren.
zijn dit de goede supplementen of bedoel je iets anders?
en de vitamine c kan ik dan meer in nemen als de dosis op het potje?
ik heb ook iets gelezen over oxy powder.zou dat misschien een keer goed zijn om te doen om de boel een keer grondig te reinigen?

silvia
 
Magnesiumolie die je op je huid smeert daar neem je alleen maar zo veel als je nodig hebt van op. In poeder vorm of poeder in een capsule is het beste om op te nemen. Van tabletten neem je veel minder op. Magnesiumcitraat zou ook kunnen of anders bitterzout. Maar je hebt al een pot vitamine c dus die zou ik eerst proberen. Neem gewoon net zo veel als dat je nodig hebt om naar de wc te kunnen gaan, wat in feite een overdosis is. Aan de rees gaan is een symptoom van een overdosis van magnesium en vitamine c. Oxypowder zou ook kunnen maar is wel duur heb ik gehoord.
 
vandaag bij de lezing over vetten geweest van mike in geijsteren.

wat een superfijne dag en heel leuk om kennis te mogen maken met mike :]

mike gaf me de tip om bitterzout te halen om zo naar het toilet te kunnen om mijn verstopping die er zit kwijt te kunnen.
het gaat om een trage galstroom.
ik heb het stuk hierover inmiddels gelezen en kan geen bitterzout vinden in deze beschrijvingen.
heb ik het nu verkeerd begrepen en kan ik de bitterzout nemen om te kunnen ontlasten of is het bitterzout ter ondersteuning van mijn galblaas?

om naar het toilet te kunnen voor de grote boodschap kan ik ook de flusch doen met water en keltisch zeezout.'
deze werkt bij mij prima ,na 20 min zit ik op de w.c.

iemand hier een antwoord op?
 
Ik denk dat het allemaal kan zoutwater, bitterzout (kan je ook bij de DA kopen wel even vragen bij de kassa) en vitamine c. Alleen zoutwater reinigt alleen de darmen en de galblaas niet en werkt veel minder snel en niet altijd. Voor vitamine c weet ik niet wat het met de galblaas doet kan wel goed met iets anders en het kan zeker de sluizen open zetten. Bitterzout wordt ook gebruikt bij de lever en gal reiniging van Andreas Moritz. Het zet de galwegen open en het zorgt er ook voor dat je aan de rees gaat. Jouw galblaas en lever gooien nu allemaal troep eruit vandaar dat het ook groen en plakkerig is en het zo mij niet verbazen als het ook stink/chemisch ruikt. Alle troep die er nu in een keer uit komt en de oude gal die waarschijnlijk ook nog op gehoopt zit maakt dat gaat dat nu stroperig gaat.

Wat je ook nog kan proberen is dit. Het zorgt voor meer aanmaakt van gluthathion wat je lever gebruikt om te ontgiften. Ik heb het zelf ook een keer gedaan en ik kan mezelf gelukkig niet vinden in de smaakt. Ik had toen natriumascorbaat gebruikt in plaats van ascorbinezuur misschien ligt het daaraan. Bij mij ging het de eerste dagen goed en daarna werd ik er alleen maar gestrest van en kreeg ik last van mijn darmen maar kwam er niks aan troep meer uit, ik ben dus na tien dagen gestopt. Ik wil het nog wel eens gaan doen maar dan steeds losse dagen. Maar het kan goed dat jouw lichaam er wel troep mee uit blijft gooien. Een Amerikaanse theelepel is 5ml afgestreken de onze 3ml met kop er op.
 
vanmorgen werd ik wakker na een beroerde nacht met 38.9 koorts.
bibberen en zweten en de hele tijd het gevoel te moeten braken.
aangezien in nog geen bitterzout in huis heb heb ik de flush gedaan en heb net drie kwartier jankend op de wc gezeten.
wat een ongelofelijke hel!!
maar het is me wel gelukt en ik ben blij dat er niemand thuis is dan kunnen alle ramen tegen elkaar open!!
hopelijk zakt de koorts nu en ga ik me dadelijk wat beter voelen want ben echt beroerd.

silvia
 
nee helaas niet.
bruin en onverteerd eten.
nu na de vierde keer toilet allemaal wit drijvend spul.
ben nog steeds beroerd.
ik heb vanmorgen oxy powder binnen gekregen daar wil ik vanavond mee starten.
vind je dat verstandig of eerst even een tijdje bitterzout op nuchtere maag en over een paar weken oxy powder??
er zit echt een hoop zooi in mijn darmen en op een of andere manier wil het er niet uit.

silvia
 
Duimpje je bent ziek en dan heeft het lichaam energie nodig om beter te worden. De meeste mensen hebben dan geen trek in eten.
Dus dat komt mooi uit om meteen je darmen te reinigen. Even niet eten, wel drinken en bitterzout nemen. (of oxypowder)
In het verleden ging ik 1x per dag naar het toilet, wat is daar mis mee?
Waarom zou je per se vaker moeten?
 
liesje ik kon niet meer naar de wc zat helemaal verstopt dus ben blij dat het er nu uit is.
ik weet niet of het normaal is om maar een keer per dag te kunnen bij mij is het al heel mijn leven zo.
beter een keer wel kunnen als helemaal niet denk ik maar :]

silvia
 
Toen ik jong was had ik ook problemen met ontlasting. Ik kan me herinneren dat ik toen een paas lepels alleen vezels had gegeten. Aanvankelijk niets, tot ik opeens moest rennen, we waren op het strand dus ik moest de zee in.
Ook mijn gewicht was altijd een probleem, dus vasten/reiniginskuren gedaan en dan moet je ook bitterzout nemen, uiteindelijk had ik geen problemen meer met stoelgang.
Mijn stoelgang is nu slecht, endeldarm = weg. Gisteren had ik van 2 dagen ontl. in mijn buik, voelt echt niet lekker. Dus 1x per dag moet je minstens gaan in de toekomst. (lijkt me).
Voel je je beter nu je buik leeg is? Mijn dochter was gisteren niet lekker en ik dacht ook: je moet je darmen opschonen, volgens mij helpt dat als mensen ziek zijn.
 
mijn ervaring is dat een koffie klisma ook goed werkt om de troep uit darmen te spoelen. Vorig jaar na bezoek aan tandarts (amalgaan verwijdering) ging de hele boel(darmen) op slot.
Uiteindelijk na een dag of 5 besloot ik een koffie klisma te doen en ik denk dat er een halve emmer zooi uit kwam, echt giga.
Dit was wel troep die in korte tijd opgehoopt was denk ik.
Geen vastgekoekte zooi die er al jaren zit waarschijnlijk.
Koffie klisma is niet vervelend trouwens.
 
oke nu weer een tijdje op het forum en de nodige items gelezen ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn voorstel rondje erg karig is.
ik ben een echt nederlander en dan is je geleerd althans mij dat je niet moet klagen en gewoon je schouders eronder zetten en doorgaan.
dit is wat ik dan ook altijd heb gedaan.

ik heb een fijne jeugd gehad en ben altijd normaal van postuur geweest totdat ik op mijn 16 de begon met de pil.
ik weet zo niet meer welke maar sinds ik de pil slikte veranderde mijn lichaam.
ik begon vet vast te houden op mijn bovenbenen en nu ik zo terug denk begon ik ook anders te worden in gedrag,veel negatiever.

naarmate ik dikker werd is mijn eetgedrag ook veranderd ,na wat ik nu weet waren de maaltijden daarvoor natuurlijk ook niet goed maar ik ben nou eenmaal opgegroeid met twee keer per dag boterhammen en als avond maaltijd aardappels groenten en vlees of macaroni enz.

het lijnen is in die tijd dus begonnen omdat ik heel ongelukkig was met mijn lijf.
van het ene dieet naar het andere en zoals bij vele werd het een jojo gevecht dat ik nooit heb gewonnen.

op mijn twintigste ben ik samen gaan wonen en de eerste twee jaren waren heel mooi en leuk ,totdat mijn exvriend een auto ongeluk kreeg en hierdoor erg agressief werd.
toch heb ik dit nog twee jaar volgehouden voordat de knop omging en ik voor mezelf koos door alleen te gaan wonen.

het alleen wonen vond ik heerlijk en dit heeft twee jaar geduurd voordat ik mijn huidige man ontmoette.
18 jaar geleden werd onze eerste zoon geboren en 20 maanden later onze tweede.

onze tweede zoon was een echt handen bindertje met veel slapeloze nachten en na vele jaren trubbelen en vechten tegen allerlei instanties kwam eruit dat hij pddnos heeft.
nu we deze diagnose hadden gekregen heb ik mezelf er in verdiept hoe we hier het beste mee om konden gaan en is de weg een stuk makkelijker geworden.
de wetenschap die ik nu hier op het forum lees over de voeding is nieuw voor mij en helaas word je daar niets over verteld in je weg naar verbetering.
ik heb daarom altijd maar klakkeloos aangenomen dat wat ze vertelde waar was namelijk dat hij eenn achtste gen miste.
hoe dom kan je zijn.

en weer verder,schouders eronder en doorgaan.
4 jaar gelden heb ikzelf een ongeluk gehad met een paard.
bij het opstappen ging het paard ervandoor in het bos waarbij ik in de beugel bleef hangen.
gevolg was een gebroken kuitbeen,enkel en talis beentje.
3 operaties verder en 8 maanden op bed gelegen ben ik weer opgekrabbeld en daar waar de artsen dachten dat ik nooit meer goed zou lopen heb ik mezelf door de pijngrens heen geworsteld en er alles aan gedaan om dit wel voor elkaar te krijgen ,met succes.
het enige wat ik aan het ongeluk heb overgehouden is een soort veer in mijn voet om het talis beentje op zijn plek te houden.
deze kan nniet meer worden verwijderd.

toen ik hiervan herstellende was kreeg mijn man een beroerte en moest ik de winkel overnemen ,wij hebben namelijk een kaas speciaal zaak.
daarnaast was er ook nog onze zoon,mijn man die herstellende was en natuurlijk het huishouden wat gewoon doorging.

een half jaar geleden begon ikzelf wat te kwakkelen,was veel moe en voelde mezelf een wattenbol.
ik kon niets meer onhouden en kwam niet meer uit mijn woorden.
heel het leven ging langs me heen.
tot ik dus een week of 8 geleden volledig onderuit ging.
mijn lichaam wilde niet meer mee.
ik had lichtflitsen en moest mezelf de hele dag staande houden om niet om te vallen.
ik kon alleen nog maar zitten en slapen en was erg emotioneel.

een aantal bezoeken aan de huisarts werd er niet beter op.
de bloedtesten die ze liet doen wezen uit dat alles in orde was en ik kreeg te horen dat ik de afgelopen jaren zoveel had meegemaakt dat het niet anders kon dan dat het psychisch was.
ikzelf had niet het gevoel dat het daaraan lag en dat het meer te maken had dat mijn lichaam door zijn reserves was.

en zo kwam ik terecht op dit forum,gelukkig :]
zoals jullie in mijn beginposts kunnen lezen ging ik super snel weer bergopwaarts door de goede voeding en adviezen en kan ik hieruit cocluderen dat ik juist zat met mijn eigen oordeel dat mijn lichaam een hoop tekorten had.

ik vind het nu ik steeds meer bij leer heel logisch dat bepaalde aandoeningen een tekort van iets kan zijn of een verstoorde werking van je lichaam.

dingen waar ik eerst nooit bij stil heb gestaan worden nu benoemd en daar kan ik dan weer aan werken en dat is een fijn gegeven.
zo heb ik coupe a rose en niet beter wetende dat ik dit heb opgelopen bij mijn zwangerschap,door het persen zeggen de artsen kan dus ook een teken zijn van te weinig maagzuur.
ook mijn vetopslag op mijn benen hebben dus een betekenis dat er ergens een disbalans is van mijn lichaam.
maar wat? een hormoonprobleem?
al deze punten wil ik met de tijd gaan aanpakken.
ik ben nu al goed op weg met de juiste voeding en daar heb ik heel veel vooruitgang op.
op dit moment ben ik bezig met een kuur oxy powder om als eerste mijn darmen aan te pakken en ook dit werkt super.
mijn ontlasting is zo zuur als brem en mijn kont brand er bijna af.
ook ben ik mega snip verkouden en komt de groene snot me neus uit,maar ik ben blij
haha want het is een teken dat mijn lichaam bezig is alle rotzooi te verwijderen.

met behulp van jullie kom ik er wel :]
silvia

 
Wat heerlijk Silvia dat je zo snel herstellende bent. Dapper en krachtig dat je je eigen kop hebt gevolgd en je niet af hebt laten schepen met de diagnose dat het psychisch zou zijn!
 
er is toch iets wat ik graag wil weten.
ik heb totaal geen honger meer.

ik drink nu een liter rauwe melk per dag en een diep bord beestenbotten bouillon maar dit kan toch niet normaal zijn of wel?
ik start de dag altijd met twee glazen water met sole.

wel heb ik deze week een kuur gedaan van 7 dagen oxy powder kan dit iets te maken hebben met het geen honger hebben?

mezelf dwingen te eten helpt niet want dan komt het er geheid weer uit.

wat vinden jullie hiervan?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan