'Even' voorstellen: watisgezond?

Met Google Translate heb ik de tekst van Patrik Peters vertaald naar het Engels, dus die gaat naar mijnheer Cutler.

 
- vitamine A: 25000 IU dagelijks [8O]

Het aantal mg is afhankelijk van welke vitamine A het is.
Er zijn een paar verschillende soorten Vitamine A.
http://smartools.pharmdev.org/iu.html

Met ongeveer 30 gram lamslever zit je al aan 25.000 IU.

 
Dat valt dan wel mee inderdaad. In die Green Pasture levertraan die ik dagelijks neem, zit ook al aardig wat vitamine A trouwens.

 
Ik heb antwoord gekregen van Dr. Cutler op het artikel van Patrik Peters.
Kort gezegd komt het hier op neer (in zijn bewoordingen): "He is full of shit."
En dat technische mensen op deze manier praten over deze materie.

Dus...

Daar kunnen we verder mee :roll:

 
Ja, dat is een zeer goed onderbouwde reactie van meneer Cutler 8O
Al vraag ik me wel af wat hij anders had moeten melden want Cutler en Peters staan lijnrecht tegenover elkaar wat de "Cutler methode".

Ze lijken me het overigens wel aardig eens over de vitaminen. Misschien handig om eerst daar maar eens mee te beginnen zodra al die vullingen eruit zijn?

Ik vraag me af of Peters zo 'full of shit' zit, want ik herken heel veel van wat hij schrijft. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik net zo 'full' zit :wink:

 
Ik heb het boek van Cutler 2e hands gekocht voor 12 euro.
Het is een dik boek met meer dan 250 pagina's. In het weekend ga ik maar eens beginnen bij het begin.

 
@Heksje
Je hebt ook met ego's te maken volgens mij.
Het lijkt me allemaal niet zo zwart-wit. Uit verhaal van Peters herkende ik ook veel wat betreft de symptomen, maar of hij over de detox van kwik de beste oplossingen aandraagt, weet ik niet. Zoals over alles, zijn de meningen daar over verdeeld.

Trouwens, dat vitamine-lijstje wat Cutler gaf, kun je nu al mee beginnen. Je hoeft niet te wachten tot al het amalgaam verwijderd is.

 
@edwin

Da's een mooie prijs. Waar heb je die gevonden?

Ben benieuwd of je overtuigd raakt van z'n methode.
Hou ons op de hoogte.

 
Hier nog een zeer lang(dradig) verhaal van iemand die z'n kwikontgiftingsproces beschrijft. Ik vond het vooral bemoedigend om hoofdstuk 26 te lezen:

Below is a list of many of the changes I've experienced in the past few months:
Sugar-related spells of depression - 100% GONE
I can eat as bad as I want with virtually NO noticeable consequences at all. I certainly don't do this often, nor do I recommend it. I've just tried several times to see what would happen... nothing! How cool is that?
Morning fatigue - 95% GONE
I wake up really feeling refreshed 13 out of 14 days. Before, it was more like 1 out of 14 days. It's been well over 10 years since I can remember experiencing this quality of sleep.
Morning yuks - 90% GONE
The old familiar heaviness is almost completely gone. I had forgotten that it was possible to feel good in the morning.
Frequent joint-cracking - 95% GONE
I still crack my fingers often, but more out of habit than need. I believe that last time I cracked my back was the day before the amalgams were removed.
Chronic constipation - 100% GONE
Now it's just like clockwork.
Numbness and tingling in hands and feet - 95% GONE
Ringing in ears - 100% GONE
Signs of excessive Candida (there are several) - 95% GONE
Really amazing changes have occurred in this area.
Temperature problems (feeling too warm, especially sleeping) - 100% GONE
This alone has changed my life enough to make it worth the expense!
Excessive sweating while sleeping - 95% GONE
This only began to be excessive about a year before the fillings were removed, but was very annoying and uncontrollable. Now it's nearly gone!
Chronic fear or anxiety - 95% GONE
This alone has changed my life enough to make it worth 5-times the cost. For the first time in 10 years, I love the way I feel everyday... Amazing!
Racing Heart / Out of Breath - 100% GONE
Just standing from a seated position would send my heart racing and leave me dizzy and out-of-breath. If I had to carry cases of paper in from outside, I'd have to wait and catch my breath before lifting the second one.
Inability to quiet my mind (especially before sleeping) - 100% GONE
One of the most frustrating symptoms to have... caused me innumerable days of sleeplessness in the past 10 years.
Large swings in blood-sugar levels - 50% GONE
My body is slowly getting better and better at keeping my sugar levels stable. This is still improving at a noticeable rate.
Inability to break down fats (constantly experiencing fat symptoms after eating) - 85% GONE
I used to live on NSP's Fat Grabbers to prevent me from having serious headaches and other fat-related symptoms after every meal. Now, I take them maybe once or twice a week if I have a fatty meal. Otherwise, my fat symptoms are nearly gone.
Short-term memory loss - 90% GONE
This was one of the most annoying ones. I actually thought I had some kind of chronic aluminum exposure (Alzheimer's). Not anymore! I've seen dramatic changes in this area.
Overall energy level - 50% HIGHER
No more feelings of chronic fatigue.
Several bumps have disappeared, even after several years of no change.
I never expected this, but several bumps on my skin have just shrunk or disappeared over the past several weeks. All of which have been there for several years with no change.
Noticeable thinning of hair - Process seems to have stopped
I was really getting worried about this one. It seemed that the process was accelerating over the last few months before the amalgams were removed. Now it actually looks like it has stopped altogether.
Excessive ear excretions - 90% GONE
Big difference here.
Inability to get to sleep - 100% GONE
I fall asleep within 5 minutes of going to bed almost every night now. If you knew the kind of difficulty I had before the removal, you would understand how happy I am about this!
...And several other things.

 
Ik kan wel verder kijken (bijv. door op link in inhoudsopgave te klikken), maar ik merk dat sommige pagina's zijn weggelaten... Dus helaas niet volledig. My bad...

 
Dat is een hele hoopvolle lijst Watisgezond/Mark. Dit geeft me moed op een dag dat ik me weer zo gammel als wat voel. Inmiddels durf ik toch meer hoop op de amalgaamverwijdering te vestigen.
Ik baal zo dat ik niet eerder naar mijn man heb geluisterd en ook weer niet naar Mike die ook al (volgens mij in januari van dit jaar) had aangegeven dat ik het best kon beginnen met deze behandeling.
Nou ja, het zij zo, nu door. Over twee weken ga ik voor het eerste consult. Ik kan haast niet meer wachten. Er wordt me veel duidelijk dankzij dit draadje.

Mark, hoeveel vullingen pakken ze bij jou per behandeling aan?

Goed te lezen ook dat ik al wel vast kan beginnen met de vitaminen. Veel ervan krijg ik eigenlijk al binnen via de voeding denk ik. Ik zal dit nog eens nader bekijken echter accepteert mijn lijf erg slecht supplementen.

 
@Heksje

Jij gaat ook naar Peter Dros?
De hoeveelheid amalgaamvullingen die wordt vervangen, verschilt per behandeling.
Dit omdat tijdens de eerste behandeling ook m'n beet is gecorrigeerd en er cariës onder een bestaande restauratie is geconstateerd en verwijderd. Daarom zijn er toen maar 2 amalgaamvullingen vervangen.

Oftewel: je gehele gebit wordt doorgelicht en dan wordt er een behandelplan gemaakt (eventueel in combinatie met Mindlink/Preventest).

Volgende week worden er 5 amalgaamvullingen vervangen. Zie ik wel een beetje tegenop, omdat ik bij 2 amalgaamverwijderingen de vorige keer al zo'n last kreeg. Maar misschien kwam dat door de chlorella, die ik nu niet meer neem.

Mark

 
Had ik al gezocht, maar kon ik niks vinden (alleen maar duur).
Wel ondertussen een pdf 'gevonden', maar ik wil als ik echt z'n protocol ga volgen, wel het boek hebben. Liefst de laatste druk (indien er meerdere zijn).

 
Net nog even de teksten van Patrik Peters doorgelezen over natuurlijke kwikontgifting, maar hij zit er soms nog wel eens naast.

Over selenium stelt hij volgens mij terecht dat het een goede kwikontgifter is, maar vervolgens schrijft hij het volgende over paranoten:

Je zou ook extra selenium uit specifieke voeding kunnen halen. Veel geciteerd zijn paranoten. Deze zouden zeer rijk zijn aan selenium. Weer uit eigen rekenwerk kom ik dan uit op enkele tientallen noten per dag (1 to 3 mcg Se per noot). Voor mijzelf vind ik dat erg veel om dagelijks te eten en voor de goedkoop moet je het ook al niet doen.


Tientallen paranoten per dag?! Dan heb je seleniumvergiftiging!

 
Ik heb over de 10 vullingen en bij mij is het de bedoeling het in max 2 keer te doen. Je staat dat 1 a 2 keer bloot aan de kwik. Daar heeft mijn tandarts weer betere ervaringen mee, maar hij merkte op dat de tandarts dan wel heel bedreven moet zijn in vullingen zetten ivm correcte beet. Dan is de methode van Dros misschien veiliger op dat gebied. Het beste lijkt mij dan haast nog, om er 4x/5x in 1 week te komen en in 1 week klaar.
Als ik jou was zou ik toch weer face to face contact met die therapeute opnemen watisgezond en vragen om een aangepast protocol en om de paar dagen een check of zo iets. Elke dag/ om de dag een magnesium voeten badje en misschien is extra vetoplosbare C ook wel wat voor je. Dat kan namelijk een onderdeel zijn van een vaccinatie ontstoring a la Tinus Smits.

 
Hoi Watisgezond/Mark, nee, ik ga niet naar Peter Dros. Zijn praktijk is voor mij erg ver reizen en daar ik geen rijbewijs heb wordt dit allemaal erg belastend. Ik heb daarom gekozen voor Tandarts René in Amsterdam. Puur op gevoel gebaseerd op hun vriendelijkheid en van gegeven informatie. De intake zal me verder leren of de keuze goed gedaan is :)
Het valt me mee hoeveel vullingen er in één keer verwijderd worden. Ik vind dat een fijn idee, want nu ik eenmaal bekend met de impact van het kwik ben ik er ook maar liever zo snel mogelijk vanaf.

Hoe gaat het nu met je, een paar dagen na de verwijdering? Wil de brainfog al wat wegtrekken? En wat doe je op dit moment qua ongifting, of doe je juist even niets misschien?

 
@naief
Voor mij is het goed dat er 2 weken tussen de behandelingen zitten, omdat ik zoveel klachten had na de eerste sessie.
Kennelijk is er toch behoorlijk wat kwik vrij gekomen, dus door de rustperiode kan m'n lichaam wat van die kwik verwerken voordat ie de volgende dosis krijgt.

Het nadeel is dat ik dan langer moet wachten voordat ik echt met ontgiften kan beginnen.
Magnesium helpt het meest nu inderdaad en vitamine C neem ik ook wat extra. Wel wateroplosbaar, want ik eet geen zuivel meer waar ik de vetoplosbare vitamine C in kan oplossen.

Wat betreft het detox protocol wat ik van de therapeute kreeg: volgens mij is zij er volgende week bij als ik naar de tandarts ga. Dan zou ze checken waar m'n blokkade zit. Probleem is dat als zij overtuigd blijft van het chlorella/koriander protocol, ik toch zelf m'n weg moet zoeken (wat ik al doe). Ik heb genoeg informatie aan haar gegeven die aangeven dat dit een gevaarlijke combi kan zijn, maar ze reageert er eigenlijk amper op.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.902
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan