'Even' voorstellen: watisgezond?

Hoi Watisgezond/Mark :)
Mijn intake was kort en weinig spraakzaam want er is gelijk één vulling verwijderd (en ook een gaatje aan die kant gedicht want de verdoving zat er toch al in).
De volgende keer (eind januari) gaan de overige drie vullingen eruit. Dat wordt dan linkeronderkaak- links boven en rechts boven. Spannende sessie qua verdovingen dus 8O

 
Dat is mooi dat je meteen al een vulling kon laten verwijderen!

Wat betreft die verdovingen: ik denk dat m'n tandarts ook niet die 2 verdovingen bij mij wou doen omdat ik behoorlijke last had van die verdovingen de vorige keren. Misschien omdat m'n lever overbelast is met die kwik?

Heeft jouw tandarts ook een detox programma voorgesteld/gegeven?

 
Hoi Watisgezond,
Nee er is geen detox programma ter sprake gekomen. Simpelweg eruit halen die troep ;)

Ik weet niet of ik last heb van de verdoving. Mijn lever heeft het vaak toch ook al zwaar, en ik vermoed wel dat dit ook weer een aanslag is maar ik probeer het maar te negeren. Ik ben nu op missie en dat is het amalgaam eruit laten halen. Daarna kan mijn lijf eindelijk herstellen zonder dat het ook nog eens belast wordt met die zware metalen. Het zal al heel wat schelen dat er niet meer uit de kiezen gelekt wordt lijkt me.

 
Klopt, eruit met die rommel! Toch wel met een cofferdam?

Hoe meer ik over kwikvergiftiging lees, des te meer zie ik dat veel van m'n symptomen daaraan gekoppeld kunnen zijn, zoals bijnieruitputting. Is ook wel een geruststelling dat het misschien allemaal 1 oorzaak heeft: kwik :evil:

 
Ja Watisgezond, ik ontdekte kort geleden hetzelfde inderdaad. Al dat gammele gedoe kan wel eens grotendeels van die rottige amalgaam af komen. :evil:
Dit is zeker ook weer een geruststellende gedachte. Sinds ik dat weet laat ik alle pijntjes en kwaaltjes ook maar meer voor wat ze zijn. Eerst dat amalgaam eruit en daarna met goede voeding langzaam herstellen.

Die cofferdam zit mij dwars. Deze is dus niet gebruikt bij het uitboren 8O. Toen is er alleen een afzuiging gebruikt. Ik denk dat ik hier nog eens achteraan ga. Misschien dat ik ze anders verzoek eerst de cofferdam te plaatsen en daarna boren.

 
Eerst dat amalgaam eruit en daarna met goede voeding langzaam herstellen.

Na het verwijderen van het amalgaam is er nog een hele weg te gaan om van kwik af te komen dat in het lichaam is opgeslagen in de hersenen en beenderen. Heb je al gedacht aan hoe je dat wilt gaan doen Heksje?

 
Nee Edwin, eigenlijk niet. Hierboven staat al een discussie over welke methode zou werken. Ik geloof zelf in de kracht van goede voeding en ben van plan dit nog meer in te zetten nadat het amalgaam verwijderd is. Hoplijk wordt mijn lever dan minder belast door kwik dan nu het geval is en kan ik dan beter bepaalde voedingsmiddelen zoals vet verwerken.
Wellicht dat ik in het voorjaar chlorella weer ga proberen. Ik wil het allemaal heel rustig aan doen zodat er ook geen stress, te hoge verwachtingen en teveel van het goede bij komt kijken. Ik heb er nogal een handje van door te slaan in dit soort dingen en dat moest maar eens niet meer ;)

 
Kwik heeft in het lichaam een halfwaarde tijd van ongeveer 20 tot 25 jaar. Het is ook met goede voeding niet zomaar het lichaam uit te krijgen. Chlorella is helemaal niet geschikt om te ontgiften van kwik.

 
Inderdaad las ik dat hier over chlorella. Het vervelende is dat ik niet geloof in de Cutler methode daar ik tegenstander ben van chemische middelen. Mijn lijf wil dat absoluut niet meer. Ik heb dus eigenlijk nog geen idee hoe ik dit aan moet pakken en laat het allemaal maar even op me af komen. 30 januari gaan de laatste vullingen eruit, dan zal ik wel even een kleine week nodig hebben om van die ingreep te herstellen. Ik heb herstel ervaren bij mensen zonder dat ze een protocol volgen, dus wellicht is het leven mij ook zo gunstig gezind. Als ik niet opknap dan zal ik me er toch druk om moeten gaan maken.

Zoals ik het hierboven lees zijn er twee verschillende methoden en dat is geen riante keuze :?

 
Het vervelende is dat ik niet geloof in de Cutler methode daar ik tegenstander ben van chemische middelen.

Als je tegenstander bent van chemische middelen betekent dat niet dat deze middelen hun werk niet doen. De link met er niet in geloven begrijp ik niet.
Je hebt liever de rest van je leven kwik in je lichaam dan 1 tot 3 jaar gebruik maken van
chelatoren? Die keuze lijkt me veel interessanter.

 
Ik was nog wel veel meer dingen tegen gekomen zoals ook kelp, koriander en nog wel meer dingen maar geen van allen stond erbij hoeveel en hoe enzo je het moet nemen.

 
Kaaskanlekkerzijn,

Die stoffen zijn niet sterk genoeg voor kwik. Sterke chelatoren (zoals DMSA en ALA) hebben twee 'armen' om kwik vast te pakken en af te voeren. Chlorella en koriander hebben er maar één. Met die ene arm kunnen ze kwik oppakken, maar laten ze het later weer vallen. Daardoor komt het kwik in het bloed en de organen. Dat wordt herdistributie genoemd. De kwik wordt dan naar andere plaatsen gebracht waar het veel meer schade aanricht dan waar het oorspronkelijk vandaan kwam.

 
Het vervelende is dat ik niet geloof in de Cutler methode daar ik tegenstander ben van chemische middelen.
Als je tegenstander bent van chemische middelen betekent dat niet dat deze middelen hun werk niet doen. De link met er niet in geloven begrijp ik niet.
Je hebt liever de rest van je leven kwik in je lichaam dan 1 tot 3 jaar gebruik maken van
chelatoren? Die keuze lijkt me veel interessanter.


Er is één meneer Cutler die roept dat zijn methode werkt. Zo ben ik al zoveel goeroes tegen gekomen en ze beweren allemaal dat wat zij weten, dat het werkt.
Ik geloof niet meer in chemische middelen omdat deze me meer kwaad dan goed hebben gedaan. Is er al onderzocht wat deze middelen op de lange termijn doen?

Het is geen of/of situatie. Nee natuurlijk heb ik niet liever de rest van mijn leven kwik in mijn lichaam, maar me daar vreselijk druk over maken heeft ook geen zin. Sterker nog, dit staat genezing alleen maar in de weg. Ik ervaar dat dan ook als een zeer strenge vinger dat het heel dom van mij is om niet deze weg te volgen. Helaas heeft dat bij mij geen zin meer, die wegen heb ik allemaal al gezien, bewandeld en geen enkele goeroe had gelijk.
Mijn geloof dat ik er goed aan doe de vullingen te laten verwijderen en dat mijn lijf met behulp van goede gezonde normale voeding zelf heel goed kan (ver)werken zal zeker tot vooruitgang bijdragen.

Het zal best zo zijn dat kwik een te nieuw materiaal is om dit goed aan te pakken met voeding, echter zijn de chemische middelen ook behoorlijk nieuw. En wat nu als goed wordt beschreven blijkt over een paar jaar toch niet meer zo goed te zijn?

Hierboven is ook al een rapport besproken van een chemicus die duidelijk maakt dat de Cutler methode niet de juiste is en wellicht helemaal niet zo goed voor je is. Zolang er zulke vraagtekens zijn komt er geen chemisch middel meer mijn lijf in.

 
Ik had ook liever dat natuurlijke producten als chlorella de kwik effectief zouden afvoeren, maar ik heb gemerkt dat er vooral herdistributie plaatsvindt daarmee wat mij veel meer klachten gaf.

Ik zie het zo: ik heb al meer dan 30 jaar kwik in m'n lichaam opgebouwd en onder andere ALA, wat door het lichaam wordt aangemaakt, moet dat gif afvoeren (uit de hersenen bijv.). Alleen kan het lichaam bij lange na niet genoeg ALA aanmaken om zo'n grote hoeveelheid kwik binnen enigszins afzienbare tijd af te voeren, dus help je het lichaam door ALA te suppleren.

Ik vond nog dit over ALA:

Alpha lipoic acid is made by the body and can be found in very small amounts in food sources such as spinach, broccoli, peas, Brewer's yeast, brussel sprouts, rice bran, and organ meats.

Alpha lipoic acid supplements are available in capsule form at health food stores, some drugstores, and online. For maximum absorption, the supplements should be taken on an empty stomach.


 
Over die ALA had de belgische chemicus nogal wat vraagtekens.

Is het niet zo dat chlorella niet zozeer herdistribueert, maar kwik uit de bestaande vullingen haalt en dat dit dan in zulke goede mate gebeurt dat je lijf het niet kwijt kan en het vast zet in de rest van je lijf? Wellicht dat chlorella wel werkt als de vullingen eruit zijn. Er kan dan niets meer lekken.

Het lijkt me ook zaak om niet gelijk een stoot chlorella te gebruiken maar dit op te bouwen. Zo kan je in de peiling houden wat er gebeurt en altijd weer stoppen. Je lever is nu toch al niet in beste staat dus het detoxen/ontgiften is sowieso erg moeilijk. Dit geldt mijns inziens voor welk middel dan ook en dus niet alleen voor chlorella.

Verder is het misschien zaak om eerst een rustperiode voor je lijf in te bouwen. Er komt geen nieuwe kwik vrij en daardoor kan je lijf wellicht beter eerst herstellen. Als de lever weer wat meer op gang komt kan je altijd nog ontgiften.

 
@Heksje

Iedereen moet voor zichzelf ervaren/uitmaken wat voor hem of haar het beste werkt. Niet iedereen heeft ook evenveel amalgaamvullingen (gehad) en heeft in meer of mindere mate last van die kwik. Als je echt last gaat krijgen, dan is de noodzaak tot detoxen ook wat groter.

Bij die Belgische chemicus zet ik overigens ook wat vraagtekens na z'n paranoten verhaal:
Je zou ook extra selenium uit specifieke voeding kunnen halen. Veel geciteerd zijn paranoten. Deze zouden zeer rijk zijn aan selenium. Weer uit eigen rekenwerk kom ik dan uit op enkele tientallen noten per dag (1 to 3 mcg Se per noot). Voor mijzelf vind ik dat erg veel om dagelijks te eten en voor de goedkoop moet je het ook al niet doen.

8O

Edit: ik zie dat Peters bovenstaande stuk verwijderd heeft van z'n website. Zou hij hier meelezen? :D

 
@Heksje vind je echt dat Cutler zichzelf presenteert als goeroe of maak jij dat er zelf van? Wat vind je chemisch aan ALA? Heb je zijn boek al gelezen?

Dat je eerst je lichaam wat rust gunt en kijkt of e.e.a. zonder chelatie opgelost kan worden, daar kan ik inkomen hoor maar ik ben benieuwd of je jouw argumenten hebt gebaseerd op meelezen op fora of dat je daadwerkelijk zijn boek van voor naar achteren hebt gelezen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan