'Even' voorstellen: watisgezond?

Janse, dan zou ik het ook verkeerd hebben gelezen. Cutler is duidelijk over cz, nml. niet doen bij een zware metalenvergiftiging.

 
@Heksje
Volgende week vrijdag de volgende sanering en anderhalve week daarna de laatste. Dus dit jaar moet het er allemaal uit zijn.

 
@naief

Bedankt, alleen heb ik koriandertinctuur al geprobeerd en dat gaf me enorme hoofdpijnen, al bij 1 druppel per dag.
Misschien in combi met de triaskuur dat het werkt, na de amalgaamsanering, maar ik betwijfel het.

 
Wat betreft het colloïdaal zilver: jullie waren getuigen van brainfog in aktie ;-)
Ik kan me nu wel herinneren dat ik destijds al naar de effecten van CZ had gezocht en dat ik Marijn had gemeld dat ik m'n twijfels had daarbij.

CZ valt dus af.

 
ik raad het je aan watisgezond, omdat ik zelf deze kuur doe voorafgaand aan de vervanging van een aantal vullingen.
Er moeten 2 dingen (of meer) gebeuren bij kwikuitscheiding. De kwik moet vastgepakt worden en dan op transport naar buiten gezet worden. Koriander pakt het vast, de trias helpt bij het transport.
Maar ik doe dit wel onder begeleiding. In mijn geval niet zo heel nodig omdat mijn lichaam dit best wel kan handelen, maar zo te horen is in jouw geval goede begeleiding wel fijn. Zit je bij een goede tandarts? Dat is wel fijn hoor. Ik hoor goede verhalen over Dros uit Kerkdriel

 
naief, heb je jouw amalgaamvullingen al laten vervangen?
Koriander (Cilantro) wordt afgeraden rond de periode van het verwijderen van je amalgaam namelijk, omdat je lichaam al extra kwikbelasting krijgt door het verwijderen van het amalgaam. Bovendien wordt koriander door sommigen überhaupt afgeraden zoals je in eerdere posts kunt lezen hierboven.

Ik ben me bewust hoe chelatie werkt. Zelf ben ik destijds op koriander (voor losweken) en chlorella (voor afvoer) gezet, maar chlorella blijkt dus niet sterk genoeg om het kwik af te voeren waardoor het zich elders in je lichaam vastzet. Koriander was ik al veel eerder mee gestopt.

Ja, ik zit bij Peter Dros, dus het verwijderen zelf heb ik vertrouwen in. De detox loopt via een aangesloten therapeute, maar ik heb dus grote twijfels en ben inmiddels gestopt met chlorella omdat dat me veel klachten gaf (op de vorige bladzijde kun je daar meer over lezen).

Ik heb zojuist Dr. Cutler gemaild of hij tips heeft, omdat ik nog steeds last heb van die symptomen. Magnesium voetenbaden lijken een positief effect te hebben.

 
And the search goes on...

Blijkt dat voedsel met een hoog zwavelgehalte niet aan te raden is voor mensen met kwikvergiftiging, omdat dat de kwik ook herdistribueert en klachten geeft. Dit komt uit het boek van Cutler overigens.
Kurkuma staat ook in dat lijstje en dat strooi ik zo'n beetje op elke maaltijd.

Het is weer een hele lijst:

http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/food/high-sulfur-sulphur-food-list/

Onderin staat gelukkig ook een lijst met wat een laag zwavelgehalte heeft.

 
Lastig watisgezond, want diverse deskundigen spreken elkaar tegen. Mijn vullingen gaan er volgend jaar uit. Bij Peter Dros ben je in goede handen en mijn tijdelijke tandarts is ook zeer deskundig en hij is juist een fan van de koriander, maar hij test wel eerst alles uit zodat het een persoonlijk advies wordt.
Er zijn ook zwaarder chelatiemiddelen, maar die mogen/kunnen alleen onder zeer goede begeleiding.
Magnesium kan nooit kwaad, want waar magnesium zit, kan geen kwik zitten. Ik ga binnenkort ook druk voetbadderen.
Chlorella is trouwens niet zo sterk dat het de kwik uit je vullingen haalt, dat schijnt een broodje aap te zijn. Blijkbaar doet het echter bij jou wel veel, je klachten horende. Is de begeleiding wel goed door de therapeute? Zij lijkt mij de 1e waar je je moet melden. Als Peter Dros met haar in zee is gegaan zal ze toch geen koekenbakker zijn? Gebruikt ze ook spiertesten, een biosensor of zoiets?

 
@naief,
het is inderdaad lastig. Ik hoop dat jij geen last gaat ondervinden na de amalgaamverwijdering. Misschien ligt het er ook aan dat ik meer dan 10 van die vullingen heb waarvan er meerdere lekken. Jij hebt er wellicht minder?

Chlorella is überhaupt niet sterk, dat schijnt juist het probleem te zijn. Het laat de kwik snel weer los zodat het niet afgevoerd wordt.

Ik heb regelmatig mailcontact met de therapeute. Zij houdt vast aan het protocol, terwijl ik m'n ervaringen deel en informatie toon waardoor ik denk dat ik zo'n last ondervind. De testen die ik bij haar heb gehad waren inderdaad spiertesten. Daar vertrouw ik ook op, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook per sé weet hoe je het beste kwik kunt verwijderen uit een lichaam.

Wat ooit de beste oplossing leek, kan door voortschrijdend inzicht nu niet meer zo goed blijken te zijn.

 
Wat een ontzettend goed stuk Edwin, waar voor mij dingen bevestigt maar ook nog meer puzzelstukjes op hun plaats doen vallen. Erg bedankt!
Tevens is deze site van dezelfde Patrik Peters erg interessant en verhelderend: http://www.patrikpeters.amalgaam.be/ontgifing_van_kwik.htm

 
Ik heb de tekst van Patrik Peters even snel doorgelezen. Als ik het goed begrijp is hij dus geen voorstander van het Cutler protocol. Hij is ook een chemicus, net als Cutler.
Lekker tegenstrijdig allemaal. Het is daardoor lastig om een goede keuze te maken om van kwik te ontgiften.

Net zo tegenstrijdig als adviezen over voeding. Door het onderzoek van Weston Price weten we als moderne mensen die ver weg van de natuur staan wat goede natuurlijke voeding is. Dit gebasseerd op een onderzoek van volkeren die al duizenden jaren op die manier eten.
Een kwikbelasting is iets van de laatste 100 jaar en de schadelijkheid ervan is lang ontkent. Hierdoor is het op dit moment maar een beetje aanklooien om tot een goede oplossing te komen.

 
edwin heb je nog kwikvullingen?
hoe je ook kan ontgiften van zware metalen, is met magnesiumvlokken van zechsal en doe er dan een lepel zuiveringszout bij.

ook goed is een lekkere soep maken en verse koriander erin en dan een half uur na de maaltijd chlorella innemen

 
4 jaar geleden zijn bij mij alle amalgaam vullingen verwijderd.
Chlorella is niet sterk genoeg om kwik vast te houden en af te voeren uit het lichaam.

 
Een quote van Patrik Peters:

Zoals eerder gezegd, zit de meeste kwik opgeslagen in de beenderen. Daar kan het voorlopig weinig kwaad. Voor het “onderhoud” van de beenderen worden ze regelmatig beetje bij beetje afgebroken en dan weer opnieuw opgebouwd. De “regeneratietijd” voor beenderen is ongeveer 7 Jaar. Het zal dus ongeveer zeven jaar duren voor elk stukje been afgebroken en weer opgebouwd is. Bij deze regeneratie kan de opgeslagen kwik weer vrijkomen en in de bloedbaan terecht komen. Op die manier worden dus historisch kwikbelaste mensen elke dag opnieuw weer wat vergiftigd door de kwik die in de beenderen opgeslagen zit, ook al zijn alle amalgaamtandvullingen reeds jaren geleden verwijderd.

Een praktisch gevolg van dit proces is dat het helemaal geen zin heeft te zoeken naar methoden welke al de kwik op korte termijn uit je lichaam zou kunnen halen. Zulke een methode kan gewoonweg niet bestaan. Indien er een product zou bestaan welk de in de beenderen opgeslagen kwik op korte termijn zou oplossen en verwijderen, dan zou dit product bijzonder gevaarlijk zijn. Je zou immers plots een gigantisch grote hoeveelheid kwik in je bloed mobiliseren. Dit zou al vrij snel levensbedreigend zijn. Op zoek gaan naar zulk een product heeft dan ook weinig zin.


 
Bedankt Edwin. Dat brengt NOG een ander licht op de zaak... Verklaart een boel van wat ik ervaar.

Ik moet de rest nog eens doorlezen, vooral over wat hij wel als een oplossing ziet.
Dat hij chlorella als niet zo schadelijk ziet, heb ik anders ervaren. Dus dat gedeelte kan ik niet helemaal serieus nemen.

Eigenlijk zou het mooi zijn als iemand die het boek van Cutler heeft gelezen hierover te melden heeft. Die heeft de uiteenzetting en onderbouwing van het Cutler protocol gelezen en kan misschien het één en ander weerleggen (of niet).
Dus kom er maar in downunder! ;-)

Als die website van Patrik Peters nou in het Engels was, had ik de link naar dr. Cutler kunnen sturen.

Ik heb overigens van Dr. Cutler al antwoord gehad. Dit ging niet zozeer over z'n protocol, maar meer over hoe ik met m'n huidige symptomen kan omgaan.

Dus hier wat tips van hem voor een ieder die er wat aan heeft:

Allereerst adviseerde hij me met klem om GEEN chlorella of koriander te gebruiken, hoe zeer een therapeut ook beweert dat het veilig is. "This is going to be a bad experience, but it can be made MUCH worse with a few more of the wrong pills."

Aanbevolen vitaminen/mineralen:
- magnesiumcitraat en -voetbaden
- vitamine C (gebufferd) 1 gram elke paar uur terwijl je wakker bent. (wat houdt gebufferd in? ah dit dus)
- vitamine E: paar duizend IU de eerste paar weken, daarna 1000 IU dagelijks.
- vitamine A: 25000 IU dagelijks 8O
- Mariadistel extract bij maaltijden (persoonlijk niet zulke goede ervaringen mee)

Het zal een onbekende hoeveelheid tijd duren voordat je herstelt.

Vitamines zullen een paar dagen nodig hebben voordat het effect merkbaar wordt.

Aldus Dr. Cutler...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan