@Heksje ik ben benieuwd hoe jij je gaat voelen na de sanering. Laat je het ons weten? Ja, dat iemand zich beter voelt na verwijdering en zonder enige detox achteraf, dat geloof ik direct. Er zijn ook mensen die 100 worden mét amalgaam in hun mond en die lopen als een kievit. Van wat ik begrijp uit de literatuur (Cutler, Hammond, Huggins), zijn er mensen die in staat om vanuit zichzelf heel goed te ontgiften. Al hun ontgiftingskanalen werken goed. Ik denk dat ze ook vaak een goede start hebben gehad (bijv. zonder vaccinaties, bio rauwe melk, grasgevoerd vlees), de basis is beter.
Ik ken ook mensen die wegkomen met een slecht eetpatroon met junkfood en heel veel suiker. Ik kom er zelf niet mee weg helaas. Bij mij werken niet al mijn ontgiftingskanalen goed. Ik hoop inderdaad mijn lichaam een handje te helpen op deze manier. Lood gaat bijv. in de botten zitten en dat krijg je er niet zomaar uit.
Een doorgeslagen focus op detox lijkt mij ook niet goed. Dat veroorzaakt alleen maar meer stress. Zelf heb ik het gevoel dat het helen voor mij nu pas is begonnen en dat de afgelopen anderhalf jaar een voorbereiding is geweest hierop.