'Even' voorstellen: watisgezond?

Waarom 'moet' je dat? Kwik kan inderdaad onherstelbare schade aanrichten en heeft dat waarschijnlijk ook al gedaan. Zolang er geen nieuw kwik bij komt (en die kans is in ieder geval kleiner als straks al je amalgaam verwijderd is) krijgt je lichaam meer rust en reinigt zelf.


Ben ik met je eens, alleen zit er zoveel kwik in m'n lichaam waarschijnlijk, dat het zo'n 30 jaar kan duren voordat het uit je hersenen verdwijnt als je het aan je lichaam zelf overlaat. Kan even niet vinden waar ik dat gelezen had, maar het duurt in ieder geval heel lang.
In die tijd kan het dan veel schade aanrichten, vandaar dat je de natuur een handje wil helpen tegen die onnatuurlijke hoeveelheden zware metalen.

 
Een filmpje over wat kwik met je hersenen doet:
http://orbisvitae.com/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=249487&site_id=1#.VH2_6r4-D-k

 
@heksje zo zie je maar dat iedereen zijn/haar eigen keuze daarin moet maken. Dat van de bijnieren etc. klopt. Cutler zelf waarschuwt daarvoor in zijn boek. Op internet is veel te vinden maar juist in het boek geeft hij aan waar je op moet letten. Er zijn veel mensen die aan de haal gaan met zijn verhaal en denken het te kunnen verbeteren door bijv. via IV te testen of te behandelen. Het levert meestal alleen meer ellende op (tenzij sprake is van acute vergiftiging). En ja het is chemie (ALA is wel natuurlijk) en helaas de enige manier om het er uit te krijgen. Mijn advies is dan ook om het boek te lezen alvorens hier mee te beginnen. En heel langzaam te beginnen om te kijken hoe je lichaam er op reageert.

Zelf ben ik voorzichtig begonnen. Ik heb na verwijdering het eerst even aangekeken. En ja, ik gebruik ook groentesappen (wortel, bleekselderij met zure appel), gewoon omdat ik mij daar goed bij voel.

Ik heb voorzichtige conclusies getrokken dat kwik, lood en fluor bij mij veel ziekte heeft veroorzaakt (en dat chlorella heeft bijgedragen aan verslechtering). Dat is de reden dat ik het mijn lichaam uit wil hebben. Ik heb er heel veel over gelezen en ik vraag mij dus af of de bijnieren (bijv.) en alle andere verstoringen überhaupt wel kunnen genezen zolang er nog een zware metalenbelasting is. Zelfde geldt voor mensen met bijv. candida of Lyme. Creëer je (met de kwik etc.) dan niet een perfecte leefomgeving hiervoor en kan je het dan niet gigantisch verbeteren door het uit je lijf te verwijderen? (zoveel mogelijk dan hè).

Voor mijzelf heb ik de beslissing genomen om het rustig aan te doen en alleen met chelatie aan de gang te gaan op dagen (minimaal 3 dagen achter elkaar) dat ik niet al te veel verplichtingen heb én voldoende tijd ertussen zodat de bijnieren kunnen herstellen.

En ja, het is chemie en niet natuurlijk en als je het onvoorzichtig gebruikt (niet let op halftijd bijv.) dan kan dat ook schade toebrengen. Hetzelfde geldt echter ook voor chlorella (kan het wel losmaken maar niet vasthouden) en chilantro (halftijd onbekend). Dat zijn wel natuurlijke middelen maar kunnen net zo goed schade toebrengen, ook als het wordt voorgeschreven door een alternatieve therapeut. Nog afgezien daarvan, ik denk dat ik een darmontploffing zou hebben bij 200 tot 300 chlorella tabletten per dag :D

 
@watisgezond (Mark) en @downunder: ik geloof de kracht van het lichaam tot zelfherstel, maar ik uit jullie reacties begrijp ik dat het kwik een dusdanige overkill is dat het mogelijk een handje nodig heeft om te verwijderen.
Ik hoop en geloof nog steeds dat mijn lijf het zelf kan, maar ik volg jullie informatie nauwlettend want ik ben ook nog aan de beurt met sanering.

Toch kan ik jullie wel heel hoopvol berichten dat ik iemand ken die een aantal jaar geleden amalgaam heeft laten verwijderen, hierna geen enkele protocol heeft gevolgd en sterker nog, heel wat ongezonder eet dan wij hierover op het forum een idee over hebben. Toch is deze persoon binnen korte tijd aanzienlijk opgeknapt.

Wellicht dat een focus op een detox, op het gevaar van kwik in je lijf het herstel ook tegen houdt? Mijns inziens is dit mogelijk. Als je ergens teveel op focust neemt de kracht ervan alleen maar toe.

Ik ben het zeker met je eens downunder dat zolang er sprake is van zware metalenvergiftiging het lichaam moeilijk te genezen is. Ik ondervind dit zelf 'aan den lijve". Eerst zorgen dat alle gifbronnen geëlimineerd worden zodat er niet steeds maar weer een nieuwe toevoer is.

 
@watisgezond mijn chlorella kwam destijds ook van Fonteine en heeft gezorgd voor herdistributie en brainfog. Het boek van Cutler is echt een aanrader omdat hij daarin ook heel goed beschrijft met welke andere methoden je jezelf schade toe kan brengen. Alleen dàt is al leerzaam zelfs als je niet over zou stappen op zijn protocol. Ook beschrijft hij uitgebreid welke klachten je kan krijgen. Ik ontdekte dingen die ik al jaren heb en waarvan ik nooit wist hoe het werd veroorzaakt. Kleine dingetjes maar wel irritant.

Veel drinken en bij iedere maaltijd een goede eiwitbron gebruiken is ook heel belangrijk om het af te voeren. Persoonlijk probeer ik zo veel mogelijk het evenwicht te vinden tussen chelatie en wat mijn lichaam aankan.
Verbeteringen die ik al heb gemerkt sinds amalgaamverwijdering zijn o.a. veel meer rust in mijn mond en kaakgebied. Kwik/amalgaam zorgt voor een andere zuurgraad en dus voor meer gebitsproblemen. En sinds ik met chelatie ben begonnen, heb ik regelmatig een veel helderder hoofd en minder spierklachten.

 
@Heksje ik ben benieuwd hoe jij je gaat voelen na de sanering. Laat je het ons weten? Ja, dat iemand zich beter voelt na verwijdering en zonder enige detox achteraf, dat geloof ik direct. Er zijn ook mensen die 100 worden mét amalgaam in hun mond en die lopen als een kievit. Van wat ik begrijp uit de literatuur (Cutler, Hammond, Huggins), zijn er mensen die in staat om vanuit zichzelf heel goed te ontgiften. Al hun ontgiftingskanalen werken goed. Ik denk dat ze ook vaak een goede start hebben gehad (bijv. zonder vaccinaties, bio rauwe melk, grasgevoerd vlees), de basis is beter.

Ik ken ook mensen die wegkomen met een slecht eetpatroon met junkfood en heel veel suiker. Ik kom er zelf niet mee weg helaas. Bij mij werken niet al mijn ontgiftingskanalen goed. Ik hoop inderdaad mijn lichaam een handje te helpen op deze manier. Lood gaat bijv. in de botten zitten en dat krijg je er niet zomaar uit.

Een doorgeslagen focus op detox lijkt mij ook niet goed. Dat veroorzaakt alleen maar meer stress. Zelf heb ik het gevoel dat het helen voor mij nu pas is begonnen en dat de afgelopen anderhalf jaar een voorbereiding is geweest hierop.

 
Weet iemand of het boek van Cutler in Nederland te koop is?
Amalgam Illness: Diagnosis and Treatment met ISBN nummer 0-9676168-0-8

Op internet vind ik alleen maar Amerikaanse winkels.

 
Ik tref het boek wel aan op amazon.co.uk en amazon.de
Als je bij één van deze sites besteld worden er geen invoerrechten gerekend.

 
@heksje en downunder:
(even een korte reactie; misthoofd is terug aan het komen)
ik ben heel blij dat dit forum er is zodat we onze ervaringen en bevindingen kunnen uitwisselen.

@edwin:
ik ben ook al aan het zoeken... misschien in België?

 
Helemaal mee eens watisgezond/Mark, ook ik ben erg blij met dit forum.

Veel sterkte met je misthoofd. Laat het maar gewoon een beetje over je heen komen. Ertegen vechten heeft geen zin. Acceptatie (in zoverre mogelijk) geeft wat meer rust, wat weer nodig is voor je herstel.

 
Marijn gaf destijds aan dat ik sterk testte op colloïdaal zilver voor zware metalen ontgifting, maar omdat ik nog amalgaamvullingen had en heb, kon ik daar nog niet mee beginnen.

Maar misschien wel iets voor later.

Bedankt voor de tip!

 
ik heb je topic niet gevolgd watisgezond, maar als ik jouw laatste post lees dan denk ik aan het volgende: een http://www.degezondheidslijn.nl/Trias-Kuur-Heel]triaskuur[/url] aangevuld met koriandertinctuur van Holisan of van Clark. Dit helpt je lichaam op vriendelijke en milde wijze de amalgaan te lozen. Van de koriander max. 10 druppels 3x daags. Luister hierbij goed naar je lichaam en begin met 3-5 druppels per keer. Als het een wattengevoel veroorzaakt, niet opbouwen.
Tenzij je ondersteunt wordt door een therapeut

 
Marijn gaf destijds aan dat ik sterk testte op colloïdaal zilver voor zware metalen ontgifting, maar omdat ik nog amalgaamvullingen had en heb, kon ik daar nog niet mee beginnen.

Colloïdaal zilver om kwik te ontgiften?? Dus een zwaar metaal innemen om zware metalen te ontgiften?

Met alle respect, en ik vind het prima dat jullie allemaal geloven in dat "op afstand testen" van voedingstekorten en andere dingen, maar blijf aub zelf nadenken.

Colloïdaal zilver voor zware metalen ontgifting :roll:

 
Oeps! Of lees ik de zin helemaal fout? En bedoelt Marijn dat je moet gaan ontgiften van zilver?

Excuus als ik het fout heb gelezen! :oops:

 
Colloïdaal zilver niet doen en cilantro ook niet, tenzij je nog meer schade wilt toebrengen. Niet elke alternatieve therapeut heeft kennis van kwikvergiftiging en kan potentieel de boel verergeren met zijn/haar adviezen. Snap dat Cutler niet voor iedereen is maar cz, cilantro en chlorella zijn allemaal een "no no".

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan