'Even' voorstellen: watisgezond?

@heksje klinkt goed. Ik gooi bij het fijngemalen zaad wat koud water, meng dat, en vervolgens heet water er op. Goed roeren en dan drink ik dat op. Het werkt bij mij heel goed om de galstroom op gang te brengen. Ik drink dus het hele zaad op in fijn gemalen vorm en dat werkt als een tierelier. Mijn lever voelt beter en ik krijg er wat energie van, niet te veel maar alle beetje helpen.

 
Dank je Miep. De verdovingen zijn gelukkig goed geregeld bij deze tandarts, al vermoed ik wel dat zoiets toch nog een hele aanslag op mijn lijf is. Gelukkig nog maar één keer zoiets en dan heb ik dat achter de rug. Ik zie er wel enorm tegen op omdat het nu zo'n grote ingreep wordt.

Het hele zaad opdrinken downunder heb ik eerder wel in smoothies gedaan al was dit niet met heet water. Dat kan ik ook nog eens proberen. Dank!

 
Ik neem ook weer soms mariadistelthee. 1 mok thee kan ik nog hebben zonder reactie te krijgen.
Ik stop de gemalen mariadistelzaad in zo'n chloorvrij theezakje en laat het dan een klein half uurtje trekken.

Trouwens, dat wakker worden 's nachts om DMSA of ALA in te nemen, lijkt voor mij vooralsnog niet zo'n probleem te worden, want slapen doe ik de laatste tijd weer amper... Dat gevoel van helm op je hoofd plus nekpijn is nu ook weer erger. Zal wel een reactie zijn van de laatste amalgaamverwijdering.

@Heksje
Van de ingreep zelf zul je denk ik niet zoveel last hebben, omdat het toch verdoofd is dan. Kun je ook muziek kiezen bij jouw tandarts? Ik wel, vond ik wel fijn eigenlijk :-)

Zombie Mark

 
Met per maand twee rondes van drie dagen duurt het geheel wel veel langer. Of ga je daarmee beginnen en later de pauzes korter maken?

 
Voor de DMSA rondes maakt het niet heel veel uit of je 2 of 4 rondes per maand doet, denk ik. Omdat je lichaam zelf ook al kwik uit je bloed haalt. Na een maandje of 3 ga ik over op de ALA en dan wil ik denk ik ook 2 rondes per maand aanhouden. In ieder geval in het begin.

Elke week zo'n ronde lijkt me te heftig voor mij op het ogenblik.

 
ALA, DMSA, Zink picolinaat en Vitamine C (magnesium ascorbaat) heb ik inmiddels. Ik wacht alleen nog op een pakketje van iHerb met Vitamine E (Healthy Origins, Tocomin SupraBio, 50 mg, 150 Softgels). Hopelijk komt dit voor het weekend en kan ik zondag beginnen met de kwikontgifting. Ik ga beginnen met 3 dagen wel en 4 dagen niet, dus 1 ronde per week.

 
Succes Edwin!
Ik ga zaterdagavond beginnen met DMSA 12,5 mg. Schema ligt klaar. Alarms ingesteld.
Het schijnt dat je pas na 2 of 3 rondes kan merken wat voor eventuele bijeffecten er optreden.

Retespannend!

 
Ik ben begonnen met de eerste ronde.
Om 18.30u heb ik 12,5 mg DMSA en 12,5 mg ALA ingenomen.

 
Ik heb nu een dag om de 3 uur ALA gebruikt en om de 4 uur DMSA. In de nacht doe ik DMSA ook om de 3 uur. Dat scheelt weer een keer extra wakker worden. Voorlopig heb ik nog geen reactie.

 
Ik ben net met dag 2 begonnen. Ik had de laatste uren wat last van hoofd- en nekpijn, maar dat kan net zo goed iets te maken hebben met wat ik gegeten heb (iets zwavelhoudends). Ik moet helaas denk ik ook nog een keer terug naar de tandarts, want m'n beet is volgens mij nog niet helemaal goed. M'n kiezen zijn nog heel gevoelig bij het eten, wat hoofdpijn geeft.

Ik was me er even niet van bewust dat je die ALA en DMSA op verschillende tijden moet innemen, vanwege de verschillende halfwaarde tijden. Dat wordt een aardig ingewikkeld rooster.

Mooi dat je nog geen reactie hebt.

 
@Golden zo zwart wit zegt Andy dat niet. Hij zegt dat het afhankelijk is van je stofwisseling. Kijk dus tijdens een ronde naar hoe je je voelt. Ik neem mijn DMPS om de 6 uur i.p.v. 8 uur omdat dat beter bij mij past. Zelf ontdekt en is dus een kwestie van uitproberen.

 
@watisgezond ik neem mijn ALA iedere 3 uur en om de 6 uur DMPS er bij. Ik ben gisteravond begonnen met ronde 6, met vanaf vanochtend ALA er bij. Ik slik DMPS iets langer voor de mop-up aan het eind. Jij en @Edwin succes met de eerste ronde en hou ons vooral op de hoogte!

 
Bedankt Golden,
Tot nu toe werkt 4 uur DMSA nog goed voor mij, maar zoals downunder zegt, hangt het van je stofwisseling af of het eventueel sneller uitgewerkt is.

Zou mooi zijn dat als ik uiteindelijk ALA ga toevoegen, het voor mij blijkt dat DMSA ook om de 3 uur ingenomen kan worden, tesamen met de ALA.

Zien we dan wel weer ;-)

 
@downunder Ik heb een ronde van 5 dagen gedaam met 100mg dmps elke 8h (door arts voorgeschreven), dat ging goed. Na een tijd en na het blootstellen aan zon, kreeg ik bij de eerste dag van mijn tweede ronde rode bultjes die erg jeukten. Ik heb de ronde gestopt na de eerste dag... kreeg wel herdistributie van kwik.Nu is de jeuk over, alleen ik heb nog de rode plekjes die ik heb opengekrabt. Ik zie dat mijn reactie een phototoxich ( minder erg ) of photoallergisch ( wel erg ) effect kan zijn. Hier staat wat het verschil is tussen die twee.

http://www.dermnetnz.org/reactions/drug-photosensitivity.html

Ik ben erg teleurgesteld. Ik moet het kwik eruit zien te halen als ik een beetje gezonder wil worden.

Heeft iemand tips voor mij?

 
Bedankt downunder,
Wel slim om de DMPS nog iets langer door te nemen na een ronde. Klinkt logisch.

Ik voel me op het ogenblik redelijk goed en ben nu over de helft voor deze ronde.
Hou ons ook op de hoogte, zal ik ook doen!

 
@watisgezond Ik heb het boek gelezen en ook veel van de scientific monograph dimaval, google het en het is het eerste hit, pdf bestand. Ook heb ik veel studies gelezen. Ik heb 5 dagen gedaan want ik dat monograph las ik dat er was verhoogde eliminatie van kwik in urine de eerste 5 dagen van de therapie. Ook ik bijna alle studies de dosis is 100mg per keer. Ik weet dat je alsnog met lagere dosis kan beginnen, maar... ik wilde snel beter worden.

Die monograph is een aanrader als je DMPS gebruikt.

 
Wat ik van meerdere ervaringsdeskundigen lees, is dat hogere dosis innemen juist betekent dat je er langer over doet om van het kwik uit je lichaam te komen, vanwege de herdistributie of andere klachten (zoals jij die kreeg) die je dan krijgt, waardoor je genoodzaakt bent om te stoppen en later met lagere dosis weer opnieuw te beginnen.

Dit vertraagt het proces dus juist.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.951
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan