Feminisme

Aart, je mist totaal het punt van wat hij probeert te zeggen. Hij is bewust aan het provoceren, omdat hij de politieke correctheid beu is. Het belangrijkste punt wat hij maakt is wel dat de samenleving van binnenuit wordt vernietigd door de pc slachtoffer- en jankcultuur.

Ook hier gaat het weer om cultureel marxisme, een AGENDA. Waarom hoor ik jou daar nooit over in je reacties? Ik heb je er al talloze keren op gewezen, ook dat je de dingen te persoonlijk maakt, maar je volhardt in dit gedrag. Ga eerst eens bij jezelf te rade, zou ik zeggen.

Mike

Mike, op jouw beurt mis jij totaal mijn punt: de jankcultuur los je niet op door ook te gaan janken en de politieke correctheid bestrijd je niet door ongenuanceerd te gaan provoceren en je grof en ongenuanceerd te uiten. Dat is namelijk ook gewoon janken.

Mijn punt maak ik uiteraard op mijn manier. Opmerkingen als:

Ik heb je er al talloze keren op gewezen

kun je gerust achterwege laten. Wie ben jij om mij ergens op te wijzen? Ik laat me in heel veel door jou inspireren en op een aantal punten verschillen we van mening, overtuiging en inzicht. Basta.

Het stuk waar ik het over had trek ik me overigens totaal niet persoonlijk aan. Het lijkt wel als ik het woord homo gebruik, dat jij direct denkt dat ik me persoonlijk aangesproken voel. Ik kan zaken heel objectief bekijken, ook al gaat het over homoseksualiteit en ben ik zelf homo.

Ik vind het wel een goed stuk. Als je niet voor vrouwen wil werken dan mag je dat toch vinden? Maar dat mag je helemaal niet meer vinden als je dat in het openbaar zegt kan je maar beter meteen wegduiken.
Ik werk overigens zelf ook liever niet voor een vrouw, terwijl ik er zelf een ben. En ik wil ook liever niet dat het land bestuurt wordt door een homo. Niet omdat ik vind dat homo´s dood moeten maar omdat ik liever heb dat landen bestuurt worden door mensen met kinderen en een toekomst. Als de schrijver van het stukje de hele dag loopt te jammeren dat hij nergens een vrouw kan vinden die zich aan hem wil onderwerpen in bed is het een janker. Als hij er een stukje over schrijft en dan fijn savonds zijn vrouw te grazen neemt is er toch niks aan de hand. Je mag toch wel wat aankaarten zonder een janker te zijn? Dat is een beetje het probleem met positief denken waar ik ook wel eens tegenaan loop. Je kunt wel a la Lousie HAy de hele dag je affirmaties doen en roepen "er is geen onkruid er is geen onkruid" maar dat is onzin, er is wel onkruid en als je het tegen komt moet je het er uit trekken. (-Tony Robbins) Ergens moet je daar toch een middenweg in vinden? Hoe doe jij dat dan Aart?

Precies. Dit is geen gejank, dit is zeggen waar het op staat! Ik heb ook een probleem met dat verplicht positief denken en alleen maar affirmaties roepen. Heerlijk om eens een duidelijk tegengeluid te lezen!

Mike

Ik vind het wel een goed stuk. Als je niet voor vrouwen wil werken dan mag je dat toch vinden?

Uiteraard mag iedereen van het stuk vinden wat hij of zij wil. Zoals gezegd vind ik het zelf ook grappig maar niet meer dan dat. En zoals ik al vaker heb aangegeven mag iedereen vinden en zeggen wat hij of zij wil. Daar is niets mis mee. Vandaar dat ik even kwijt wilde wat ik van het stuk vind.

En ik wil ook liever niet dat het land bestuurt wordt door een homo. Niet omdat ik vind dat homo´s dood moeten maar omdat ik liever heb dat landen bestuurt worden door mensen met kinderen en een toekomst.

Ook hier mag iedereen over denken en zeggen wat hij of zij wil. Ikzelf kijk liever naar de kwaliteiten van iemand dan naar het feit of iemand homo of hetero is en wel of geen kinderen heeft. Buiten het feit dat er tegenwoordig nogal wat homo's zijn die zowel kinderen als een toekomst hebben.

Als de schrijver van het stukje de hele dag loopt te jammeren dat hij nergens een vrouw kan vinden die zich aan hem wil onderwerpen in bed is het een janker. Als hij er een stukje over schrijft en dan fijn savonds zijn vrouw te grazen neemt is er toch niks aan de hand.

Niets mee aan de hand zoals ik al schreef. Het kan volgens mij best leuk zijn, een goede wip met zo'n lekkere recht toe recht aan man. (Laat ik deze types dan zo noemen). Het wordt janken als je voortdurend loopt te zeiken over dit soort zaken waar deze schrijver over schrijft (om maar in zijn eigen vocabulair te blijven) maar verder niets onderneemt. Vooral de zaken lekker simpel, ongenuanceerd en ééndimensionaal benoemen, keer op keer, terwijl je jezelf loopt te beklagen dat jij als heteromannetje blijkbaar niets meer te zeggen hebt maar dat in je stukje dan lekker wel doet (lekker puh). Dat is janken. Dat is heel erg heteroseksueel, mannelijk-achtig, semi-macho janken. Het liefst door grof taalgebruik te hanteren als een stampvoetende kleuter.

Natuurlijk mag je dit aankaarten, maar zorg dan voor verandering. Zoek een vrouw die zich graag aan je onderwerpt, neuk het huis van de kelder tot de zolderverdieping toe vol met kinderen en bestuur het land als dat je lukt. Niets mis mee. Misschien zelfs wel verfrissend. Maar deze, zelf blijkbaar ook overgefemineerde semi-macho's, vertellen deze verhalen op verjaardagen, roeptoeteren het te pas en te onpas tegen vriend het vijand en schrijven stukkies voor een blaadje een blog of een forum. Tegelijk blijven ze netjes belasting betalen, gaan ze op tijd naar hun werk, vinden vooral dat ze zo af en toe toch moeten stemmen omdat ze even denken dat ze toch een beetje invloed zouden kunnen hebben al is het maar door 'tegen' te stemmen en geven netjes hun kinderen aan bij de burgerlijke stand als er weer één is geboren, enzovoorts, enzovoorts.

Voor de duidelijkheid: voor mij is hier niets mis mee hoor. Maar daarmee behoren de teksten die ze voortbrengen voor mij wel tot het janken.

Hoe doe jij dat dan Aart?

Ik schat mezelf niet beter in dan wat ik net schets. Laat dat duidelijk wezen. Ik heb mijn keuzes gemaakt, en maak ze nog steeds, met het doel zo vrij mogelijk te zijn zonder daarmee in de problemen te komen.

Stemmen heb ik al heel lang geleden geheel afgezworen. Natuurlijk weet ik dat het er nooit geheel van gaat komen maar als er bij één verkiezing of één referendum, helemaal niemand zou komen opdagen, dan heeft de elite pas echt een probleem. Ik stem dus niet en draag dat aan iedereen uit die het maar wil horen. Ook als ik werk voor bijvoorbeeld de tweede kamer, bij provincies of binnen gemeentes.

Mijn geld verdien ik, op een paar begin jaren na, altijd al als zelfstandig ondernemer. Ik wil mijn eigen beslissingen nemen zonder verantwoording te hoeven afleggen. Uiteraard kan dat niet volledig. Al is het maar dat ik verantwoording heb af te leggen aan mijn klanten. Natuurlijk weet ik dat. Maar ik ben verder van niemand afhankelijk die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen en van wie ik afhankelijk ben qua werktijden, vakanties, promotie met daar aan gekoppelde loonsverhoging of dat soort onzin. Ik bepaal zelf wel hoeveel geld ik wil binnen halen.

Doordat ik zelf de verantwoording heb over wat ik verdien is het prima te organiseren dat ik precies geld genoeg heb voor wat ik nodig heb. Door gebruik te maken van de bestaande regelgeving betaal je dan minimaal belasting. Als je zorgt voor een laag belastbaar inkomen betaal je ook weinig belasting. Natuurlijk woon ik daarom niet in een huis waar een (torenhoge) hypotheek op rust. Aan die waanzin moet je volgens mij helemaal niet mee willen doen. Dan heeft men je namelijk in hun macht. Koop of huur je huis met je eigen geld.

Weinig nodig hebben, dat geld zo ongeveer binnen halen (het liefst door het organiseren van een passief inkomen), gebruik maken van bestaande regelgeving, en je hebt een redelijk vrij leven.

Zorgen dat men dus weinig invloed op je kan uitoefenen is volgens mij het antwoord op verschillende soorten ellende waarmee men ons wil confronteren en waarmee men ons wil controleren. Eerst maar eens zorgen dat je zelf zo vrij mogelijk leeft. En jezelf dan verder vooral bezig houden met wat je leuk en/of zinvol vindt. Vooral die energie voortstuwen, richten en aantrekken die nodig is. Dat is mijn tactiek. Dat heeft niet heel veel te maken met positief denken zoals Louise Hay dat doet. Dat is hooguit een wel handig uitgangspunt. Het heeft vooral te maken met het vertrouwen op de juiste kracht in jezelf en dat door de juiste energie die kracht alleen maar verder groeit.

Door te janken, jezelf af te zetten, te strijden, jezelf boos te maken, bang te zijn en anderen te minachten of zelfs te haten, zorg je alleen maar dat de kracht in jezelf afneemt en schade berokkend aan jezelf en anderen.

Ik kies er dus voor om mijn kracht te laten groeien. Ik geloof in, en zorg in mijn leven voor evenwicht. Door via de juiste voeding rust in je systeem te creëren, creëer je ook rust in je omgeving. Ik kies primair voor weinig stress. Ik kies, zolang het kan, voor verdraagzaamheid, compassie en begrip. Ook jegens mijn oponenten. Dat wil niet zeggen dat ik me alles laat zeggen, welgevallen of overkomen. Soms moet je duidelijk zijn of jezelf zelfs verdedigen tegen een aanval.

Maar bovenal is het volgens mij verstandig om van je leven te genieten. Te doen wat je wilt doen. Lief te hebben en geliefd te zijn. En als je dat doet en tegelijk een ander in zijn of haar waarde laat, dan zijn we al een heel eind op de goede weg.

Ook hier mag iedereen over denken en zeggen wat hij of zij wil. Ikzelf kijk liever naar de kwaliteiten van iemand dan naar het feit of iemand homo of hetero is en wel of geen kinderen heeft. Buiten het feit dat er tegenwoordig nogal wat homo’s zijn die zowel kinderen als een toekomst hebben."

Ik denk dat een toekomst hebben niet hetzelfde is als iets nalaten voor je nageslacht. Opvallend veel wereldleiders zijn kinderloos. En als er homos in de politiek zijn zijn het toch vaak mensen als Onno Hoes, of Pim Fortuyn. Ik kan me zo even niks beters herinneren? Tofik Dibi? Dat ligt niet alleen aan homos op zich, de heteros, en vrouwen, in de politiek zijn even hopeloos maar mensen oprecht iets willen nalaten is wat we zouden moeten hebben. En dan niet net als Femke Halsema je kinderen van de multiculti school die je voor iedereen gemaakt hebt afhalen en ze naar een blanke prive-school sturen.

Niets mee aan de hand zoals ik al schreef. Het kan volgens mij best leuk zijn, een goede wip met zo’n lekkere recht toe recht aan man. (Laat ik deze types dan zo noemen). Het wordt janken als je voortdurend loopt te zeiken over dit soort zaken waar deze schrijver over schrijft (om maar in zijn eigen vocabulair te blijven) maar verder niets onderneemt. Vooral de zaken lekker simpel, ongenuanceerd en ééndimensionaal benoemen, keer op keer, terwijl je jezelf loopt te beklagen dat jij als heteromannetje blijkbaar niets meer te zeggen hebt maar dat in je stukje dan lekker wel doet (lekker puh). Dat is janken. Dat is heel erg heteroseksueel, mannelijk-achtig, semi-macho janken. Het liefst door grof taalgebruik te hanteren als een stampvoetende kleuter.

Natuurlijk mag je dit aankaarten, maar zorg dan voor verandering. Zoek een vrouw die zich graag aan je onderwerpt, neuk het huis van de kelder tot de zolderverdieping toe vol met kinderen en bestuur het land als dat je lukt. Niets mis mee. Misschien zelfs wel verfrissend. Maar deze, zelf blijkbaar ook overgefemineerde semi-macho’s, vertellen deze verhalen op verjaardagen, roeptoeteren het te pas en te onpas tegen vriend het vijand en schrijven stukkies voor een blaadje een blog of een forum. Tegelijk blijven ze netjes belasting betalen, gaan ze op tijd naar hun werk, vinden vooral dat ze zo af en toe toch moeten stemmen omdat ze even denken dat ze toch een beetje invloed zouden kunnen hebben al is het maar door ‘tegen’ te stemmen en geven netjes hun kinderen aan bij de burgerlijke stand als er weer één is geboren, enzovoorts, enzovoorts.

Voor de duidelijkheid: voor mij is hier niets mis mee hoor. Maar daarmee behoren de teksten die ze voortbrengen voor mij wel tot het janken.

Volgens mij lees jij echt veel te veel in dit stukje, waarom sta je meteen zo op je achterste benen? Ik heb twee kinderen, allebei aangegeven bij de burgerlijke stand en ik betaal ook belasting. Wat wil je anders, naar de gevangenis? Hoe moet het dan met mijn kinderen? Je kunt niet zomaar als eenling tegen de stroom opvaren. Dat is nu net de hele point. Ik heb de linkedin ff opgezocht, het is openbare info https://uk.linkedin.com/in/mkoenraadt Kan aan mij liggen maar ik vind het allemaal niet zo weinig hoor en ik vind dat jij erg negatieve verregaande conclusies trekt op basis van een stukkie. Raar ook dat je zo doorgaat op die seks nav dat "onderwerpen in bed" waarom noem je dat steeds?

Stemmen heb ik al heel lang geleden geheel afgezworen. Natuurlijk weet ik dat het er nooit geheel van gaat komen maar als er bij één verkiezing of één referendum, helemaal niemand zou komen opdagen, dan heeft de elite pas echt een probleem. Ik stem dus niet en draag dat aan iedereen uit die het maar wil horen. Ook als ik werk voor bijvoorbeeld de tweede kamer, bij provincies of binnen gemeentes.

Mijn geld verdien ik, op een paar begin jaren na, altijd al als zelfstandig ondernemer. Ik wil mijn eigen beslissingen nemen zonder verantwoording te hoeven afleggen. Uiteraard kan dat niet volledig. Al is het maar dat ik verantwoording heb af te leggen aan mijn klanten. Natuurlijk weet ik dat. Maar ik ben verder van niemand afhankelijk die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen en van wie ik afhankelijk ben qua werktijden, vakanties, promotie met daar aan gekoppelde loonsverhoging of dat soort onzin. Ik bepaal zelf wel hoeveel geld ik wil binnen halen.

Doordat ik zelf de verantwoording heb over wat ik verdien is het prima te organiseren dat ik precies geld genoeg heb voor wat ik nodig heb. Door gebruik te maken van de bestaande regelgeving betaal je dan minimaal belasting. Als je zorgt voor een laag belastbaar inkomen betaal je ook weinig belasting. Natuurlijk woon ik daarom niet in een huis waar een (torenhoge) hypotheek op rust. Aan die waanzin moet je volgens mij helemaal niet mee willen doen. Dan heeft men je namelijk in hun macht. Koop of huur je huis met je eigen geld.

Over het stemmen, ben ik helemaal met je eens dat heb ik in een ander topic al uitgelegd, ik stem niet, ze vieren hun eigen feestje maar.
De schrijver van dit stukje is ook zelfstandig ondernemer. Ik was dat zelf ook 10 jaar, tot een half jaar geleden. Kijk jij kunt nu zeggen je moet je inkomen zo laag houden dat je weinig belasting hoeft te betalen, dat is niet altijd mogelijk. Als je van je zelfstandige onderneming wil leven zul je moeten uitbreiden en anticiperen op de toekomst, je marktaandeel moet elke keer groter worden wil je dezelfde plaats tussen de concurrentie kunnen houden, dan kun je niet zeggen ik ben tevreden met weinig dus ik zorg dat ik maar net genoeg verdien. Er is nu net deze wet aangenomen http://beurs.com/2016/07/06/parlementsleden-stemden-waanzinnig-belastingrapport-eu-parlement het wordt steeds moeilijker om op een legale manier de kost te verdienen. Afijn ik kan er een boek over schrijven maar ondernemen is niet altijd zo eenvoudig als zorgen dat er net genoeg geld binnen komt. Als jij de gouden tip hebt met welke activiteiten je zoiets kleinschalig maar rendabel kunt houden, laat maar komen!

Ik geloof dat jij in het buitenland woont, en dat is prima, ik zie dat ook zitten (ik bedenk me net dat ik al in het buitenland woon :-P ). MAar er zijn nu eenmaal mensen die wel in NL willen blijven, die het gevoel hebben dat ze dat NL gekregen hebben van hun voorouders en dat ze dat willen doorgeven aan hun kinderen. Moeten die dan tegen hun zin maar verhuizen naar een land waar ze nu nog wel kunnen doen wat ze willen (want ook al zijn er nu nog plaatsen waar het te doen is, hoe gaat het daar over 20 jaar zijn?). Is dat fair? Hebben wij dan het recht om te zeggen wat maak je je nu druk vertrek toch? Ga toch ergens anders lekker in je kracht zitten zijn en ga daar groeien? Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet willen. En dan blijft mijn vraag, hoe blijf je positief te midden van alle onrecht en misstanden.

Door te janken, jezelf af te zetten, te strijden, jezelf boos te maken, bang te zijn en anderen te minachten of zelfs te haten, zorg je alleen maar dat de kracht in jezelf afneemt en schade berokkend aan jezelf en anderen.

En toch heeft de mens van in het begin altijd gestreden, dat is iets dat in ons zit, hier in het westen hebben wij geen warrior archetype en geen voorbeelden meer, maar dat heeft altijd in de mens gezeten. Jij doet het hier nu ook. De kracht in jezelf kan ook toenemen door ergens voor te strijden. Mijn kracht neemt toe als ik iets lees (zoals dit stukje) waardoor ik voel dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Maar eigenlijk heel eerlijk heb ik een beetje het gevoel dat je je reacties hier over deze blogpost niet zozeer naar de schrijver er van richt maar naar iemand anders.

Maar bovenal is het volgens mij verstandig om van je leven te genieten.

Dat lijkt me vanzelfsprekend en ik denk dat we dat allemaal doen.

Ik kan me wederom vinden in de reactie van Iklustvet. Je leest teveel in dit stuk en precies de verkeerde dingen, waardoor je zijn punt mist. En waarom? Omdat je het wel degelijk persoonlijk opvat. Ik mag je hier niet op wijzen, maar ik doe het toch.

Ook ik vind zoiets prettig om te lezen, omdat ik al genoeg het gevoel heb een roepende in de woestijn te zijn. Sterker nog, tot voor kort dacht ik werkelijk dat ik de enige was in NL met een dergelijke mening, maar gelukkig lees ik o.a. op The Post Online en bij die Martijn Koenraad dingen die mij bevallen. Mijn enige kritiek is dat ze dezelfde nietsontziende kritische houding ook wel eens naar Israel zouden mogen hebben.

Er is niets mis met vechten voor wat jij denkt dat goed is. Er is ook niets mis met vaderlandsliefde. Je kunt zoals Aarr je land ontvluchten (en dat begrijp ik en veroordeel ik dus ook niet), of je kunt blijven en ervoor strijden. Het is onzin om te veronderstellen dat het zinloos te zijn om dit via een site of blog te doen. We verkeren in een informatie-oorlog en dus is het zaak om informatie te verstrekken op de manier die jou goeddunkt. En ik houd wel van die stampvoetende, grofgebekte heteromannetjes, daar hebben we er hier in dit land veel te weinig van!

Mike

Je kunt wel a la Lousie HAy de hele dag je affirmaties doen en roepen “er is geen onkruid er is geen onkruid” maar dat is onzin, er is wel onkruid en als je het tegen komt moet je het er uit trekken. (-Tony Robbins)

En de 'special little nowflakes', de millennials, doen ook niet aan onkruid. Volgens hen zit de wereld vol met 'shiny, happy people' en moet de politie afgeschaft worden. Mike Adams hierover:

http://www.conspiracydiscovery.info/pc-feminism/mike-adams-blm-protesters-going-full-retard/

Mike

Op Activist Post lees ik dit stuk van Brandon Smith, dat precies omschrijft waar ik voor sta en waarom de argumenten van Aart geen hout snijden:

Over de universele strijd voor menselijke vrijheid en waarom onze elite niet moet worden onderschat als opponent in deze strijd:

While I am firmly on the side of liberty and am willing to fight and trade my life to stop the “New World Order” the globalists are so obsessed with, I will not turn this examination of their tactics into a blind or one-sided farce. I will point out where the elites are effective just as I will point out where they are ineffective. It would do more harm than good to portray the globalists as “stupid” or bumbling in their efforts. They are not stupid. They are actually astonishingly clever and should not be underestimated.

Zoals je kunt lezen is hij bereid zijn leven te geven voor deze strijd. Aart zit liever in de zon en denkt positieve gedachten.

Dat deze vrijheidsbeweging, met al hun internetactivisme, wel degelijk effectief is, blijkt wel uit dit citaat:

I do see, though, a rather large weakness in the plan to ignite a communist vs. fascist meltdown in the U.S., and that weakness is the existence of the Liberty Movement itself. The movement has grown rather sophisticated in its media presence and prevalent in influence. It does have enough sway now to defuse some aspects of a rise to fascism in the political Right. The only option the elites have is to find a way to co-opt us. If they can manipulate the Liberty Movement into supporting a fascist system, then they would be very close to winning the entire fight. This would be highly unlikely given the stubbornness of liberty proponents when adhering to their principles.

The elites might be able to get a large part of the public to take sides in their false paradigm, but if they can’t con the millions that make up the Liberty Movement into the fold, then their job becomes much harder.

Wat ik terugzie bij Aart en ook bij anderen is moreel relativisme. Dat is de 'nuance', het 'grijze middengebied' opzoeken. Immers, de waarheid ligt toch in het midden? NOT:

Moral relativism is perhaps the pinnacle goal of the globalists. Why? Because if you can convince an entire society that their inherent conscience should be ignored and that their inborn feelings of morality are “open to interpretation,” then eventually ANY evil action can be rationalized. When evil becomes “good,” and good becomes evil, evil men will reign supreme.

The problem is, conscience is an inborn psychological product, a result of inherent archetypal dualities universal to almost all people. It is ingrained in our DNA, or our very souls if you believe in such a thing. It cannot be erased easily.

Moral relativism requires a person to treat every scenario as a “gray area.” This is not practical. Conscience dictates that we treat every situation as potentially unique and act according to what we feel in our hearts is right given the circumstances. This does not mean, though, that there is no black and white; or that there are no concrete rules. There is almost always a black and white side to any situation dealing with right and wrong. Moral “dilemmas” are exceedingly rare. In fact, I don’t think I have ever encountered a real moral dilemma in history or in personal experience. The only time I ever see moral dilemmas is in movies and television.

Metafysisch gezien is de aardse realiteit een dualistische, op basis van twee tegenovergestelden die elkaar hoogstens tegemoet kunnen komen, maar nooit kunnen samensmelten tot een coherent, objectief en statisch middengebied. Dat laatste past niet in de wet van creatie en noemen we: dood. Onze elite hangt dan ook een doodscultus aan en eenieder die dat middengebied nastreeft is bewust of onbewust medeplichtig aan deze agenda. En laat de grootste groep medeplichtigen nu vrouwen zijn! Dat komt omdat ze collectivistisch zijn ingesteld:

The very core of globalism and the NWO is the position that sovereignty and individualism must be sacrificed for the “good of the group;” in other words, they promote collectivism. Of course, groups by their very nature are abstractions; they only exist as long as the individuals within them recognize them as viable. Unfortunately, collectivists do not accept this fact because it would mean that the group, no matter how utopian, is not the pinnacle of human existence – rather, the individual is and always will be the pinnacle of human existence.

The elites MUST convince people that individualism is dangerous and that collectivism is the only way to prevent the tragedies wrought by those who wish to be separate. Of course, most of the tragedies we experience on a national or global scale are actually engineered by the elites, not by wild individuals or sovereign nations looking for trouble. They then blame the very concept of sovereignty as a barbaric ritual from the past that must be abolished for the sake of all.

In order for the globalists to reinforce the need for collectivism, though, they must engage people on an individual psychological level. Most human beings have an inherent desire to interact with their fellow man, but they also have an inherent identity and drive to pursue their own development without interference. We like to be a part of a group as long as our participation is healthy and voluntary and our associations are a matter of choice.

Human beings are instinctively tribal, but we have psychological and biological limits to the size of the tribe we prefer to be a part of. Robin Dunbar, a professor of evolutionary psychology prevalent in the 1990s, found that there is a cognitive limit to the number of individuals any one person can maintain stable relationships with. Dunbar found this number to be between 100 – 200 people. A limitation also extends to the size of effective groups versus ineffective groups. He found that effective tribes and communities tend to remain between 500 – 2500 people.

The human mind does not adapt well to vast tribal groups, and recoils from the idea of a “global tribe.” The truth is, human beings function far better in smaller groups and they do not like to be forced into participating in any group, let alone larger groups. This may account for the feeling of isolation that is common among people who live in metropolitan areas. They are surrounded by millions of neighbors and perhaps hundreds of associates yet they still feel alone because they do not have a functioning tribe of acceptable size.

Vast numbers of people can be tied together by an ideal that resonates with them, which is the only purpose for nations to form (to protect that ideal), but that is as far as the voluntary association goes. Globalist collectivism is simply unnatural. People know it unconsciously, they know it is an act of force and oppression, and will invariably move to sabotage its false tribalism as they begin to see its true colors.

Wat hij hier schrijft is dat individualisme aan de basis heeft gestaan van het menselijke bestaan. Mensen hebben als de sociale wezens die zij zijn weliswaar de behoefte om interactie met elkaar te vertonen en groepen te vormen, maar deze groepen moeten niet te groot worden. In het bedrijfsleven is er nu een trend om grote bedrijven op te delen in kleine subbedrijven die zelfstandig opereren en bestaan uit 'stammen' van maximaal 150 mensen, dat lijkt de magische grens te zijn. Gaandeweg is er ook het besef in vooruitstrevende bedrijven dat een top-down structuur in dit soort kleine ondernemingen niet meer nodig is, weg met de managers! In een dergelijke kleine structuur kun je relatief horizontaal (plat) werken, waarbij de verantwoordelijkheid gedeeld wordt door allen en het individu dus meer voorop komt te staan boven het collectief. Dit is hoe mensen altijd hebben gefunctioneerd en onze elite kan proberen wat zij willen, maar je verandert de menselijke natuur niet.

Dit is overigens waarom vrouwen en homo's ook niet aan het roer moeten staan. Zij vertegenwoordigen een vrouwelijke, collectivistische energie, een bijenkorf met een dictatoriale koningin aan het hoofd. Dat werkt misschien voor insecten, maar wij mensen hebben mannelijke, patriarchale energie nodig voor ons leiderschap, omdat deze individualiteit vooropstelt. Jawel, Mikey is weer een sexist en een racist en weet ik wat allemaal niet meer. Big fucking deal, Brandon Smith legt uit waarom:

Their cultism has dulled their senses to reality and they have abandoned truth in the name of control.

Onze elite zet controle in de plaats van waarheid. Seksistisch, racistisch, antisemitisch of niet, de waarheid mag niet alleen gezegd worden, hij MOET gezegd worden! Dit is de manier waarop we hun kunstmatige sociale constructies steen voor steen kunnen afbreken, met pure, ongezouten waarheid:

This is where the globalist philosophy really begins to break down. The elitist pursuit of total information awareness and total social control is truly perverse and insane, and insanity breeds delusion and weakness. The fact is, they will NEVER complete the goal of complete micro-control. It is mathematically and psychologically impossible.

Zijn boodschap is vooral belangrijk voor diegenen die voortdurend beweren dat de elite allang gewonnen heeft, dat iedereen onderdeel uitmaakt van het spel (ook Poetin) en dat alle gaten zijn dichtgetimmerd. De invidualistische kracht van mensen maakt ze onvoorspelbaar en bovendien wordt de elite met elk succes dat ze boeken arroganter en hoogmoed komt voor de val:

First, in any system, and in complex systems most of all, there are always elements that cannot be quantified or predicted. To understand this issue, I recommend studying the Heisenberg Uncertainty Principle. To summarize, the uncertainty principle dictates that anyone observing a system in action, even from a distance, can still affect the behavior of that system indirectly or unconsciously in ways they could never predict. They are also limited by their ability to objectively perceive all available elements of what they observe. Unknown quantities result, predictability goes out the window and total control of that system becomes unattainable.

This principle also applies to human psychology, as numerous psychoanalysts have discovered when treating patients. The doctor, or the observer, is never able to observe their patient without indirectly affecting the behavior of their patient in unpredictable ways. Therefore, a completely objective analysis of that patient can never be obtained.

What the elites seek is a system by which they can observe and influence all of us in minute detail without triggering a reaction that they wouldn’t expect. The laws of physics and psychology derail this level of control. There will always be unknown quantities, free radicals, wild cards, etc. Even a seemingly perfect utopia can be brought down by a single unknown.

Onze geschiedenis toont steevast aan dat slechts 1 individu dat tegen de stroom op durfde te roeien maatschappelijke verandering teweeg kan brengen. Het is het 'butterfly effect', waarbij de vleugelslag van een vlindertje enorme thermische stromen teweeg kan brengen, die elders ter wereld misschien uitmonden in een gigantische storm. Daarom is individualisme zo belangrijk, daarom is het zo belangrijk om politiek incorrect te zijn en te zeggen waar het op staat.

Nu gaan we een stukje dieper. De illusie van onze Talmoedische elite is dat ze geen kinderen van God zijn, maar dat God een stumperd is en dat het de mens is die uit kan groeien tot een god. Metafysisch is dat onmogelijk, aangezien we als mensen slechts met een deelbewustzijn op de aarde zijn gekomen en dus slechts een deeltje van God zijn en nooit zelf goden kunnen zijn. Het beste wat we kunnen bereiken is dat we halfgoden worden, maar de fysieke beperking van ons bewustzijn als gevolg van onze incarnatie (en dus vertraging van de immateriele, alwetende energie) maakt dat er een duidelijke grens zit aan hoe hoog we kunnen eindigen op de 'stairway to heaven'. Volledige godheid blijkt ook mathematisch onmogelijk te zijn:

Now, why was an elitist like Russell who openly championed scientific dictatorship so concerned by Godel? Well, because Godel, in mathematical terms, destroyed the very core of the globalist ideology. He proved that the globalist aspirations of godhood would never be realized. There are limits to the knowledge of man, and limits to what he can control. This is not something globalists can ever accept, for if they did, every effort they have made for decades if not centuries would be pointless.

Opnieuw benadrukt Brandon Smith de waarde van het onvoorspelbare individu om een eind te maken aan hun tyrannie. Daarom is het zo waardevol om niet te verzaken in de strijd om onze vrijheid van bewustzijn, ook al stuit je op nog zoveel weerstand:

This might explain the establishment’s constant attention to the idea of the “lone wolf” and the damage one person acting outside the dictates of the system can do. This is what the elites fear most: the possibility that despite all their efforts of surveillance and manipulation, individuals and groups may one day be struck by an unpredictable urge to pick up a rifle and put the globalists out of everyone’s misery. No chatter, no electronic trail, no warning.

This is why they are destined to lose. They can never know all the unknowns. They can never control all the free radicals. There will always be rebellion. There will always be a Liberty Movement. The entirety of their utopian schematic revolves around the need to remove unknowns. They refuse to acknowledge that control at these levels is so frail it becomes useless and mortally dangerous. In their arrogance, they have ignored the warnings of the very sciences they worship and have set their eventual end in stone. While they may leave a considerable path of destruction in their wake, it is already written; they will not win.

Over positieve gedachten gesproken, het werkelijke positvisme zit hem in individualisme gekoppeld aan actie!

Mike

Aart zit liever in de zon en denkt positieve gedachten.

Het blijft me vermaken en verbazen hoe makkelijk jij je eigen draai geeft aan feiten.

Ook op een tropisch eiland kun je regelmatig werkweken maken van 60 uur of langer.

Mijn werk met veel plezier en zonder stress doen is het zelfde als positieve gedachten denken volgens jou? Oké, ik kan niet ontkennen dat ik behoorlijk positief ben ingesteld.

Je kunt zoals Aarr je land ontvluchten

Ik neem even aan dat je mijn naam hier geschreven hebt. Een tikfout kan er altijd insluipen.
Nu ben ik opeens mijn land ontvlucht? Dat is toch een heel andere voorstelling van zaken dan dat ik gewoon voor een heerlijke plek heb gevonden.

Als we deze kant weer op gaan dan heeft reageren verder niet zoveel zin. In ieder geval heb ik daar dan geen zin in. En jij verwijt mij dat ik precies de verkeerde details uit een stuk tekst haal?

Met vriendelijke en zonnige groet.

Ik kan zeker hier en daar de plank misslaan, maar jij blijft maar de essentie missen en alles verpersoonlijken, waardoor je het grote plaatje niet overziet.

Mike

Ik kan zeker hier en daar de plank misslaan, maar jij blijft maar de essentie missen en alles verpersoonlijken, waardoor je het grote plaatje niet overziet.

Saludos!

Ik lees dat Aart en iklustvet stemmen onzin vinden.

Nu zou ik wat betreft de Tweede Kamerverkiezingen ook niet weten op welke partij ik zou moeten stemmen, maar referenda hebben wel zin als je kijkt naar Brexit. Dat is juist een methode voor de burger om iets te kunnen bewerkstelligen.
Zeker als de regering consequenties verbindt aan de uitslag, zoals in het VK. De meerderheid van het volk heeft deze Brexit voor elkaar gekregen!
Ze spartelen nog flink tegen met allemaal leugens en bedrog, maar zolang veel mensen die leugens blootleggen en zien waar ze voor dienen, dan hebben die leugenaars geen macht meer.

De macht ligt bij het volk ALS het dan ook daadwerkelijk opstaat en tegenstand biedt aan de elite!

En zelfs de referenda in Nederland, waarbij de regering de wens van het volk negeert, hebben zin. Het laat zien wat we ervan vinden en ze zijn keer op keer verrast door de uitslag. Beetje bij beetje brokkelt hun machtspositie af en zien meer mensen in wat voor ondemocratische bende de EU (en Nederland) is. Op een gegeven moment kunnen ze het volk niet meer negeren.

Dus stemmen, in ieder geval bij referenda, heeft wel zin. Wat levert niet gaan stemmen op? Dan maken we ze het wel heel gemakkelijk met het beperken van onze vrijheden.

Actie graag!

Mark

Helemaal mee eens, Mark. Anarchie is geen oplossing. We hebben nu eenmaal een regering nodig. Ze zijn als de dood voor 'populistische' partijen en zetten deze heel snel neer als 'extreem rechts'. Brandon Smith legt in zijn briljante artikel uit dat ze je een keus bieden tussen communisme en fascisme. Door angst aan te jagen voor populisten jagen ze angst aan voor herhaling van de tweede wereldoorlog. Zo hebben ze ook de EU, VN en de NAVo mogelijk gemaakt, zo van: nooit weer. Wat ze ervoor in de plaats hebben gezet is communisme, centralisering van de macht. De nationalistische bewegingen en partijen zijn een reactie hierop. Laten we hopen dat we nog een AfD-achtige beweging hier in NL gaan krijgen, zodat we een alternatief hebben voor de PVV.

Mike

Wat ik van AfD gezien heb, spreekt me inderdaad wel aan.

Nog een voorbeeld van de macht van het volk: de coup in Turkije.
Erdogan riep het volk op om de straat op te gaan en voor tanks te gaan staan om tegenstand te bieden aan de coup-plegers. En het volk gaf hier massaal gehoor aan waardoor de coup mislukte.

Dat Erdogan als een dictator z'n tegenstanders het zwijgen oplegt, is weer een ander verhaal. M'n punt is: als volk kun je heel veel voor elkaar krijgen en zijn we echt nog niet verslagen.

Mark

De dag dat ik voor een tank ga liggen om politici te beschermen is echt nog heel ver weg hoor. Ik doe niet mee aan een revolutie, ik heb geen zin om een put met ongebluste kalk te eindigen en daar komt het doorgaans toch op neer.
Ik snap best dat mensen voor een referendum gaan stemmen, ik heb het overigens niet gedaan. Ik weet ook niet wat ik moet met "de informatieoorlog winnen" Ik wil zelf graag weten hoe het zit, en blijkbaar trek ik daar ook mensen mee aan die diezelfde behoefte hebben en dat is heel fijn. Maar verder gaat dat voor mij niet, ik wil een fijn leven met mijn dierbaren en ik wil niemand een geweten schoppen, dat lukt me toch niet en daar heb ik ook geen tijd en zin voor. Als je een beetje op alternatieve websites zit en een leuk facebookgezelschap hebt dan is het niet zo moeilijk om te denken dat het de goeie kant uit gaat. Maar er zijn miljoenen mensen meer die pokemonspelletjes spelen als mensen die weten wat er echt aan de hand is. Ik ben daar niet zo optimistisch over, integendeel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan