Bedenk dat die hele discussie over stemmen voortkwam uit een filmpje waarin beargumenteerd werd dat vrouwen met hun verzorgingsmoraliteit geboren progressievelingen zijn die uit zijn op gelijkheid van resultaten en geen basisgelijkheid voor de wet met uiteenlopende resultaten. Dat laatste biedt nl. optimale kansen aan het individu, terwijl het eerste het individu achterstelt en het collectief allesbepalend maakt. Dat de discussie hier op uitgelopen is, is allemaal afleiding.
Zie ook de vele reacties van vrouwelijke forumleden na het filmpje waarin werd gesteld dat vrouwen aantoonbaar 10% minder hersencapaciteit hebben. Emotioneel kunnen ze wel reageren, die vrouwen, en er werd van alles en nog wat bijgehaald. Al deze 'argumenten' heb ik vervolgens inhoudelijk weerlegd en het eind van het liedje is dat ik zo nodig 'mijn gelijk moet halen' en dan haken de vrouwen af.
In het filmpje 'How women destroy civilizations', hier nu al twee keer gepost, zegt Black Pigeon Speaks binnen de eerste minuut dat hij talloze reacties heeft mogen ontvangen op zijn eerste filmpje ('Why women destroy civilizations'), waarvan er geen enkele ook maar leek op een weerwoord of fatsoenlijk beargumenteerd was. Heel herkenbaar, dit.
En als er dan een vrouw is (Godsgeschenk) die daadwerkelijk belangstelling toont voor deze feitelijke en inhoudelijke uiteenzetting en hier concrete vragen over stelt wordt ze afgeserveerd, want het is wel de bedoeling dat je samenspant tegen de alfaman. Collectivisme ten top en het gaat alleen maar om de vorm en niet om de inhoud.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen daadwerkelijk durven a) deze filmpjes te bekijken en b) inhoudelijk te reageren zonder emotionele kniereflexen. Iklustvet reageert wel, maar leidt handig de aandacht af van de punten die werden gemaakt door alleen maar cynisch te stellen dat ze e.e.a. toch maar mooi met haar kleine herseninhoud heeft uitgevogeld en door de discussie over vrouwelijk stemrecht toe te spitsen op de noodzaak van wel of niet stemmen, of je nu man of vrouw bent.
Het ging echter om leiderschap, bestuur, beslissingsvorming en of dit een zaak is die exclusief aan mannen zou moeten toebehoren. Tot zover geen enkele inhoudelijke reactie hierop door geen enkele vrouw, behalve Godsgeschenk, die nu op haar tellen moet passen om niet weer een bitsige reactie op te wekken van andere vrouwelijke forumleden. Het mag duidelijk zijn dat je met zo'n mentaliteit geen open en inhoudelijke discussie kunt voeren en al helemaal geen democratisch land of organisatie kunt besturen!
Mike