Feminisme

Ik weet ook niet wat ik moet met “de informatieoorlog winnen” Ik wil zelf graag weten hoe het zit, en blijkbaar trek ik daar ook mensen mee aan die diezelfde behoefte hebben en dat is heel fijn. Maar verder gaat dat voor mij niet, ik wil een fijn leven met mijn dierbaren en ik wil niemand een geweten schoppen, dat lukt me toch niet en daar heb ik ook geen tijd en zin voor.

Vrouwelijke energie is nu eenmaalk passieve energie. Daar gaan we letterlijk en figuurlijk de oorlog niet mee winnen!

Als je een beetje op alternatieve websites zit en een leuk facebookgezelschap hebt dan is het niet zo moeilijk om te denken dat het de goeie kant uit gaat. Maar er zijn miljoenen mensen meer die pokemonspelletjes spelen als mensen die weten wat er echt aan de hand is. Ik ben daar niet zo optimistisch over, integendeel.

Je klinkt net zo gelaten en berustend in de status quo als johanna, ook een vrouw. Het is duidelijk van welk geslacht de werkelijke verandering moet komen!

Mike

Ik ben helemaal niet gelaten, ik zit vol plannen en ik ga nog van alles doen. Maar ik heb niet de illusie dat ik ook maar iets kan stoppen door maniakaal het nieuws te volgen en dan hier van alles te posten en er flink ruzie over te maken en te stemmen. En ik zou niet weten wat ik nog meer voor de wereld kan betekenen dus daar ga ik mijn goede humeur niet aan spenderen. Ik ga ook niet in een massagraf liggen en ik ga mijn zoon er ook niet aan opofferen. Maar goed, als de tanks hier door de straten rijden dan zal ik zwaaien als al de niet gelaten mannen van dit forum onder aanvoering van Mike voor de tanks gaan liggen om Rutte beschermen bij een geheimzinnige staatsgreep.

Ik ben er trouwens helemaal zo zeker niet van dat "het volk" iets ergs heeft voorkomen in Turkije. Amerika dreigt nu Turkije uit de navo te zetten (en zegt dat ze de doodstraf niet terug mogen invoeren, amerika loohoool), Turkije houdt momenteel 2 a 3 miljoen vluchtelingen tegen. Wat als ze die doorlaten? Dat is niet tegen de agenda van Amerika maar nu is er wel een mooi excuus. Verder heeft Erdogan even 3000 rechters afgezet. En dat allemaal door een coup die eigenlijk niet meer was dan twee vrachtwagens op een brug, ah ja en straaljagers die toch maar niet op Erdogan geschoten hebben. Het wordt een steeds raarder verhaal, hoe het echt zit? wie weet, maar je moet wel compleet mesjogge zijn om je leven te geven voor zoiets.

@iklustvet

Ik wil zelf graag weten hoe het zit, en blijkbaar trek ik daar ook mensen mee aan die diezelfde behoefte hebben en dat is heel fijn. Maar verder gaat dat voor mij niet

Dus je wilt weten hoe het zit, maar als je dan de kans krijgt om er iets aan te doen, bijvoorbeeld via een referendum, dan blijf je thuis. Klinkt behoorlijk passief inderdaad.

Mark

Ik richt mijn leven in aan de hand van wat ik weet, van de politiek verwacht ik helemaal niks nee. Is er wat veranderd door het referendum? Je kan zoveel doen wat wel nut heeft, bijv vaccinatieplicht en stemplicht en schoolonderzoekplicht in be, daar doe ik niet aan mee. Dat heeft een direct effect in mijn leven en daar zal ik voor vechten, maar stemmen op trump of hillary, laat me niet lachen zeg.

Je hebt het over vaccinatieplicht. Stel het komt zover zoals in sommige Amerikaanse staten aan de hand is of in de planning staat: verplicht vaccineren. Zou je dan wel in actie komen als het jouw kinderen betreft?

Mark

Hier in BE is al lang vaccinatieplicht, en mijn kinderen zijn niet gevaccineerd en dan krijg je een hele hoop gedoe. Dat is toch actie? Weet je wat erg is, stemvee dat denkt dat ze "iets doen".

Iklustvet,

Je bent een vat vol tegenstellingen. Je bent een intelligente vrouw die heel veel dingen heel goed doorziet en ik hoop dat je je plannen waarmaakt, wat ze ook mogen zijn. Tegelijkertijd blink je uit in het hebben van een grote waffel, zonder dat je hier daadwerkelijk actie aan koppelt.

Laten we het even lostrekken van de (geo)politiek. Je hebt mij van repliek gediend hier op dit forum in een discussie over borstvoeding. Je weet hier overduidelijk heel veel vanaf en het gaat je zeer na aan het hart. Waarom ben jij niet jonge vrouwen aan het leren hoe zij het best borstvoeding kunnen geven en welk voedingspatroon dit optimaal ondersteunt?

Je hoeft nl. niet voor een tank te gaan liggen om actie te ondernemen, dat is een drogreden van jewelste, net zoals je 'argument' over stemmen op Clinton of Trump, want daar ga jij als niet-Amerikaanse staatsburger helemaal niet over. In dat opzicht lijk je wel een beetje op Aart, die ook pseudo-macho uitspraken doet die weinig om het lijf hebben.

Anderzijds heb je weer zeer waardevolle bijdrages en inbreng hier op het forum en bied je vaak een verfrissende kijk op dingen. Ik denk dat jouw grootste valkuil je cynisme is. En met dit soort cynisme verander je helemaal niets en verlies je elke hoop op een betere toekomst. Dat is ook wat je passief maakt.

Uit het verleden weet ik dat de bronnen waar jij je kijk op de geopolitiek op baseert precies hetzelfde sentiment naar voren brengen, waardoor je alleen maar bevestigd wordt in je cynische kijk op de wereld. Jij zou er m.i. verstandig aan doen om wat minder mannelijke agressie te vertonen en te onderzoeken welke bijdrage jij als vrouw kan leveren aan een betere wereld, vooral voor onze kinderen. En dat is een kleine hint.

Mike

@iklustvet
In sommige delen in Amerika (en elders) is het de bedoeling dat je er niet onderuit komt, ook niet met een boel gedoe. Geen vaccinatie = geen onderwijs bijvoorbeeld. Of wat dacht je van verplichte chemo bij minderjarigen met kanker? Worden zo uit huis gehaald door 1 of andere instantie en heb je als ouder geen zeggenschap over.

Dan kom je als éénling niet ver en heb je actie van een grote groep mensen nodig om de elite duidelijk te maken waar de grenzen liggen.

En dit geldt voor een heleboel onderwerpen.

Dus goed dat je op je eigen manier vecht voor je vrijheden, maar voor sommige zaken moet je een vuist kunnen maken met een grote groep waardoor je ook vecht voor je medemens.

Mark

Bedenk dat die hele discussie over stemmen voortkwam uit een filmpje waarin beargumenteerd werd dat vrouwen met hun verzorgingsmoraliteit geboren progressievelingen zijn die uit zijn op gelijkheid van resultaten en geen basisgelijkheid voor de wet met uiteenlopende resultaten. Dat laatste biedt nl. optimale kansen aan het individu, terwijl het eerste het individu achterstelt en het collectief allesbepalend maakt. Dat de discussie hier op uitgelopen is, is allemaal afleiding.

Zie ook de vele reacties van vrouwelijke forumleden na het filmpje waarin werd gesteld dat vrouwen aantoonbaar 10% minder hersencapaciteit hebben. Emotioneel kunnen ze wel reageren, die vrouwen, en er werd van alles en nog wat bijgehaald. Al deze 'argumenten' heb ik vervolgens inhoudelijk weerlegd en het eind van het liedje is dat ik zo nodig 'mijn gelijk moet halen' en dan haken de vrouwen af.

In het filmpje 'How women destroy civilizations', hier nu al twee keer gepost, zegt Black Pigeon Speaks binnen de eerste minuut dat hij talloze reacties heeft mogen ontvangen op zijn eerste filmpje ('Why women destroy civilizations'), waarvan er geen enkele ook maar leek op een weerwoord of fatsoenlijk beargumenteerd was. Heel herkenbaar, dit.

En als er dan een vrouw is (Godsgeschenk) die daadwerkelijk belangstelling toont voor deze feitelijke en inhoudelijke uiteenzetting en hier concrete vragen over stelt wordt ze afgeserveerd, want het is wel de bedoeling dat je samenspant tegen de alfaman. Collectivisme ten top en het gaat alleen maar om de vorm en niet om de inhoud.

Ik vraag me af hoeveel vrouwen daadwerkelijk durven a) deze filmpjes te bekijken en b) inhoudelijk te reageren zonder emotionele kniereflexen. Iklustvet reageert wel, maar leidt handig de aandacht af van de punten die werden gemaakt door alleen maar cynisch te stellen dat ze e.e.a. toch maar mooi met haar kleine herseninhoud heeft uitgevogeld en door de discussie over vrouwelijk stemrecht toe te spitsen op de noodzaak van wel of niet stemmen, of je nu man of vrouw bent.

Het ging echter om leiderschap, bestuur, beslissingsvorming en of dit een zaak is die exclusief aan mannen zou moeten toebehoren. Tot zover geen enkele inhoudelijke reactie hierop door geen enkele vrouw, behalve Godsgeschenk, die nu op haar tellen moet passen om niet weer een bitsige reactie op te wekken van andere vrouwelijke forumleden. Het mag duidelijk zijn dat je met zo'n mentaliteit geen open en inhoudelijke discussie kunt voeren en al helemaal geen democratisch land of organisatie kunt besturen!

Mike

By the way - er is niets gebeurt hoor.
Ik denk dat naief hier iets verkeerds mee bedoeld heeft en ik voel me er niet door aangevallen. Geen zorgen.

Dus, alles in orde van mijn kant.
Dorothé

Ik denk dat ze het wel degelijk zo bedoelde. Dit is hoe de collectivistische vrouwengeest werkt: wie uit de krabbenmand krabbelt wordt verguisd.

Mike

Laten we het even lostrekken van de (geo)politiek. Je hebt mij van repliek gediend hier op dit forum in een discussie over borstvoeding. Je weet hier overduidelijk heel veel vanaf en het gaat je zeer na aan het hart. Waarom ben jij niet jonge vrouwen aan het leren hoe zij het best borstvoeding kunnen geven en welk voedingspatroon dit optimaal ondersteunt?

Omdat ik daar geen zin in heb. Totaal niet. Ik heb geen zin om met tere pasbevallen moeders om te gaan en geen zin in een opleiding lactatiekundige van enige jaren die je nodig hebt om terugbetaling van het ziekenfonds te kunnen krijgen. Ik heb ook geen zin om vrijwilliger bij LLL te worden want als ik iets haat is het telefoneren. Zo. En waarom begin jij geen politieke partij Mike? WE zijn het er hier wel over eens dat ook al zou stemmen oh zo belangrijk zijn er niks is om op te stemmen. Trump of hillary geef ik als voorbeeld, ik ken de nederlandse partijen niet goed, maak er D66 of groen links van, het maakt allemaal niks uit.

Geen vaccinatie = geen onderwijs bijvoorbeeld. Of wat dacht je van verplichte chemo bij minderjarigen met kanker? Worden zo uit huis gehaald door 1 of andere instantie en heb je als ouder geen zeggenschap over.

Dan kom je als éénling niet ver en heb je actie van een grote groep mensen nodig om de elite duidelijk te maken waar de grenzen liggen.

En dit geldt voor een heleboel onderwerpen.

Dus goed dat je op je eigen manier vecht voor je vrijheden, maar voor sommige zaken moet je een vuist kunnen maken met een grote groep waardoor je ook vecht voor je medemens.

Moet ik me nu verantwoorden voor het feit dat ik mijn tijd steek in het zorgen dat mijn kinderen gezond opgroeien ipv dat ik "een vuist maak" om te zorgen dat er iets dat in amerika gebeurt hier niet gaat gebeuren? en dat allemaal omdat ik niet ga stemmen? ik kan niet meer volgen. Ik vind standvastig volhouden als je dreigementen met rechtzaken van de overheid op je dak krijgt om je kinderen polio te laten vaccineren wel genoeg actie. Geen vaccinatie geen onderwijs, lijkt me heerlijk, is die thuisonderwijsknoop meteen ook es doorgehakt. Wat doe jij voor het collectief behalve forummen en stemmen?

Ik snap ook niet waarom ik cynisch zou zijn als ik het massaal ontwaken van mensen niet zie gebeuren of geen oplossing zie in de politiek. Politiek heeft nog nooit iets opgelost alleen maar problemen gemaakt en niet eens per ongeluk. Ik loop daar niet over te sippen ik ben helemaal niet somber. Met mijn gezin komt het wel goed wat er ook gebeurt, dat weet ik zeker en daar ben ik blij mee. Ik draag het leed van de wereld niet op mijn schouders. En nu genoeg over mij dacht ik zo!

Waarom ik geen politieke partij begin? Daar heb ik op mijn beurt weer geen zin in. Ieder zijn ding, maar een politicus ben ik niet en zal ik nooit worden. Maar ik zie weer hetzelfde terug: grote waffel, veel cynisme en niet inhoudelijk ingaan op de eerder gemaakte punten die onderdeel uitmaken van dit draadje.

Mike

Maar ik zie weer hetzelfde terug: grote waffel, veel cynisme en niet inhoudelijk ingaan op de eerder gemaakte punten die onderdeel uitmaken van dit draadje.

Zo. Nou. Ik zou niet weten waar ik nu weer een "grote waffel" gehad heb. MAar goed. Ik wil niet alle punten weerleggen. Daar draait het hier op het forum toch vaak op uit, een ellenlange discussie die nergens heen gaat en jouw adem is altijd het langst. Het is best interessant misschien moeten vrouwen maar niet meer stemmen, prima stelling en denkoefening. Maar als mannen net zo ver van het pad zijn dan is het momenteel mi logischer om mensen uit te sluiten van stemmen op basis van manier van denken of handelen. Maar hoe wil je zoiets organiseren? en wie baast daarover? de staat maar weer? Dat gaat toch nergens heen? Ik zou zeggen laat de feministen maar thuis, en die mannen met hun rokjesprotest ook. En nogmaals, wie organiseert dat en regelt dat? Als je de helft van de bevolking hun stemrecht af wil nemen om tot een betere eerlijkere regering te komen, dan sla je een stap over, nl je hebt die betere regering nodig om ... Kortom, een discussie zonder eind.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan