Feminisme

Meer van hetzelfde: grote waffel, cynisme, niet ingaan op de werkelijke inhoud want 'mijn adem is altijd het langst'.

Mike

Moet ik me nu verantwoorden voor het feit dat ik mijn tijd steek in het zorgen dat mijn kinderen gezond opgroeien ipv dat ik “een vuist maak” om te zorgen dat er iets dat in amerika gebeurt hier niet gaat gebeuren?

Nee hoor, je hoeft je niet te verantwoorden. Ik geef alleen aan dat als van hoger hand meer en meer van onze vrijheden worden weggenomen, we mensen nodig hebben die hier tegen in verweer komen, op wat voor manier dan ook. Net zoals je standvastig voet bij stuk hield toen het over de vaccinatie van je kinderen ging. Je kan het dus wel! ;-)

Zelf deel ik informatie om mensen bewust te maken wat er gaande is. Niet alleen hier, en niet alleen on-line, maar waar mogelijk in m'n omgeving. En als er de kans is om meer te doen, dan doe ik dat.

Mark

Interessant om te zien hoe vrouwen reageren als ze een keer niet hun zin krijgen en tegengas krijgen van mannen die ruggengraat tonen en niet wijken voor emotionele chantage of bitserige agressie. Geen enkel steekhoudend argument gezien tot nu toe. Vrouwen kunnen niet discussieren en haken af als ze de discussie verliezen, want ik 'wil altijd gelijk hebben' en 'heb altijd de langste adem'. Try me, zou ik zeggen, kom maar eens met echte argumenten.

Mike

Interessant om te zien hoe vrouwen reageren als ze een keer niet hun zin krijgen en tegengas krijgen van mannen die ruggengraat tonen en niet wijken voor emotionele chantage of bitserige agressie. Geen enkel steekhoudend argument gezien tot nu toe. Vrouwen kunnen niet discussieren en haken af als ze de discussie verliezen, want ik ‘wil altijd gelijk hebben’ en ‘heb altijd de langste adem’. Try me, zou ik zeggen, kom maar eens met echte argumenten.

Mike

Ho ho we (vrouwen) zijn niet allemaal zo. Als ik voor mezelf spreek was ik ooit wel eens zo in mijn jonge jaren maar met ouder worden ben ik daar in veranderd en rustiger in geworden. Ik heb minder moeite tegenwoordig om mijn ongelijk toe te geven en veel meer ruimte om een ander fatsoenlijk aan te horen. Als iemand blijft doordraven dan laat ik het liever zo ipv in een ruzie terecht te komen. Trouwens ik ken ook een aantal mannen die in een discussie altijd hun gelijk willen halen en het laatste woord willen hebben.

Ik kan me ook niet vinden in het feit dat ik altijd gelijk wil hebben. Ik sta zeer open voor andere argumenten dan waar ik zelf voor sta of stond. Ik wil natuurlijk wel een onderbouwing zien en dan kan ik heel goed mijn overtuiging aanpassen.
Zie het feit dat ik zelf feministisch dacht. Dat is nu toch heel anders geworden. Zeer zeker ben ik voor gelijkwaardigheid en dat is nog op zeer veel delen in de wereld niet het geval.

Dorothé

Betweters zijn er bij beide geslachten. Als een man koste wat kost zijn gelijk wil halen gebruikt hij in ieder geval nog argumenten, weliswaar ongeldige en oneigenlijke argumenten maar toch. Een vrouw die koste wat kost haar gelijk wil halen (lees: zo'n beetje elke moderne vrouw) maakt geen gebruik van argumenten maar van manipulatie, chantage en verwarring. Dit frustreert mannen mateloos, wamt het zijn slinkse methodes waar ze met al hun argumenten geen antwoord op hebben.

Dit is wat feminisme ons heeft gebracht. Mamnen horen de buitenste cirkel te bewaken, zodat vrouwen en kinderen veilig zijn. En juist zij die hier het best in zijn - de alfa's - worden nu VAN BINNENUIT aangevallen. Iklustvet vraagt zich waarom ik zeg dat ze een grote waffel heeft. Zij is zo gewend om met agressie haar zin te krijgen dat het een tweede natuur is geworden, dat kan niet anders.

Mike

Ik heb het even doorgelezen maar snap niet zo goed wat het punt is? Dat mannen een grotere hersencapaciteit hebben? Ik voel me daar niet door beledigd want dat weet ik al langer dan vandaag. Zie het ook bij mezelf terug, ik heb weinig ruimtelijk inzicht en met klussen ben ik best onhandig. Zoals laatst schotten zetten in mijn tuin. Ik dacht ik koop een schot, zet het zo in mijn tuin en klaar is kees. Geen enkele hersencel die me liet weten dat daar ook palen voor nodig zijn, omdat de tuin scheef en naar beneden loopt het bijgezaagd en uitgemeten moet worden. De schotten staan er dus nog steeds niet en laat het maar aan de tuinman over straks ;)

Met mijn ex zeiden we dat ook al vaak dat dit komt omdat mijn hersenen anders werkten dan de zijne als we eens aan de klus waren en ik snapte het één en ander weer eens niet. Ik ben dan weer goed in decoratieve dingetjes, vrouwenprullaria zoals hij dat wel eens noemde. Allemaal niets mis mee toch? Persoonlijk vind ik het wel fijn zo'n rollenpatroon. Man bouwt het huis, vrouw zorgt voor in het huis. Naja een hoop mensen noemen het conservatief waarschijnlijk.

Conservatieve vrouwen hebben hier ook weinig of geen moeite mee. Aangezien vrouwen normaal gezien veel meer aan de linkerkant van de politiek zitten raken ze overgefeminiseerd en worden ze geobsedeerd door het onhaalbare en onnatuurlijke concept van 'gelijkheid'. En daar begint de ellende!

Mike

Ik ben het met je eens hoor. Het is allemaal teveel doogeslagen mn door toedoen van feministen heeft oa de rose agenda zich ontrolt. Ik wil feministen niet beledigen maar als ik beelden van ze zie zijn het vaak van die types met haar op hun tanden (en oksels waarschijnlijk) die doorslaan naar het bloedend lopen van een marathon terwijl ze ongesteld zijn en geen tampons gebruiken, dit voor het goede doel natuurlijk. Conservatief is tegenwoordig ook haast een scheldwoord geworden.

Vrouw rent marathon zonder tampon voor goede doel

Deze auteur ziet 'positief denken' als een vlucht van de realiteit, ingegeven door angst en gebrek aan verantwoordelijkheid:

Another widespread way of evading responsibility, especially among what I call ‘the love and light brigade’, is to focus attention on ‘positives’ (the ‘good’ news) rather than truthfully presenting information about the state of our world and then inviting powerful responses to that truth. Deluding ourselves that we can avoid dealing with reality, much of which happens to be extremely unpleasant and ugly, is a frightened and powerless way of approaching the world. But it is very common.

http://rinf.com/alt-news/editorials/delusion-not-responsible/

Mike

Nog 1 keer over basisgelijkheid in de wet tegenover gelijkheid van resultaten. Als we gelijkheid van resultaten willen nastreven is dat ondemocratisch en gaat dit tegen alle vrijheidsbeginselen in, omdat het een idividu onmogelijk maakt zijn/haar UNIEKE KWALITEITEN te ontplooien. Zo ook met het mogen hebben van verschillende interesses tussen mannen en vrouwen.

Nu wordt er weer gemekkerd dat er zo weinig vrouwelijke schaakspelers zijn. Hoe komt dat? Omdat die 'boosaardige mannen' met hun 'onderdrukkend patriarchaat' die vrouwen niet toelaten in hun exclusieve clubje? Wat een gelul! Het komt dat vrouwen zich hier veel minder voor interesseren. Mogen vrouwen geen andere interesses hebben? Moeten we ze nu alsnog leren schaken? Dan gaat dit ten koste van de mannelijke schaakspelers, want we willen gelijkheid van resultaten en het vrouwenbrein is nu eenmaal niet zo goed in schaken, dus dan zullen we de norm moeten verlagen of moeten toestaan dat vrouwen opzettelijk vals spelen of ze opzettelijk laten winnen.

Hier een artikel dat hierover gaat:

http://patriotrising.com/2016/07/19/dumbest-pc-idea/

Mike

Deze auteur ziet ‘positief denken’ als een vlucht van de realiteit, ingegeven door angst en gebrek aan verantwoordelijkheid:

Toen ik nog als coach werkte, had ik daar vaker gesprekken over met mijn psychologen-collega's. Zij gebruikten wel positief denken, ik niet (ik gebruikte hoofdzakelijk de RET). Ik was toen al tegen positief denken. Blij dat ik hier nu bevestiging krijg.

Dorothé

Positief denken is op zichzelf niet verkeerd. Gedachtekracht en intentie zijn krachtige instrumenten als ze gekoppeld zijn aan actie. Dus inderdaad niet wegkijken van wat er is, maar vanuit een krachtige intentie proberen positieve verandering aan te brengen waar mogelijk.

Negatief denken zonder actie (apathisch) is zo mogelijk nog destructiever.

Mark

Daar hebben we het hier niet over. De auteur noemt de 'love and light brigade', hier in NL zouden we die de 'lichtwerkers' noemen, New Agers die zweven boven het vliegveld zonder te willen landen. Helaas hebben we nu een complete generatie die denkt dat de wereld vol zit met 'shiny, happy people' en geen enkele concrete vaardigheid meer bezit, behalve anderen bekritiseren die hen nog enig realiteitsbesef proberen bij te brengen:

http://www.naturalnews.com/054708_millennials_survival_skills_real_world.html

Mike

New Agers ondernemen inderdaad geen actie en willen alleen het positieve zien in alles.

M'n vorige post was een reactie op wat Dorothé schreef, namelijk dat ze tegen positief denken is. Maar misschien bedoelde ze de New Age manier van denken.

Mark

Het verschil in talent voor dingen is toch ook gewoon leuk.

Mijn vriend kan file parkeren met een vrachtwagen dat kan ik echt niet en zelfs als ik zou oefenen zou ik dat nooit leuk gaan vinden.

Maar het idee dat als ik het wel geweldig zou vinden dat ik wel mijn grootrijdewijs mag halen hier in Nederland dat staat me wel aan.

Hij rijd voor een baas. En als zijn werkgever gedwongen zou worden om voor de helft vrouwen asn te nemen dan bleven denk ik de schappen in winkels leeg enzo :p

Maar er zijn natuurlijk wel vrouwelijke chauffeurs die goed zijn in hun werk. Ik ken er een die is meisje meisje om het maar zo te zeggen en die draait haar hand er niet voor om met file parkeren met zo'n lange combinatie...

Maar dwingt iemand mij om dat te doen dan word ik diep ongelukkig. Al was het maar omdat ik misschien nooit zo goed word als mijn vriend.

En zo zijn er dingen die ik lever doe of beter in ben dan hij. Vind ik eigenlijk prima.

Wacht maar tot de social-justice-warrior-gekte hier in NL toeslaat. Dan word je bestempeld als een 'verraadster' van de Heilige Vagina cultus!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan