Feminisme

Uit de link van johanna over de Dolle Mina-beweging:

Wat wilde Dolle Mina bereiken?

Gelijk loon voor gelijke arbeid
Meer en betere seksuele voorlichting en opvoeding
Strijd tegen de dubbele seksuele moraal
Goede anticonceptie
Zelfbeslissing over abortus ('Baas in eigen Buik')
Gelijke opvoeding voor jongens en meisjes
Uitbreiding van het aantal kindercentra: crèches, peuterspeelzalen, overblijfgelegenheden
Veilige kinderspeelplaatsen
Geen slavinnenrol voor de huisvrouw
Geen achterstelling van de gehuwde moeder
Werk voor de gehuwde vrouw, als dat haar wens is
Openbare toiletten ook voor vrouwen
Alle opleidingen ook toegankelijk voor vrouwen
Verbetering en democratisering van het onderwijs
Mannen moeten dienst kunnen weigeren
Tegen de 'Missverkiezing'

Je ziet hier veel punten terug die anno nu nog steeds speerpunten zijn van feministen. In de jaren '80 had je ook BOM-moeders, Bewust Ongehuwde Moeders die o zo 'zelfstandig' waren en ondertussen uit de door mannen bij elkaar verdiende overheidsruif aten. Baas in Eigen Buik? In de baarmoeder je iegen ongeboren kind vermoorden, is dat 'baas zijn over je eigen buik'? Gelijke opvoeding voor jongens en meisjes? Ik weet nog dat er in de jaren '80 veel te doen was over 'rolbevestigend' speelgoed. Bull-fucking-shit! Geen 'slavinnenrol' voor huisvrouwen? Ja, de man is een echte slavenmeester, die vieze vuile 'patriarchale onderdrukker'! Ik zal als ik meer tijd heb nog eens wat oudere conversaties opdiepen op dit forum zelf, waarin een feministische stumperd o.a. beweerde dat MENSTRUATIE een 'maandelijks protest' van vrouwen is tegen hun patriarchale onderdrukkers! Serieus, zoiets absurds kan ik zelf ook helemaal niet verzinnen...

Mike

Mijn televisieavond stond gisteren helemaal in het teken van het feminisme, want ik zag ook deel 1 van een documentaireserie op RTL Z genaamd 'De betavrouw in opkomst'. Over - je voelt 'm al - meisjes en vrouwen in de ICT-sector. Het was 1 groot cliche dat over het scherm rolde: mannen domineren deze sector omdat het seksisten zijn die geen vrouwen toelaten, waardoor vrouwen te weinig aanmoediging krijgen om informatica te studeren of het niet volhouden tussen al die patriarchale zwijnen op de werkvloer.

Ik heb een link gevonden van deze uitzending op de site van RTL Z zelf, maar je moet je wel even inschrijven via Facebook, anders kun je hem niet bekijken:

http://rtlxl.nl/#!/programma-360176/ef2480f8-2a34-3136-897c-7e2b93ad7767

Voor wie mee wil kijken, het gaat mij specifiek om het fragment tussen 28:20 en 33:30. Allereerst, zet je maar schrap als je de volledige uitzending wil bekijken, want de ene na de andere kwakende en krakende jonge vrouw met 'vocal fry' rolt over het scherm. Maar de allerergste is dat wicht dat aan het woord is in de door mij genoemde 5 minuten, Julie-Ann Horvath. Zij heeft veruit de ergste 'vocal fry' van allemaal, zo erg zelfs dat het iets 'aristocratisch', iets snobistisch heeft. Daarnaast lijdt ze ook nog aan 'uptalk' (statements uitspreken als vragen).

OK, wat is haar verhaal? Zij werkte voor een softwarebedrijf genaamd Github, maar vond geen aansluiting bij haar mannelijke collega's. Uit pure frustratie stapte ze uiteindelijk op. In de docu wordt nog vermeld dat er daarna anonieme berichten verschenen als 'de zelfgekroonde koningin verlaat haar troon en het volk juicht', 'feminist of dramakoningin?' en 'van de werkplaats verdreven door deze kut'. Helaas krijgen we alleen haar perspectief en niet dat van haar mannelijke collega's. In de docu wordt wel vermeld dat ze al na 6 maanden bij haar leidinggevende haar beklag deed over deze mannen. Het lijkt erop dat de meest vocale van hen ontslagen is wegens 'seksuele intimidatie'.

Alle details weten we natuurlijk niet en in hoeverre de mannen zich daadwerkelijk hebben misdragen blijft onduidelijk, maar op basis van haar gedrag en spraakpatroon heb ik wel een idee wat daar is gebeurd: zij praat en gedraagt zich zo NEP en straalt daarmee zo'n ONZEKERHEID uit dat ze NOOIT serieus wordt genomen, WAAR ze ook nog komt te werken. Dit geldt overigens voor de hele zwik vrouwen die in deze aflevering aan het woord komen. Allemaal hebben ze FAKE 'vocal fry' en 'uptalk' en de gebaren en gezichtsuitdrukkingen getuigen allemaal van extreme ONZEKERHEID en het aannemen van een HOUDING, alsof ze vanaf de eerste dag al in hun hoofd hadden dat mannen hen toch niet serieus zouden nemen i.p.v. met een open houding daar aan de slag gaan.

Mannen pikken dit slecht gemaskeerde slachtoffergedrag op en maken daar gehakt van. Dat ze daar niet altijd even fijnzinnig in zijn en zich ook schuldig maken aan discriminatie mag duidelijk zijn en is zeker niet altijd te vergoeilijken, maar wat deze vrouwen maar niet door schijnen te hebben is dat ze dit OVER ZICHZELF AFROEPEN. Je moet normaal doen en zorgen dat je goed presteert, als er dan nog mannen zijn die geen respect voor je hebben zijn het eikels - en ook daar moet je mee om kunnen gaan en van je af kunnen bijten en niet meteen gaan huilen bij de baas. Deze Julie-Ann probeert zich op zo'n hooghartige manier staande te houden dat ze geheid onderuit wordt gehaald, dit is gewoon een natuurwet. Maar in onze gynocentrische samenleving mag zij voor de camera haar zielige verhaal doen, met kraakstem en geaffecteerde maniertjes en al. En weer zijn de mannen de klootzakken, ik begrijp die bemaning 'cunt' wel.

Mike

Zelfbeslissing over abortus (‘Baas in eigen Buik’)

Als het een verkrachting betreft, vind ik dit een vanzelfsprekende zaak.
Maar....dit is met der tijd gewoon een vrijbrief geworden om er op los te ..... en als het dan mis gaat, hup eruit met de hap. Heel onethisch.

Dorothe

Wat wilde Dolle Mina bereiken?

Gelijk loon voor gelijke arbeid JUIST
Meer en betere seksuele voorlichting en opvoeding HOEFT NIET ZO VROEG EN NIET LBTQ
Strijd tegen de dubbele seksuele moraal ???
Goede anticonceptie JA, MAAR BESEF DAT DE PIL HEEL ONGEZOND IS
Zelfbeslissing over abortus (‘Baas in eigen Buik’) ZIE HIERBOVEN
Gelijke opvoeding voor jongens en meisjes NEE
Uitbreiding van het aantal kindercentra: crèches, peuterspeelzalen, overblijfgelegenheden JA EN NEE, LIEVER VOOR KIND DAAR ZIJN>
Veilige kinderspeelplaatsen JA
Geen slavinnenrol voor de huisvrouw HET IS MAAR HOE JE HET ZIET- WAAROM SLAAF??
Geen achterstelling van de gehuwde moeder VOOR WERK??
Werk voor de gehuwde vrouw, als dat haar wens is - JA
Openbare toiletten ook voor vrouwen - ??? WAS DAT NIET
Alle opleidingen ook toegankelijk voor vrouwen - JA, MAAR SOMMIG WERK PAST GEWOON NIET
Verbetering en democratisering van het onderwijs- JA, WAT IS ERUIT GEKOMEN???
Mannen moeten dienst kunnen weigeren- JA
Tegen de ‘Missverkiezing’ WAAROM, WAT IS ER MIS MEE- WEL HET SCHOONHEIDSCONCEPT

Heb er mijn mening achter gezet. Wil er vanavond nog wel op ingaan.
Dorothe

Mijn televisieavond stond gisteren helemaal in het teken van het feminisme, want ik zag ook deel 1 van een documentaireserie op RTL Z genaamd ‘De betavrouw in opkomst’.

Ik heb die opgenomen, moet het nog zien, ik had er geen tijd voor gisteravond. Omdat ik ook al een idee had welke richting dit op zou gaan dacht ik die neem ik op. Ik ben benieuwd.

Mannen pikken dit slecht gemaskeerde slachtoffergedrag op en maken daar gehakt van. Dat ze daar niet altijd even fijnzinnig in zijn en zich ook schuldig maken aan discriminatie mag duidelijk zijn en is zeker niet altijd te vergoeilijken, maar wat deze vrouwen maar niet door schijnen te hebben is dat ze dit OVER ZICHZELF AFROEPEN.

Dit kan ik bevestigen, ben het zelf tegen gekomen. Het heeft enkele jaren geduurd om tot het besef te komen. Nu probeer ik praktischer om te gaan met onzekerheid, 'let's get the job done' en we zien wel wat iedereen er van vindt. Commentaar is er toch altijd.

Het zit in de aard van vrouwen om zich bezig te houden met wat anderen van hen vinden. Daarom zijn ze ook zo onaardig naar medevrouwen. De grootste vijand van de vrouw is niet de man, maar vrouwen zelf!

Mike

Het zit in de aard van vrouwen om zich bezig te houden met wat anderen van hen vinden. Daarom zijn ze ook zo onaardig naar medevrouwen. De grootste vijand van de vrouw is niet de man, maar vrouwen zelf!

Mike

Klopt als een bus!

En inderdaad; vrouwen willen "speciaal" zijn, maar dat is iedereen en niemand ;),

Ik heb nog even gezocht op reacties van emveehaa. Zij was jarenlang onze 'huisfeminist'. Helaas zijn er nog maar vier reacties van haar overgebleven na de hack. Zij was degene die met de absurde stelling kwam dat menstruatie een 'daad van verzet' was van vrouwen tegen de 'patriarchie''.

Ik weet nog dat ze destijds een Engelstalig artikel had ter onderbouwing van haar waanbeeld. Ik heb geprobeerd dat terug te vinden via Google, maar ben hier tot nu toe niet in geslaagd. Wel vond ik deze video van de feministische singer-songwriter Ani DiFranco:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=227&v=R-1sm3iGBsw

OK, zet je schrap. De video begint met een soort parodie op tamponreclames, waarin wordt verteld dat dit de enige bescherming is van een vrouw. Maar in plaats van dat de vrouw in de clip een tampon laat zien, heeft ze een mes in haar hand. Hiermee wordt moord op mannen gesuggereerd!

Verder gaat de clip over bloed, menstruatiebloed om precies te zijn. We zien een onsmakelijk beeld van een vrouw in een witte jurk, die alsmaar meer met bloed besmeurd raakt, bloed van dat van onder naar boven stroomt, dus het mag wel duidelijk zijn waar het bloed vandaan komt. Uiteindelijk rolt de vrouw in een poel van bloed, een verheerlijking van menstruatie.

Een ander onsmakelijk beeld dat kort voorbij komt is een closeup van een bierdrinkende man, die kort daarvoor samen met zijn kroegmaten nog goedkeurend (lees: seksistisch) naar een vrouw keek, alleen het bier blijkt een glas vol met bloed te zijn.

Gezellige types, die feministen! Overigens ook een draak van een nummer.

Mike

Ik vond nog dit artikel over de ervaringen van Julie-Ann Horvath bij de firma Github:

https://techcrunch.com/2014/03/15/julie-ann-horvath-describes-sexism-and-intimidation-behind-her-github-exit/

Dit vond ik een interessant citaat:

In short, Horvath said that she felt she was being treated differently internally simply due to her gender and not the quality of her work. She calls her colleagues’ response to her own work and the work of other female GitHub employees a “serious problem.” Despite GitHub hiring more female developers, Horvath said she struggled to feel welcome.

(dikgedrukte gedeelte aangebracht door mij)

Was Horvath de enige vrouw die problemen ervaarde bij deze firma, die overduidelijk een HR-beleid aanhield dat vrouwvriendelijk was? Zo ja, zou het dan niet gewoon aan haar liggen en niet aan de door haar aangehaalde 'vrouwonvriendelijke' cultuur op de werkvloer?

Ze vermeldt een hoop gehuil, waarmee ze zich zwak toont en duidelijk sympathie probeert te kweken op basis van slachtofferschap. Bovendien lijkt er een vete te hebben bestaan tussen haar en de vrouw van de oprichter van het bedrijf, waarbij de echtgenoot van de oprichter er bijzonder slecht af komt (ze zou Horvath op diverse manieren hebben geintimideerd). Kortom, de bekende kift tussen vrouwen onderling.

In dit stuk, maar ook in die docu op RTL Z, kwam ze aan met dit m.i. erg ongeloofwaardige verhaal:

Two women, one of whom I work with and adore, and a friend of hers were hula hooping to some music. I didn’t have a problem with this. What I did have a problem with is the line of men sitting on one bench facing the hoopers and gawking at them. It looked like something out of a strip club. When I brought this up to male coworkers, they didn’t see a problem with it. But for me it felt unsafe and to be honest, really embarrassing. That was the moment I decided to finally leave GitHub.

Allereerst, hoe waarschijnlijk is het dat twee meiden aan het hoelahoepen zijn op het werk? Maar stel dat dit waar is en die mannen zaten deze twee meisjes al hoelahoepend gade te slaan, wat is dan eigenlijk het probleem? De meisjes vinden het kennelijk niet erg dat ze 'publiek' hebben en de mannen al helemaal niet. Dus de enige die hier aanstoot aan neemt is Horvath! Niemand heeft zich ontkleed, er hebben geen onzedelijke handelingen plaatsgevonden, maar volgens haar zag het eruit als een 'stripclub'. Ben ik de enige die ziet dat ze problemen maakt die er helemaal niet zijn?!

Dit alles sterkt mij in de overtuiging dat dit gewoon een overgefeminiseerde tuthola is en het is interessant om te zien of ze in de toekomst op andere werkplekken ook tegen 'seksisme' aanloopt. Maar dat zal wel in de pers verborgen blijven, want alleen vrouwen die 'geslachtofferd' worden zijn interessant.

Mike

Een briljante video van Turd Flinging Monkey, waarin hij begint met opnieuw helder en duidelijk uit te leggen waarom mannen zowel fysiek als mentaal superieur zijn aan vrouwen. Daarna volgt een hilarisch stuk waarin hij een 'test' doorneemt over 'emotionele intellgentie'. Hier is de 'test', als je hem zelf ook wil maken:

http://psychology.about.com/qz/How-Emotionally-Intelligent-Are-You

Er waren drie toetsvragen die mij specifiek opvielen:

5. During a heated argument, I am more likely to...

Call for a short break before resuming the discussion
Give in and apologize to quickly end the argument
Start insulting the other person
Shut down and stop responding to the other person

Zoals TFM ook al aangeeft in het filmpje vind je nergens de optie terug van kalm discussieren, op basis van inhoud en feiten. Nu zie je meteen hoe vrouwen 'discussieren', hier ook al jarenlang zichtbaar op dit forum in discussies die ik met vrouwen heb gehad. Ik heb ook daadwerkelijk alle vier de varianten talloze keren meegemaakt, zowel op als buiten dit forum.

9. Your co-worker has an annoying habit that seems to get worse every day. You...

Tell your co-worker what is bothering you
Make a complaint about the behavior to your supervisor
Talk about your coworker behind his back
Suffer in silence

Dit is het verhaal van die Julie-Ann Horvath. In plaats van dat ze de collega('s) rechtstreeks aansprak deed ze haar beklag bij haar leidinggevenden. Ongetwijfeld heeft ze zich ook schuldig gemaakt aan optie C en D (achter iemands rug om praten en lijden in stilte). Zoals TFM aangeeft in het filmpje kan dit leiden tot het ontslag van de persoon in kwestie wegens 'intimidatie' of iets dergelijks. In het geval van Github, het bedrijf waar Horvath voor werkte, maakte ze er zoveel publicitaire stennis van dat een van de twee mannelijke oprichters van het bedrijf uiteindelijk is opgestapt. Bravo, girl power!

10. You are already overworked when your boss assigns you another big project. How do you feel?

Anxious about getting all the work done
Overwhelmed by the task before you
Angry that your boss hasn't noticed how overworked you are
Depressed and sure that you can never finish it all

TFM geeft al aan dat het je eigen schuld is als je te traag bent en niet bijtijds je werk af krijgt en dus vallen optie B, C en D onder de categorie: puberale huilebalk, die ofwel vervalt in slachtoffergedrag, ofwel in geniepig dadergedrag. Is dit 'emotionele intelligentie'? Wat een lulkoek! Maar toegegeven, dit is een vorm van 'intelligentie' waarin vrouwen daadwerkelijk uitblinken!

TFM eindigt zijn filmpje ijzersterk met de conclusie dat dit soort feministische lariekoek alleen maar mogelijk is als het wordt afgedwongen door de overheid. Wij mannen waren immers superieur, weet je nog? Dus waar is het misgegaan? Feminisme, vrouwelijk stemrecht en de verzorgingsstaat hebben het mogelijk gemaakt dat wij mannen hebben TOEGELATEN dat het zover is gekomen. Als de overheid wil afdwingen dat bepaalde gynocentrische wetten worden nageleefd sturen ze gewapende MANNEN (politie en/of leger). Ooit zullen wij mannen er achter komen dat wij als het sterke geslacht al die tijd de macht hadden en hebben weggegeven, waardoor wij onszelf ondergeschikt hebben laten maken aan vrouwen.

Mike

Ergens lang geleden voordat het gezeik begon.

We, the women of the Iroquois
Own the Land, the Lodge, the Children
Ours is the right to adoption, life or death;
Ours is the right to raise up and depose chiefs;
Ours is the right to representation in all councils;
Ours is the right to make and abrogate treaties;
Ours is the supervision over domestic and foreign policies;
Ours is the trusteeship of tribal property;
Our lives are valued again as high as man's. [67]

https://ratical.org/many_worlds/6Nations/index.html#IPi95

Dat is interessant, Cholesteroliscool. In een poging om antwoord te krijgen op de vraag hoe mannen het zover hebben laten komen dat zij als sterker geslacht zich hebben laten ketenen door het zwakke geslacht stuitte ik eerder vandaag op een ander filmpje van TFM, waarin hij uitlegt dat alfamannen gewenst zijn in tijden van oorlog, maar ongewenst in tijden van vrede.

Hij legt het als volgt uit:

Er zijn in de dierenwereld twee soorten mannetjes: mannetjes die kamp leveren met andere mannetjes om zo indruk te maken op vrouwtjes en mannetjes die d.m.v. geschenken in de gunst proberen te komen van vrouwtjes. Mensen zitten daar tussenin en dus zijn er twee soorten mannen: macho's (alfamannen) en zachtaardige mannen (betamannen).

De logica van TFM is als volgt: in tijden van conflict is sterk mannelijk leiderschap gewenst en daarmee dus een patriarchie. In vredestijd is er volgens TFM geen plaats voor dergelijke mannetjesputters en krijg je automatisch een matriarchie, waarin vrouwen de voorkeur geven aan zachtaardige betamannen, die ze voor het uitkiezen hebben en ook kunnen inwisselen voor anderen.

Alles is dus gerelateerd aan de soort bescherming die vrouwen behoeven. In oorlogstijd is dat fysieke bescherming en komt de agressie en spierkracht van de alfa goed van pas, maar in vredestijd gaat het meer om financiele bescherming en gaan vrouwen liever voor een gulle, verzorgende beta met minder testosteron en meer vrouwelijke eigenschappen en gelaatstrekken.

Als deze theorie klopt, dan zou dit ook de uitspraken van de Iroqois-vrouwen verklaren. Zijn deze in een relatief 'vredige' periode in een reservaat gedaan? Volgens de logica van TFM krijgen vrouwen dan onmiddellijk feministische (gynocentrische, matriarchale) neigingen. Hij presenteert het als een soort natuurwet en benadrukt dat het van alle tijden en alle culturen is. Het zou wel veel verklaren, meteen wordt dan duidelijk waarom ook indianenvrouwen ineens een grote waffel gaan opzetten tegen hun mannen en zich ook ineens 'onderdrukt' voelen.

Er ligt na oorlogstijd een grote maatschappelijke druk op alfa's om beta's te worden en het is dan ook geen toeval volgens TFM dat de feministische golven kort na een periode van conflict zijn ontstaan. De onderdrukking van alfa's gebeurt d.m.v. dwang en vernedering, maar zodra er weer sprake is van een dreiging voor de gehele samenleving zoeken vrouwen de hulp van precies die mannelijke mannen die ze daarvoor beschaamd en verwoest hebben.

Hier is dat filmpje van TFM:

Mike

Van de webpagina geplaatst door Cholesteroliscool:

The use of Indian women to provide an exemplar of feminist liberty continued into the nineteenth century. On May 16, 1914, only six years before the first national election in which women had the vote, Puck printed a line drawing of a group of Indian women observing Susan B. Anthony, Anne Howard Shaw and Elizabeth Cady Stanton leading a parade of women. A verse under the print read:

"Savagery to Civilization"
We, the women of the Iroquois
Own the Land, the Lodge, the Children
Ours is the right to adoption, life or death;
Ours is the right to raise up and depose chiefs;
Ours is the right to representation in all councils;
Ours is the right to make and abrogate treaties;
Ours is the supervision over domestic and foreign policies;
Ours is the trusteeship of tribal property;
Our lives are valued again as high as man's. [67]

Aha! Dit citaat komt uit 1914 en aangezien er letterlijk staat 'the use of Indian women to provide an examplar of feminist liberty' suggereert dat deze vrouwen zijn opgehitst door feministen van de eerste golf. Zoiets als de 'bush bitch' uit Afrika waar Eddie Murphy het over heeft, die in contact komt met Amerikaanse vrouwen en dan ineens zegt 'what have you done for me lately?' en 'half!'. Waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Mike

Natuurlijk gezien zijn beide geslachten even nodig voor voortplanting en voortbestaan van de mens. Als je kijkt naar yin en yang zie je ook gelijke verhoudingen. In dit topic komt aan bod dat vrouwen door feminisering proberen mannelijke kwaliteiten na te streven, waarvan dat rare stemgebruik een voorbeeld is. Duidelijk is dat de mannelijke kwaliteiten bij vrouwen nooit zo sterk zullen zijn als bij mannen. Andersom zou het precies het zelfde zijn, vrouwen bezitten bepaalde kwaliteiten die de gemiddelde man niet- minder heeft.

Hier wordt betoogd dat mannen qua intelligentie superieur zouden zijn aan vrouwen. Ik kan mij herinneren dat in het topic 'de relatie tussen mensen en varkens' echter gehakt gemaakt werd van de stelling dat blanken intelligente zijn dan zwarten. Onder andere doordat de manier van meten in het voordeel is voor de blanken, omdat zwarte mensen over andere kwaliteiten zouden beschikken. Voor de vergelijking tussen mannen en vrouwen gaat het zelfde op.

Fysieke superioriteit is ook maar afhankelijk van het perspectief waar je mee kijkt. Ja mannen hebben meer spierkracht, kunnen daardoor sneller rennen, zwaarder tillen, beter vechten enz. Aan de andere kant zijn mannen weer minder goed in het baren van kinderen. Kortom: mannen zijn fysiek beter uitgerust om mannendingen te kunnen doen, zoals jagen en bescherming bieden. Vrouwen zijn fysiek beter uitgerust om vrouwendingen te kunnen doen, zoals baren en zorgen.

Wat is eigenlijk het punt van de hele discussie of mannen of vrouwen superieur zijn? De voorbeelden die ik ken waarin de ene groep zich superieur acht ten opzichte van de andere groep (blanken - zwarten, joden - niet joden enz.) leiden allemaal tot vreselijke dingen. Hiermee zeg ik niet dat ik vind dat we geen van de twee geslachten superieur mogen noemen omdat dat zielig zou zijn voor het zwakkere geslacht, maar het punt ontgaat mij gewoon volledig.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan