Feminisme

Van harte met het huwelijk van je zoon Mike!

Is dat nou werkelijk je enige tegenargument, mannen zijn niet goed in baren? Nogal wiedes, dat is ook niet onze BIOLOGISCHE FUNCTIE! Moet ik hier nu echt serieus op in gaan? OK, vrouwen kunnen beter baren, maar verder blinken mannen uit op alle mogelijke fysieke vlakken. En net als met onze superieure mentale capaciteit is het goed om dit eens gezegd en geschreven te hebben, want we worden overspoeld met een beeld van mannen als zwakke broeders!

Ten eerste wil ik hier betwisten dat hogere cognitieve capaciteiten per definitie blijk geven van een superieure mentale capaciteit. Het mentale heeft zoveel meer aspecten dan alleen de cognitieve functie, denk bijvoorbeeld aan concentratie of kunnen plannen. Ten tweede is het argument dat jij geeft in feite het zelfde argument als dat van mij. Dat mannen sterker zijn (jij noemt het fysiek superieur) is namelijk direct verbonden aan de biologsiche functie van de man. Dus nu kan ik hier heel hard gaan roepen nogal wiedes dat de vrouw fysiek minder sterk is dan de man, dat is immers NIET hun BIOLOGISCHE FUNCTIE! Feit is dat we het hier hebben over twee 'soorten' mens, die allebei subliem zijn uitgerust voor hun taak.

Wat ik beschrijf in beide gevallen is een ONGELIJKHEID die een BIOLOGISCHE REALITEIT is. Ik heb dit niet verzonnen, dat heeft de NATUUR gedaan. Als het echter om mensenrechten gaat ben ik van mening dat ieder mens gelijk is, want inferieur of superieur, we zijn allemaal mensen en hebben dezelfde basisrechten. Ik roep dus niet op tot het achterstellen van bevolkingsgroepen op basis van ras, religie, geslacht of huidskleur, maar ik sluit tegelijkertijd mijn ogen niet voor BIOLOGISCHE verschillen.

Deze topic over feminisme heb ik gestart om decennia van propaganda over en onderdrukking van mannen te doorbreken. Willen we de werkelijke biologische en maatschappelijke waarde van mannen gaan (her)waarderen, dan is het juist van belang om naar de fysieke en mentale NATUURLIJKE verschillen tussen mannen en vrouwen te kijken. Wat is de sociale meerwaarde van mannen?

Ik ben het volkomen met je eens op het punt dat mannen en vrouwen niet het zelfde zijn en dus ongelijk zijn. We hebben het hier over twee 'soorten' die zo ongelijk zijn dat het waanzin is om ze op een zelfde schaal van kwaliteit te beoordelen, waardoor je niet de één kan kwalificeren als beter dan de ander.

Met jou ben ik er ook voor om mannelijke kwaliteiten te herwaarderen en te (h)erkennen. Tegelijkertijd ben ik er net zo van overtuigd dat het nodig is om deze zelfde waardering voor vrouwelijke kwaliteiten te hebben, vandaar mijn bezwaar om mannen als superieur (eveneens vind ik vrouwen niet superieur aan mannen). De natuur streeft er altijd naar om het mannelijke en het vrouwelijke in balans te laten zijn. Ik zie feminisme dan ook minder dan jij als het onderdrukken van mannen, maar meer als het scheppen van onduidelijkheid en verwarring over de rolverdeling tussen man en vrouw. Bijvoorbeeld het idee dat vrouwen niet voor de kinderen zorgen maar gaan werken om zelfstandig en onafhankelijk van de man te zijn. Dat is zowel een miskenning van de mannelijke rol als van de vrouwelijke.

Ten eerste wil ik hier betwisten dat hogere cognitieve capaciteiten per definitie blijk geven van een superieure mentale capaciteit. Het mentale heeft zoveel meer aspecten dan alleen de cognitieve functie, denk bijvoorbeeld aan concentratie of kunnen plannen.

Dat erken ik ook. Ik heb letterlijk geschreven dat IQ niet per se zaligmakend is als maatstaf voor intelligentie en dat er ook zoiets bestaat als sociale en zelfs spirituele intelligentie.

Ten tweede is het argument dat jij geeft in feite het zelfde argument als dat van mij. Dat mannen sterker zijn (jij noemt het fysiek superieur) is namelijk direct verbonden aan de biologsiche functie van de man. Dus nu kan ik hier heel hard gaan roepen nogal wiedes dat de vrouw fysiek minder sterk is dan de man, dat is immers NIET hun BIOLOGISCHE FUNCTIE!

Dat klopt precies, no argument there. Vrouwen moeten dus ook niet willen zich te begeven op het terrein van mannen en andersom mannen ook niet op het terrein van vrouwen. Ieder zijn/haar ding en dan is alles in evenwicht (yin en yang).

Met jou ben ik er ook voor om mannelijke kwaliteiten te herwaarderen en te (h)erkennen. Tegelijkertijd ben ik er net zo van overtuigd dat het nodig is om deze zelfde waardering voor vrouwelijke kwaliteiten te hebben, vandaar mijn bezwaar om mannen als superieur (eveneens vind ik vrouwen niet superieur aan mannen). De natuur streeft er altijd naar om het mannelijke en het vrouwelijke in balans te laten zijn.

Dat is inderdaad het streven van de natuur. Ik ben ook zeer voor het waarderen van positieve vrouwelijke kwaliteiten, maar dat is de afgelopen decennia al meer dan genoeg aan bod geweest, terwijl de negatieve aspecten zijn weggemoffeld. Vandaar mijn misschien voor jou eenzijdige focus op mannelijke kwaliteiten. Het gaat om het inhalen van een achterstand qua waardering van mannen!

Ik zie feminisme dan ook minder dan jij als het onderdrukken van mannen, maar meer als het scheppen van onduidelijkheid en verwarring over de rolverdeling tussen man en vrouw. Bijvoorbeeld het idee dat vrouwen niet voor de kinderen zorgen maar gaan werken om zelfstandig en onafhankelijk van de man te zijn. Dat is zowel een miskenning van de mannelijke rol als van de vrouwelijke.

Feminisme is beide. Enerzijds streeft feminisme 'gelijkheid' van vrouwen aan mannen na - wat in de praktijk neerkomt op achterstelling van mannen in een matriarchie, waarin vrouwen overal mee wegkomen en mannen nergens mee wegkomen (zie de talloze voorbeelden hier gegeven) - en anderzijds is de feministische agenda inderdaad gebaseerd op verwarring en verwisseling van geslachtsrollen.

Je herhaalt allemaal punten die ik al lang en breed heb gemaakt in deze en andere topics. Het enige wat ik uit je posts haal is dat je valt over de termen 'superieur' en 'inferieur', net als Debsy. Ik snap het probleem niet, aangezien ik ook aangeef waar vrouwen (of zwarte mensen) superieur in zijn. Lees i.p.v. deze termen dan maar 'beter' of 'slechter', als je je hier minder bezwaard door voelt.

Mike

Dat erken ik ook. Ik heb letterlijk geschreven dat IQ niet per se zaligmakend is als maatstaf voor intelligentie en dat er ook zoiets bestaat als sociale en zelfs spirituele intelligentie.

Waarom blijf je mannen dan steevast mentaal superieur noemen? De enige argumenten die ik daar voor hier terug lees zijn dat mannen een grotere herseninhoud hebben, daardoor een hoger IQ en dat ze rationeler zijn.

Je herhaalt allemaal punten die ik al lang en breed heb gemaakt in deze en andere topics. Het enige wat ik uit je posts haal is dat je valt over de termen ‘superieur’ en ‘inferieur’, net als Debsy. Ik snap het probleem niet, aangezien ik ook aangeef waar vrouwen (of zwarte mensen) superieur in zijn. Lees i.p.v. deze termen dan maar ‘beter’ of ‘slechter’, als je je hier minder bezwaard door voelt.

Ja dat klopt. Op de vorige pagina was ook mijn enige vraag wat het punt was van het benoemen van mannen in het algemeen als superieur ten opzichte van vrouwen. Ik ben er ook helemaal niet tegen om te benoemen dat mannen of vrouwen op bepaalde gebieden beter of slechter zijn (of superieur en inferieur, dat is me om het even), maar dat maakt ze over het geheel genomen nog niet beter of slechter. Jij noemt dat een obsessie voor gelijkheid, maar ik zie simpelweg geen goede argumenten voor het plaatsen van de een boven de ander!

Waarom blijf je mannen dan steevast mentaal superieur noemen? De enige argumenten die ik daar voor hier terug lees zijn dat mannen een grotere herseninhoud hebben, daardoor een hoger IQ en dat ze rationeler zijn.

Waar te beginnen? Ze blinken in allerlei opzichten uit: leiderschap, knopen doorhakken, focus/concentratie, ruimtelijk inzicht, oplossingsgerichtheid, humor, moed, filosofie, wetenschap... Moet ik nog even doorgaan?

Op de vorige pagina was ook mijn enige vraag wat het punt was van het benoemen van mannen in het algemeen als superieur ten opzichte van vrouwen. Ik ben er ook helemaal niet tegen om te benoemen dat mannen of vrouwen op bepaalde gebieden beter of slechter zijn (of superieur en inferieur, dat is me om het even), maar dat maakt ze over het geheel genomen nog niet beter of slechter. Jij noemt dat een obsessie voor gelijkheid, maar ik zie simpelweg geen goede argumenten voor het plaatsen van de een boven de ander!

Als het gaat om het ALGEMEEN BELANG (de samenleving) en de inbreng van mannen en vrouwen hierin bieden mannen absolute meerwaarde op basis van fysieke en mentale superioriteit en dus zie je een forse ongelijkheid. Zonder mannen als verwekkers, bouwers, kostwinners en beschermers zijn vrouwen reddeloos verloren! Maakt dit de rol van vrouwen voor de samenleving minder belangrijk? Nee, en dat heb ik ook nooit beweerd. Het gaat mij erom dat de o zo belangrijke rol van mannen nu eindelijk eens de waardering krijgt die deze verdient!

Mike

Voordat Hillary Clknton de politiek in ging was ze een advocaat. Bekijk onderstaand filmpje over hoe ze succesvol een gewelddadige kinderverkrachter wist te verdedigen en deel dit!

Mike

Meer leaks over Hillary door Julian Assange:
http://worldunity.me/wow-julian-assange-heeft-net-de-volgende-lading-van-hillarys-emails-gelekt-ze-is-toast/

De conservatieve sheriff David Clarke zegt waar het op staat - relschoppers zijn jonge jongens die een vaderfiguur missen en veel agressie met zich meedragen en dan op agressieve wijze moeten worden bestreden door de autoriteiten (vanaf 1:30):

Mike

Gisteren met verbazing dit gekeken

http://www.npo.nl/louis-theroux-under-the-knife/18-08-2016/VPWON_1221541

In de ban van schoonheid. Niets is belangrijker dan hoe je er uitziet. Louis Theroux reist naar Californië, de bakermat van de plastische chirurgie, om deze trend van dichtbij te bestuderen. In Californië kun je met één beweging van het mes en een paar duizend dollar worden wie je altijd had willen zijn. Cash heb je niet nodig, als je maar over een credit card beschikt of een afbetalingsregeling met de vriendelijke plaatselijke chirurg. Zo wordt wat eens een onbetaalbare luxe was praktijk voor Jan en alleman. Louis ontmoet zoals altijd een reeks verbazingwekkende types. Eve voert een volledige makeover uit en voorziet Laura van prompte borsten, en zuigt met liposuctie het overtollige vet weg. Het is echter de vraag of Laura goed heeft begrepen, dat het resultaat van de ingreep permanent is. Chris, geen filmster maar een doorsnee jongen, weet zeker dat het leven hem toe zal lachen, wanneer hij eenmaal de perfecte borstkas zal hebben. Hij heeft geen tijd en geen geduld om zijn wens op natuurlijke wijze te verkrijgen en daarom betaalt hij een boel geld om zijn droom te realiseren. Tenslotte ontmoet Theroux Dr Linder, dé borstenman van Beverly Hills, die hem tijdens een autoritje langs Rodeo Drive alle borsten aanwijst die hij heeft vergroot. Zo ontdekt Louis op geheel eigen wijze de ingewikkelde arena van de plastische chirurgie. Maar hoe zit het met hem zelf? Zou hij het aandurven of ontwijkt hij het mes?

Mike's theorie schoot ook vaak door mijn hoofd tijdens deze docu.
Vrouwen die na beëindigen relatie zichzelf een cadeautje nip tuck and suck geven want dat maakt je meer zeker over jezelf. Enge chirurgen die proberen het goed te praten maar eigenlijk niet hardop durven te zeggen dat ze het doen vanwege de poen. Een 50-jarige man met tig ingrepen en plastic biceps wat meer wegheeft van boobs dan muscles eerlijk gezegd en verre van mannelijk laat staan dat het um jonger maakt.

Ik plaats het maar hier want het heeft eigenlijk ook iets met feminisme van doen en het promoten van de ego, selfie wereld. Ik stond versteld ;)

Ergens past het wel in dit draadje, want al die 'mannen' die zo met hun uiterlijk bezig zijn, dat is vrouwelijke energie. Kijk naar die jonge jongens die allemaal pompen in de fitnessruimte om spierbundels te kweken, dat zijn net wijven. We hebben hier zo'n figuur gehad, die helemaal kickte op de Men's Only!

Mike

Super om te zien dat er op TV steeds meer negatieve voorbeelden van vrouwelijk gedrag aan bod komen! Twee afleveringen gezien van Dr Phil, waarin vrouwen vechtscheidingen aangingen en natuurlijk de voogdij kregen over hun dochter. Vervolgens beschuldigden zij de vader van seksueel misbruik en hersenspoelden ze hun dochter dat dit daadwerkelijk was gebeurd, waardoor elk gezond contact tussen vader en dochter onmogelijk werd gemaakt. In beide afleveringen stemden de gedupeerde vaders in met een leugendetectortest. En drie keer raden wat daar uit kwam? Het was allemaal een leugen, ze hebben nooit met hun vingers aan hun dochters gezeten, maar hen is om die reden wel jarenlang het contact met hun kind ontzegd!

Alsof dit nog niet genoeg razernij opwekt (ik kan hier laaiend om worden, zoveel onrecht), maakte de druk van deelname aan dit programma dat de vrouwen ook instemden met een leugendetectortest. 1 vrouw had deze vantevoren af laten nemen, net als de vader. Althans, dat was de bedoeling, maar de ervaren politieman die de test bij haar had willen afnemen had te maken met een vrouw die ontwijkend gedrag vertoonde en uiteindelijk afzag van de test, omdat ze 'zich hier niet goed bij voelde' of de politieman 'niet vertrouwde' of een andere kutsmoes (letterlijk). De andere vrouw laat aan het eind van het programma alsnog een test afnemen en scoort negatief, kortom: ze liegt dat het barst. Zelfs met deze uitslag houdt ze vol dat ze de waarheid spreekt en dat het maar een test is!

Het is heel goed dat het kijkerspubliek nu eens een andere indruk krijgt van wat er allemaal speelt bij dit soort schrijnende conflicten, waarbij vrouwen moeiteloos hun eigen vlees en bloed inzetten als pionnen in hun egostrijd. Uiteindelijk is er maar 1 ding dat telt en dat is waarheid. De waarheid is dat vrouwen zeer kwaadaardig en wraakzuchtig kunnen zijn en daarin mannen mijlenver overtreffen!

Mike

Vrouwen kunnen monsters zijn inderdaad.

Mijn ex en ik zijn uit elkaar (wat ik zeer spijtig vind omdat ik er zelf wel een traditioneel idee op na houdt) maar vind niks belangrijker dan dat de meisjes een goede band met hun vader hebben. Bevestiging moet van de vader komen en daar krijgen ze zelfvertrouwen van zodat ze die niet op een rare manier bij andere mannen gaan zoeken.

Wij gaan samen ook nog dagjes weg, eten bij elkaar en zijn zelfs een week met zijn vieren weg geweest deze vakantie.

Ik zag vandaag op een tijdschrift van Linda de Mol een vulgair onderwerp. Het ging over zoiets als (men noemde het) pikstraf. Ik dacht gelijk aan dit draadje hier en ben in de winkel het artikel gaan doorlezen. Ik schaamde me wel als mensen keken, want de woorden in het artikel waren inderdaad vulgair. Kortom: Er werd gezegd dat 66% van de vrouwen de man beloond/bestraft met seks, en men beschreef dat als met de benen wijdgaan of gespreid gaan...

Ik heb niet verder gelezen en ik dacht erover om voor dit draadje het tijdschrift te kopen. Ik bladerde verder en toen ik een tekst zag met de titel vaginabadje, dacht ik NEE, deze onzin ga ik niet kopen.

Nou, dus 66% van de vrouwen misbruikt hun lichaam d.m.v.. seks om de man te belonen/bestraffen. Verschrikkelijk. Dit is je lichaam verkopen als lustobject. Zoiets kan ik absoluut niet, ik zou me een goedkoop lustobject voelen.

Jammer, zeer jammer dat hier weer een bevestiging van het bovenstaande wordt weergegeven. Ik schaam me gewoon voor mijn eigen geslacht.

A propos, op het werk vind men het zeer gewoon dat men seks besteld, dus dan hebben ze een date en dat is alleen voor de seks. Ik gaf mijn mening. Hun reactie waarom niet - ik zei omdat ik het moreel niet juist vind -. Voor hun onbegrijpelijk.

Ik zat vandaag op een terrasje: Een oudere moeder en twee volwassen dochters (vermoed ik) zaten aan een andere tafel. Moeder zat er verlaten en verloren bij omdat dochterlieven liever bezig waren met hun smartphone. Triest om te zien.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan