Na het bekijken van het programma van Louis Theroux was ik nog steeds te wakker en zag ik nog een docu van RTL Z over allerlei opvattingen over het huwelijk. Uiteraard kwam ook het homohuwelijk voorbij. Aangezien dit een Amerikaanse docu was en er daar onder conservatieve groeperingen nog de nodige weerstand bestaat tegen het homohuwelijk werd er gekeken naar het traditionele huwelijk. Dit werd in een behoorlijk negatief daglicht gezet, maar niemand kwam aan het woord over het huwelijk als maatschappelijk instituut ter verzekering van een nageslacht en het voortzetten van een familienaam en -stamboom. Dat is nl. HET belangrijkste argument tegen het homohuwelijk, het feit dat dit ingaat tegen het belangrijkste principe achter elkaar eeuwige trouw beloven in een monogame, heteroseksuele relatie: voortzetting van een familiegeslacht.
Monogamie werd eveneens in een negatief daglicht gezet. Er vonden allerlei rationaliseringen plaats in deze docu van wat in feite decadent seksueel gedrag is, zoals: polygamie is al heel oud en bestaat overal ter wereld, maar toch rust er overal ter wereld een taboe op. Goh, ik vraag me af hoe dat nu kan? Maar in een moderne maatschappij waarin je de 'vrijheid' hebt om 'keuzes' te maken ga je jezelf natuurlijk niet die vraag stellen, ben je gek! En dus zien we parenclubs waar men vrijelijk het met elkaar kan doen - met natuurlijk een vleugje SM en voyeurisme erbij, anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
De baas van Ashley Madison werd er ook nog even bij gehaald. Het Nederlandse equivalent is secondlove.nl, een site die je de mogelijkheid biedt om vreemd te gaan en dit verkoopt als 'meer spanning in het huwelijk'. Opnieuw was daar het 'argument' dat vreemdgaan al heel oud is en overal voorkomt, dus waarom dit niet aanbieden in een veiligere, minder stiekeme context? En zo werd ik voortdurend als kijker geconfronteerd met drogredenen op basis van statistieken. 50% van de huwelijken gaat op de klippen, dus wat doen we nog met dat verouderde maatschappelijke instituut? De redenaties deden me denken aan de manier waarop Aart over dit soort onderwerpen praatte in discussies met mij. Ach ja, heel veel mensen gaan vreemd en scheiden, dus waarom je nog aan elkaar verbinden in een monogaam, heteroseksueel huwelijk?
Tja mensen, lang leve de 'diversiteit', bevochten door de progressieve feministen! Weston Price zag dat de kracht van de samenlevingen die natuurvolkeren hadden opgebouwd hem zat in OVERLEVERING van generatie op generatie van oude kennis en wijsheid. Dankzij de progressievelingen gooien we dit allemaal op de schop, uit naam van de 'vooruitgang' en noemen we dit 'achterhaald' en 'ouderwets' en maken we er 1 groot decadent Sodom en Gomorra van. It's a brave new world...
Mike