Ja, dan zet ik ook maar de stap en zet mijn verhaal neer.
Ik had vroeger wel vriendjes, maar mijn uiteindelijke vriend waar ik mee samenwoon, heb ik vanaf mijn 44 levensjaar. Ik had een klein appartement en hij is bij me ingetrokken. De kosten werden eerlijk verdeeld, zo eerlijk dat ik alle extra uitgaven voor mezelf heel correct berekende. Ik had toen een goed loon en had ook een poetsvrouw. Verder werkte ik in een kuurkliniek en at ook daar. Mijn vriend werkte in de horeca en was dus altijd laat thuis. Dat was wel een zware beproeving voor onze relatie, we zagen elkaar maar weinig. (nu zie ik hem dagelijks en de beproeving is misschien wel zwaarder
).
Goed, daar zitten jaren tussen en nu wonen we in het mooie Maastricht in een klein leuk huurbungalowtje.
We hebben geen schulden en zijn ouders zijn niet onwelvarend en mijn vader ook niet. Dus hulp en ondersteuning komt graag van beide kanten.
Nu heb ik pas geschreven dat ik helaas mijn baan verloren heb. Ik weet nog niet wat de uitkering precies zal brengen en hoop natuurlijk snel hier vanaf te zijn en weer een baan te hebben. Maar goed... het zal er zo op neer komen dat ik toch genoeg heb om mijn zelfstandige bijdrage te kunnen leveren. Ik ga door als altijd en bereken ook precies mijn eigen producten die ik koop. Tja, misschien pietleuterig, maar daar zit mijn feministische ader. Ik wil niet profiteren. Een poetsvrouw heb ik allang niet meer omdat de kater bang is voor vreemden. Dus we doen het zelf. We hebben de taken op een manier verdeeld en hij is hoofdzakelijk voor het koken verantwoordelijk. Hij ziet dit als zijn hobby dus komt goed uit.
Nu heb ik dus tijd en hij werkt. Dan gaat het toch wel anders uitzien. Ik ga meer taken doen, maar koken zal hij wel willen blijven doen.
Ik vind dat ik dus absoluut niet van hem profiteer en dat wil ik ook niet.
Mijn beste vriendin ziet haar relatie heel anders. Ze werkt geloof ik 24 uur en haar man betaald de meerderheid. Ze begrijpt mij in mijn standpunt ook niet.
Dorothé