Zomaar een zaterdagmiddag in Nijmegen:
Goh, wat zal ik deze winter nu eens aantrekken? :roll:
Maar Mike, je maakt selectief foto's van etalages van die winkels die toevallig veel kleding met luipaardmotief verkopen. Of is hier sprake van een PATROON? Ik heb maar geen foto's gemaakt van de talloze vrouwen die ik zie rondlopen met luipaarddassen, luipaardjassen, luipaardschoenen, luipaardbroeken, luipaardtruien, etc. Ik heb zelfs al moslima's zien rondlopen met luipaardhoofddoekjes!
Mijn vriendin en ik maakten er enkele weken geleden een sport van om de vrouwen met luipaardkledij te tellen. Op een zaterdagmiddag kwamen we in 1 uur tijd uit op 70!! Tegenwoordig tel ik ze niet meer, het is 1 grote safari. En niet alleen in eigen stad, ik zie nu ook weervrouwen en nieuwslezeressen op TV in luipaarddracht, het is een landelijke epidemie!
Je zou denken dat bij al die sterke en onafhankelijke vrouwen na het zien van al die andere sterke en onafhankelijke vrouwen het besef zou ontstaan dat dit helemaal geen unieke zelfexpressie is. Maar nee, dit is juist een teken van sterke onafhankelijkheid, GIRL POWERRR. Je moet nl. weten dat vrouwen helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet volgzaam zijn, hoe kom je erbij.
En ik zie deze luipaarddracht in alle leeftijdscategorieen, van jong tot oud. Wij mannen kunnen ons nog herinneren hoe belachelijk we er in onze jonge jaren misschien wel uit zagen en dan tot het besef komen dat we dit stadium gelukkig zijn ontgroeid. Het feit dat zowel jonge meisjes als oude vrouwen zich exact hetzelfde uitdossen omdat het in de mode is vertelt mij dat vrouwen NUL groei meemaken en dus eeuwig in de puberteit blijven hangen.
Maar Mike, je haalt alleen maar specifiek die vrouwen eruit die zich hullen in luipaardoutfit, dat zijn heus niet alle vrouwen, hoor. Of is hier soms sprake van een PATROON? Kijk om je heen in een drukke winkelstraat in Nederland en oordeel zelf. Sterk en onafhankelijk m'n reet, gewoon makke en volgzame schapen, slaven van de modeindustrie!
Mike