Feminisme

Wat ben ik blij met de dankzij TFM opgedane kennis over vrouwen! Gisteravond kon ik eens de proef op de som nemen in een cafe. Naast mij zat een ouder echtpaar van over de 60. We raakten in gesprek en op een gegeven moment liet ik me ontvallen dat we wel eens op redelijk korte termijn geen geldeconomie meer zouden kunnen hebben. Ik zei dat ze Duitsland (Deutsche Bank) en Italie in de gaten moesten houden. Ik had onmiddelijk de aandacht van de man, maar de vrouw nam meteen het gesprek over en zei dat ik helemaal niet zo moest denken, anders slaap je geen nacht meer. Angst dus. Ik zei dat ik prima slaap 's nachts en dat 'those who fail to prepare, prepare to fail' en dat ze van haar waarheid niet mijn waarheid moest maken. Maar de vrouw zat al middenin een monoloog en - het wordt steeds interessanter - ze kreeg medestand van het veel jongere meisje achter de bar. In haar 'argumentatie' legde ze mij woorden in de mond en haar man deed nog zijn best om mij bij te staan ('dat zegt hij helemaal niet'), maar zijn vrouw snoerde ook hem de mond. Censuur door angst, een typisch vrouwelijke eigenschap. De man protesteerde en toen paste deze vrouw emotionele chantage toe.

Ik besloot een plaagstootje uit te delen en benoemde de angst, de censuur en de chantage en zei dat dit onderdeel uitmaakt van de psyche van de vrouw. Dat had ik beter niet kunnen doen, want nu was ik het mikpunt van haar gedrag en ze dreigde boos te worden (nog meer emotionele chantage). Om het niet uit de hand te laten lopen vroeg ik vervolgens hoe zij en haar man elkaar hadden ontmoet, ik leidde simpelweg de aandacht af. De vrouw ontspande weer en had niet door hoezeer ik en niet zij de situatie had gemanipuleerd. Wel wilde het meisje achter de bar nog weten wat ik met dit soort vragen wilde bereiken, maar ik maakte me er snel van af door te zeggen dat ik af en toe gewoon een plaagstootje uitdeel. Het meisje achter de bar vroeg toen of ik zelf een vriendin had en of ik dat ook bij haar deed. Ik zei dat ik simpelweg niet discussieer met vrouwen, ook mijn eigen vriendin niet, want vrouwen kunnen niet discussieren en ze spelen het spel niet eerlijk. Ik denk niet dat ik me heel erg populair heb gemaakt bij dat meisje toen ik dat zei!

Duidelijk was dat ik me bevond in een matriarchisch wespennest, waarin de mannen verondersteld worden ja en amen te zeggen en vrouwen niet tegen te spreken. Doe je dat toch, dan is dat geheel op eigen risico voor de man, want de sfeer slaat acuut om en wordt vijandig. Dit is wat er elke dag in heel Nederland gebeurt. Interessant ook om te zien dat TWEE VERSCHILLENDE GENERATIES vrouwen exact hetzelfde dominante gedrag vertonen en meteen een verbond sloten tegen mij, simpelweg omdat ik enkele ongemakkelijke waarheden verkondigde. De vraag wat ik nu eigenlijk met het uitspreken hiervan wilde bereiken is hier ook door vrouwen gesteld. Dat is een verhuld, passief-agressief dreigement, want eigenlijk is de boodschap: houd er nu maar over op, dat is beter voor iedereen. Censuur dus, voortkomend uit een onwil om ongemakkelijke waarheden onder ogen te zien.

Weet je, ik hoefde op dat moment mijn gelijk niet te halen, ik weet dat ik gelijk heb. Het was gewoon een leuk sociaal experiment. De avond verliep verder in een prima sfeer. Ik wist die oudere vrouw om mijn vinger te winden door haar en haar man de nodige complimenten te geven en toen ik het cafe verliet kuste ze me nog gedag ook! Ze had totaal niet door hoezeer ik de situatie van begin tot eind had bepaald. Ook zag ik op het gezicht van het meisje achter de bar dat ze vanwege deze goede sfeer zich verder gedeisd hield en niet meer de aanval met mij zocht, maar dat ik wel het een en ander bij haar had losgemaakt. Ze was ook overduidelijk aan het toneelspelen in de omgang met de oudere vrouw. Ik was in staat om de boel te manipuleren omdat ik exact weet hoe vrouwen het spel spelen. Ik heb geleerd om zelf niet te zwichten voor emotionele chantage en me niet mee te laten sleuren in de emotie, maar gewoon rustig te blijven en het tij te keren door het onderwerp subtiel te veranderen en hier en daar complimentjes uit te delen. Ook denk ik nu voortdurend met het juiste hoofd (en dus niet een meter lager met mijn eenogige, paarse kop), dus mijn hormonen zitten ook niet in de weg. Hierdoor kan ik beter weerstand bieden tegen de schoonheid en andere verleidingstactieken van vooral jonge vrouwen en deze doorzien voor wat ze zijn. Zonder verleiding en chantage staan vrouwen helemaal nergens en als je blijft volharden in kalmte en feitelijkheden blijf je als man in ieder geval bij jezelf en houd je je zelfrespect, zonder een speelbal te worden van vrouwelijke manipulatietactieken.

Erg leerzaam allemaal, ik zie nu precies wat ik eerder in mijn leven fout heb gedaan in de omgang met vrouwen. Vooral jonge mannen die dit lezen moeten hier lering uit trekken en niet dezelfde fouten maken die ik in mijn leven heb begaan. Laat je de kop niet gek maken, want dat is het enige machtsmiddel wat ze hebben. Geloof niet in de mythe dat vrouwen 'complex' zijn, alsof het op de een of andere manier een hogere levensvorm is die wij simpele mannen niet kunnen doorgronden. Het zijn bange, kleine kinderen die overal een drama van maken en hun zin altijd willen doordrijven. Discussieren met vrouwen op basis van logica, feiten en argumentatie is zinloos, want je verkeert met al je goede argumenten binnen no-time in een staat van oorlog met ze, waarin werkelijk elk middel geoorloofd is voor vrouwen om hun zin te krijgen. Had ik dat allemaal maar eerder geweten, dan had ik mezelf een hoop ellende kunnen besparen. Op alle pagina's van dit draadje vind je filmpjes. Bekijk deze filmpjes stuk voor stuk en leer in korte tijd meer over de vrouwelijke psyche dan je tot nu toe in je hele leven hebt gedaan en waar je de rest van je leven je voordeel mee kunt doen!

Mike

Nog een redelijk mild liedje, als je het mij vraagt. Vrouwen kunnen hier ook naar luisteren omdat er heel veel het woord 'we' in voorkomt. Ik heb dat in ruzies ook veel gehoord, als het eenmaal werd uitgepraat. WE luisteren niet naar elkaar. Nee, ik luister prima, JIJ doet dat niet!

Mike

In Duitsland bestaat er Mutterrente.
http://www.rentenpaket.de/rp/DE/Alle-Fakten/Die-Leistungen/Muetterrente/muetterrente.html

Ik weet niet waarom er een grens getrokken is van voor 1992.

Wat ik wel weet, dat in Duitsland een moeder ook nog eens 3 jaar geld krijgt en dus 3 jaar thuis mag blijven. In Nederland zijn dat geloof ik 3 maanden. Nu weet ik van mensen dat ze 3 kinderen krijgen en daar 9 jaar over doen en zo 9 jaar geld krijgen.

Zeker is het voor het kind het beste. Maar om in deze discussie van hier te blijven, dat wordt betaald van het belastinggeld, dus iedereen betaald daaraan mee.
Is dat fair of niet, ik blijf daar liever buiten.

Dorothé

Door het kind een goede basis te verschaffen in de eerste levensjaren, waarbij de moeder van groot belang is, lever je in mijn ogen een zeer waardevolle bijdrage aan de samenleving. De kans op goede hechting, langere periode borstvoeding en minder stress lijkt mij geen slechte investering in toekomstige burgers.

Dat er financiele mogelijkheden worden geschapen om moeders thuis te houden tijdens de eerste levensjaren om zo een goede basis te scheppen voor kinderen staat buiten kijf. Wat jullie echter over het hoofd zien is dat door 'Mutterrente', of hoe dit soort maatregelen ook allemaal mogen heten, het de STAAT is die zich opstelt als de 'vader' en kostwinner. Dit is een COMMUNISTISCHE maatregel, bedoeld om de man als vader en kostwinner uit te schakelen. Een gezin zou zichzelf moeten kunnen bedruipen en tegelijkertijd kinderen een goede basis geven. Dat kost de samenleving het minst en levert het meest op.

Mike

Hoi Tanja,

Daarom zei ik ook dat het voor het kind zeker het beste is. Wat ik echter hiermee wilde zeggen, dat in Duitsland hier veel misbruik van gemaakt wordt. Ze wachten tot exact de tijd voorbij is en dan komt er een volgend kind. Ik heb het zeer veel om mee heen gehoord. En dat is natuurlijk geen fijne zaak dat het systeem misbruikt wordt. In Nederland is dat niet op die manier geregeld en jij bent toch thuisgebleven. Dat hebben jij en je man samen besloten als het beste zijnde voor je kind en jullie hebben dus daar zelf de financiële basis voor gelegd. Natuurlijk zeg ik nogmaals, dat het voor een maatschappij die sowieso al min kinderen heeft ook en investering is, maar misbruik is nooit goed. Ik denk dat het door zo een systeem als in Duitsland gestiept wordt. In Nederland zijn die 3 maanden wel zeer kort. Hoe kan men inderdaad het kind de borst geven. Dus dit is een uiterste in negatieve vorm.
Dorothé

Dorothé

Wat ik echter hiermee wilde zeggen, dat in Duitsland hier veel misbruik van gemaakt wordt. Ze wachten tot exact de tijd voorbij is en dan komt er een volgend kind. Ik heb het zeer veel om mee heen gehoord. En dat is natuurlijk geen fijne zaak dat het systeem misbruikt wordt.

Dat werk je dus in de hand als je mensen de kans geeft om hun handje op te houden bij Vadertje Staat, zonder dat ze zelf de broek op hoeven te houden.

Mike

Drie jaar ertussen is wel mooi gespreid ?

Vast en zeker dat het beter is dat gezinnen zichzelf kunnen bedruipen en de man de kostwinner zou zijn. Dan zouden vrouwen ook weer de zorg voor hun eigen ouders op zich kunnen nemen en hoeven we geen bejaardenhuizen etc meer. Allemaal onderdeel van de agenda.

Toch is deze "goedkeuring" voor vrouwen om thuis te blijven weliswaar wederom vanuit de staat voor de kleintjes en de moeders een zegen. Zelfs als er misbruik van wordt gemaakt. In elk geval wordt het belang ervan erkend.

Ja, in Duitsland werd en wordt zeer veel op kosten van de staat gefinancierd. Zo ook het 'Kurwesen'. De mensen konden 4-6 weken op 'Kur' en dat was dan preventief en door de krankenkasse betaald. Daardoor had ik gelukkig mijn mooie baan als GVO-er.
Daarna werden de richtlijnen toch wel strenger en was het slechts mogelijk op medische indicatie en voor 3-4 weken. Wel bestonden/bestaan er verder Kuren für Plegenden Angehörige (mensen die de zware taak hebben familie te verzorgen)(ik had daar de leiding over in de Kurklinik-wat een mooie tijd).
Dit zijn natuurlijk hele mooie zaken en ik zie daar wel het nut van in.
http://www.das-pflegeportal.de/2013/03/rehabilitation-fur-pflegende-angehorige/

Er bestaan nog steeds Kuren voor Mutter und Kind:
http://www.aok-nordseeklinik.de/startseite

Tja, en ik moet zeggen dat ik zelf ook elk jaar alle mogelijke onderzoeken liet doen (preventief) op kosten van de krankenkasse. Ja, ik betaalde me wel blauw aan de bijdrages, dus zo snoepte ik een graantje mee.
Eerlijk of niet? Nu zie ik sowieso het nut niet meer in van al die preventieve onderzoeken en ik laat het wel uit mijn hoofd. Hier kost het handen vol geld!
Dorothé

Eens even verder brainstormen:
Duitsland doet toch alles voor de vluchtelingen.
Ik ben eens benieuwd of er niet in de toekomst Kuren-für-Flüchtlinge gaan ontstaan.

Dorothé

Dit past natuurlijk niet in Feminisme, sorry, maar wel met betrekking tot Libertarisme.

Ik persoonlijk vind het zeer jammer dat het Duitse 'Kurwesen' langzaam afbrokkelt. Dit omdat elke Duitse oude kuurstad een speciale flair heeft. Dat voel je gewoon. Iets heel bijzonders.
Maar, de belastingbetaler Kon het niet meer dragen. Men noemde het Kurlaub (dus Urlaub en dan op Kur: Morgens Fango - Abends Tango!)
Van de andere kant vind ik het wel een betere zaak om geld te spenderen aan preventie dan aan al die farmacie en therapien die alleen de farmaceutische Industrie spekken.
Maar goed...dan zitten we weer in een geheel ander thema.
Dorothé

Houdt wel degelijk verband met dit onderwerp. Het gaat nl. om de verzorgingsstaat. Deze is onderdeel van dezelfde links-progressieve politiek die ook het feminisme, de LGBT-gekte en het moslimgeknuffel voortrengt. In een libertarisch systeem zou een ziekenfonds of een zorgverzekering bijv. wel degelijk kunnen bestaan, maar dan op basis van vrije marktwerking. Dit betekent dat het aan de individuele burger is om hier wel of geen gebruik van te maken. Het zou dus nooit van overheidswege verplicht kunnen worden gesteld.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan