Wat ben ik blij met de dankzij TFM opgedane kennis over vrouwen! Gisteravond kon ik eens de proef op de som nemen in een cafe. Naast mij zat een ouder echtpaar van over de 60. We raakten in gesprek en op een gegeven moment liet ik me ontvallen dat we wel eens op redelijk korte termijn geen geldeconomie meer zouden kunnen hebben. Ik zei dat ze Duitsland (Deutsche Bank) en Italie in de gaten moesten houden. Ik had onmiddelijk de aandacht van de man, maar de vrouw nam meteen het gesprek over en zei dat ik helemaal niet zo moest denken, anders slaap je geen nacht meer. Angst dus. Ik zei dat ik prima slaap 's nachts en dat 'those who fail to prepare, prepare to fail' en dat ze van haar waarheid niet mijn waarheid moest maken. Maar de vrouw zat al middenin een monoloog en - het wordt steeds interessanter - ze kreeg medestand van het veel jongere meisje achter de bar. In haar 'argumentatie' legde ze mij woorden in de mond en haar man deed nog zijn best om mij bij te staan ('dat zegt hij helemaal niet'), maar zijn vrouw snoerde ook hem de mond. Censuur door angst, een typisch vrouwelijke eigenschap. De man protesteerde en toen paste deze vrouw emotionele chantage toe.
Ik besloot een plaagstootje uit te delen en benoemde de angst, de censuur en de chantage en zei dat dit onderdeel uitmaakt van de psyche van de vrouw. Dat had ik beter niet kunnen doen, want nu was ik het mikpunt van haar gedrag en ze dreigde boos te worden (nog meer emotionele chantage). Om het niet uit de hand te laten lopen vroeg ik vervolgens hoe zij en haar man elkaar hadden ontmoet, ik leidde simpelweg de aandacht af. De vrouw ontspande weer en had niet door hoezeer ik en niet zij de situatie had gemanipuleerd. Wel wilde het meisje achter de bar nog weten wat ik met dit soort vragen wilde bereiken, maar ik maakte me er snel van af door te zeggen dat ik af en toe gewoon een plaagstootje uitdeel. Het meisje achter de bar vroeg toen of ik zelf een vriendin had en of ik dat ook bij haar deed. Ik zei dat ik simpelweg niet discussieer met vrouwen, ook mijn eigen vriendin niet, want vrouwen kunnen niet discussieren en ze spelen het spel niet eerlijk. Ik denk niet dat ik me heel erg populair heb gemaakt bij dat meisje toen ik dat zei!
Duidelijk was dat ik me bevond in een matriarchisch wespennest, waarin de mannen verondersteld worden ja en amen te zeggen en vrouwen niet tegen te spreken. Doe je dat toch, dan is dat geheel op eigen risico voor de man, want de sfeer slaat acuut om en wordt vijandig. Dit is wat er elke dag in heel Nederland gebeurt. Interessant ook om te zien dat TWEE VERSCHILLENDE GENERATIES vrouwen exact hetzelfde dominante gedrag vertonen en meteen een verbond sloten tegen mij, simpelweg omdat ik enkele ongemakkelijke waarheden verkondigde. De vraag wat ik nu eigenlijk met het uitspreken hiervan wilde bereiken is hier ook door vrouwen gesteld. Dat is een verhuld, passief-agressief dreigement, want eigenlijk is de boodschap: houd er nu maar over op, dat is beter voor iedereen. Censuur dus, voortkomend uit een onwil om ongemakkelijke waarheden onder ogen te zien.
Weet je, ik hoefde op dat moment mijn gelijk niet te halen, ik weet dat ik gelijk heb. Het was gewoon een leuk sociaal experiment. De avond verliep verder in een prima sfeer. Ik wist die oudere vrouw om mijn vinger te winden door haar en haar man de nodige complimenten te geven en toen ik het cafe verliet kuste ze me nog gedag ook! Ze had totaal niet door hoezeer ik de situatie van begin tot eind had bepaald. Ook zag ik op het gezicht van het meisje achter de bar dat ze vanwege deze goede sfeer zich verder gedeisd hield en niet meer de aanval met mij zocht, maar dat ik wel het een en ander bij haar had losgemaakt. Ze was ook overduidelijk aan het toneelspelen in de omgang met de oudere vrouw. Ik was in staat om de boel te manipuleren omdat ik exact weet hoe vrouwen het spel spelen. Ik heb geleerd om zelf niet te zwichten voor emotionele chantage en me niet mee te laten sleuren in de emotie, maar gewoon rustig te blijven en het tij te keren door het onderwerp subtiel te veranderen en hier en daar complimentjes uit te delen. Ook denk ik nu voortdurend met het juiste hoofd (en dus niet een meter lager met mijn eenogige, paarse kop), dus mijn hormonen zitten ook niet in de weg. Hierdoor kan ik beter weerstand bieden tegen de schoonheid en andere verleidingstactieken van vooral jonge vrouwen en deze doorzien voor wat ze zijn. Zonder verleiding en chantage staan vrouwen helemaal nergens en als je blijft volharden in kalmte en feitelijkheden blijf je als man in ieder geval bij jezelf en houd je je zelfrespect, zonder een speelbal te worden van vrouwelijke manipulatietactieken.
Erg leerzaam allemaal, ik zie nu precies wat ik eerder in mijn leven fout heb gedaan in de omgang met vrouwen. Vooral jonge mannen die dit lezen moeten hier lering uit trekken en niet dezelfde fouten maken die ik in mijn leven heb begaan. Laat je de kop niet gek maken, want dat is het enige machtsmiddel wat ze hebben. Geloof niet in de mythe dat vrouwen 'complex' zijn, alsof het op de een of andere manier een hogere levensvorm is die wij simpele mannen niet kunnen doorgronden. Het zijn bange, kleine kinderen die overal een drama van maken en hun zin altijd willen doordrijven. Discussieren met vrouwen op basis van logica, feiten en argumentatie is zinloos, want je verkeert met al je goede argumenten binnen no-time in een staat van oorlog met ze, waarin werkelijk elk middel geoorloofd is voor vrouwen om hun zin te krijgen. Had ik dat allemaal maar eerder geweten, dan had ik mezelf een hoop ellende kunnen besparen. Op alle pagina's van dit draadje vind je filmpjes. Bekijk deze filmpjes stuk voor stuk en leer in korte tijd meer over de vrouwelijke psyche dan je tot nu toe in je hele leven hebt gedaan en waar je de rest van je leven je voordeel mee kunt doen!
Mike