Feminisme

Thinking with the wrong head! En nee, ik ben niet verbitterd, ik heb vrouwen gewoon feilloos door. Ze komen bij mij niet heel ver met hun eendimensionale trukendoos. En ja, daar moeten we samen maar eens een biertje op drinken, Rick, hebben we het er dan wel over!

Mike

Ik weet niet hoor, maar je voelt toch sowieso aan of iets oké is of niet? Man of vrouw, als je het gevoel krijgt dat er iets niet deugt is daar meestal een gegronde reden voor. Heb het zo vaak meegemaakt met idd wel meerderheid vrouwen dat je het gevoel hebt het niet te vertrouwen. Met sommige dingen weet je gewoon, dit gaat het niet worden. Probeer eens afspraken te maken met een vrouw. Ik bedoel niet een date maar gewoon afspraken. Zodra ze ergens zelf beter uit kunnen komen dan zijn ze die afspraken allang weer vergeten. Bij sommige mannen trouwens ook.

Als jij schrijft over ‘samen’ dan proef ik daarin toch een ondergeschikte rol van de vrouw aan de man. En dat vind ik onterecht. Ik zie vrouwen als gelijkwaardig. We hebben beiden onze sterke en zwakke kanten waarbij, als het goed is, we allebei wat van elkaar opsteken. De een moet de ander niet domineren. Beiden moeten elkaar waarderen om hun kwaliteiten maar ook inzien dat ze niet gelijk zijn.
Mee eens. Vrouwen zijn met name sterker op het gebied van de organisatie en zorg voor hun directe omgeving, zoals het organiseren van een huishouden en de zorg voor ouderen en kinderen, een vereniging. Terwijl mannen beter zijn op het gebied van het meer abstracte op grotere schaal, in de zin van politiek en bedrijfsmatigheid. Vrouwen zijn duizendpoten en multi-taskers en mannen zijn single-focused (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Dat maakt ze geschikt voor andere dingen, maar maakt zeker niet dat de een minderwaardig is aan de ander. Ze hebben elkaar juist nodig. Mannen worden om zeep geholpen doordat vrouwen in de mannelijke rol gemanipuleerd worden en vrouwen, omdat de tendens al vele decennia is om ouderen in verpleeghuizen te doen, kinderen naar de opvang en het huishouden wordt nog steeds verder geautomatiseerd. Een echte keuze om een typisch vrouwelijke rol aan te nemen (behalve werken in de zorg) hebben doorsnee vrouwen niet meer, omdat het systeem zo is opgezet dat ze wel buiten de deur moeten gaan werken. Woonlasten en leefgeld voor een gezin zijn vaak niet meer door een persoon op te brengen. Als je niet wilt of kunt werken in de zorg wordt je dus automatisch een concurrent van mannen. Op het voortgezet onderwijs krijgen vrouwen ingestampt dat ze zelfstandig moeten zijn en zelf voor hun inkomen moeten zorgen om te kunnen overleven. Het gebruik van antidepressiva is de afgelopen jaren astronomisch toegenomen en de armoede onder vrouwen neemt ook alleen maar toe, ondanks dat ze tegenwoordig bijna allemaal een diploma hebben. Dit komt mede (en misschien wel vooral) omdat banen die te combineren zijn met een huishouden, kinderen en mantelzorg (wat nog steeds vooral op de schouders van vrouwen terecht komt) vrijwel alleen in de slecht betaalde zorg of in het onderwijs te vinden zijn. Daarbij is discriminatie wegens zwangerschap en/of het hebben van kinderen nog steeds de belangrijkste reden van ontslag (méér dan arbeidsdiscriminatie wegens huidskleur, religie, sexuele geaardheid etc), waardoor de gelijkheid die wordt gepretendeerd en nagestreefd zowiezo een utopie is.

Voor wat betreft de promiscuïteit en de daaraan verbonden moraal geloof ik dat iets soortgelijks aan de hand is. De sexuele opvoeding tegenwoordig bestaat zowel voor jongens als meisjes vooral uit het bekijken van prono. Jongeren die dat doen hebben een compleet verkeerd beeld van waar een relatie om draait (twijfelen of dat überhaupt mogelijk is) en kunnen daar derhalve ook niet naar handelen. Het drama-gedrag waar veel mannen vrouwen van beschuldigen is daar onder andere een gevolg van. Niemand heeft hen uitgelegd hoe mannen in elkaar steken en zelfs niet hoe zij zelf in elkaar steken. Het aantrekken van "foute" mannen is daar een logisch gevolg van en andersom is dat ook zo. Omdat bij allebei de moraal ver te zoeken is (niet opgevoed met normen en waarden en het niet weten welke en hoe grenzen te stellen) vallen ze van de ene foute relatie in de andere. Een vrouw is (letterlijk) een gatekeeper. Weet ze niet hoe dat aan te pakken dan is het juist de man die ongeremd is en ontspoort (omdat hij niet haar grenzen bewaakt), waardoor doodgewone leuke mannen zomaar foute mannen kunnen worden. De dramaqueens die daar logischerwijze uit ontstaan kunnen ook in wezen hele leuke, lieve en goede meiden zijn, maar ze snappen niet wat er gebeurt en waarom en beiden voelen zich belazerd.

De door Alethea aangehaalde punten zijn door mij im het verleden allemaal reeds beantwoord. Vrouwen zijn geboren communisten en vallen over begrippen als 'superieur' en 'inferieur', ze missen simpelweg de conpetitieve drang van mannen. In deze post van 17 augustus 2016 ga ik hier uitgebreid op in, dus ik hoef mezelf niet te herhalen.

Voor wat betreft de mythe dat vrouwen kunnen 'multitasken' wil ik graag verwijzen naar een post van mij van 29 mei 2017 maar om de een of amdere reden laat de software het niet toe. Daarom citeer ik er hier rechtstreeks uit:
Ooit gehoord van ‘the mental load’? Dit is een term die feministen gebruiken om aan te geven dat ze dagelijks te maken hebben met een hele waslijst aan taken die ze moeten vervullen in het huishouden, terwijl mannen niets doen of uitsluitend 1 ding als ze daarom worden gevraagd. Menige man zal dit nu al herkenbaar vinden!

Maar vrouwen waren toch zo goed in multitasken? Dan moeten ze dat hele rijtje toch binnen no-time af kunnen werken, nietwaar? Hoe kan het dat ze van alles en nog wat tegelijk doen maar nooit 1 ding echt goed en dat ze veel te lang over dingen doen? Dat komt omdat ze helemaal geen goede multi-taskers zijn, maar juist ‘scatter-brained’, hun brein gaat alle kanten op.

Mannen, daarentegen, maken een to-do lijst en werken deze 1 voor 1 af en doen het dan GOED. En omdat vrouwen in de stress raken door hun eigen mentale chaos doen ze een beroep op mannen om een deel van hun huishoudelijke taken over te nemen. Maar zo werkt het niet: als de man kostwinner is en het merendeel van het inkomen bijeen brengt hoeft hij weinig tot niets te doen in het huis.

Dit is werkelijke gelijkheid, dames, de hoeveelheid werk eerlijk verdelen aan de hand van de verantwoordelijkheid die beide partners dragen. Zoals altijd zien we dat de vrouwelijke definitie van ‘gelijkheid’ altijd in haar voordeel is en ten koste van hem gaat en dat vrouwen enkel macht willen en geen verantwoordelijkheid.
Mike

Vrouw krijgt een koekje van haar eigen gelijkheidsdeeg:

?s=19

Wat mij betreft volkomen terecht. Moderne vrouwen zijn zo 'empowered' dat dit valt onder: wie niet horen wil, moet maar voelen.

Mike

Maar vrouwen waren toch zo goed in multitasken? Dan moeten ze dat hele rijtje toch binnen no-time af kunnen werken, nietwaar? Hoe kan het dat ze van alles en nog wat tegelijk doen maar nooit 1 ding echt goed en dat ze veel te lang over dingen doen? Dat komt omdat ze helemaal geen goede multi-taskers zijn, maar juist ‘scatter-brained’, hun brein gaat alle kanten op.

Mannen, daarentegen, maken een to-do lijst en werken deze 1 voor 1 af en doen het dan GOED. En omdat vrouwen in de stress raken door hun eigen mentale chaos doen ze een beroep op mannen om een deel van hun huishoudelijke taken over te nemen. Maar zo werkt het niet: als de man kostwinner is en het merendeel van het inkomen bijeen brengt hoeft hij weinig tot niets te doen in het huis.

Interessant! Dit geeft idd een heel ander licht op dat multitasken van vrouwen...

Als ik naar mezelf kijk, ben ik heel slecht in multitasken, ik ben sws iemand die "autistisch" het liefst een voor een mijn geplande taken afwerkt en ook vaak via een to-do lijstje!

Kevin

Idd. goed draadje met op zn minst interessante woorden die ik zeer zeker niet ga tegen spreken.

Veel is wel degelijk correct tenminste wat ook zie in mijn leefwereld.

Heb ooit met een jonge meid kennis gemaakt die waar ik later achter kwam heel geraffineerd mensen voor zich kon winnen (vriendelijkheid, glimlach, je paaien ed) voor eigen gewin en als de 'buit' binnen was je gewoon dumpte.

Ze las ook vaak boeken over welke kleuren wat als reactie gaf bij welke gesprek en hoe je daarmee een ander kon imponeren.

Op zich interessant, maar niet mijn type.

Heb mn les wel geleerd, maar het geeft maar aan hoe super geraffineerd vrouwen kunnen zijn althans sommige vrouwen dat zal ook mogelijk ook deels voor mannen gelden.

Ik hang maar het liefste rond met mannen/vrouwen die gewoon zichzelf zijn of noem het authentiek wysiwyg zeg maar.

En ja heb ook in mn nabijheid vrouwen die zichzelf wat graag als slachtoffer profileren en op basis daarvan dingen gedaan krijgen en ja een drama queen is vaak op vrouwen van toepassing geef ik eerlijk toe.

Had het er v/d week nog over met n collega toen mike ook ergens zoiets had gepost en ook zij (authentieke vrouw) gaf het toe dat het zo is.

Citaten van hier actieve vrouwen. Als je het niet van mij aan wil nemen...

Ik ben het met je eens Mike en daar schaam ik me niet voor. Mijn man en ik hebben een behoorlijk traditioneel rollenpatroon. Hij is kostwinner, we hebben alles geregeld op zijn salaris. Toen onze kinderen ( nu 21 en 20) geboren werden heb ik zeer bewust de keuze gemaakt om thuis te blijven. Dit heeft me op het schoolplein de nodige scheve gezichten en opmerkingen gekost.

(...)

Mijn gezin en mijn naasten komen altijd op de eerste plaats. En uiteraard heb ook ik de druk gevoeld om mee te gaan in de waan van de huidige maatschappij maar ik ben blij dat ik toch altijd heb durven kiezen voor wat voor mij het allerbelangrijkste is, mijn gezin!

Karen de dramaqueen en dat is niet voor niks een vrouwelijke woord (drama-queen). Vrouwen maken graag drama.

ik heb toch wel het idee dat ‘de Karens’ in de meerderheid zijn onder de vrouwen. Althans dat is mijn ervaring. Niet voor niks kon ik vroeger al niet goed overweg met meiden en koos ik liever jongens uit als vrienden.Vrouwen hebben echt een gebruiksaanwijzing en kunnen goed dramatiseren en woorden verdraaien. Ik had zo vaak bonje met ze, vooral gedurende mijn studietijd.

Veel is wel degelijk correct tenminste wat ook zie in mijn leefwereld.

Heb ooit met een jonge meid kennis gemaakt die waar ik later achter kwam heel geraffineerd mensen voor zich kon winnen (vriendelijkheid, glimlach, je paaien ed) voor eigen gewin en als de ‘buit’ binnen was je gewoon dumpte.

Ze las ook vaak boeken over welke kleuren wat als reactie gaf bij welke gesprek en hoe je daarmee een ander kon imponeren.

En ja heb ook in mn nabijheid vrouwen die zichzelf wat graag als slachtoffer profileren en op basis daarvan dingen gedaan krijgen en ja een drama queen is vaak op vrouwen van toepassing geef ik eerlijk toe.

Mike

@Mike De meeste vrouwen kunnen het zich niet veroorloven met maar één ding bezig te zijn. Daarom moeten ze wel multitasken. Ik weet niet wat je met chaos en nooit afmaken bedoelt, maar heel veel vrouwen, juist degenen met een traditioneel rollenpatroon, hebben thuis en in hun omgeving hun zaakjes perfect voor elkaar (huis schoon, kinderen en partner tevreden, voldoende boodschappen in huis, huishoudboekje op orde, perfect georganiseerd feestje, etc). Als je dat projecteert op vrouwen die, bijvoorbeeld, mannentaken moeten uitoefenen, zoals in een mannenberoep, of veel mentale taken hebben, dan kun je gelijk hebben met jouw stelling. In en  om het huis zijn het vaak juist mannen die sloddervossen zijn en hun zaakjes niet op orde hebben, juist omdat ze single focused zijn. Beide is ergens goed voor.

Alethea,

De reden waarom huishoudelijke taken meestal goed worden uitgevoerd door vrouwen is omdat het relatief eenvoudige klussen zijn waaraan weinig tot geen zware verantwoordelijkheid hangt. Dat kan een vrouwenbrein wel aan. Zet een vrouw echter in een leiderschapspositie met een hoge mate van verantwoordelijkheid en ze gedraagt zich als een kip zonder kop, met name als er sprake is van hoge piekspanningen a.g.v. actuele ontwikkelingen en/of omstandigheden in een bedrijf of organisatie. Dan ineens blijft er van dat geweldige multitask-talent niet veel meer over!

Mike

Hoewel ik dit topic eerder interessant vond moet ik zeggen dat ik er werkelijk niks meer van begrijp. Vrouwen zijn drama Queens lees ik. Vrouwen kunnen niet multitasken. Vrouwen worden gemanipuleerd in een mannelijke rol. Zomaar wat dingen die ik lees.

Vanavond was ik op visite bij een paar jongens waar ik wat vaker geweest ben. Het zal ook weer eens niet maar duidelijk is wel dat er weer wat tussen zit die het beter weet, al langere tijd aanstoot maakt meer te willen terwijl ik er niks van wil weten. In de tussentijd had je gisteren al tig keer gebeld en geappt of ik nog langs kwam terwijl ik na de eerste keer al diidelijk nee zei. Meneer nam daar geen genoegen mee en kreeg verwijten te horen. Vanavond was ik wel daar en wist niet dat hij er ook was en kreeg ik dus door diegene te horen dat ik dominant ben, dat ik niet meegaand ben en zachter moet zijn. Oké, boem, dat is duidelijke taal. Hoe vaker ik dit te horen krijg of terug gekoppeld krijg hoe meer ik schuld bij mezelf zoek. Blijkbaar moet ik bewust worden van dingen die ik verkeerd doe ofzo en dit zit me al lange tijd niet lekker. Vervolgens krijg ik van diezelfde persoon de vraag, vind je mij dominant?
Waarbij ik hem vraag, waarom vraag je dat aan mij? Hij bleef de vraag herhalen en dwong me tot een ja of nee antwoord. Vervolgens heb ik gezegd dat ik vind dat het tegenovergestelde het geval is als je in een paar uur tijd Als een hopeloos persoon tig keer iemand gaat bellen of appen.

Met wat voor figuur heb ik nu weer te maken? Of doe en zie ik nu zelf iets verkeerd?

kreeg ik dus door diegene te horen dat ik dominant ben, dat ik niet meegaand ben en zachter moet zijn

Als iemand dit tegen mij zou zeggen zou ik heel erg op mijn hoede zijn en hem absoluut niet zou vertrouwen.
Hij wil maar 1 ding (naar mijn idee) en dat is met je slapen.
Zoek de schuld niet bij jezelf. Hij probeert je erin te luizen.

Binc, je geeft onvoldoende context voor mij om hier ook maar iets van te vinden. Ik heb geen idee of de man of mannen waar je het over hebt fout zitten, want je verhaal komt warrig over. Dat is misschien ook wel waarom je gedwongen werd tot een helder en duidelijk ja- of nee-antwoord. Maar misschien heeft Romagi wel gelijk en is dit een poging om je erin te luizen. In dat geval heeft het te maken met jouw talent om foute mannen aan te trekken en zegt het dus meer over jou.

Mike

Sorry voor de verwarring. Op het moment dat ik in gesprek was hadden we het over corona en de achterliggende agenda. Daarnaast over feminisme en Qanon. Op het moment dat ie dat vroeg was ik nog aan het woord. Ik heb dus gezegd dat wanneer je voor je beurt praat dit niet valt onder het kopje dominant maar onbeschoft/asociaal. Evenals het niet accepteren van een nee om vervolgens gewoon door te gaan. Vervolgens kreeg ik terug dat ik ook gewoon ja kan zeggen op zijn vraag. waarop ik gevraagd heb waarom hij dat zo graag wil horen.
Wat ie van me moet interesseert me niet want het is niet wederzijds.

Of dit met een talent te maken heeft, geen idee. Ik vermoed van niet. Voor mij is het allemaal erg verwarrend na aanleiding van deze topic over verkeerde rolverdelingen. Zeker wanneer ik zelf vermoed dat ik het dus allemaal verkeerd heb gedaan door in de verkeerde positie te staan.

Ik werk inmiddels met heel wat mannen samen en dat gaat prima. Ze werken voor mij en ik koop spullen van hen in omdat zij het niet verkocht krijgen voor de prijs waar ik het wel voor verkoop. Ofwel ik doe iets beter dan hun ofwel zij doen iets verkeerd. Dat geeft vervolgens weer de vraag in mezelf of ik het allemaal wel goed doe omdat de rollen in deze precies andersom zijn zoals het niet hoort. Vervolgens krijg ik dit gisteravond voor me voeten als een bevestiging van mijn eigen gevoel welke al lange tijd aanwezig is. Hier zie ik beelden voorbij komen van idiote vrouwen welke herinneren aan gebeurtenissen die in mijn eigen relatie ook voorkwamen. Inmiddels heb ik een punt bereikt dat ik er niks meer van wil weten. En al helemaal van dit soort kerels niet. of het teerecht is weet ik inmiddels ook niet meer. Het hele topic is voor mij te verwarrend geworden eerlijk gezegd in combi met bovengenoemde situaties begrijp ik het gewoon niet meer.

Ofwel ik doe iets beter dan hun ofwel zij doen iets verkeerd.

Dat is iets om heel erg trots op te zijn, money talks.

Mbt de rest van het topic.
Interessant zonder meer ik lees het dan ook met interesse en de uitspraken en conclusies zetten ook mij aan het denken.

Het leven is een grote leerschool wat betekent dat je dingen en mensen op je pad krijgt/aantrekt die je iets kunnen leren.

De wet van de aantrekkingskracht heeft vele kanten heb ik wel geleerd.

Vrouwen kunnen idd. zonder dat ze het altijd doorhebben subtiel iets aangeven aan n ander.

Mike heeft echt een punt met de conclusie dat de slachtoffer rol voor vrouwen is, maar hij zal ook wel erkennen dat dat zeker niet voor iedere vrouw geld dus voel je niet aangesproken als je overtuigd ben dat het niet zo is.

Dit is en blijft n discussie forum met uitwisseling van meningen en conclusies die je kunnen motiveren of confronteren met als ultiem doel een betere versie van jezelf te worden.

Vrouwen kunnen met de charmes variërend van vriendelijke glimlach, avances, sex tot aan de slachtoffer rol een trits aan tactieken toepassen om dingen gedaan te krijgen net als een klein kind dat doet met jengelen.

Dat is naar mijn idee niets anders dan emotionele chantage en een code rood is in iedere relatie en een reden is voor hard wegrennen ....

T85b8crkkym59t27cch6x67zhepunqvsh.jpg

:mrgreen:

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.555
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug