Feminisme

Ik weet niet of dit hier past, maar schrijf het toch maar.

Ik ben zeer beschermd opgevoed en zeer netjes. Mijn vader was leraar op de mavo/havo en ja, ik moest presteren. Ik moest wat worden. In zijn familie waren ze allemaal groots geworden (notaris/ingenieur etc..). Mijn moeder kwam uit een boerennest, maar paste zich aan en omdat zij niets geworden was, moest ik het dus. Nou ik was braaf, deed goed mijn schoolwerk en ja, was overal steeds de beste. Ook in de muziek. Had zangles en pianoles en haalde de graden met lof.

Ook dansen was een grote hobby (toen ik nog zeer slank was en dat ben ik lang geweest).

Nou, na de middelbare school moest ik verder. Wat...ik had geen idee. Mijn vader had gehoord van de tamelijk nieuwe universitaire opleiding gezondheidswetenschappen. Ik kon eens gaan kijken. Ikzelf wilde naar de kleinkunstacademie maar dat stond buiten kijf. Ik kon wel naar het conservatorium. Dat wilde ik niet, te serieus, dus ik ging gezondheidswetenschappen studeren. Ik vond het leuk.

Ja, waar gaat dit verhaal naar toe.

De rode lijn was dat ik steeds geliefd wilde worden en dat deed door uit te blinken. Ik was zeer gehoorzaam naar 'meerderen ', want dat werd me ook met de paplepel ingegoten. ben netjes, braaf etc.

Hoe dan ook, ik was een zeer angstig kind, leed mijn gehele jeugd aan overgeefklachten 's nachts, maar dat was psychisch. Heb er nooit iets voor genomen of nooit naar een psycholoog gegaan.

Maar deze angst zette door. Overal. Baan na baan. overal waar ik met vrouwen te maken kreeg, ging het mis. Met mannen niet, waarom weet ik niet.

Ik liet me overal ondersneeuwen, en door mijn versterkte angst werd het steeds erger. Vrouwelijke leidinggevenden voelden dat en werden ook steeds erger.

Nu (nog) heb ik een zeer moeilijke leidinggevende, en wat gebeurde er....ik ben op een gegeven moment uit mijn vel geschoten.

Wat was een paar dagen later haar reactie: ze vond het goed, wilde geen slaafse mensen om zich heen, iedereen deed alleen maar wat zei wilde, niemand had een eigen mening. Ze hoopte dat ik mijn eigenwaarde weer gevonden had.

Zeer kromme reactie, want ze duldt niemand, geen eigen mening, schreeuwt naar medewerkers, krijst naar medewerkers, en iedereen buigt, heeft angst, zit met hoge bloeddruk...

Nu heb ik mijn baan verloren, maar dat heeft daar niets mee te doen.

Wel hoop ik dat ik inderdaad getriggerd ben en eens eindelijk van die angst af ben die me al mijn leven lang begeleidt.

Wat heeft dit met Binc haar verhaal te doen. Nou het volgende: Als iets steeds weer in je leven gebeurt, is het niet de ander die schuld is, maar roep je het zelf op met je gedrag. Ik zeg niet dat je schuldig bent, maar het is een patroon wat steeds weer ontstaat. Daar moet men uit zien te komen en dat is misschien wel een levenslange les.

Succes voor iedereen die uit een negatief patroon wil uitbreken.

Dorothé

Succes met jullie meningen en aannames!
Verder was het met de andere jongens die daar waren hartstikke gezellig en lol.

Op het moment dat die rolverdeling mij duidelijk werd, werd dat dus idd een PATROON waarvan ik mezelf serieus af ging vragen dat ik fout zat. Ik zat duidelijk in de verkeerde rol. Dus was het wel mijn fout. In combi met alles wat zich ernaast ontwikkelde verdwenen mijn eigen positieve opvattingen en tast ik in het duister tussen goed en fout.

Ik heb er inmiddels genoeg over gezegd. Het word tijd dat ik idd aan mezelf ga denken.

@Binc

Je hebt (wellicht onbewust) heel goed geïllustreerd wat Mike en Reiziger juist met hun kritische berichten willen overbrengen.

Jij hebt besloten om jouw verhaal in dit topic neer te zetten, en daarmee heb je het persoonlijk gemaakt.

Het is dan ook niet raar dat mensen hierop reageren en daar hun (ongezouten) mening over zullen geven. Je stelt zelf immers de vragen, en vraagt in diverse vormen zelf om bevestiging van een negatief en onzeker zelfbeeld dat je schept. Je projecteert hiermee een hoop negativiteit, en het heeft er alle schijn van dat je eigenlijk van anderen wilt horen dat het allemaal wel meevalt en dat het niet aan jou ligt.
Dit kan opgevat worden als manipulatief. (Hoewel ik oprecht niet denk dat dit je intentie is. :) )

De situatie zoals ik hem heb gelezen is eigenlijk als volgt:

Jij bent op 31 mei op bezoek bij vrienden geweest. In dat gezelschap is een man aanwezig die je al langer kent, blijkbaar meer wil, en daar ook al langer op zit te azen. Jij hebt die boot afgehouden en ook deze keer zocht de man weer toenadering.
Toen jij vervolgens wederom afwijzend hebt gereageerd, heb je het verwijt gekregen dat je koud en afstandelijk was, en niet meegaand. 

Volgens mij is dit de kern van het verhaal samengevat.

Let op, ik ken jullie allemaal niet. Ik ken jou niet, en ik ken de man in kwestie ook niet. Ik moet puur afgaan op wat omschreven staat.

Volgens mij is het verhaal helemaal niet zo ingewikkeld. We kunnen in het leven niet iedereen aardig vinden of met iedereen bevriend zijn.
Jullie passen niet bij elkaar, er is geen klik, dan is de kous toch af?

Waarom wil je het dan zo op jezelf betrekken? Waarom wordt het zo ingewikkeld? Waarom worden er genderrollen en allerlei andere zaken bijgehaald?

Sommige mensen kloppen inderdaad gewoon niet en zien hebben een vertekend wereldbeeld of een verknipte persoonlijkheid. Sommige mensen zijn rancuneus en schoppen in het rond bij alles wat even niet gaat zoals ze willen. Sometimes a duck is just a duck.

Heerlijk, Charza, hoe verhelderend dit! Toch is er iets mysterieus aan de hand. Jij als vrouw kunt kennelijk de kern van het verhaal zoals dit is neergepend door Binc ontwarren. Tot nu toe snapt elke vrouw die reageert deze geheimtaal. Ik kon er werkelijk van het begin tot het eind geen chocola van maken. Ooit moet 1 van jullie mij toch eens uitleggen hoe jullie met zulke minimale en verwarrende aanwijzingen hier toch een verhaal van kunnen maken, want ik vind het ronduit fascinerend. O, en als we toch bezig zijn: wat doen jullie in godsnaam samen zo lang op het toilet?!

Mike

Ik dacht dat Charza een man was.

Hoe zit het dan nu?

Ik vind trouwens de bijdrages van Charza de spijker op zijn kop slaand. Heb ontzag ervoor dat iemand op nog zo een jonge leeftijd al zo wijs is.

Ik kan alleen maar wijzer worden door wijsheid te lenen, d.w.z. de wijsheid die b.v. hier geschreven wordt en mij logisch lijkt, of ergens anders weergegeven wordt.

Ik lees heel veel en dan blijven er altijd zaken hangen waarvan ik denk: Juist, zo is het maar net.

Charza, bedankt voor jouw wijsheid.

Dorothé

Charza,

Je hebt (wellicht onbewust) heel goed geïllustreerd wat Mike en Reiziger juist met hun kritische berichten willen overbrengen.

Dit staat hier helemaal los van. De oorzaak ligt veel verder terug voor jou tijd. Toen ik in dit topic kwam. En om welke reden ik hier moest belanden blijft voor mij een raadsel aangezien het mij idd negativiteit heeft gebracht. Ik moest veranderen en weet ik niet wat nog meer. Toen al heb ik de bereidheid gehad om te luisteren naar hoe dit hele topic in elkaar zit. Enfin, het resultaat is zoals ik hierboven geschreven heb. Dat ik uitermate aan mezelf ben gaan twijfelen na een verbroken relatie en alleen maar emotioneel ben geworden.

De situatie zoals ik hem heb gelezen is eigenlijk als volgt:

Jij bent op 31 mei op bezoek bij vrienden geweest. In dat gezelschap is een man aanwezig die je al langer kent, blijkbaar meer wil, en daar ook al langer op zit te azen. Jij hebt die boot afgehouden en ook deze keer zocht de man weer toenadering.
Toen jij vervolgens wederom afwijzend hebt gereageerd, heb je het verwijt gekregen dat je koud en afstandelijk was, en niet meegaand.

Ook niet. Die hele vent ken ik niet en zag ik voor de eerste keer. En meteen dus de laatste keer. Hij zit in de app van de bewoners in dit pand en had dus mijn nummer. Meneer accepteert geen nee. heeft gebeld en weet ik niet wat allemaal meer. Afgelopen zaterdag of zondag, ik weet het al niet eens meer was ik daar ook en hij ook. Ik was aan het uitleggen over Q en andere dingen. En dus verder interesseert die gozer me niet. Ik vroeg mezelf alleen af met wat voor figuur ik hier te maken had. Heeft niks te maken met op mezelf betrekken maar onwetendheid.

Sommige mensen kloppen inderdaad gewoon niet en zien hebben een vertekend wereldbeeld of een verknipte persoonlijkheid. Sommige mensen zijn rancuneus en schoppen in het rond bij alles wat even niet gaat zoals ze willen. Sometimes a duck is just a duck.

Dankjewel voor je uitleg. Soms moet ik bij sommige mensen eerst nadenken wat ze nu bedoelen en of ik fout ben.

Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Voor mij is het een gesloten boek!

Heerlijk, Charza, hoe verhelderend dit! Toch is er iets mysterieus aan de hand. Jij als vrouw kunt kennelijk de kern van het verhaal zoals dit is neergepend door Binc ontwarren. Tot nu toe snapt elke vrouw die reageert deze geheimtaal. Ik kon er werkelijk van het begin tot het eind geen chocola van maken. Ooit moet 1 van jullie mij toch eens uitleggen hoe jullie met zulke minimale en verwarrende aanwijzingen hier toch een verhaal van kunnen maken, want ik vind het ronduit fascinerend. O, en als we toch bezig zijn: wat doen jullie in godsnaam samen zo lang op het toilet?!

Mike
Ah maar daar ga je toch even de fout in Mike :P !
Ik ben namelijk een man! Eentje van 2 meter.

Wellicht dat mijn jarenlange ervaring als ITer met het ontwarren van allerlei soorten vraagstukken mij kan helpen met het ontwarren van dit soort verhalen, maar ook ik zat er toch ook grotendeels naast zoals te lezen is in het antwoord van Binc.

Ik dacht dat Charza een man was.

Hoe zit het dan nu?

Ik vind trouwens de bijdrages van Charza de spijker op zijn kop slaand. Heb ontzag ervoor dat iemand op nog zo een jonge leeftijd al zo wijs is.

Ik kan alleen maar wijzer worden door wijsheid te lenen, d.w.z. de wijsheid die b.v. hier geschreven wordt en mij logisch lijkt, of ergens anders weergegeven wordt.

Ik lees heel veel en dan blijven er altijd zaken hangen waarvan ik denk: Juist, zo is het maar net.

Charza, bedankt voor jouw wijsheid.

Dorothé
@Godsgeschenk

Dank je wel Dorothé! Dat zijn lieve woorden! :)

Je leest het niet goed Mike. Ik zeg nergens dat mannen het niet kunnen begrijpen. Ik bedoel dat mannen en vrouwen specifieke ervaringen delen en dat sprake is van een verschil in denkwijze, waardoor het over en weer niet altijd evident is wat in de ander omgaat, cq hoe de ander iets interpreteert.

Het idee is vrij simpel: Neem eigen verantwoordelijkheid voor je leven in alle vormen. Alleen jij zelf kan zaken echt veranderen als de wil er echt is.
De actie ligt dus bij jou, en bij niemand anders.
Ook weer zo'n spiritueel doma. Of misschien is het wel de bedoeling dat we geloven dat we alles zelf kunnen. Op die manier komen o.a. falende overheden gemakkelijk weg. Dit grenst aan het idee van maakbaarheid (self made man), maar dit gaat alleen op binnen bepaalde kaders. Probeer bijvoorbeeld in een land waar een tekort is aan betaalbare woonruimte en verhuurders op de particuliere markt minimaal 3 keer de maandhuur als vast inkomen vragen je situatie maar eens te reguleren als je dakloos raakt zonder verdere problematiek. Het is een illusie dat we alles alleen kunnen. Alles raakt en beïnvloed elkaar en heeft elkaar nodig. Het idee dat je beschrijft is solopststisch. Uiteraard ben je 100% verantwoordelijk voor je eigen handelen en ben je het aan jezelf en anderen verplicht zelf de regie over je leven te houden, maar de uitkomst heb je niet 100% zelf in de hand.

Ik bedoel dat mannen en vrouwen specifieke ervaringen delen en dat sprake is van een verschil in denkwijze, waardoor het over en weer niet altijd evident is wat in de ander omgaat, cq hoe de ander iets interpreteert.
Dat is het understatement van het jaar! Jullie lijken wel een buitenaardse soort!

Mike

De situatie die jij omschrijft Alethea, is gewoon ronduit tirannie, en je hebt natuurlijk gelijk dat we als mensen ook niet alles zomaar alleen kunnen.

Om deze reden waren we vroeger ook stammen!

Het grote probleem in Nederland is momenteel dat een overgroot deel van de mensen inderdaad zijn geïndoctrineerd om op de lauweren te rusten, en te wachten tot een ander de problemen oplost. "We hebben het immers toch best goed allemaal",  "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg", "Ach ja, de politiek doet toch wel wat het wil, daar kun je niets tegen beginnen". Het is de acceptatie van je eigen benadelen, en het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid en daadkracht dat mensen nekt in dit land!

Tqrb3xad50f2rxdspo7gwe8qjeadlk052.jpg
Deze mentaliteit. Het is precies andersom: juist de gedachte dat je als individu niets kan of mag en dat je altijd maar wacht op de overheid voor je vrijheid en veiligheid, dat is het probleem!

Mike

Romagi,

Ik had je bericht gemist na aanleiding van de reacties.

Binc zit met zichzelf in de knoop door haar verleden. En naar mijn idee is dat geen schande. Misschien is het een schreeuw om aandacht, zou zomaar kunnen. Ze kijkt in ieder geval naar zichzelf en als mensen kritiek op haar hebben vraagt ze zich af of het inderdaad haar schuld is. En dat is knap.
Maar wat betreft mannen heb ik best wel wat meegemaakt na mijn scheiding. Ik hou (hield) van dansen en muziek, dus heb danslessen gevolgd. Er bestaan zg. älleenstaandenclubs, bv in Zandvoort en Alkmaar en ook hier waar ik woon. Dus ging ik daar naar toe. Een eerlijke man zei destijds “voor een relatie moet je niet hier zijn”. Ik wilde geen relatie, ik wilde dansen en naar muziek luisteren. En uiteraard ontmoette ik daar mannen en vrouwen die ook alleen zijn (waren). Er was een man die zei dat hij getrouwd was maar een vriendin erbij zocht. Dat was in ieder geval eerlijk maar ik was niet geinteresseerd. Niettemin danste ik vaak met hem totdat hij inderdaad iemand had gevonden voor “erbij”. Later bleek dat er meerdere mannen waren die getrouwd waren maar dat niet vertelden. Ze zochten bijna allemaal “een relatie” – lees sex – dat was dan voor een paar maanden en dan was het weer uit. BV rond de Kerst wilden veel mannen niet alleen zijn en zochten snel een relatie en gingen van de ene club naar de andere club op dezelfde avond, alsmaar zoekende. Gewoon zielig. Er bleek ook veel jalouzie te zijn en na een tijdje had ik het zoooo gehad bij die clubs. Ik heb niemand nodig om naar muziek te luisteren ik ga wel naar concerten o.i.d. maar dan alleen.
Misschien heb ik het slecht getroffen maar mannen ……

Over dat verleden, dat is er nog bij gekomen idd. Het is geen aandacht vragen. Waar ik moeite mee heb zijn gewoon de dingen die ik hier voorbij heb zien komen. Dingen zoals het allemaal wel juist moet in een relatie en juist niet. Eerlijk gezegd heb ik het gedrag van mijn ex voorbij zien komen. Zijn harde werken, zijn rechts politieke kant en nog een aantal dingen. Ik heb ze verder niet onthouden. Al die verhalen over hoe vrouwen behandeld willen worden. Ik liet dat niet toe! Misschien ben ik dan de enige vrouw die walgt van sommige dingen die hier gezegd worden die vrouwen willen. Geen idee. Maar van mij hoefde dat niet. Misschien omdat ik nu inmiddels van mijn moeder weet dat mijn vader zijn poten vroeger niet thuis kon houden en er een onbewust patroon op dat moment ging draaien.

Toegegeven mijn ex veranderde op een gegeven moment naar het negatieve. Veel dingen escaleerde waarbij ik mijn zelfbeheersing kon verliezen. Daar komt nog eens bij dat ik hier een test in vulde en in mijn beleving die hele rolverdeling tussen hem en mij precies omgekeerd is. Dat zijn de dingen die ik mezelf ben gaan verwijten. Alsof ik niks meer van mezelf wil weten. Het zit me goed hoog en het zit me al veel te lang niet lekker waarbij ik mezelf continue afvraag of ik nu spijt moet hebben of niet en of ik zelf wel genoeg gegeven heb. Ik kom er in elk geval niet meer uit. En zie het niet meer. Behalve nog mijn eigen tekortkomingen. Ik ben inmiddels dus loei kwaad op mezelf. Een wat er daarnaast allemaal nog bij gekomen is kwam er nog bovenop. Ik heb vanaf begin dat ik het andere topic hier geopend had gezegd dat ik mijn twijfels had of het aan hem of mij lag en heb dat ook nooit onder stoelen of banken geschoven. En nu weet ik het dus al lange tijd helemaal niet meer.

Over wat jij hierboven beschrijft lijken mij idd niet de juiste mannen en niet aan te raden om he daarmee in te laten idd.

en je hebt natuurlijk gelijk dat we als mensen ook niet alles zomaar alleen kunnen.

Om deze reden waren we vroeger ook stammen!

Het grote probleem in Nederland is momenteel dat een overgroot deel van de mensen inderdaad zijn geïndoctrineerd om op de lauweren te rusten, en te wachten tot een ander de problemen oplost. “We hebben het immers toch best goed allemaal”, “Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg”, “Ach ja, de politiek doet toch wel wat het wil, daar kun je niets tegen beginnen”. Het is de acceptatie van je eigen benadelen, en het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid en daadkracht dat mensen nekt in dit land!

Amen !

Mike, ik zei:

De mannelijke overheersing om de vrouw te onderwerpen is binnen vele religies nog steeds normaal. Onderwerping om de vrouw tot sex te dwingen. Met hedendaagse anticonceptie lijkt de vrouw redelijk vrij te zijn. LIJKT precies. Dat is ze niet. Door anticonceptie wordt ze nog meer gedwongen.

Vervolgens zeg jij:

Anna laat zien wat het probleem is met vrouwen: slachtofferschap, waardoor de eigen verantwoordelijkheid weer kan worden afgewenteld op mannen.

Voor alle duidelijkheid: Margaret Sanger stond aan de wieg van de eerste feministische golf in het westen. Als je je verdiept in haar denkbeelden zou je je nog eens achter de oren kunnen krabben en je afvragen wie nou de werkelijke onderdrukkers van vrouwen zijn. Dat zijn nl. vrouwen zelf.

Maar ja, dan moet je wel zelf nadenken natuurlijk i.p.v. te lopen janken dat het altijd mannen zijn die vrouwen onderdrukken. Met die ene vinger waarmee je zo makkelijk naar mannen wijst, wijzen er 3 terug naar jezelf, Anna!

Jij komt middels Mwtje met een reactie die kant nog wal raakt. Ik heb het niet over een feministe van indertijd, ik heb het over de feitelijke werkelijkheden toen en nu.

Lees mijn stelling opnieuw en reageer daar op.

Tussen mijn eerste reactie en voorgaande reactie zit een tijd omdat ik me geprobeerd heb te verdiepen in dat kennelijke Margaret Sanger fenomeen.

Wat ik vooral proef is een eugenetica agenda.

Binc, jou treft geen enkele schuld.

Het enige wat jouw taak is, is bewust te worden hoe je menselijk echt zijn is en wordt beknot door mensen die niet naar binnen willen kijken.

En hoe je echt bent als je de progammatie achter je kunt laten door te doorzien hoe dat gebeurd is.

Je bent een topvrouw; je eerlijkheid hier ontroerd mij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan