Alethea,
Uit het door jou aangehaalde stuk:
Een opvallende uitkomst is dat onvrijwillige seks het meest voorkomt bij mannen en vrouwen die contact hadden met iemand van het eigen geslacht. Bij vrouwen was in dat geval in 64 procent van de gevallen sprake van onvrijwillige seks, bij mannen 36 procent.
Als ik dit al serieus moet nemen - en dat wordt moeilijk als ik Rutger als een van de bronnen voor deze cijfers zie staan - dan is beheersing van seksualiteit eerder een homoseksueel probleem dan een heteroseksueel probleem. Men heeft in het stuk geen verklaring voor dit verschijnsel anders dan dat deze grensoverschrijdende daders 'reeds worstelen met hun seksualiteit'. En zo wordt de slachtofferkaart opnieuw getrokken, want ze hebben het ook allemaal niet makkelijk in deze maatschappelijke heteroterreur, is de suggestie.
Je merkt het al aan mijn sarcasme: ik ben niet zo onder de indruk van dit soort 'onderzoeken', die zo goed als altijd gedaan worden door LINKSE organisaties met een overduidelijke agenda. Als dit het beste is waar je mee voor de dag kunt komen om aan te tonen dat er sprake zou zijn van een of ander verborgen maatschappelijk probleem, dan vrees ik dat je mij nog lang niet over de streep hebt gehaald. Ik zie eerder een stille epidemie onder de achterstelling van mannen in o.a. voogdijzaken en alimentatie-eisen, getuige het bovengemiddelde aantal daklozen en zelfmoorden onder mannen tegenover vrouwen. En deze cijfers zijn wel hard te maken!
Dan zijn er nog jouw persoonlijke ervaringen. Je bent hier enkele jaren geleden al eens over begonnen, dus gedeeltelijk wist ik dit al. Destijds heb ik mijn sympathie voor je uitgesproken, net als ik dit heb gedaan voor de onstandigheden waarin Binc destijds in verkeerde en daarna. Niemand heeft hier nl. gezegd dat er geen foute mannen met slechte zelfbeheersing bestaan, dat is het hele punt niet. Jullie wekken echter de indruk dat er meer foute mannen bestaan dan goede en dat spreek ik pertinent tegen!
Wat ik nu ga zeggen kan totaal verkeerd vallen, maar dat moet dan maar. Wat je je werkelijk moet gaan afvragen is waarom er zich een patroon in jouw leven voordoet van mannen die misbruik van jou maken. Is dit een (verborgen) maatschappelijk probleem en ben jij keer op keer een willekeurig slachtoffer omdat het zo vaak voorkomt, of komt het relatief weinig voor en straal jij zelf iets uit (onbewust slachtofferschap) waardoor het herhaaldelijk jou is overkomen? En nee, ik bedoel hier niet mee dat het je eigen schuld is, ik stel een legitieme vraag.
Hetzelfde zou iedereen, man of vrouw, die gepest wordt of is zichzelf moeten afvragen. Waarom telkens ik? Is het omdat er meer pesters zijn dan niet-pesters of heb ik kennelijk de woorden 'kick me' op mijn voorhoofd geschreven staan? Er zijn onderzoeken geweest naar de psychologie van mannelijke geweldplegers waar ze hun slachtoffers op selecteren. Zowel bij de dader als het slachtoffer gebeurt dit volkomen onbewust maar de dader-slachtoffer dynamiek speelt altijd een hoofdrol.
Wat maakt een vrouw tot een prooi? En wat maakt een man tot een roofdier? Je ziet steevast die 'daddy issues' terugkomen. Ik ken jouw jeugd niet, Alethea, maar van Binc weten we wel dat haar ouderlijke rolmodellen, zowel de vader als de moeder, flink te wensen hebben overgelaten. Het gevolg is dat ze in een relatie met een mannelijke narcist verzeild is geraakt, waar ze (o.a. met mijn hulp en die van andere forumleden) godzijdank uit is gekomen. En nu lees ik weer dat ze in aanraking komt met zo'n zakkenwasser. Maatschappelijk verschijnsel of een specifiek levenspad van haar dat ze misschien wel de rest van haar leven blijft bewandelen?
Wat is jouw achtergrond, Alethea, dat dit patroon zich voortdurend voordoet in jouw leven? Romagi vertelt een verhaal van een gelegenheid waar alleenstaanden bij elkaar komen voor het uitoefenen van hun hobby. Een eerlijke man vertelt haar nog dat dit niet de beste plek is voor een nieuwe relatie. Vervolgens dringt een foute man zich aan haar op en concludeert ze in haar post dat het maar niet wil lukken tussen haar en mannen. Is dat omdat er alleen maar oversekste mannen rondlopen en de 'pakkans' heel groot is of straalt zij (onbewust) iets uit waarop een foute man reageert?
Als je zo 3 verhalen achter elkaar hoort lijkt het al snel dat er sprake is van een structureel sociaal-maatschappelijk probleem, maar daarmee doe je de hordes vrouwen die niets dan positieve ervaringen hebben gehad met mannen, of op het juiste moment van zich af wisten te bijten tegenover een fout exemplaar, zwaar tekort. Statistieken kunnen de patronen wel blootleggen, maar helaas zijn de sociale wetenschappen al heel lang volledig geinfiltreerd door cultuurmarxstische lesbische mannenhaters, dus de vraag is in hoeverre je dergelijke 'studies' kunt vertrouwen.
Als persoonlijke verhalen niet per se getuigen van een patroon en als 'onderzoeken' die wel patronen menen te zien onbetrouwbaar zijn blijft er alleen nog gezond verstand over. Mijn gezond verstand zegt mij dat de meeste mannen wel degelijk zwaar OK zijn en dit soort grensoverschrijdend gedrag niet vertonen of zelfs maar overwegen. Mijn gezond verstand zegt mij dat het allergrootste maatschappelijke probleem dat ons allemaal treft, man en vrouw, vaderloze gezinnen zijn of uiterst zwakke mannelijke rolmodellen. DIT IS EEN REGELRECHT GEVOLG VAN HET FEMINISME! Laat dat maar eens op je inwerken en kom dan bij me terug.
Mike