Dit is interessant. Trump geeft geen ruk om wie hem mag of niet. Ik ben m'n hele leven al precies hetzelfde. Dit maakt Trump een anti-narcist en mij dus ook. Trump is een alfa, ik ook.
Ik externaliseer mijn eigenwaarde niet, ik hoef deze niet te ontlenen aan de buitenwereld. Dat is een heel angstig bestaan, want er is altijd wel iemand die je niet aardig vindt. Het leidt bovendien tot volgzaam gedrag en zelfcensuur. 'Wat zal men wel niet denken?'
Vrouwen en zwakke, gefeminiseerde mannen ontlenen hun eigenwaarde wel aan de buitenwereld. Als ik de logica van Matin Geddes omkeer betekent dit dus automatisch dat vrouwen allemaal narcisten zijn!
OK, en nu komt de nuance. Een krachtige mannelijke partner kan een vrouw helpen bij zichzelf te blijven en haar eigenwaarde wel meer te ontlenen aan zichzelf. Niet elke vrouw hoeft een narcist te zijn. Laat echter de vrouwelijke energie ongeremd, vooral op seksueel gebied, en je voedt het aangeboren narcisme van vrouwen. Haar ego zal tot ongekende hoogtes stijgen en zal onverzadigbaar zijn. Totdat ze uiteindelijk alleen overblijft en dan zal het monster zichzelf kannibaliseren.
Mike