Feminisme

Gwloof wat je wil geloven. De Big Bang en evolutietheorie zijn evengoed een onbewezen geloof. Choose wisely!
Choose wisely, dat zeker om te voorkomen om in het hellevuur te branden.

Je antwoord is geen antwoord op mijn vraag trouwens. Big Bang en evolutie zijn zeker deels geloof. Over of de oerknal wel of niet heeft plaatsgevonden en het uitdijende heelal zijn zeker discussies gaande, maar om op basis van het filmpje en die gedachtegang te concluderen dat de hele evolutie van moleculen tot organismen niet heeft plaatsgevonden, dat is m.i. wat kortzichtig. Om inhoudelijk in te gaan op het e.e.a. van wat in dat filmpje gezegd wordt, hier mijn huidige kijk op dingen.

Op atomaire schaal of juist extreem grote schaal (waarbij zwaartekracht een rol gaat spelen) kan redelijk verklaard worden waarom deeltjes samenvloeien of aggregeren tot grotere deeltjes of planeten. Het blijft echter een raadsel voor de wetenschap hoe deeltjes in de orde van centimeter en meter samen een sfeer kunnen vormen, dus dat is zeker een aanname. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met energiedistributie, zoals dat in een emulsie de vorming van kleine druppeltjes naar grotere druppels (coalescentie) gunstig is ten behoeve van een verlaging van de vrije (oppervlakte) energie en zoals ook eiwitten worden gevormd naar gelang de laagste vrije energie.

Hoe energie precies door het universum (materie en alle structuren) vloeit weet ik niet, dit is ook afhankelijk van de structuur van materie (lees ook structuur van cellen, DNA etc.). Maar de manier waarop rivieren meanderen en vele natuurlijke vormen opgebouwd zijn uit fractals en de juiste verhoudingen hebben (gulden snede), dat zie ik als een basale uitingsvorm van die alom aanwezige energie, wat ook suggereert dat alle materie doordringt wordt deze ‘goddelijke energie’ en dat dit niet plaats en tijd gebonden is. Leven is m.i. dan ook niet spontaan ontstaan, maar het is een eigenschap van het universum.

Dat heel veel factoren precies máár dan ook écht precies goed lijken voor de mens is nodig, omdat wij anders hier op deze plaats en op dit tijdstip nooit in deze hoedanigheid deze discussie hadden kunnen houden.

In dat filmpje laat hij de hele factor tijd achterwegen. Kijk hoeveel jij, Mike, als mens, puttende uit diezelfde alom aanwezige energie, hebt ervaren en geleerd in deze korte 40-50 jaar (?) op aarde. Dan kun je wel bedenken dat in al die miljoenen jaren de natuur tot uitzonderlijke hoogten kan komen.

Tevens zegt hij dat alle elementen van bomen en materie zich in dat zogenaamde hele kleine puntje bevinden, en in zekere zin is dat zo nl. als energie, maar koolstof bijvoorbeeld is volgende de theorie later gevormd. Dat zoveel materie, ondanks dat materie nagenoeg ‘leeg’ is, niet oneindig dicht gepakt in een ‘puntje’ zou kunnen zitten volg ik, maar ook dat is een menselijke perceptie. Tussen energie en materie bestaat een verband en wellicht is op dat niveau een hele andere orde realistisch. Ik heb overigens geen idee wat de maximale energie dichtheid in een bepaald punt kan zijn en of dat wel relevant is.

Nochtans, zoals dat mensen, planeten, sterren, sterrenstelsel geboren worden, waarom worden er geen universa geboren?

Zoals je ziet is dit verhaal opgebouwd uit mijn perceptie van de wereld, geloof en aannames en doe ik geen recht aan de vraag waarom? Waarom is alles er überhaupt? Ik sta dus open voor alle ideeën, want ik besef dat, des te meer je weet des te meer je eigenlijk niet weet, in ieder geval niet met zekerheid of de stelligheid zoals de persoon in dat filmpje. Het kan dus allemaal, maar in mijn wereld en beleving is er nog nooit zomaar in een splitsecond een appel aan de boom verschenen om een voorbeeld te geven. En dat de wereld in 6 dagen geschapen is en dat Adam en Eva hier opeens uit de lucht zijn komen vallen met 3 miljard basenparen en de mogelijkheid tot voortplanten, tsja... dan is evolutie in een universum doordrenkt met een ‘goddelijk’ bewustzijn toch logischer wat mij betreft. Overigens houdt dit niet in dat ik denk dat Jezus een verzinsel is. Ik ga alleen niet in Jezus geloven uit angst voor het hellevuur, wel geloof ik in zijn goedheid voor de medemens, dat je genegenheid en respect moet tonen en het leven moet ervaren en de schoonheid moet inzien.

Spiritueel nihilisme is inderdaad het grootste gevaar van deze tijd.

Het is helaas ook alom tegenwoordig in onze hedendaagse maatschappij.
Heel veel mensen voelen nergens meer verbinding mee, en zijn zodoende alle verbinding kwijt geraakt met alles om hun heen.

Mensen hechten daarom steeds minder waarde aan hun eigen identiteit, maar redeneren wel steeds meer vanuit het eigen ego.
Ze hebben ook geen respect voor de levenskracht en herinneringen die ze via hun voorouders mee kregen. (Zowel fysiek als mentaal in de vorm van legenden bijvoorbeeld)

Om die reden zie je ook tegenwoordig bijna alleen maar gedemoraliseerde mensen om je heen. Mensen die nergens meer voor willen vechten, en volledig vanuit het eigen individu handelen en redeneren. Een zelfzuchtige maatschappij.
Ik heb dit principe al eens eerder benoemd in het cultureel Marxisme topic.

Belangrijke mensen die vormend zijn geweest in het huidige  "Atheistische" gedachtegoed zijn Friedrich Nietzsche en (jawel) Karl Marx *ALARMBEL*.

Atheïsme ligt ten grondslag aan alle stromingen van Marxisme, en is dus DESTRUCTIEF.

Wat mensen zich vaak niet realiseren is dat Marx en Nietzsche ook banden hadden met occulte clubs zoals de Britse "Coefficients Club". Veel van het nihilistische gedachtegoed dat vooral Nietzsche heeft geschreven wordt in hedendaags Vrijmetselarij op handen gedragen.

De man alleen kan geen kinderen krijgen. Een vrouw alleen ook niet. dus hebben ze elkaar nodig = 50/50.

70/30. De man draagt in het geheel gezien veel meer verantwoordelijkheid dan de vrouw. Als vijandige stammen jouw stam aanvielen spaarden ze de vrouwen en kinderen maar doodden ze de mannen.

Er zijn twee soorten mannen: 'tournament males' (alfa's) en 'pair-bonding males' (beta's). De termen zeggen het al: toernooi (strijd) vs. paarverbinding (beta's). De agressieve veroveraars zijn 'tournament males' en competitie is hun drijfveer. Zij maken dus elke vijandige 'concurrent' meteen een kopje kleiner. Zij lijven ook de vrouwen in, want een vrouw heeft blijvende waarde omdat zij kan baren. Dit verklaart waarom vrouwen zo gevoelig zijn voor 'bad boys', ze willen gewoon gedomineerd worden. Iedere vrouw die dit ontkent moet zich afvragen waarom 50 Shades of Grey zo'n kassucces was.

Op het moment dat dergelijke agressievelingen je dorp binnentreden heb je aan 'pair-bonding males' helemaal niets. Dit zijn de pleasers die het vrouwtjelief zo prettig mogelijk willen maken. Deze mannen slaan nog geen deuk in een pakje boter en zijn dan ook geen partij voor agressieve 'tournament males'. Zowel in de mensen- als in de dierenwereld zie je beide mantypes.

Maar zefs de beta's dragen een grotere verantwoordelijkheid dan vrouwen. Ze zijn dan weliswaar geen goede beschermers, maar het zijn wel goede kostwinners. Bescherming en kostwinning (buitenste kring) vereisen veel meer risico (en vindingrijkheid, dus brain power!) dan vrouwen die verantwoordelijk zijn voor baren en opvoeden (binnenste kring) in een VEILIGE omgeving. Vandaar 70-30.

De reden waarom vrouwen nooit gelijk zullen zijn is omdat zij dankzij mannen IN VEILIiGHEID een oudere leeftijd kunnen bereiken dan mannen. En dat terwijl ze biologisch gezien geen piek meer kennen op een leeftijd dat mannen juist wel pieken. nl. 40. Na hun 40e vervullen vrouwen geen biologisch nut meer voor de samenleving, anders dan dat zw op basis van hun levenservaring hun mannelijke partner met raad en daad terzijde kunnen staan. 70-30 dus. De man moet die extra 20% bekopen met een hoger sterftecijfer en dus een minder lange levensduur. Mannen zijn in de natuur inwisselbaar, dat is de deal.

Mike

Trouwens, nog een korte aanvulling op mijn vorige post.

Percy Bysshe Shelley, Brits aristocraat, poëet , occultist en man van schrijfster Mary Shelley is een van de mensen die het grondwerk heeft gedaan voor atheïstisch denken. Deze man is inspiratiebron geweest voor Satanisten als Aleister Crowley.

@ssrdam, ik hoop dat je dit niet persoonlijk opvat maar je betoog komt bij mij over als: bla-bla-bla. De reden waarom het niet persoonlijk bedoeld is dat ik dit al 100.000 keer heb gehoord. Je kunt je kop blijven breken over waarom leven op aarde (en daarbuiten) zo PERFECT is, of je blijft in dit soort goddeloze redenaties geloven. Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid, eigen schuld.

Mike

Ik denk dat er veel mensen zijn die automatisch een voorstelling gaan maken wanneer het over dit onderwerp God of een onzichtbare kracht gaat. Ik denk dat dit al beter is dan het automatisch aannemen van al die kerkelijke wetten. Is dat ook niet iets wat in de mens zelf zit? Dat men automatisch overgaat naar een voorstellingsvermogen?

Mike, geen zorgen hoor ik ben hier mede om te leren en de meerdere kanten van het verhaal in te zien. Als ik niet tegen een reactie zou kunnen, zou ik mezelf niet op een forum begeven.
Eigen keus, eigen verantwoordelijkheid, eigen schuld.
En dit is nou juist het afstotende aan een geloof in een bepaalde God. In plaats van een goed argument voor het bestaan van de Heere God, of een argumenten waarom die andere 100.000 inzichten waardeloos zijn (ik snap wel dat als je zo vaak deze verhalen hoort je vast denkt lees dit forum maar door, dat heb ik al genoeg beaamd - al zijn die reacties bij mij niet bekend), is het altijd "eigen keus, eigen verantwoordelijkheid, eigen schuld" wat indirect overkomt als, neem het maar aan, je bent gewaarschuwd en anders zul je branden (dit is op basis van ervaring als mensen aan de deur komen om het geloof te verkondigen).

Technisch gezien zijn al die andere inzichten zo waardeloos omdat men het presenteert als een wet. Zo van, dat is het geloof. En andere culturen hebben weer een ander geloof. En dat moeten dan wetten worden. Op die manier behouden hun macht. Zo word het gepresenteerd. Je kan hierbij je eigen voorbeeld hanteren van al die lui die aan de deur komen om mensen te voorzien van foldertjes over HUN geloof. Het maakt mensen willoos, onbewust en zombies. Zo hebben ze ons graag toch? Terwijl er ook nog zoiets bestaat als religie vanuit het vrije denken.
Hoevelen trappen erin om in die verschillende opgedrongen geloofsovertuigingen mee te gaan? Hoevelen zijn er op zoek naar een geloof als houvast? Er zal er maar net 1 aan de deur staan op het moment dat men er vatbaar voor is en er helemaal in opgaan.

Alleen omdat je een negatieve associatie hebt met mensen die aan de deur het geloof komen verkondigen wil nog niet zeggen dat het christendom en de bijbel niet deugt. Alleen omdat er kinderverkrachters in het Vaticaan zitten wil nog niet zeggen dat het christendom en de bijbel niet deugt. Je kunt het ook omdraaien: dit moet wel zo krachtg zijn dat [ZE} er alles aan doen om dit geloof een slechte naam te geven.

Mijn vriendin houdt van kerken vanwege de archictectuur maar ook de sfeer die ze uitstralen, maar heeft ook een negatieve associatie met de kerk vanwege het Vaticaan. Ik zeg altijd: gooi het kind niet met het badwater weg. Het alternatief is vele malen erger: 100 jaar atheistisch communisme (waar ook het fenminisme uit afkomstig is) en 100 miljoen doden wereldwijd geven aan dat despiritualisering en het daarmee gepaard gaande nihilisme de gezel is van de mensheid. En nee, de wetenschap is niet het antwoord en gaat je ook niet redden!

Mike

Daarin kan ik je zeker vinden; de wetenschap gaat ons inderdaad niet redden wat dit onderwerp aangaande en despiritualisering is serieus probleem ja.

Geloof me(pun intended) ik heb ook echt nooit iets gehad met het geloof en nam genoegen met een goddelijke bron of bezieling.
Ik kan zelfs nauwelijks geloven (..) dat ik hier nu aan het schrijven ben over het christendom. Maar sinds ik mij er in heb verdiept kan ik in ieder geval een argument van tafel vegen, er is geen hel(levuur), nergens in de hele bijbel wordt de hel genoemd. Angst is nooit een goede raadgever en ook het laatste waar het in het christendom over gaat.
Als je bedenkt dat God als Onze Vader wordt bestempeld, dan is dat ook totaal niet logisch. Want wie zou zijn eigen kinderen, ook al hebben ze iets uitgevreten, naar het eeuwige vagevuur sturen als straf? Ik ken geen ouder die dat zou doen, zeker niet als God symbool staat voor het goede/liefde.
En Jezus staat voor vergiffenis, wat we ook doen, tijdens dit “project vrije wil” hoe vreselijk onze daden ook zijn, alles wordt vergeven, aan het einde van ons leven worden we verlost, door de dood. Goddank.

En het hele scheppingsverhaal is ook een lastige, omdat we al ons hele leven met die evolutie theorie worden belaagd.
Mijn redenatie is vaak, als dát het verhaal is waar ze ons vanaf willen brengen, dan sta ik er in ieder geval voor open en is het hoogst waarschijnlijk waarachtiger dan wat ze ons voorschotelen. Het brengt ons af van onze eigen wonderbaarlijkheid, de kracht van het goddelijke en dat wil ik net vermijden.

My 5 cents

Ondanks 5 centen, dank voor jouw inzichten, Tanja. Je motiveert om de details dieper te onderzoeken en goed om jouw verandering te horen.
Mijn redenatie is vaak, als dát het verhaal is waar ze ons vanaf willen brengen, dan sta ik er in ieder geval voor open en is het hoogst waarschijnlijk waarachtiger dan wat ze ons voorschotelen.
Is de kerk, die het verhaal juist sterk verkondigde, al die jaren juist niet mede gebruikt om mensen te controleren en in het gareel te houden? Complottheorieën, machtsstrijd en misleiding bestaan al zolang de mens hier rondloopt. Dus om een verhaal wat nu minder sterk verkondigd wordt voor meer waar aan te nemen, puur om de reden dat het daarom wel waarachtiger moet zijn. Daarvoor zal ik mij net als jij dieper moeten verdiepen.
Het brengt ons af van onze eigen wonderbaarlijkheid, de kracht van het goddelijke en dat wil ik net vermijden.
Ja dat wil ik ook vermijden, en hier moeten we dan m.i. ook niet vanaf; zie ook het bericht van Mike dat spiritualiteit belangrijk is, zeker in deze samenleving. (Overigens beaamd de wetenschap die wonderbaarlijkheid, geeft het zijn tekortkomingen openlijk toe en laat het de vraag waarom in het midden – genoeg wetenschappers zijn dan ook christelijk). Alleen wat ik persoonlijk wil vermijden is het idee dat het mens, naast wonderbaarlijk, ook superieur is en het center van het universum vormt. Dat geloof is (nog) een brug te ver.

Overigens hoop ik niet steeds te ver off-topic te gaan (anders moet ik er andere thread aan wijden). Het enige verband met feminisme is nog het Adam en Eva verhaal. En dat is de spagaat waardoor ik de discussie aanging. Ik geloof (nog) niet dat Adam en Eva zomaar hier ontstonden door de hand van God op dag 6. Maar…legendes en verhalen uit de oudheid...in de meeste zit zeker een kern van waarheid!

Alleen wat ik persoonlijk wil vermijden is het idee dat het mens, naast wonderbaarlijk, ook superieur is en het center van het universum vormt. Dat geloof is (nog) een brug te ver.

Ik weet niet wie dat zegt, maar ik lees dat nergens hier op dit forum terug. Anders had ik die persoon of personen allang teruggefloten! God is het centrum van het universum, wat ons mensen uniek maakt als levensvorm is dat wij het dichtst van allemaal bij God staan. Dit is ook de reden waarom er zo op ons geparasiteerd wordt door demonische krachten. Diep van binnen zijn ze jaloers op ons!

Mike

Is de kerk, die het verhaal juist sterk verkondigde, al die jaren juist niet mede gebruikt om mensen te controleren en in het gareel te houden? Complottheorieën, machtsstrijd en misleiding bestaan al zolang de mens hier rondloopt.

Het verhaal dat de kerk heeft verkondigdis gemodereerd en verkeerd uitgedragen om als machtsmiddel en onderdrukking te worden ingezet. Het heeft het verhaal van liefde, wat volgens mij de kern is of was van alle spiritualiteit totaal verkracht. Daarom is het lastig om de ware boodschap eruit te halen, omdat deze besmet is met jarenlange verdraaiing. Omdat ik zelf nogal goddeloos ben opgegroeid heb ik weinig trauma’s op religieus gebied opgelopen en kan ik er redelijk open naar kijken.

Het Adam en Eva verhaal ben ik ook anders naar gaan kijken, ik weet dat veel vrouwen het belachelijk vinden dat zij uit de rib van Adam zouden zijn geschapen. En daarmee zijn we ook weer in topic. Dankzij Mike en dit forum kon ik mij eerder al ontdoen van het feminisme en mede door deze combinatie kan het mij echt niet zoveel schelen als Adam er eerst was en de vrouw uit hem is voortgekomen.
Helemaal rond heb ik het ook zeker nog niet lang niet, ik begin net, maar ik merk dat we ons vaak eerst moeten ontdoen van allerlei narratieve die in de weg staan van de betekenis.

Hier ook goddeloos opgegroeid. Zoals ik het leerde werd het christendom in de geschiedenis een staatsgodsdienst onder de Armeensen Koning Tiridates IV.
In 326 werd het christendom ook een staatsgodsdienst.
in Iberië onder koning Mirian III en koningin Nana. Tenminste dat is wat ik ervan weet en dat het niet Jezus is geweest die dit Christendom heeft gesticht op basis van een staatsgodsdienst.(bedacht door de staat dus, ofwel satanisten zoals ik dat hier mee kreeg)
Jezus had ook moeite met wetenschappers, Farizeeën en Schriftgeleerden.

Zoals het mij geleerd werd, werd dit gewoon jarenlang mijn handleiding. Geen bijbel maar handleiding waar ik mezelf prettig bij voelde. Toch kreeg ik op de 1 of andere manier in dit topic het gevoel dat alles wat ik leerde van hem fout was en ik de dingen anders moest gaan zien en maakte mezelf daar erg zorgen om. Nu heb ik inmiddels zoiets van laat maar. Ik hou mezelf daaraan vast omdat ik denk dat het wel goed was en mezelf niet hoef te veranderen om een ander geloof te gaan geloven.

In dit Christelijke werelddeel waar de leer van Christus bekend is is er in de praktijk met het doen en laten van de Christenen maar weinig van dit principe terug te zien. De norm is vasthouden aan opleidingen, kerkelijke wetten etc. terwijl Jezus ook geen academische of wat voor opleiding dan ook nodig had (ooit de woorden van mijn coach lang geleden)

En daar zit o.a precies de verdraaiing, machtsmiddel en verkrachting van deze leer. En dus slaven van de staat. Beter krijg ik het niet uitgelegd.

Ik weet niet wie dat zegt, maar ik lees dat nergens hier op dit forum terug. Anders had ik die persoon of personen allang teruggefloten!
Die gedachte komt inderdaad niet van dit forum.
God is het centrum van het universum, wat ons mensen uniek maakt als levensvorm is dat wij het dichtst van allemaal bij God staan. Dit is ook de reden waarom er zo op ons geparasiteerd wordt door demonische krachten. Diep van binnen zijn ze jaloers op ons!
Daar kan ik me totaal in vinden. Dankje voor deze heldere, bondige bewoording.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan