Feminisme

Dit zie je voortdurend terug bij demo's. De vrouwtjes kunnen het niet laten om hun seksisme ten toon te spreiden. Ik kan me nog een foto herinneren van 'protesten' tegen 'klimaatverandering' waarin veel te jonge meisjes rondliepen met borden met leuzen die te maken hadden met dat wij mannen hun 'pussy' moesten 'eten', dat soort shit. Ik heb het al eerder gezegd: laat het maar aan vrouwen over om hele grote en zwaarwegende onderwerpen volledig naar zichzelf toe te trekken, zodat het over hun gaat en nergens anders over. Maar verder zijn vrouwen helemaaaaaaaaal niet narcistisch, hoor. En zoiets heeft officieel al 100 jaar stemrecht. De maatschappij was een stuk beter af daarvoor!

Mike

Zulke plaatjes, en zo heb ik er meer van voorbij zien komen, zijn echt onbegrijpelijk. Waar staan deze mensen eigenlijk voor, de anti-black people matter beweging?

Om even nog op jou te antwoorden, Binc:
In dit Christelijke werelddeel waar de leer van Christus bekend is is er in de praktijk met het doen en laten van de Christenen maar weinig van dit principe terug te zien. De norm is vasthouden aan opleidingen, kerkelijke wetten etc. terwijl Jezus ook geen academische of wat voor opleiding dan ook nodig had (ooit de woorden van mijn coach lang geleden)

En daar zit o.a precies de verdraaiing, machtsmiddel en verkrachting van deze leer. En dus slaven van de staat.
Dat is precies wat ik om heen zie. Natuurlijk geldt dit vast niet voor iedereen, maar enkele mensen die sterk gelovig zijn en die ik regelmatig spreek, die mensen lijken het bangst voor de dood, zijn het meest panisch om COVID-19 en staan pal achter de 1.5m regel, omdat de overheid dit zegt..

Elke dag stel ik de schijterigheid van christenen (en niet-christenen) aan de kaak. De christenen reken ik het nog het zwaarst aan, want die geloven nog in de duivel en staan 1-0 voor t.o.v. atheisten die geen flauw idee hebben van de vijand waar we mee te maken hebben!

Mike

Ja, het is wel somber gesteld allemaal met al die gelovigen. Zeker wanneer ze zelf geen idee hebben van deze krachten. Is gewoonte geworden voor hen. Niet alleen onder christenen maar ook katholieken.  De angstcultuur blijft maar ingepeperd worden. Gelukkig worden steeds meer mensen nu wel wakker omdat de problemen zichtbaar aan worden zijn. Helaas kunnen we dat niet van iedereen zeggen. Anderzijds, dat word voor hun dan nog een zware periode.

Veel christenen zijn denk ik ook net als atheïsten behoorlijk gehersenspoeld, want juist zulke types die vooraan in de kerk zitten en zich laten sturen, zijn van die leeghoofdige mensen zonder spiritualiteit... Want die christenen die steeds met het vingertje wijzen en zichzelf zo goed vinden, zijn precies te vergelijken met die linkse rakkers... bovendien denk ik dat er maar weinig liefde zit in zulke mensen, en zonder liefde kun je het kwaad (de duivel) ook niet zien denk ik.

Kevin

God is het centrum van het universum

Kan je eens uitleggen wie of wat god is

Vandaag nog een christelijke oudere vrouw gesproken ging oa over hoe de kerk praat over orgaan donatie als gebaar van naasten liefde ...
Op mijn vraag of ze op de hoogte was wanneer een lijf echt dood was en wat dat voor organen betekent bevestigde ze dat wel.
Ze had ook steeds meer moeite met de kerk an sich.
Of ze vragen durft te stellen aan de kerk dominee weet ik niet wel dat ze zag dst steeds meer mensen de twijfels rijzen en de kant die de kerk kiest.
Dus zeker niet iedereen in de kerk is slapende ...

Kan je eens uitleggen wie of wat god is
Ik ben benieuwd wat Mike hierover zegt, maar mijns inziens stel je hier een moeilijke vraag die vergelijkbaar is met: 'hoe leg je aan iemand die blind is uit wat de kleur rood is?'. Dat is dus niet mogelijk.., maar dat betekent niet dat rood niet bestaat; rood is een beleving.

Hoe ik er tegenaan kijk, for what's worth it. God zit in eenieder. Het is de bezieling van het universum.

Ook ik ken mensen die behoorlijk kerkelijk zijn en zich steeds meer gaan afvragen...
Zijn er gelukkig ook een aantal bij die regelmatig Jensen kijken, mijn mening is dat hij het goed opbouwt.
Het moet voor hen ook niet te snel gaan, want je hele wereldbeeld wordt wel op de kop gezet.
En ik kan me goed voorstellen dat je wel wat tijd nodig hebt omdat te verwerken c.q. een plek te geven.
Daar kunnen wij weer een belangrijke rol vervullen, door met hen het gesprek aan te gaan.
Hoe wij steeds meer dingen beter in persectief zijn gaan zien en door welke fasen wij gegaan zijn.
Dat dat gepaard gaat met verbazing, ongeloof,walging en tegen je natuurlijke aard ingaat, maar toch de realiteit is.
Het is echt een een moeilijk te slikken pil als je een oprecht mens bent.

God is voor mij hetzelfde als “het leven” ofwel alles om je heen. We zijn als mens een klein deeltje van dat wat God is, een vonkje. Je kunt met God praten en hem zien als je vriend of metgezel, feitelijk praat je dus tegen jezelf. Bidden is praten tegen God en mediteren is luisteren naar God. Ik lees af en toe de boeken van Neal Donald Walsch, gesprekken met God of 1 van de andere delen, heel interessant.

God is voor mij hetzelfde als “het leven” ofwel alles om je heen. We zijn als mens een klein deeltje van dat wat God is, een vonkje. Je kunt met God praten en hem zien als je vriend of metgezel, feitelijk praat je dus tegen jezelf. Bidden is praten tegen God en mediteren is luisteren naar God.

Mooi omschreven Alpha, zo voel en ervaar ik het ook. Vooral in de natuur voel ik me vaak heel dicht bij God. Ik houd mijn lijntje met God zuiver, zonder tussenkomst van religies en hun (vaak) verborgen agenda's.

Wellicht is de natuur en God gewoon precies hetzelfde.
Nee, om de simpele reden dat er een schepper nodig is voor de schepping. De natuur schept zichzelf niet. De natuur is het lage octaaf, God het hoge octaaf.

Mike

Moeder natuur en vader God?

Alles bestaat uit tegendelen. Dus ja, uiteindelijk een kracht. Of een energie. Net hoe je het noemen wilt.

Beetje zwart-wit gesteld, maar ik probeer een beeld te vormen bij deze gedachten, ook in de context van eerdere berichten (o.a. de evolutietheorie).

En dus volgens die denkwijze is de evolutietheorie onmogelijk, omdat voor het ontstaan van nieuwe soorten deze geschapen dienen te worden door de schepper, en dat gebeurd dus door de vader God en niet moeder natuur?

Of, indien God via moeder natuur zijn schepping weet te manifesteren, valt de genen-/ mutatie theorie om, dus dat nieuwe soorten ontstaan door willekeurige fouten in de replicatie ; tenzij God enkel in de stimulus voorziet en niet de fysieke uitingsvorm van een schepping bepaalt.

In beide gevallen is (1) de mens heel fout bezig, omdat deze nu op de plek is gaan zitten van God en (2) wordt het universum sterk geregisseerd.

Zoals ik het zelf beschouw is de natuur, of zelf geef ik liever de voorkeur aan termen als het universum of het heelal omdat de natuur in hedendaagse spreektaal voor meerdere voor betekenissen gebruikt wordt, een uiting van God/ zijn aanwezigheid.

De satanisten spelen voor God waarbij decennia lang het volk niet beter weet dat geloof een religie is. Hierdoor verloochenen ze hun eigen krachten, hun eigen God en daarmee het hele universum.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan