Feminisme

En waar ik persoonlijk benieuwd naar was en waar geen reacties op zijn geweest:
Waar begint de werkelijkheid zonder indoctrinatie?
Bestond er ooit een zuivere mens ontstaan uit een zuivere man en zuivere vrouw?

Verder ben ik benieuwd wie de vrouw tot lustobject heeft gemaakt.
Heeft God dat gedaan door Adam en Eva te creeeren?
En ze te verdrijven uit de tuin der werkelijkheid?
Is God misschien medeverantwoordelijk?
Het is de mens die niet kan dealen met de schepping.
Maar de schepping is door God bepaald?
Of is het een interactieve schepping en mogen we allemaal meedoen om mede te creeeren?

Nogmaals zie het andere verhaal:
https://www.trouw.nl/nieuws/nederlanders-ontdekken-voorloper-van-adam-en-eva~b2b66dcc/

In Zekere zin is de vrouw ook een lustobject omdat de man zich hiertoe aangetrokken voelt. Hier is niets mis mee, zolang je als man de integriteit van het lichaam respecteert, en ook naar andere kwaliteiten in een vrouw kijkt. Vraag jezelf daarom altijd af of je goed bij elkaar past en in het andere geslacht een geschikte wederhelft/vader/moeder ziet. Dit geld doorgaans ook voor de meeste intelligente gedisciplineerde mannen hier in het Westen. Het zijn echter niet alleen mannen die vrouwen reduceren tot lustobjecten. Vaak doen ze dat zelf ook. Denk aan alle gedragspatronen die de feminisering teweeg heeft gebracht.

De "god" uit de bijbel is niet de God zoals wij die zien. Dat was een god met kleine g. En die vertoonde verdacht veel menselijke trekjes. Lees het OT er maar eens op na, wreed, rancuneus, sadistisch en manipulatief. Op basis van die "semi-heilige" boeken kan je geen oordeel vormen over de man-vrouw relatie. En dan ontbreekt nog een groot deel door censuur van de kerk. Vandaar al die verwarring. De monotheistische godsdiensten zijn kunstmatig. De christenen die dit doorzagen, de gnostici,en die een boodschap uitdroegen van zelfreflectie werden dan ook vakkundig uitgeroeid door de kerk. De godsdiensten werden in het leven geroepen om de mens te misleiden en dat is aardig gelukt. De naam zegt het zelf. Ze dienen niet de mens maar een onnatuurlijke god met kleine g. Misschien wel de grootste hoax ooit voor de mensheid.

@Anna

De huidige matrix is vooral een creatie van de 3 monotheistische godsdiensten en leidt de mens weg van zijn eigen natuur. Jij bent zonde, de mens is van nature slecht, je kan alleen verlossing vinden buiten jezelf etc .. Vooral Jezus is hier de nr 1 als het gaat om 'verlosser'. Wat we nu zien met bewegingen als het transhumanisme (de zielloze mens als ideaal) en sommige new-age is dus oude wijn in nieuwe zakken.

Interessante observatie. Ik schreef: voor het oog van God en voor de wet. Als je het uit elkaar trekt, dan gelijkwaardig voor God maar gelijk voor de wet,. Rechtsgelijkheid = gelijke kansen.

Welke wet? Gods Wet? Onze wetten?
Toen God man en vrouw schiep was er (nog) geen wet.

Ik doel op een meritocratisch systeem van gelijke kansen met ongelijke uitkomsten op basis van ongelijk prestatievermogen. Ik vroeg om percentages als vrouwelijke forumleden de term ‘gelijkwaardig’ hanteren. Een gelijke waarde is een gelijke merite. Maar in een meritocratisch systeem bepalen jouw prestaties je waarde voor een bedrijf of voor de samenleving in bredere zin.  Vandaar dat ik uitkom op 70-30 in het voordeel van mannen. Dat is ongelijkheid op basis van gelijke kansen, maar ongelijke uitkomsten omdat mannen nu eennaal aantoonbaar meer waarde vertegenwoordigen, zowel fysiek als mentaal als spiritueel. Alleen in ons mens-zijn zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig, in praktische zin op basis van prestaties zijn vrouwen minder-waardig, in de letterlijke zin des woords. Ik neem dit soort termen voortdurend in de mond op basis van hun letterlijke betekenis, het zijn vrouwen die hier emotionele lading aan geven die ze dan op mij projecteren.

En wie bepaalt de waardes in de samenleving? Zijn waardes niet subjectief?

Als jij twee koeien vetmest, en je vindt hun gewicht belangrijk, dan zal de zwaarste koe voor jou meer-waardig zijn en de andere minder-waardig. Is voor jou het gewicht niet van belang, dan zijn de koeien hierin gelijk-waardig. Gelijkwaardig maar niet gelijk.

Jouw waardes bepalen hierin de situatie per koe.
De waardes in onze samenleving zijn / worden door mensen bepaald. Of niet?

De man staat het dichtst bij God,  

Qua scheppingsorde ja.

maar is God niet. Maar goed ook...uche...

Hij heeft dus zeker een meerdere! De termen ‘superieur’ en ‘inferieur’ vallen voortdurend slecht, maar nogmaals: ik hanteer deze termen letterlijk. De man is dus inferieur aan God, die superieut is. Een andere term die moeilijk valt is ‘meerdere’. God is de meerdere van de man. Is dat nou zo moeilijk, dames? Zie je dat ik het ook op mezelf toepas als man?

Maar je mag de man de meest verantwoordelijke noemen als jij je daar prettiger bij voelt. 

What’s in a name. Ik vind de term meerder prima. Maar zie vaak de weerzin, en een ander woord opent meer mogelijkheden tot gesprek,
waar je dat met een term als meerdere misschien niet bereikt had.

Verder: als de man dichter bij God staat, en superieur is op spiritueel vlak aan de vrouw, draagt hij ook meer verantwoordelijkheid.

Bedenk echter wel dat verantwoordelijkheid samen gaat met macht en macht met prestatie en prestatie met waarde. Dit maakt de man meerder-waardig, opnieuw in de letterlijke zin des woords

Verantwoordelijkheid en macht, nee dat zie ik niet perse samengaan. Leg eens uit.

Verantwoordelijkheid heeft te maken met dagelijkse keuzes.

Volgens mij heb ik de kluwen nu aardig ontward:

Gelijkwaardig voir de ogen van God, in de zin dat we allemaal mensen zijn en God van ieder van ons even veel houdt. Gelijkwaardig ook op intermenselijk niveau, mits de vrouw ziich niet de kop gek laat maken en zich boven de man waant.

Ik zie minstens evenveel dat de man zich de kop gek laat maken en zich boven God waant. Maar dit even terzijde.

Gelijk voor de wet, op basis van een meritoceatie  Ieder mens hoort gelijke kansen te mrijgen, maar de uutkomsten worden bepaald door biologische ongelijkheid. Niet omdat God vrouwen bewust biologisch een kwalitatief mindere blauwdruk heeft gegeven, maar juist omdat haar een specifieke geslachtsrol is toebedicht. Haar ondergeschikte (jij zal de term ‘ondersteunende’ of ‘aanvullende’ prettiger vinden) rol is gebaseetd op fysieke, mentale en spirituele zwakheid t.o.v. de man, die hier nu eenmaal sterker in is.

Waar bestaat spirituele zwakte of sterkte uit? Waaraan zie ik dat de man spiritueel sterker is?

Een hoop om op te reageren. Ik ga het maar doen per forumlid, te beginnen met Anna:
We zijn gelijkwaardig. Boven/onder is geen discussiepunt.
In sommige zaken zijn vrouwen de zaken te boven, in andere zaken zijn mannen de zaken te boven.
Ik begrijp werkelijk waar niet waar jou fanatisme vandaan komt om mannen boven vrouwen te stellen.
Als dat zo was zouden we niet keer op keer in de geschiedenis zien dat feminisering leidt tot de ondergang van uiterst succesvolle beschavingen en culturen. Je door feminisme vervuilde geest keert zich tegen de natuurlijke orde. Dat is jouw kruis om te dragen, niet het mijne.
Een ander Adam & Evan verhaal
Dit zou maar zo waar kunnen zijn, Het kan ook een broodje aap zijn, zoals de kleitabletten van Sitchin, die ons wijsmaakte dat er een tiende planeet is genaamd Niburu en dat we een slavenras zijn gecreeerd door de Anunnaki We weten helaas veel te weinig over onze ware oorsprong en geschiedenis. Ik ben er van overtuigd dat we in de komende jaren veel onthullingen gaan zien op dit gebied. Tot die tijd durf ik hier geen uitspraak over te doen.

Er is overigens ook een ander scheppingsverhaal, dat klinkt als een feministisch herschrijving:
Uit het stof der aarde kwam Lilith als eerste vrouw naast Adam in het paradijs terecht. Zij was een krachtige vrouw, onafhankelijk en zelfstandig. Met evenveel rechten en plichten als Adam. Zij is trouw aan zichzelf en kent geen onderscheid tussen man en vrouw. Eve daarentegen kennen we als een onderdanige en volgzame vrouw. Een wereld van verschil, een disbalans die niet te rijmen valt met de huidige kijk op man-vrouwverhouding.
Lilith is een mythologisch figuur. Je zou haar op veel manieren kunnen beschrijven, bijvoorbeeld "de meest beruchte demon in de Joodse traditie", of als een ongetemde feeks. Maar deze korte beschrijvingen doen tekort aan haar ingewikkelde verhaal, dat zich eeuwenlang heeft ontwikkeld. Een van de eerste verwijzingen naar haar bestaan komt uit 2400 voor Christus, in een Soemerische lijst van demonen. Hierin wordt een angstaanjagende groep van succubus-achtige "Lillu-demonen" beschreven, die volgens een wetenschapper "mannen in hun slaap verleiden, om vervolgens groteske kinderen van ze te krijgen."

Uiteraard zijn deze artikelen geschrevend door VROUWEN, die het maar wat mooi vinden om hun feministische gif te kunnen botvieren op het scheppingsverhaal. Let op deze geschiedenisherschrijving door een VROUW, uit hetzelfde Vice-artikel:
In 1972 bereikte deze interpretatie van het verhaal een cultureel hoogtepunt, doordat theoloog Judith Plaskow een parabel van het verhaal schreef met de titel The Coming of Lilith. In plaats van Lilith af te beelden als een onhandelbare, kwaadaardige kindermoordenaar, probeert Plaskow juist haar kant van het verhaal te belichten: Lilith liet gewoon niet commanderen door Adam, die ze als gelijke zag. Toen ze vervolgens vluchtte, werd ze achter haar rug om zwartgemaakt. Plaskows verhaal eindigt met een ontmoeting tussen Lilith en Eva, waarna "er uiteindelijk er een sterk zusterschap tussen hen groeit."
Marxisten doen niets liever dan de geschiedenis herschrijven naar hun maakbaarheidsideaal, zie ook onze VROUWELIJKE 'onderwijsminister', de D66-heks Van Engelshoven:

Bovenstaand citaat laat wel zien hoe gevoelig ook onderdanige vrouwen als Eva zijn voor dit marxistische 'gelijkheids'denken van feministisch 'zusterschap' onder vrouwen, zodat ze een blok kunnen vormen tegen mannen. Ze bijten de hand die hen voedt! Maar logica en vrouwen, het blijft lastig...
Waar begint de werkelijkheid zonder indoctrinatie?
Bestond er ooit een zuivere mens ontstaan uit een zuivere man en zuivere vrouw?
Nee. De mens is feilbaar, alleen God is 100% zuiver. Er zijn geen zuivere mannen noch vrouwen. Onze spirituele opdracht is ons zo zuiver mogelijk te houden qua gedrag en gedachten, teneinde de weg terug te vinden naar God. Onze erfzonde is dat we de tuin hebben verlaten, niet dat we per definitie 'slecht' zijn vanaf de geboorte maar dat we ons hebben laten verleiden door onzuiverheid, door Het Kwaad, dat onbezielde kennis ('wetenschap') zet tegenover goddelijkheid. Die tuin, dat Paradijs, hebben we echter niet letterlijk verlaten, alleen in ons hoofd omdat we ons hebben laten despiritualiseren. Deze tuin is onze planeet, die speciaal voor ons is geschapen door God, niets geen 'sterrenstof' of buitenaardse oorsprong, dat is allemaal misleiding.
Is God misschien medeverantwoordelijk?
Die vraag heb ik in het verleden als eens beantwoord. Waren het boosaardige mannen die vrouwen dwongen tot 'het oudste beroep ter wereld'? Welnee, vrouwen zijn zo hoerig als een kraai als je hun seksualiteit niet inperkt. Ongeremde vrouwelijke seksualiteit is letterlijk ongeleide seksualiteit. De vrouw mist de moraal en ethiek om hier op een verantwoordelijke manier mee om te gaan, deze zal moeten komen van verstandige mannen. Dit zijn de zgn. 'ontembare feeksen' waar het feminisme zo mee dweept en dit leidt steevast tot volkomen ongelukkige vrouwen die hun spirituele levensopdracht (moederschap en de echt) niet vervullen. Zie ook mijn uiteenzetting van 7 juni jl. over r-persoonlijkheden en K-persoonlijkheden. Vrouwen zijn konijnen, mannen zijn wolven.
Het is de mens die niet kan dealen met de schepping.
Maar de schepping is door God bepaald?
Of is het een interactieve schepping en mogen we allemaal meedoen om mede te creeeren?
Er wordt wel eens gesteld dat we co-creatoren zijn. We moeten heel erg uitkijken met dit soort terminologie, aangezien er een veronderstelling van uit kan gaan dat we gelijk zijn aan God als het gaat om ons creatievermogen. Dat zijn we niet, wij mensen zijn ondergeschikt aan God, alle schepping is dat. Wij hebben echter als enige levende soort de goddelijke gave van vrije wil en bewustzijn gekregen. De quantumfysica leert ons dat materie een illusie is omdat de observeerder de materiele realiteit bepaalt. Daarnaast leert het ons dat we verbonden zijn d.m.v. een soort 'internet of the mind' (quantum entanglement) en dat we daarmee energiekrachtvelden creeren. Dit geeft ons in zekere zin scheppingskracht omdat het ons in staat stelt om te manifesteren, puur en alleen met de kracht van onze gedachten. God vertrouwt ons deze unieke verantwoordelijkheid toe, maar we misbruiken deze macht als we deze niet in dienst stellen van God en het bestaan van onze ziel en bewustzijn ontkennen. Dit wordt echter door God geoorloofd op basis van onze vrije wil, het is ONZE keus en verantwoordelijkheid, elke dag weer: hemel of hel, liefde of angst, wij hebben de sleutel reeds vanaf onze geboorte in handen. Dit is Gods 'routekaart' terug naar het Paradijs.

Met uitzondering van een zeer klein percentage uiterst zieke en gestoorde individuen zijn de meeste mensen goedaardig. De enige reden waarom we nog geen hemel op aarde hebben (de weg terug naar het Paradijs) is omdat we zijn misleid om te denken dat we machteloos zijn, tevelen zijn zich ONBEWUST van deze goddelijke macht en kracht. Hier gaat overigens op korte termijn drastische en ONOMKEERBARE verandering in komen (dark to light, God wins) en wij gaan dit meemaken in ons leven! Dit is de mooiste tijd van de menselijke geschiedenis en het wordt allemaal mogelijk gemaakt omdat God een MAN heeft aangewezen, Donald J. Trump, om voor eens en voor altijd af te rekenen met de duistere krachten die de mensheid nu al zo lang geselen.

Mike

Laatst bewerkt:
Dan naar de reactie van Colloquial:
In Zekere zin is de vrouw ook een lustobject omdat de man zich hiertoe aangetrokken voelt. Hier is niets mis mee, zolang je als man de integriteit van het lichaam respecteert, en ook naar andere kwaliteiten in een vrouw kijkt. Vraag jezelf daarom altijd af of je goed bij elkaar past en in het andere geslacht een geschikte wederhelft/vader/moeder ziet. Dit geld doorgaans ook voor de meeste intelligente gedisciplineerde mannen hier in het Westen. Het zijn echter niet alleen mannen die vrouwen reduceren tot lustobjecten. Vaak doen ze dat zelf ook. Denk aan alle gedragspatronen die de feminisering teweeg heeft gebracht.
Hier kan ik kort over zijn: helemaal mee eens, jij hebt het begrepen!

Mike

Mijn reacties op die van Herr Sens:
De “god” uit de bijbel is niet de God zoals wij die zien. Dat was een god met kleine g. En die vertoonde verdacht veel menselijke trekjes. Lees het OT er maar eens op na, wreed, rancuneus, sadistisch en manipulatief. Op basis van die “semi-heilige” boeken kan je geen oordeel vormen over de man-vrouw relatie.
Totaal mee ONEENS. Denk je nu werkelijk dat God toe zou hebben gestaan dat Zijn woord zo vervormd, verdraaid en vermenselijkt zou worden? Zo te lezen moet jij ook nog decennia van linkse, atheitsische indoctrinatie van je afschudden. Jouw kruis, niet het mijne. God is niet 'wreed, rancuneus, sadistisch en manipulatief', ook nooit geweest. God is wel meedogenloos jegens hen die zich volledig van Hem hebben afgekeerd en zich in de duisternis hebben gestort. Tegen wie is de toorn van God gekeerd in het OT? Lees het OT er nog maar eens op na en kom dan bij me terug.
En dan ontbreekt nog een groot deel door censuur van de kerk. Vandaar al die verwarring.
Zowel het OT als het NT zijn een soort aloude QAnon. Het barst van de gecodeerde boodschappen die ieder van ons ('anons') kunnen ontcijferen, mits we over de juiste aanwijzingen beschikken. De verwarring en misleiding zit hem in de poortwachters die pretenderen namens God te spreken, niet in Gods woord zelf. De grootste satanische misleider is het Vaticaan, maar wij gaan nog meemaken dat dit nieuwe Babylon gaat vallen!
De christenen die dit doorzagen, de gnostici,en die een boodschap uitdroegen van zelfreflectie werden dan ook vakkundig uitgeroeid door de kerk.
De gnosten geloofden dat Jehova een tiran is en dat Sophia, de allerhoogste SATANISCHE laag in de hierarchie, een VROUWELIJKE kunstmatige intelligentie (AI), de werkelijke heerser is over de aarde. Ik denk dat je nog wel een geschiedenislesje nodig hebt, want het gnostische gedachtegoed is voort blijven bestaan via diverse geheime genootschappen en is hier in het westen via de theosofie van Blavatsky overgegaan in de door de VN (Lucis Trust = Lucifer) omarmde wereldreligie van de New Age.
De godsdiensten werden in het leven geroepen om de mens te misleiden en dat is aardig gelukt. De naam zegt het zelf. Ze dienen niet de mens maar een onnatuurlijke god met kleine g. Misschien wel de grootste hoax ooit voor de mensheid.
Een uiterst simplistische voorstelling van zaken. Godsdienst, of zo je wilt: religie (verbinding), is van de mens zelf. De satanische krachten kunnen helemaal niet creeren, ze kunnen enkel dat wat is kapen en vervormen of omkeren. Het Vaticaan heeft dit gedaan met de MEEST SUCCESVOLLE religie ter wereld: het christendom. Vraag jezelf af waarom juist christenen tot op de dag van vandaag de meest vervolgde religieuze groep ter wereld is. GEEN ENKELE ANDERE religie ter wereld predikt naastenliefde zoals het christendom dat doet, niet de islam, niet het jodendom, niet welke andere geloofsovertuiing dan ook.
De huidige matrix is vooral een creatie van de 3 monotheistische godsdiensten en leidt de mens weg van zijn eigen natuur. Jij bent zonde, de mens is van nature slecht, je kan alleen verlossing vinden buiten jezelf etc .. Vooral Jezus is hier de nr 1 als het gaat om ‘verlosser’.
Je spuit niets ander dan atheitische cliches. Monotheisme is een logische stap in de spirituele evolutie van de mens, net als monogamie dat is. 'In der Bechraenkung ziegt sich der Meister' (Goethe, een MAN). Wat jij beschrijft is de door het Vaticaan GEKAAPTE variant op religie, niet de werkelijke menselijke spiritualiteit zelf. Jezus, of beter gezegd: Yeshua, vertegenwoordigt het tegenovergestelde van wat jij beweert en is dus wel degelijk een Verlosser.
Wat we nu zien met bewegingen als het transhumanisme (de zielloze mens als ideaal) en sommige new-age is dus oude wijn in nieuwe zakken.
Ja, dat klopt. Omdat het de zoveelste manifestatie is van de grote Misleider, Lucifer/Satan/Baal/Moloch/Baphomet/Beelzebub etc. We hebben kennelijk onze les nog niet geleerd. Maar dat gaat op korte termijn VOORGOED veranderen!

Mike

Het Vaticaan heeft dit gedaan met de MEEST SUCCESVOLLE religie ter wereld: het christendom.
Impliceert dat dat het Christendom al van te voren existeerde en dus de bijbel opgesteld geworden is door anderen dan het Vaticaan? Ik heb eens gelezen (waarschijnlijk hier op het forum) dat in het Vaticaan de echte bijbel ligt en dat niemand toegang heeft.

Verbinding en hoop tussen mensen is goed en geloven in een GOD ook, want dat is het Ware, de Intelligentie die gecreëerd heeft. Het Vaticaan heeft het gekaapt en is anti-creatie. Vandaar dat de zwarte Paus Franziscus ook de laatste satanische Paus zal zijn.

Heb ik dit goed of niet?

Dorothé

En dan door naar Sio:
Welke wet? Gods Wet? Onze wetten?
Toen God man en vrouw schiep was er (nog) geen wet.
Jazeker wel, Gods wet. Als jouw stelling is dat er wetteloosheid heerste in de Hof van Eden, dan moet je duidelijk de nodige marxistische en anarchistische indoctrinatie van je af zien te schudden. Jouw kruis, niet het mijne. Lucifer leidde ons weg uit die tuin, wij zijn 'er ingetuind', 'om de tuin geleid'. De belofte van kennis over eeuwig leven was genoeg voor ons om 'van God los' te gaan. We hadden echter al het eeuwige leven en onze taak was om alle planten en dieren te benoemen in het Paradijs, m.a.w. onze wereld volledig te leren kennen. Deze kennis zou dan GELEEFDE kennis zijn i.p.v. GELEERDE. Als God geen wetten had zouden onze straf voor het verlaten van de Hof niet zijn geweest dat we slechts maximaal 120 jaar mochten leven. Gods wetten zijn ook vastgelegd in de Tien Geboden, die weer de basis hebben gevormd voor westerse grondrechten en mensenrechten. Geen rechten zonder plichten en dus ook WETTEN.
En wie bepaalt de waardes in de samenleving? Zijn waardes niet subjectief?
Vandaar dat we de Bijbel hebben als basis, Gods woord. God bepaalt, niet de mens. Grondwetten en mensenrechten worden ons niet geschonken door een menselijke rechter maar door God, reeds vanaf onze geboorte. Het huidige maritieme rechtssysteem is een SATANISCHE mensenvariant, een VERDRAAIING van Gods wetten!
De waardes in onze samenleving zijn / worden door mensen bepaald. Of niet?
Nu nog wel, ja. Maar de corporaties zullen worden opgeheven en vanaf dat moment zullen alleen nog Gods wetten gelden in de vorm van grondrechten en mensenrechten, de Wet van het Land (het Paradijs, de Hof van Eden). Deze tijd zal sneller aanbreken dan jij misschien wel denkt!
Maar goed ook…uche…
Net als ik denk met een intellectuele gelijke te filosoferen komt hier toch weer de ware vrouwelijke aard naar boven. Jullie kunnen je emoties simpelweg niet in bedwang houden en de neiging om mannen te 'shamen' is kennelijk onweerstaanbaar. Niet zo verwonderlijk als je als vrouw bent geboren in een samenleving die gebaseerd is op totale vaginaverering, dan denk je ook al snel hiermee weg te kunnen komen. Ook dit maatschappelijke verschijnsel staat op uitsterven, dus geniet er nog maar van zo lang als het duurt, voor je het weet is het voorbij. Er gebeurt nl.  niets wat wij mannen niet toelaten en er gaat een tijd komen, heel binnenkort, dat wij dit soort flauwekul niet meer gaan pikken. Lees dit fantastische en inzichtelijke artikel van Israel Shamir, een MAN:

http://www.israelshamir.com/article/from-yin-to-yang/
Verder: als de man dichter bij God staat, en superieur is op spiritueel vlak aan de vrouw, draagt hij ook meer verantwoordelijkheid.
Dat klopt ook en dat schreef ik ook. Vrouwen en verantwoordelijkheid sluiten elkaar wederzijds uit. Persoonlijke verantwoordelijkheid is de achilleshiel van elke vrouw en ze zal er alles aan doen om deze niet aan te willen gaan. Daarom kun je ze ook geen macht toevertrouwen, want macht zonder verantwoordelijkheid is tirannie. Enjoy it while it lasts, de Eeuw van de Feeks is voorbij!
Verantwoordelijkheid en macht, nee dat zie ik niet perse samengaan. Leg eens uit.
With great power comes great responsibility. Wij mensen hebben de goddelijke gift van vrije wil en bewustzijn. Daarmee gaat gepaard dat we goede hoeders moeten zijn van deze aarde. Wij moesten zo nodig achter Lucifer aan lopen, die tuin uit. Daarmee heeft God de verantwoordelijkheid voor die tuin in onze schoot geworpen. Zo lang wij kennis en spiritualiteit van elkaar loskoppelen zullen we ook macht en verantwoordelijkheid los van elkaar blijven zien en onverantwoordelijk blijven omgaan met onze vrije wil en bewustzijn.

We zullen moeten leren dat we het niet beter weten dan God en ons ego moeten inslikken, zodat we weer dienend kunnen zijn aan God (gods-dienst, Herr Sens!). We zullen de macht en de verantwoordelijkheid weer terug moeten geven aan God. In menselijke zin zullen we moeten erkennen dat de macht en verantwoordelijkheid exclusief ligt bij mannen en dat vrouwen pas kunnen evolueren als ze hun zorginstinct plaatsen boven hun volginstinct. Dit is sinds de dagen van Eva niet gebeurd en dus moet je van een volger geen leider willen maken, dat is funest voor het gezin en de samenleving als geheel.
Verantwoordelijkheid heeft te maken met dagelijkse keuzes.
Dit is het soort simplisme dat alleen maar kan ontspruiten aan een vrouwelijk brein. Als je doelt op FUNDAMENTELE dagelijkse keuzes, dan mee eens: de keus tussen angst of liefde, elke dag weer. Liefde = verantwoordelijkheid, moed. Angst = gebrek aan verantwoordelijkheid, lafheid.
Ik zie minstens evenveel dat de man zich de kop gek laat maken en zich boven God waant. Maar dit even terzijde.
En met die laatste toevoeging komt dat smalende lachje, die 'shaming', weer terug. Women can't help themselves. Geeft niet, jullie gaan heel binnenkort leren je in te houden, daar helpen we jullie wel bij, op een liefdevolle manier. Ondertussen zijn dit soort uitingen wel het zoveelste bewijs dat je leiderschap en macht NOOIT moet overdragen aan kinderen. Vrouwen zijn kinderen. Dat er vandaag de dag genoeg kinderachtige mannen bestaan die hun verantwoordelijkheden en plichten verzaken is helaas een trieste constatering die het gevolg is van verregaande FEMINISERING, die van mannen laffe en volgzame angsthazen heeft gemaakt, konijnen van potentiele wolven. Ook dat zal uiteindelijk voorgoed tot het verleden gaan behoren, er gebeurt niets wat wij mannen niet toelaten en we zullen bijtijds de juiste afslag weten te nemen van deze doodlopende weg.
Waar bestaat spirituele zwakte of sterkte uit? Waaraan zie ik dat de man spiritueel sterker is?
Zie mijn beschrijving van de r-persoonlijkheid en K-persoonlijkheid, konijnen vs. wolven. Alleen mannen zijn in staat tot metafysisch (big picture) denken, vrouwen betrekken alles voortdurend op zichzelf. Zie ook de subtiele woede die je aan de dag legt n.a.v. mijn METAFYSISCHE uiteenzettingen over vrouwen IN HET ALGEMEEN. Een vermogen om metafyisch te kunnen denken is een spirituele VOORWAARDE, anders val je meteen af. Daarom zijn er ook geen briljante vrouwelijke filosofen, ze kunnen het uitsluitend hebben over zichzelf omdat vrouwen hun zelfwaarde ontlenen aan de buitenwereld i.p.v. de innerlijke zekerheid die mannen ervaren.

Zo, laat de selectieve verontwaardiging en emotionele kniereflexen van vrouwen maar weer komen!

22ko86h0snn94ea0btwso7m58wz9d031.jpg

Mike

Impliceert dat dat het Christendom al van te voren existeerde en dus de bijbel opgesteld geworden is door anderen dan het Vaticaan? Ik heb eens gelezen (waarschijnlijk hier op het forum) dat in het Vaticaan de echte bijbel ligt en dat niemand toegang heeft.
Ja. Voordat de Romeinen het christendom verhieven tot officiele godsdienst was het een 'sekte' van zo'n 300 jaar oud.

Mike

Aristoteles had grote invloed op de Metafysica. Het is zoals het is, dingen om ons heen hebben een vorm en bestaan uit materie. Trump denkt ook in termen van Metafysica, over het virus sprak hij met de woorden “het is zoals het is”. Wie vielen er massaal over hem heen met emotie, zonder te begrijpen wat hij écht bedoelde?

In essentie komt het allemaal op hetzelfde neer: een liefdevolle Schepper die wij dienen en wiens wetten wij dienen te gehoorzamen. Ten volle leven is gehoorzanen aan Moeder Natuur (Weston Price).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.542
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan