Feminisme

Kevinnetje, jij zou de laatste moeten zijn om te zeggen dat mannen niet met vrouwen willen trouwen vanwege de losgeslagenen :)
Jij zou zelfs geeneens met een verstandige vrouw willen trouwen.

Gelukkig woon ik in een omgeving waar alles wat minder ontspoort is. Al mis ik mijn oude schoolmeester op school. Linkse slaafs aan de elite vrouwen en idemo slappe mannen.
Dat al die protocollen zo heilig zijn, daar erger ik me woest aan.
En hoe meer de mannen in hun kracht staan, hoe flexibeler bedrijven op dit punt opereren.

Anna. Sommige topics kun je beter mijden. Mike zijn 'haat' geldt voor sloeries, maar hij praat graag algemeen.
Maar hij heeft wel een punt, lees mijn bovenstaande tekst. Dat moet herkenbaar voor je zijn. Laat het hierbij rusten en zet dit topic op zwart voor je zelf.

De Bijbel is niet God’s woord. De Bijbel is een interpretatie van de toengelovigen wie God was en is.
God is niet beschrijfbaar.
De Bijbel is wel Gods woord. Maar geloof wat je wil geloven.
Ik raad Mike aan de Oosterse gedachtengangen hierover te raadplegen.
Yin en Yan.
Yang, niet yan. En dat doe ik voortdurend. Emotionele vrouwen en begrijpend lezen, het blijft lastig.
En nogmaals, Mike neem ik niet meer serieus. Teveel vrouwenhaat.
Voor iemand die mij niet serieus neemt wijd je veel posts aan mij. Kennelijk toch een snaar geraakt...
Ik zie Mike ondertussen als een gereincarneerde moslim
En nu heb ik alcohol ook in de ban gedaan, het enige wat ontbreekt is de baard, haha! Maar had ik niet geschreven dat ik een voorstander ben van Westerse Verlichtingswaarden en geen shariawet? Als je aantijgingen geen basis hebben in de werkelijkheid vallen ze op hun gat, Anna.
Moet ik nu al jouw teksten gaan beantwoorden?
Ik dacht het niet.
Ik vind ze verderfelijk.
Je moet niets, maar nu schrijf je de ene na de andere nietszeggende post. Je had ook inhoudelijk op mijn argumenten in kunnen gaan, maar je bent te emotioneel. Kennelijk toch een snaar geraakt...
Mannelijke macht corrumpeert niet alleen, ze fisceren ook de mooiste vrouwen en hoe jonger de beter.
Dat zijn echte mannen…
Trump is geen sultan met een harem, deze vrouwen worden nergens toe gedwongen en doen dit uit eigen, vrije wil. Geef het nou maar gewoon toe, Anna: vrouwen kicken op geld en macht. Hoe mooier ze zijn, hoe meer meer seksuele marktwaarde ze zelf ook vertegenwoordigen. That's life, deal with it.
Echte mannen zijn voor mij de mannen die voor hun vrouwen kiezen.
Echte vrouwen zijn voor mij de vrouwen die voor hun mannen kiezen.
Door dik en dun.
Gezamelijk wijs geworden en door kinderdracht gezegend.
100% mee eens en heb ik ook meermaals geschreven. Maar pas als vrouwen die grote waffel afleren en zich bevrijden van het feministisch gif in hun systeem kan deze natuurlijke balans weer hersteld worden. Tot die tijd is hun lot om manloos en kinderloos te worden en uiteindelijk alleen uit te sterven...
Helaas is niet iedereen dit lot bedoeld.
Ik ben er één van.
En daar zit de pijn. Ik kan nu de ene na de andere lullige opmerking maken, maar ik ga niet goedkoop scoren ten koste van jouw leed. Wel wil ik je het volgende meegeven: denk je dat een oprechte man zit te wachten op een zeurderig type zoals jij van jezelf heb gemaakt? Ook jij zit vol met feministisch gif, maar je vrouwelijke inborst zal wel verhinderen dat je dit tot tot aan je laatste adem weigert toe te geven. Stel je voor dat vrouwen eens hun ongelijk durven toe te geven en persoonlijke verantwoordelijkheid nemen, zeg. That'll be the day!

Wijze raad van naief, waar ik het alleen maar mee eens kan zijn:
Laat het hierbij rusten en zet dit topic op zwart voor je zelf.
Mike

Ik meen te weten dat er verschillende bijbelversies zijn. Welke is echter de originele of maw welke is te verkrijgen en is OK ?

Dag JVG,  misschien kun je eens kijken op ichtusboekhandelpuntenel.

Onder die kop ‘welke bijbelvertalingen zijn er in Nederland’ vind je er verschillende, en om te zien wat je aanspreekt, kun je onderaan klikken op de mogelijkheid om wat bijbels qua tekst te vergelijken.

Zelf bedien ik mij van de Statenvertaling omdat ik denk dat deze het beste aansluit bij de bron, de grondteksten. Succes bij je zoektocht, misschien laat je nog eens weten wat het geworden is.
( dit is wel off topic allemaal, excuus )

@sio, is niet off-topic. Goddeloosheid is de basis van het marxisme, waar het feminisme een rechtstreeks onderdeel van is.

Mike

Geef het nou maar gewoon toe, Anna: vrouwen kicken op geld en macht. Hoe mooier ze zijn, hoe meer meer seksuele marktwaarde ze zelf ook vertegenwoordigen.

Of dat altijd zo is tja altijd is altijd, maar dat je wel de spijker op de kop slaat is n geen punt van discussie.
Vrouwen van hoog tot laag gebruiken dr ‘spleet’ en looks (als ze zich daarvan bewust zijn )om zich letterlijk naar n betere positie te brengen of het gaat om bijstands moeders tot aan you name it het is een gegeven.
Dat het niet maatgevend is en niet iedere vrouw zo is id hoopgevend althans zo zie ik het dan maar.

Het blijft een leuk topic die ook mij uitdaagt in mn lijk op zaken en ja zeurderige mensen is de basis van eenzaamheid.

Lagonda heeft niet door dat het niets met GenX te maken heeft maar met vrouwen. Hoogopgeleid of niet, het blijven kinderen.

Mike

Dat komt omdat het onderdeel uitmaakt van een verregaande FEMINISERING van de samenleving. Moed is een mannelijke eigenschap, angst een vrouwelijke.

Mike

Let op, er is geen onderdrukkende man aan te pas gekomen om dit hoerige en totaal ongepaste gedrag af te dwingen!

Mike

Daar zit zeker waarheid in Anna. God of hoe je het noemen wil is niet te beschrijven. Zeker niet met woorden. Daartoe schiet onze taal tekort. Sommige ervaringen kun je niet onder woorden brengen. Dat de bijbel of eender welk boek het geschreven woord gods is, is onzin. Je kan transcendente ervaringen gewoon niet in woorden vatten. Liefde kun je ook niet in woorden vatten. De bijbel is een allegaartje van mondelinge overleveringen, verschillende geschreven teksten die ontelbare keren werden herschreven en vervalst al naargelang het opzet van de opsteller, dus allesbehalve "het geschreven woord gods". Wie de taal van god wil verstaan moet zich wenden tot de ongelooflijke pracht van de natuur en de mysteries van de kosmos en de mens zelf.

Er is idd een overduidelijk verband tussen de invoering van de coronamaatregelen en de globalistische feminisering van mannen. Volledig mee eens. De gender-propaganda en dat hele lgtbq gebeuren is er een uitgesproken bewijs van.

De bijbel is een allegaartje van mondelinge overleveringen, verschillende geschreven teksten die ontelbare keren werden herschreven en vervalst al naargelang het opzet van de opsteller, dus allesbehalve “het geschreven woord gods”. Wie de taal van god wil verstaan moet zich wenden tot de ongelooflijke pracht van de natuur en de mysteries van de kosmos en de mens zelf.

Daar zeg je wat.
Hoe ga je dit nu kenbaar maken aan de mensen die het woord van de bijbel wel als lijdraad in dr leven toepassen.

Dan rest de vraag is er dan een boek/geschriften wat wel de basis van het leven beschrijft of is niet anders dan ga met je fysieke lijf de natuur in een beleef het en zie de createur zn schepping in al zn beauty voor je ogen verschijnen ?

In de schoonheid van een zonnebloem vind je God, niet in een boek.
In beide. Het een sluit het ander niet uit. Ik bergijp niet waarom er zo'n weerstand is tegen dit boek. Ik lees dit als progressieve indoctrinatie die nog niet helemaal verwerkt is. Het is net zoiets als 'een boterbriefje is maar een papiertje'. Nee, het huwelijk is een levenslange VERBINTENIS die bezegeld wordt met dat 'papiertje'. En zo hebben ze het huwelijk kapot gemaakt. Nu zeggen ze: die grondwet is ook maar een hopeloos verouderd 'papiertje' dat neergepend is door 'blanke witte mannen', Nee, die grondwet staat voor veel meer dan grondrechten alleen. Idem met de Bijbel. Je kunt alles wel kapot willen redeneren en bagatelliseren, maar voor mij betekent dit dat je decennia van linkse indoctrinatie nog niet van je hebt afgeschud.

Mike

In de schoonheid van een zonnebloem vind je God. 
En de hemelen vertellen God’s eer, en het uitspansel verkondigt het werk van Zijn handen. De dag aan de dag stort overvloedig spraak uit, en de nacht aan de nacht toont wetenschap. Geen spraak en geen woorden zijn er, waar hun stem niet wordt gehoord.

Zomaar de eerste regels van psalm 19.

In de natuur en in de wet wordt de heerlijkheid van God zichtbaar. Niemand kan zeggen: bestaat God? want Hij is zichtbaar en hoorbaar.

Zoveel gebeurtenissen en onderwerpen  die op dit forum te vinden zijn, vind je ook in God’s Boek. Over natuurrampen. Over eigenliefde en egoïsme van mensen. Godde-loosheid, = zonder God, satanische overheersing, rebellie tegen de Schepper, en namaak-religie en valse godsdienst.
Het laatste boek, de Openbaringen, spreekt van handel in lichamen en zielen van mensen... nog maar kort geleden kon je je daar geen voorstelling van maken, maar nu?

Dat er een tijd komt dat niemand kan kopen of verkopen, zonder het teken van het beest: het nadert ras, en je ziet het aankomen.

Hoe kan de Bijbel een ‘allegaartje’ van mondelinge overleveringen genoemd worden? Dit kan slechts als je het Boek niet, of oppervlakkig gelezen hebt zonder er ook maar iets van te begrijpen.

Het Boek is geen roman, maar ook geen verzameling van losse kreten.

Wanneer je je erin gaat verdiepen, al dan niet met behulp van andere begeleidende geschriften, ontdek je een prachtige canon, die zijn weerga niet kent. Vraag daarbij om inzicht en leiding van de Geest van God, de Auteur.
Verleden, heden en toekomst worden geopenbaard, of zoals het in de Openbaringen staat:  wat was, wat is, en wat komen zal.
En vooral lees je over Yeshua, Die was, is en komen zal.

Hij is het Middelpunt van het OT. En van het NT. Om Hem draait onze jaartelling. Om Hem draait het Vrederijk wat komen zal. En uiteindelijk de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, met Hem als stralend middelpunt.

Het blijft een leuk topic die ook mij uitdaagt in mn lijk op zaken en ja zeurderige mensen is de basis van eenzaamheid.

een oud collega zei dat dat soort mensen een beurt nodig hebben en daar zit ook een kern van waarheid in

ik heb eens de moeite genomen om een paar engeltalige video's te kijken over wat er dan mis is met die bijbelverhalen. Ik heb een recentere versie in huis liggen en de mijne week op de helft ofzo af. En het waren maar zinnetjes. Ik vond het niet zo schokkend. Vooral een paar omkeringen 1-tje weet ik nog. Ergens wordt Jezus de basissteen genoemd in de njk en in de latere versies de topsteen. Geen gerommel in genesis dacht ik. Dus mwah niet zo schokkend.
Hou dit in je achterhoofd en je hoeft geen nieuwe te kopen.
Ik heb laatst de gooise bijbel gekocht. Ik was nieuwsgierig naar de ontbrekende boeken van enoch o.a. Mijn bijbelkennis is echter niet genoeg om te weten of dit boek ze dan gedeeltelijk of geheel weergeeft. Maar als je zo nieuwsgierig bent lijkt me dit wel een leuke uitgave. Ik heb enoch en thomas gelezen. In enoch staat naar mijn mening de reden voor de zondvloed. Die reuzen zijn wellicht in de volksvertellingen niet voor niets boemannen. Behalve in de GVR (grote vriendelijke reus) bv, dat is wellicht een disney-omdraaiing.

Hier weer een treffend voorbeeld van hoe vrouwen springen op de politieke 'bandwagon' van dat moment en het zo weten te draaien dat het toch weer gewoon over hen gaat:

Deze vrouw met haar hippe zonnebril, verleidelijke blik en makeup en luchtige kledij is volkomen narcistisch. Ze heeft ongetwijfeld thuis al geoefend wat de beste invalshoek is voor de camera van haar telefoon als ze deze vasthoudt, aan alles is gedacht. Is ze nou aan het demonstreren voor meer vrijheid en demcoratie of hoe sexy ze is? Ik weet het antwoord wel. En geen man die dit kennelijk doorziet, omdat ze meteen als jonge honden in de ban zijn van de trukendoos van deze vrouw, ongelooflijk!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan