Feminisme

En dat is waar ik dan vanaf constatering weer vraagtekens bij plaats.
Mensen worden gedreven de realiteit te bevechten.
Als dan in het geval van bevechten (wat wetenschappelijk gezien redelijk amoreus is) er paartjes worden gevormd, wat moeten we dan met amoreuze effecten van dit geheel.
Bevestigd dit het eea?
Is waarheid een gevolg of een oorzaak van amoreuziteit?

Naief voor mij zijn mensen geen leugenaars, althans voor zover ze hun geweten volgen.
De rest is onzin.
Vervolgens komen partijen/leugenaars er weg mee, niet alleen de Illuminati, ook het Gepeupel.

Met andere woorden, de meeste mensen, zoniet alle mensen, LIEGEN dat het gedrukt staat.
Zolang dit niet wordt opgelost, wordt NIETS opgelost.

Dank voor dit graaf- en spitwerk, Anna! De bewuste vrouw blijkt Dorien Rose te zijn:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dorien_Rose

Dus Morry heeft zijn Anna en Willem zijn Dorien . Dit zijn 'trad thots' of 'conservathots', vrouwen die meeliften op de meer conservatieve bewegingen omdat daar de mooie, stoere en sterke mannen zitten en niet meer onder de knotsjesdragende, zitplassende en babydragende 'mannen' op links.

Die Dorien is model en acttrice geweest, is waarschijnlijk op haar retour en zoekt nu op deze manier nog relevantie.

Wat ik maar niet kan begrijpen is hoe intelligente kerels als Willem en Morry hier zo makkelijk in kunnen tuinen. Waarschijnlijk decennialange hersenspoeling over 'gelijkheid' tussen mannen en vrouwen, waardoor ze blind zijn voor de ware bedoelingen van deze vrouwen.

Terwijl Willem en Morry strijden voor het grotere goed gaat het bij zo'n Anna en Dorien uitsluitend over henzelf en hun positie binnen de beweging  Die Dorien heeft zich uit het niets als tot een adjudant van Willem weten op te werken en Anna deed hetzelfde bij Morry. Don't let these women be their downfall!

Mike

Even voor alle duidelijkheid:

Ik ben nu niet ineens een ‘born-again christian’. Ik beschouw mezelf nog altijd als spiritueel onafhankelijk, net als voorheen. Wel ben ik slim genoeg om te zien dat het christendom de ENIGE religie ter wereld is die onvoorwaardelijke naastenliefde predikt en dat dit ook de voonaamste reden is waarom het christendom GEHAAT wordt door de satanische ‘elite’.  Etc.

Dank voor de toelichting, dat geeft wat meer inzicht in hoe je erin staat. Maar het roept ook vragen op. Geen idee of over zo’n onderwerp al een topic is.  Ik durf wel onderstaande vragen te stellen omdat het onder feminisme valt.

Ik vermeld er wel graag bij dat wat ik schrijf, niet geboren wordt uit de behoefte me ergens tegen af te zetten of te shamen. We hebben het te doen met tekst en de intonatie horen we niet.

Terugkomend op de scheppingsorde gaf je aan die te onderschrijven.
God, Yeshua, man, vrouw. Je schrijft dat de man dus ook een meerdere heeft.

In het geschrevene, waaruit ik een deel gekopieerd  heb, geef je ook aan, dat je jezelf als spiritueel onafhankelijk beschouwt.

Hier wringt bij mij wat.

Als de vrouw in de man haar meerdere erkent, kan zij daarnaast haar spirituele onafhankelijkheid aanhouden? Zijn het begrippen die los van elkaar staan?

En als de man spiritueel onafhankelijk is, waarin is zijn meerdere dan zijn meerdere?

Dit zijn legitieme vragen en ze verdienen dan ook nadere uitleg.

Met de term 'spiritueel onafhankelijk' bedoel ik dat ik weliswaar een Hogere Mscht erken, maar me niet committeer aan welke godsdienst dan ook, incl. het christendom (waarmee ik overigens wel, samen met het boeddisme, de meeste raakvlakken heb).

Deze Hogere Macht noem ik voor het gemak God, omdat dit in onze cultuur de gangbare benaming is. Zoals je wellicht weet ben ik nu twee maanden nuchter en volg ik online AA-meetings. Wat mij zo aanspreekt bij AA is dat je je wel moet overgeven aan een Hogere Macht, vanuit de erkenning dat je als gewone sterveling machteloos staat tegenover alcohol, maar dat dit 'the God of your own understanding' mag zijn, God zoals jij hem begrijpt. Dit verlaagt de drempel voor menige goddeloze om een Hogere Macht te erkennen, aangezien deze persoon nu de kans krijgt om zijn/haar begrip van God te omarmen of te vormen.

Of je uiteindelijk wel of niet uitkomt op het christendom (zoals bij AA meestal het geval is) is irrelevant, de vraag om hulp en begeleiding van zowel God als je alcoholistische medemens is een vorm van verbinding die deze mensen vaak hun hele leven hebben nagestreefd maar hebben moeten missen. De meetings en het geloof in een Hogere Macht zijn het medicijn, omdat er niet wordt geoordeeld en veroordeeld en omdat er sprake is van wederzijdse liefde en verbinding met God en Zijn schepping.

Voor mij is het ook niet langer meer relevant of Jezus/Yeshua echt heeft bestaan of slechts een mythologische figuur is. Wat voor mij belangrijk is, is waar Yeshua voor staat en dat is precies wat jij eerder ook al schreef: een aardse manifestatie van God die gestorven is voor onze zonden. De hoofdzonde is dat we de Hof hebben moeten verlaten en onze belangrijkste opdracht als mensheid is dan ook weer de weg terug vinden naar God. Voor jou is dat via Yeshua, voor mij is dat geen vereiste. God heeft geen tussenpersoon nodig, maar iedereen mag geloven wat hij/zij wil. Zelfs goddeloosheid behoort tot het spectrum van de menselijke vrije wil. Uiteindelijk komt ieder van ons tot de conclusie dat dit alleen maar leidt tot ellende en misschien zelfs wel dood.

Ik hoop dat ik hiermee e.e.a. heb opgehelderd. Spirituele onafhankelijkheid is je committeren aan een Hogere Macht zonder dat je je op een bepaalde godsdienst toelegt. Het is dus mogelijk om de Bijbel te lezen en hier wijsheid en troost uit te putten, zonder dat je jezelf per se een christen noemt. Ik oordeel niet over christenen, net zo min als ik oordeel over atheisten of agnosten. Ieder van ons bewandelt zijn/haar eigen spirituele pad.

Mike

Dank voor deze uiteenzetting. Zeker verhelderend. Dat aspect alcohol had ik nog niet zo meegekregen.

Nu een tijd meelezend op je site kwam ik vooral je heftigheid tegenover vrouwen tegen. Je noemt ze ‘in dienst van Satan’, verwenst ze soms naar de hel, ze zijn het grote kwaad, het  Babylon, hebt het over de eeuw van de feeks, afijn, je weet het zelf. Dit alles omdat het feminisme, en het gedrag van vrouwen, zo’n ontwrichtende invloed hebben.

Als ik me goed herinner kwam je tijdens een discussie met Anna tot de volgende uitspraak, “ je erkent je meerdere, ik discussieer met je verder onder emancipatie.’ Geïnteresseerd bleef ik dit in de gaten houden maar de verwachte discussie kwam niet, Anna’s begrijpelijke reactie ‘ik erken mijn meerdere niet’ gaf er een andere wending aan. Als ik dit verkeerd heb, laat het me maar weten. Toen ging ik verder hiermee.

Jij erkende de scheppingsorde, God, Yeshua, man, vrouw. En daarbij schreef je nog: “dit nu zo moeilijk, dames? Ik heb ook een meerdere boven mij!”

Zodoende wilde ik weten wie dan jouw meerdere is, en hoe je houding hierin is. Immers, wat van de vrouwen verlangd wordt, geldt ook voor de man.
En ja, ik denk dat het moeilijk is voor dames.

Als een vrouw zegt: ik ben ondergeschikt aan de man, maar alléén in die dingen waarin zij het met hem eens is, is zij dan ondergeschikt? Nee.
Het is lastig om uiteindelijk je wil ondergeschikt te maken. Het is moeilijk en gaat tegen de menselijke natuur in.

En dan jouw meerdere, de Hogere Macht genoemd. Want je erkent niet Yeshua. Die heeft misschien niet eens bestaan, maar je maakt voor jezelf een mix. Begrijp ik dat goed? Je neemt wat uit de Bijbel, waar je je in kunt vinden, een beetje uit het boeddhisme, en dat wat je ervan (be)grijpen kunt, dat noem je Hogere Macht, en dat is je meerdere.
En zo creëer je je eigen meerdere. Die je troost en kracht geeft.

Maar hoe dien jij die meerdere? Maak jij je wil ondergeschikt aan de wil van die Hogere Macht?
“Iedereen mag geloven want hij/zij wil” schrijf je. Geldt dit ook voor vrouwen?

Zonder dit naar te bedoelen kom ik toch tot de conclusie dat jij vrouwen scherp veroordeelt, minacht, tot de orde roept, ze in de hel verwenst, en dan bedoel ik uiteraard de geëmancipeerde vrouwen met ‘de grote waffel’. En een losbandige moraal.
Zij moeten ondergeschikt worden aan de man, en je voorspelt dat dit ook snel staat te gebeuren.
En de man...

die heeft zijn meerdere, al naar gelang het hem goeddunkt, wat hem het meeste aanspreekt, waar hij zijn kracht vandaan haalt, en hoeft zijn wil slechts te onderwerpen aan de Hogere Macht die hijzelf heeft gekozen en gevormd..

of schrijf ik nu iets monsterlijks?

Als God geen tussenpersoon nodig heeft, kun je de scheppingsorde wel schrappen, zoals eerder genoemd.

Dan wordt het: Hogere Macht - man - vrouw.

En de Hogere Macht is per man in te vullen..... moet ik het zo zien?

OK, korte versie:

Ik wens geen vrouwen naar de hel, dus dat heb je verkeerd. Eigenlijk wens ik geen enkel mens iets slechts toe, dus ook vrouwen niet. Je haalt mijn uitspraken uit context, want de boodschap is voortdurend hoe bevattelijk vrouwen zijn voor Het Kwaad (Satan). Mijn punt is dan ook dat sterke mannen hen moraliteit moeten bij brengen, want vrouwen zijn amoreel en dus al heel snel ook immoreel.

Mijn meerdere is God. Ik ben nu pas aan het leren om Hem volledig te dienen, mijn voorliefde voor drank en het daarmee gepaard gaande egoisme en zelfbedrog zat deze volledige overgave in de weg. Het maakt mij niet zo heel veel uit of Yeshua nu wel of niet als tussenschakel tussen de mens en God wordt meegenomen, want waar hij voor staat is prachtig en zeer noodzakelijk in de wereld.

Mike

Ik lees dit met interesse, maar snap iets niet.
Mike als je het over god hebt bedoel je dan de god van de christenen dus de mens persoon ?
Als je het over iets hebt wat de mensheid ontstijgt bedoel je dan het goddelijke dus de niet mens vorm.

Even tussendoor. Er is ook een andere reden waarom mannen een haat-liefde met vrouwen hebben. Mannen staan vrij machteloos tegenover de sexuele macht die vrouwen bewust of onbewust uitoefenen. In se kan een man daar niet goed tegen omdat een man nu eenmaal wat dominanter is. Veel mannen hebben daar enorme frustraties over en het is nooit echt gelukt in de geschiedenis om daar een evenwicht in te bereiken. Onze taal bevat veel verwijzingen naar deze schizofrene situatie. Zo zeggen we dat je "valt" op iemand. En dat is ook letterlijk soms het geval. De sexuele aantrekkingskracht kan dermate sterk zijn dat men weerloos is tegen dit oerinstinct.

Anna schreef laast iets wat hout snijdt: God is onbeschrijflijk. Hij is onze Schepper, maar wat is hij eigenlijk? Een trilling, een frequentie, een macht, een kracht, een energie, een intelligentie? Of al deze dingen tezanen? Wie het weet mag het zeggen. Wat ik weel weet dat God Almachtig en Alwetend is en meer hoef ik niet te begrijpen.

Mike

I beg to differ, Herr Sens.  Wat nooit is opgelost tussen mannen en vrouwen is de ONLOGICA en GRILLIGHEID die vrouwen op de meest onverwachte momenten aan de dag kunnen leggen. Het ene moment lijken het welhaast rationele wezens, het andere moment vervallen ze in waanzinnige hysterie. Wil je esn taalverwijzing? Hyster = baarmoeder. Hysterie is een exclusief VROUWELIJK fenomeen en geen man die het kan beteugelen, toen niet, nu niet en nooit niet!

Mike

OK, korte versie:

Ik wens geen vrouwen naar de hel, dus dat heb je verkeerd. Eigenlijk wens ik geen enkel mens iets slechts toe, dus ook vrouwen niet.

Ik dacht iets dergelijks gelezen te hebben maar kan me vergissen, het is al even terug en het was een post over abortus, maar kan het nu niet terugvinden. Maar ik neem mijn woorden terug.

Je haalt mijn uitspraken uit context, want de boodschap is voortdurend hoe bevattelijk vrouwen zijn voor Het Kwaad (Satan). Mijn punt is dan ook dat sterke mannen hen moraliteit moeten bij brengen, want vrouwen zijn amoreel en dus al heel snel ook immoreel.

Mijn meerdere is God. Ik ben nu pas aan het leren om Hem volledig te dienen, mijn voorliefde voor drank en het daarmee gepaard gaande egoisme en zelfbedrog zat deze volledige overgave in de weg. 
Dat is echt heel mooi om te lezen, en hulde dat je de drank laat staan en hou het vol.

Het maakt mij niet zo heel veel uit of Yeshua nu wel of niet als tussenschakel tussen de mens en God wordt meegenomen, want waar hij voor staat is prachtig en zeer noodzakelijk in de wereld.

Ik lees zelf wel erin dat het noodzakelijk is dat Hij als tussenschakel er moet zijn. En als God Hem op aarde plaatst als de Weg, de Waarheid en het Leven, dan aanvaard ik dat. En ik heb er ook geen moeite mee. En het hele OT staat vol met aankondigingen van Zijn komst. Hij is mijn nummer 1.

I beg to differ, Herr Sens.  Wat nooit is opgelost tussen mannen en vrouwen is de ONLOGICA en GRILLIGHEID die vrouwen op de meest onverwachte momenten aan de dag kunnen leggen. Het ene moment lijken het welhaast rationele wezens, het andere moment vervallen ze in waanzinnige hysterie. Wil je esn taalverwijzing? Hyster = baarmoeder. Hysterie is een exclusief VROUWELIJK fenomeen en geen man die het kan beteugelen, toen niet, nu niet en nooit niet!

En toch heeft God ook de vrouw geschapen. En Yeshua ging met vrouwen om en sprak met hen. Zij dienden Hem en luisterden naar Zijn verhalen. En als ik er zo over nadenk komt nergens hysterie om de hoek kijken. Hij wist perfect met hen om te gaan. Misschien omdat Hij ze volkomen begreep.

En toch heeft God ook de vrouw geschapen. En Yeshua ging met vrouwen om en sprak met hen. Zij dienden Hem en luisterden naar Zijn verhalen. En als ik er zo over nadenk komt nergens hysterie om de hoek kijken. Hij wist perfect met hen om te gaan. Misschien omdat Hij ze volkomen begreep.
Lees wat je schrijft: zij dienden hem en luisterden naar hem. Toen dienden vrouwen mannen nog en hingen ze aan hun lippen. Those were the days! Toen waren er ook geen problemen. Totdat wij mannen vrouwen macht en zeggingskracht verleenden...

Mike

@fatsnotbad

Even iets anders.

Jij schreef eerder vandaag:

Dit zijn legitieme vragen en ze verdienen dan ook nadere uitleg.

Met de term ‘spiritueel onafhankelijk’ bedoel ik dat ik weliswaar een Hogere Mscht erken, maar me niet committeer aan welke godsdienst dan ook, incl. het christendom (waarmee ik overigens wel, samen met het boeddisme, de meeste raakvlakken heb).

Ik denk dat wat jij omschrijft als spirituele onafhankelijkheid, na de Great Awakening de leidende spirituele overtuiging zal worden. Orthodox christendom uit het oude testament, aangevuld met boedistische en hindoeïstische wijsheden dus. Uiteraard volledig gedecentraliseerd.

Wat is jouw kijk hier op?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan