Dank voor deze uiteenzetting. Zeker verhelderend. Dat aspect alcohol had ik nog niet zo meegekregen.
Nu een tijd meelezend op je site kwam ik vooral je heftigheid tegenover vrouwen tegen. Je noemt ze ‘in dienst van Satan’, verwenst ze soms naar de hel, ze zijn het grote kwaad, het Babylon, hebt het over de eeuw van de feeks, afijn, je weet het zelf. Dit alles omdat het feminisme, en het gedrag van vrouwen, zo’n ontwrichtende invloed hebben.
Als ik me goed herinner kwam je tijdens een discussie met Anna tot de volgende uitspraak, “ je erkent je meerdere, ik discussieer met je verder onder emancipatie.’ Geïnteresseerd bleef ik dit in de gaten houden maar de verwachte discussie kwam niet, Anna’s begrijpelijke reactie ‘ik erken mijn meerdere niet’ gaf er een andere wending aan. Als ik dit verkeerd heb, laat het me maar weten. Toen ging ik verder hiermee.
Jij erkende de scheppingsorde, God, Yeshua, man, vrouw. En daarbij schreef je nog: “dit nu zo moeilijk, dames? Ik heb ook een meerdere boven mij!”
Zodoende wilde ik weten wie dan jouw meerdere is, en hoe je houding hierin is. Immers, wat van de vrouwen verlangd wordt, geldt ook voor de man.
En ja, ik denk dat het moeilijk is voor dames.
Als een vrouw zegt: ik ben ondergeschikt aan de man, maar alléén in die dingen waarin zij het met hem eens is, is zij dan ondergeschikt? Nee.
Het is lastig om uiteindelijk je wil ondergeschikt te maken. Het is moeilijk en gaat tegen de menselijke natuur in.
En dan jouw meerdere, de Hogere Macht genoemd. Want je erkent niet Yeshua. Die heeft misschien niet eens bestaan, maar je maakt voor jezelf een mix. Begrijp ik dat goed? Je neemt wat uit de Bijbel, waar je je in kunt vinden, een beetje uit het boeddhisme, en dat wat je ervan (be)grijpen kunt, dat noem je Hogere Macht, en dat is je meerdere.
En zo creëer je je eigen meerdere. Die je troost en kracht geeft.
Maar hoe dien jij die meerdere? Maak jij je wil ondergeschikt aan de wil van die Hogere Macht?
“Iedereen mag geloven want hij/zij wil” schrijf je. Geldt dit ook voor vrouwen?
Zonder dit naar te bedoelen kom ik toch tot de conclusie dat jij vrouwen scherp veroordeelt, minacht, tot de orde roept, ze in de hel verwenst, en dan bedoel ik uiteraard de geëmancipeerde vrouwen met ‘de grote waffel’. En een losbandige moraal.
Zij moeten ondergeschikt worden aan de man, en je voorspelt dat dit ook snel staat te gebeuren.
En de man...
die heeft zijn meerdere, al naar gelang het hem goeddunkt, wat hem het meeste aanspreekt, waar hij zijn kracht vandaan haalt, en hoeft zijn wil slechts te onderwerpen aan de Hogere Macht die hijzelf heeft gekozen en gevormd..
of schrijf ik nu iets monsterlijks?
Als God geen tussenpersoon nodig heeft, kun je de scheppingsorde wel schrappen, zoals eerder genoemd.
Dan wordt het: Hogere Macht - man - vrouw.
En de Hogere Macht is per man in te vullen..... moet ik het zo zien?