Feminisme

Begint een beetje op een grefo forum te lijken hier.

'de bijbel is gods woord' allemachtig zeg : het OT is een 1 grote verzameling van bloedvergieten, ontstellende wreedheid, tot genocide toe, allemaal in opdracht van god. Als dat gods woord is... ik wil niks met zo'n hufter te maken hebben.

Daarmee ontken ik 'een' god niet maar de bijbel is overduidelijk door mensen geschreven. Daar staat werkelijk niets verheffends in.

Niet mee eens, bastiaan. Ook jij moet nog jaren van progressieve, atheitistische indoctrinatie van je afschudden. Vanwaar toch die agressie en weerstand tegen dit boek van sommigen hier? Maar ook  jij hebt recht op je eigen waarheid. Wel wil ik Sio vragen of ze ons idd niet dood wil gooien met bijbelcitaten. We laten gewoon ieder in zijn/haar waarde, want ieder van ons heeft zijn/haar eigen weg te gaan naar wat uiteindelijk een objectieve waarheid is i.p.v.  een subjectieve.

Mike

Nou, zoals je ongetwijfeld weet is mijn indoctrinatie niet atheistisch maar juist evangelisch. Het heeft mij een heftige strijd gekost om hierin de waarheid, of liever de onwaarheid, te vinden.

Hier een opsomming van wat waardige wijsheden in dit prachtige boek :

https://dwindlinginunbelief.blogspot.com/2010/04/drunk-with-blood-gods-killings-in-bible.html

Je hebt de baby met het badwater weggegooid. Ik ken meer menen met jouw achtergrond die zich mordicus tegen hun religieuze opvoeding/indoctrinatie hebben gekeerd. Ze hebben hun heil gezocht in atheistische, materiele wetenschap, niet wetende dat ze hiermee het ene geloof voor het andere hebben ingewisseld: scientism. We zullen onszelf helemaal opnieuw moeten gaan uitvinden en het beste van het oude bewaren en het slechtste achter moeten laten, zowel op het gebied van spiritualiteit als van wetenschap.

Bovenal gaat het om INTEGRATIE van wereldbeelden en geloofsovertuigingen. Spiritualiteit en wetenschap sluiten elkaar niet uit, dat is ons aangepraat, net als de politieke scheiding tussen links en rechts en, jawel, ook de man-vrouwverhoudingen. Betekent dit dat je niet kritisch mag zijn? Zeker wel, sterker nog: kritisch zijn MOET! Maar we moeten de baby niet met het badwater weggooien. Veel, zo niet alle, irrationele weerstand is gebaseerd op (oude) pijn. Dit voel ik bij mensen die kniereflexreacties vertonen op bijbelteksten. Maar het is hier inderdaad geen catecheseles, dus laten we niet teveel vervallen in allerlei citaten en verzen uit de Bijbel.

Mike

Voor wat betreft die link die je hebt gestuurd, we leven in soortgelijke tijden als het Oude Testament. We zijn nu pas aan het doormaken hoe het toen moet zijn geweest, een ontaarde planeet volledig regereerd door satanische krachten. Er moest toen wel een goddelijke correctie plaatsvinden en dat heeft mensenlevens gekost. Dat gebeurt nu weer. Te snel met je oordeel klaar staan zonder de context hierin mee te nemen is kortzichtig, dus ik ben niet onder de indruk van dat stukje tekst. Van de wijsheden in de Bijbel des te meer.

Mike

Wel wil ik Sio vragen of ze ons idd niet dood wil gooien met bijbelcitaten.

Het is jouw site, en ik ben te gast dus ik luister zeker naar je verzoek. Prima zo.

Als ik nog wel mag reageren op Bastiaan? Ik heb de link bekeken en ben wel onder de indruk, namelijk dat iemand zoveel moeite heeft gestoken in het maken van zo’n lijst.

Zou die persoon nu ook een lijst kunnen bijhouden van alle zielen die de Verlosser behouden heeft? Onmogelijk, dat is een hoeveelheid die niet te tellen is en er komt nog steeds bij. Dat is pas indrukwekkend.

Zou die persoon nu ook een lijst kunnen bijhouden van alle zielen die de Verlosser behouden heeft? Onmogelijk, dat is een hoeveelheid die niet te tellen is en er komt nog steeds bij. Dat is pas indrukwekkend.
Mee eens!

Mike

hmm
we kennen vaak de context niet
maar er staan zeker stukken in de bijbel waarin god nou niet direct heel vredeslievend overkomt. Zacht uitgedrukt. En in Thomas was Jezus vanaf een baby ook niet direct al de engel op aarde.
en ik betwijfel zelf over de verschillen tussen de nieuwste bijbels en de statenvertaling/njk, of dat nou alles is
het komt hier over alsof je de teksten in beton wilt gieten Mike. Beton is sowieso een slecht materiaal om woorden mee te begieten en de tijd om dat te doen is zeker verkeerd.

Even voor alle duidelijkheid:

Ik ben nu niet ineens een 'born-again christian'. Ik beschouw mezelf nog altijd als spiritueel onafhankelijk, net als voorheen. Wel ben ik slim genoeg om te zien dat het christendom de ENIGE religie ter wereld is die onvoorwaardelijke naastenliefde predikt en dat dit ook de voonaamste reden is waarom het christendom GEHAAT wordt door de satanische 'elite'.

Voor wat betreft de Bijbel, ik vond de term 'canon' van Sio wel mooi, het is eigenlijk geschiedschrijving. Is er hier en daar mee geknoeid? Zijn er boeken niet toegevoegd (zoals Enoch) of passages veranderd, al dan niet in het origineel of in de diverse vertalingen wereldwijd? Ongetwijfeld.

Ik schreef het al eerder: het OT en NT zijn eeuwenoude varianten op Q, in de zin van dat het eveneens gecodeerde boodschappen zijn die zelfs meerdere betekenissen kunnen hebben, waarbij volgordes en bepaalde letter- en/of cijfercombinaties verborgen betekenissen kunnen hebben. Om maar te spreken over passages die helemaal niet letterlijk genomen dienen te worden maar juist allegorisch of metaforisch bedoeld zijn. Denk je nou werkelijk dat God de bedriegers die met bijbelteksten zijn gaan rommelen niet te slim af is geweest? Gods woord is door mensen opgetekend, maar het blijft Gods woord!

Kortom, er staan nog meer dan genoeg wijze lessen in beide boeken, waarvan nog vele die we niet eens voldoende doorgrond hebben of op de juiste wijze ingeschat.

De Bijbel is een fascinerend en uiterst leerzaam boek, je hoeft ook geen christen te zijn om dit te kunnen waarderen. Daarnaast heeft het christendom ons de fantastische beschaving gegeven die de satanisten nu zo fanatiek proberen kapot te maken. Het zal ze niet lukken. Het christendom is een te krachtige religie en ook onze op het christendom gebaseerde beschaving en cultuur gaan deze aanval overleven. God wins!

Mike

We zullen onszelf helemaal opnieuw moeten gaan uitvinden en het beste van het oude bewaren en het slechtste achter moeten laten, zowel op het gebied van spiritualiteit als van wetenschap.

Om in te lijsten.

Alle oude wonden moeten genezen voor generaties lang want ze zijn doorgegeven door generaties lang.
Geldt ook voor de zogenaamde Illuminati.
Die lijden uiteindelijk aan hetzelfde ondanks dat ze zich boven GOD wanen.

Hoe dan ook vond ik de interviews redelijk genant als het gaat om gebarentaal...
Er zijn er twee voor zover ik heb meegekregen en snap Willem niet dat hij deze interviews is aangegaan en online heeft gezet.

Je ziet/zag hetzelfde met Morry in kader Anna.
Mike had terechte kritiek maar zag nog niet wat daar speelde.

Verliefdheid is evenwel geen goede reactie op de werkelijkheid.
Ben eigenlijk wel weer verbijsterd te zien hoe nieuwe bewegingen ook in kader van een menselijk verlangen de zaken in contekst plaatsen.
En dit geldt niet alleen nu, dit gold altijd al...

ik zeg op 1 vrouwen, op 2 gefeminiseerde mannen op 3 de andere mannen. Dit als groep. Individuen uitgezonderd.
En de vrouwen horen ook uitgesplitst, maar ik vind de scheidslijnen wat minder duidelijk dan bij de mannen.
Je kan ook zeggen de geindoctrineerden op 1 en de minder geindoctrineerden op 2.
Of misschien zijn mensen helemaal geen leugenaars, tenzij hun waarheidscentrum uitstaat.
Door eeuwen heen hersenspoelingen, zwarte magie, slechte voeding, vaccinaties, verkalkingen door gifstoffen en de laatse 50? jaar NLP-technieken.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan