FvD

Door mijn band met mijn peuter kan ik corrigeren door enkel een blik of kort woord. Iets dat voor de moeder moeilijker is.

Lijkt me niet echt gezond om kinderen pas na hun 3e jaar te corrigeren.

Ik kan dit zeker ook doen door brute kracht, dreigen, stem verheffen etc. Tactieken waar ik meer naar zou moeten grijpen als mijn band minder goed zou zijn.

Maar dit 'sterke' 'mannelijke' gedrag is dus eigenlijk een uiting van onmacht, van zwakte.

Ik wil die sterke vader zijn die van binnen een krijger is, maar ervoor kiest niet te vechten.

Peutertjes zijn trouwens genadeloos. Ze hebben namelijk een geheim wapen: het op het huilen zetten. Dan heb je als vader verloren en het kind 'wint'.

Door mijn band met mijn peuter kan ik corrigeren door enkel een blik of kort woord. Iets dat voor de moeder moeilijker is.

Ik kan dit zeker ook doen door brute kracht, dreigen, stem verheffen etc. Tactieken waar ik meer naar zou moeten grijpen als mijn band minder goed zou zijn.

Maar dit 'sterke' 'mannelijke' gedrag is dus eigenlijk een uiting van onmacht, van zwakte.

Ik wil die sterke vader zijn die van binnen een krijger is, maar ervoor kiest niet te vechten.

Peutertjes zijn trouwens genadeloos. Ze hebben namelijk een geheim wapen: het op het huilen zetten. Dan heb je als vader verloren en het kind 'wint'.
Mwah.
Een kind mag huilen.
Jij beslist hoe je daar op reageert.

@JulianB

Er is niets zo sterk als (mijn) eigen ervaring. De mannelijkheid heeft er in ieder geval niet onder te lijden. Tenzij je mannelijkheid definieert als dominantie en haantje de voorste willen zijn op basis van geprojecteerde kracht. Die bewijsdrang heb ik totaal niet (meer).
Dominantie, haantje de voorste zijn en echte kracht is ook mannelijk. En ook niet fout wanneer gekoppeld aan rechtvaardigheid.

Nee, maar dat hoeft ook niet. Wanneer kinderen iets verkeerd doen en er is accuut gevaar ofzo, dan is het wenselijk dat de vader ingrijpt. Ik denk dat ze doorgaans instinctief wel aanvoelen dat de vader een autoriteitsfiguur is. Als het goed is kunnen ze dat aan de lichaamstaal en interactie tussen moeder en vader wel herkennen. Veel gaat gewoon automatisch.

In welke zin wint het kind? Bij de moeder?

Dat is juist positief van FvD. Want je wordt hier nogal snel van beschuldigd tegenwoordig.

Het blijft vreemd stemgedrag van FvD. Er zijn in NL bepaalde moskeeen die door Saoedie-Arabie worden gesteund en het salafisme prediken, een door ZIONISTEN gesteunde extreme vorm van islam. Het lijkt er steeds meer op dat FvD net zo'n Israelisch schoothondje is als de PVV. Israel is de grote blinde vlek bij rechtse partijen, niet alleen in NL.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan