Deze 'vriend' is ook aan de deur geweest, bij een vriendin uit Alkmaar. Hier ook al eens over gepost. Een bizar verhaal, ik besloot zelf toen minder met haar om te gaan in verband met haar politieke standpunt. Omdat zij een Joodse achtergrond heeft, anti Trump is en ik het gevoel had dat zij vrij heftige poilitieke ideeen heeft. Ze hield een compleet dagboek bij op Facebook wat ik wel wat naief vond, maar ieder z'n ding; ik houd op zich wel van aparte, creatieve artistieke mensen.
Inmiddels ben ik zover dat ik niet in de valkuil van extreem anti-semitisme wil trappen omdat zij ook een aardig persoon is. Ik heb nog een andere kennis die ook Joods is. Daar soms wat moeite mee, omdat zij zichzelf een trotse zionist noemt. Los daarvan is zij verder een aardig persoon. En haar roots, daar houd ik me verder niet mee bezig. We praten ook nooit meer over politiek de laatste tijd maar meer over andere onderwerpen.
Nu zit vriendin nr. 1 in Den Helder bij haar man, hij heeft een aanval van afasie gehad zag ik op social. Dat is natuurlijk best heftig. Was laatst zelf ook in Den Helder, bij 1 of andere markt, ik vind het maar een kille stad. Alsof de tijd daar stil heeft gestaan en het onderontwikkeld is. En het waait altijd zo hard!
Die vriendin geeft hem 24/7 logopedische begeleiding. Ja zo heb je een leuke vriendin en zo heb je geen vriendin meer die met de Noorderzon vertrokken is. Bij haar huisje hier in de buurt waar ze niet meer vertoeft, is het onkruid zo ongeveer tot aan de dakgoten gegroeid. Wat zou ik dat even graag willen snoeien!
Zou kunnen dat mijn 'vriend' jaloers was. Zij had hem ook geblokt. Toen ging hij dus verhaal halen bij HAAR. Mijn vriendin. Hij ging bij haar aan de deur. Dat overschreed toch alle grenzen! Dat is natuurlijk niet normaal.... misschien om te stoken, of hij was eenzaam..
Er zijn meer mensen die hem soms gevaarlijk vinden hoor, een man uit de stad moet hem ook niet. Omdat hij zich soms zo idioot gedraagt. Soms is hij heel timide. Maar het is toch wel een voorbeeld van een klassieke narcist. Ik ben opgegroeid met een moeder die heeeeel narcistisch gedrag vertoonde, en later had ik ook wel eens vrienden/vriendinnen met dit gedrag. Dus dat is blijkbaar een type persoon wat ik vaak aantrek soms.
Is niet het meest leuke type persoon. Maar het is natuurlijk ook zo dat mensen die veel ouder zijn in een heel andere levensfase zitten. En wij zijn er nu eenmaal op gebouwd om ook regelmatig alleen te zijn, om te filosoferen tot bezinning te komen en gewoon tot onszelf te komen.
Eigenlijk, zijn we net apen. Zo vindt ook mijn Joodse 'vriendin'.
Wat ik wel weet is dat ik nooit meer aan mensen moet hechten, kennelijk verdwijnen ze allemaal weer uit mijn leven.