H202

En dan zoals je vast al wet, wel compenseren met veel goeie vetten hoor. Om de bloedsuiker stabiel te krijgen en te houden.

Ja bij dokter Kikarski in Rheine kunnen jullie terecht voor alternatieve behandelmethodes bij kanker.

Die Nederlander in keulen (dr Gorter) is wat minder bereikbaar als het even iets minder goed gaat

Gister mijn dosis wat meer opgehoogd. Niet heel extreem maar aantal druppels 3 procent. het geweten. Buik

Begon flink te borrelen. Helaas werd het gedurende de dag steeds erger en heb ik de hele Dag

Flinke krampen gehad. Vandaag nog steeds hetzelfde. Hoop dat het wel een beetje gaat afzakken.

Ik gebruik nu ongeveer 2 weken H2O2. In de ochtend 36 druppels 3% en meestal ook in de middag 24 druppels 3% (als ik het gecombineerd krijg qua tijd) Het lijkt wel of ik steeds vermoeider word. Ook mijn darmen gaan te keer, veel rommelen en last van mijn maag. Ik neem wel een keer per dag Zuurstof capsules voor mijn darmen vanwege obstipatie. Is de vermoeidheid te verklaren? Ik was altijd al wel moe, nu extreem.

De ontgifting gaat te snel en kost je lichaam te veel energie. Ga terug naar een dosering die wel goed voor je voelt. Beter langzamer ontgiften en er meer energie van krijgen dan versneld en nog vermoeider raken. Bijnierondersteuning zou voor jou ook niet verkeerd zijn.

Mike

Sinds een dag of drie neem ik 3x daags een capsule adrenal. Maar dat zal tijd nodig hebben voordat ik resultaat voel. Mijn humeur is trouwens wat prikkelbaar en vooral bozig. Stomme vraag misschien, kan dit onderdeel van het ontgiftingsproces zijn?

3x per dag een capsule adrenal is best veel. Zou weleens kunnen dat je teveel gebruikt en daardoor prikkelbaar wordt. Ik heb dit al na 1 capsule adrenanorm en gebruik dit dus helemaal niet meer.

Oh jee, hoe zou dat kunnen komen dan? Het prikkelbaar worden van de adrenal?

Teveel adrenaline en...testosteron. Bij vrouwen wordt testosteron geproduceerd door de bijnieren en door de eierstokken.

Mike

Boosheid is overigens wel een onderdrukte emotie van me. De kracht ervan beangstigt me vaak. Het dient zich nu aan en dat is wellicht niet voor niets. Wat ik me afvraag is of mijn geestelijke huidige toestand (mede) voortkomt uit mijn nieuwe levenswijze mbt voeding. Ik weet echter niet of ik hiermee off topic ga?

Quote:
Omdat dit op het potje staat.

Weet je zeker dat je goed gelezen hebt? Ik heb nog een oud ongeopend potje staan en daarop staat: "1 capsule daily with a meal, or as directed by a healthcare practitioner".

1 adrenal is 2x zo sterk als adrenanorm, dus je neemt echt wel een beetje veel. Heb je dit zo opgebouwd naar 3 per dag? Of ben je gelijk begonnen met 3 stuks? Ik zou eens afbouwen naar 1 per dag en als je hier nog steeds boos en chagerijnig van wordt dan zou je eens adrenanorm kunnen proberen. Ik ken meerdere mensen die het slecht doen op adrenal en waar adrenanorm wel goed (be)valt.

Ik herken die boosheid ook, het duurde alleen een hele tijd voor ik erachter kwam dat de adrenanorm er (ook) mee temaken had.

Ik weet verder ook zo snel je klacht(en) niet meer, maar misschien moet je je wel meer op de schildklier gaan concentreren ipv altijd maar weer die bijnieren.(???)

Bij mij staat nog steeds 1 capsule per dag. En dit is een nieuwe lading. Van welk merk heb jij de adenal?

Aha, dit bedoel je dus met adrenal. De adrenal die wij bedoelen is deze http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-75-Vegicaps/3412?at=0.

Dit is echt bijnierconcentraat, gemaakt van de bijnieren van koeien dacht ik. Die van jou is 100% plantaardig en ik kan me niet voorstellen dat hier je boosheid en irritatie vandaan komen.

Ik denk dat je het dan meer richting je nieuwe voedingspatroon moet zoeken. Misschien ben je te snel en teveel geminderd met koolhydraten waardoor je bijnieren het niet trekken.

Boosheid en irritatie worden ook opgeslagen in de lever, dus het is altijd verstandig om deze ook eens goed schoon te spoelen.

Je hebt het ook over onderdrukte boosheid. Dit betekent dat je het vasthoudt en het (onbewust) 24 uur per dag, 7 dagen per week je bijnieren belast(!). Je zult dus niet alleen op het gebied van voeding aan de gang moeten, maar ook met je denken en voelen. Ik blijf het zeggen, maar ik vind EFT echt een SUPER methode om dit soort dingen aan te pakken. Je moet het wel even echt doorhebben, maar dan werkt het ook ECHT.

Je bent overigens niet de enige met emotionele blokkades hoor. Ik ben ervan overtuigd dat IEDEREEN emotionele blokkades heeft. Dus ja, ook Mike, Ron, Gerrit en IEDEREEN die je kent die helemaal "in balans" lijken te zijn. Goed van je dat je hier over begint, ik denk dat de emotionele kant van gezondheid nog steeds te weinig aandacht krijgt op dit forum.

Maarja, we dwalen een beetje af. Ik denk dat het voor jou ook verstandig is om eens adrenanorm of adrenal te proberen. Dit is goedkoper en kan weleens meer restultaat geven dan de quantum adrenal complex die je nu hebt.

Evan

@Janse bedankt voor je uitgebreide antwoord en advies. Ik heb helaas 2 potjes quantum aangeschaft, dus die maak ik eerst maar eens op. Daarna bestel ik adrenanorm. Ik was me er niet van bewust dat ik nu niet de goede heb. Hopelijk doet het toch nog wat positiefs met mijn bijnieren.

Wellicht brengt het veranderde eetpatroon me meer in contact met mijn (onverwerkte en niet doorleefde) gevoelens. Boosheid heb ik altijd al een moeilijke emotie gevonden. Angst is denk ik, de motor die deze vastzittende emoties draaiende houdt. Tijdens mijn opleiding hypnotherapie, heeft zich gedurende 4 jaar, veel aangediend wat ik heb mogen verwerken. Blijkbaar zit het diep. In het verleden had ik jaren lang boulimia nervosa. Vreten en braken waren voor mij de enige manier om te kunnen overleven. Mijn innerlijke wereld was een complete puinhoop.

EFT is wel voorbij gekomen tijdens mijn opleiding. Ik zal me er eens wat meer in verdiepen.

Lichaam en geest zijn onlosmakend verbonden met elkaar. Ons lichaam is het huis waarin we wonen. Als we dit huis goed voeden, zal ons dat geestelijk zeker veel opleveren. Inderdaad wat je zegt, als er een (emotionele) obstructie zit bijvoorbeeld in de lever, zal die gereinigd moeten worden om doorstroom te bevorderen.

Ik heb reeds 2x een reiniging gedaan, inclusief hoge darmspoelingen, waarbij zeker de eerste keer veel galstenen vrij kwamen. Daarna heb ik me tot nu toe veel zieker gevoeld.

Zelf denk ik dat het probleem ook vooral in mijn maag en darmen zit. Maar zeker weten doe ik dit niet. Ik las hier over bijnieruitputting en herkende mezelf erin.

Een hele zoektocht.

In ieder geval heb ik de neiging om me enkel van buiten af goed te voeden, intern blijft lastig. Ik blijf vaak nog wegrennen van mezelf.

Is adrenal goed voor iedereen? Ik heb niet of nauwelijks (merkbare) klachten, maar als ik hoor over een supplement waar velen enthousiast over zijn heb ik altijd de neiging het meteen te bestellen, in de hoop maar nog fitter, gezonder etcetera te worden.

Adrenal is zeker niet goed voor iedereen. Waarom zou je pilletjes gaan slikken als je geen klachten hebt? Voeding is je medicijn, ik zou mijn geld liever besteden aan de beste kwaliteit voeding die je maar kunt vinden. Wil je het toch proberen ga dan voor adrenanorm, dit is een lagere dosis. Adrenal en adrenanorm zijn super voor mensen met bijnieruitputting (en dat zijn veel mensen), maar als je je goed voelt en geen klachten hebt zou het maar zo kunnen dat je met dit soort supplementen een TEVEEL aan stresshormonen creert in je lichaam. Je verstoort dan alleen maar de balans.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan