H202

Zolang het schuimt dan zit er zeker nog een infectie, als het niet meer schuimt dan kun je ( mijn ervaring) gaan afbouwen.

Ik las ergens iets over de druppels oplossen in gedestileerd water. Er mag ook bronwater voor gebruikt worden? En over een uur niets eten, ik neem aan dat er wel gewoon tussendoor gedronken kan worden?

Ben nog steeds rustig 3 x 3 druppels aan het nemen 3%. Ik geloof dat mijn middagdip korter is geworden. Wat ik heb al jaren, dat ik in de middag rond 3 uur begint te geeuwen. Zal dat met zuurstoftekort te maken kunnen hebben?

Zwakke bijnieren. Dat is de beruchte cortisoldip, die tussen 15.00 en 17.00 u plaatsvindt. Unilever heeft er een complete industrie omheen gebouwd (het Cup-a-Soup-moment). De bijnieren zakken dan in en geven minder cortisol af, wat het hormoon is dat je actief maakt. Veel mensen stimuleren de bijnieren dan met koffie, snoep of iets zouts als soep of chips. In werkelijkheid is dit een zucht naar glucose (zoet) of elektrolyten (zout). Een van de functies van de bijnieren is de productie van zuurstof die ten tijde van stress naar de hersenen en de spieren gaat. Dit is de reden waarom de bijnieren vit. C verzamelen (wordt in aanraking met bloed waterstofperoxide). De voorraad van je bijnieren aan zuurstof is ongetwijfeld laag en deze wordt nu aangevuld.

Mike

Dan is dit de enige bijwerking die ik altijd gehad heb. Denk vanaf mijn 20ste.

Heb wel een periode gehad van een neiging naar zout, begin 2000. Heb nooit toegegeven aan de dip, ging gewoon door met mijn bezigheden. Ben ook nooit moe.

Het geeuwen ging gewoon door, ook als ik aan de vit C-infuus lag of een Ozon-therapie.

De arts in Duitsland wist het ook niet als ik vroeg wat dat eeuwige gegeeuw kon betekenen.

Ff 1 vraagje nog: kan je de druppels in een glas bronwater doen ?

Ageeth,

Je hebt mijn ebook over bijnieruitputting gelezen? Je weet dat ik daarin een duidelijke link beschrijf met kanker? Je weet ook dat ik beschrijf hoe mensen met bijnieruitputting voortdurend over hun eigen grenzen heen gaan? Wat jij tussen neus en lippen door beschrijft is best wel ernstig! Je zegt nl. in feite dat je al vanaf je 20ste structureel uitgeput bent, maar daar nooit aan hebt toegegeven. Dit betekent dat je voortdurend op adrenaline hebt gedraaid en daarmee je bijnieren systematisch hebt overbelast en uiteindelijk uitgeput.

Je noemt het achteloós 'de enige bijwerking', maar dit is dus een enorm teken aan de wand dat je tot op de dag van vandaag niet hebt gezien. Denk ook terug aan onze discussie over koffie. Je hebt constant je bijnieren gestimuleerd op basis van wilskracht en stimulerende middelen als koffie. Toen ging je echt steigeren toen ik je wees op je koffieverslaving (ook verslavingsgedrag is bijniergerelateerd).

Ik denk dat jij jezelf nog maar amper kent. Kanker gebeurt niet zomaar, er is 60% zuurstoftekort op celniveau voor nodig voor een normale cel een kankercel wordt. Dit betekent dat dit een proces is van vaak tientallen jaren voordat kankercellen zich ontwikkelen. Je hebt op sluipende wijze je bijnieren uitgeput en daarmee op sluipende wijze kanker gekregen. Nu wordt het tijd om je valkuilen onder ogen te zien. Je kunt niet helen van iets wat je niet erkent!

Mike

Mike, ik heb je ooit verteld in een mail dat ik op mijn 18e aangereden bent, met alle nodige operaties, (heel wat) heb gehad. Als je nooit moe bent, alleen maar geeuwt, hoe kan ik dat dan linken aan bijnieruitputting? Heb nooit misbruik van koffie gemaakt. Ik had een moeder die alleen maar koffie dronk. Ik kan zonder dat is duidelijk.

Ik heb heel veel hoofdpijn gehad, in die periode heb ik Fonteine ook ondekt, ben jaren op zoek geweest. Heb alles uitgeprobeerd, goede voeding, homeopathie, accupuntuur, chiropractors, alles hielp even.

Op mijn 32 a 33 een struma, die slonk door de chlorella....

Ik heb nooit stilgezeten in die zin van lui zijn. Ondanks mijn minder valide zijn heb ik alles willen doen wat een ander mens ook deed.

Het gegeeuw irriteerde me mateloos, heb het alle artsen gevraagd die ik tegen kwam ik mijn leven. Ik heb vriendinnen die altijd moe zijn, flink overgewicht maar zij geeuwen nooit. Er is heel veel duidelijk geworden de laatste tijd maar zeg niet dat ik er zelf nooit iets aan heb willen veranderen. Alles wat ik eet, alles wat ik doe, alles wat ik lees, alles doet me goed. Zelfs toen het eerste signaal zich voordeed, een flauw pijntje op de rug, bleef ik me super voelen, vol energie. Als je uitgeput "moet" zijn hoe kan dat dan dat je dat niet voelt ??

Quote:
Er is heel veel duidelijk geworden de laatste tijd maar zeg niet dat ik er zelf nooit iets aan heb willen veranderen.

Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat een en ander sluipend tot stand is gekomen en dat over je eigen grenzen heen gaan zo'n tweede natuur voor je is geworden dat je gegeeuw een noodkreet was van je lichaam die jij helaas negatief hebt geinterpreteerd:

Quote:
Het gegeeuw irriteerde me mateloos

Hierdoor en door de adrenalinekick die je kreeg door maar door te gaan, ging je nog meer over je eigen grenzen heen. Ik bespeur ook een ouderwetse, naoorlogse werkethiek van 'werken, werken, werken, er is geen tijd om ziek te zijn, want ziekte is zwakte':

Quote:
Ik heb nooit stilgezeten in die zin van lui zijn. Ondanks mijn minder valide zijn heb ik alles willen doen wat een ander mens ook deed.

Ook dit is geen rust nemen, over je eigen grenzen heen gaan. Er is een duidelijk patroon! Net als met die koffie probeer ik je op je patronen te wijzen maar jij interpreteert het als een persoonlijke aanval:

Quote:
zeg niet dat ik er zelf nooit iets aan heb willen veranderen

De denkfout die je maakt is dat je verantwoordelijkheid verwart met schuld. Ik beschuldig jou niet, ik constateer juist dat je patroon onbewust is en dat je in dat opzicht jezelf nauwelijks kent. Opnieuw houd ik je een spiegel voor om je te helpen jezelf beter te begrijpen en opnieuw sta je op je achterste benen. Pas als je niet meer denkt in termen van 'schuld' maar verantwoordelijkheid door dit onder ogen te zien kom je verder.

Mike

Quote:
Ik bespeur ook een ouderwetse, naoorlogse werkethiek van 'werken, werken, werken, er is geen tijd om ziek te zijn, want ziekte is zwakte'

Dit is iets dat mijn moeder heel sterk heeft.

Ze veroordeelde mij keihard om mijn ¨lusteloosheid¨ (ik was/ben chronisch ziek/moe).

Zo veroordeelt ze ook zichzelf keihard als ze niet vooruit te branden is.

Dat vind ik zo erg voor haarzelf en ik probeer haar uit te leggen hoe belangrijk het is dat ze toegeeft aan zichzelf als ze zo verschrikkelijk instort (dat had ze onlangs).

Heel goed van je Lievergezond! Ik heb ook al zo'n moeder. 85 Jaar en nog steeds werken als een paard. Zoals zovele ouwetjes slaapt ze slecht. Maar ze zegt dat ze daar overdag totaal geen last van heeft, ook al slaapt ze maar 3 uur. Ze kan altijd maar doorgaan met het huishouden!

Kortom, een complete naoorlogse generatie die zich kapotwerkte om het land opnieuw op te bouwen en allemaal structurele bijnieruitputting had en dit doorgaf aan hun kinderen. Niet goed in- of door kunnen slapen is ook een symptoom van bijnieruitputting!

Mike

Ik zag dit ook terug in mijn moeder, heb heel veel van haar.

Mike ik sta echt niet op mijn achterste benen na alles wat je me verteld heb. Ik was alleen maar onthutst en heb er de afgelopen 20 uur alleen maar over nagedacht. Waarom was dat dan het enigste signaal, dat geeuwen? het ging gewoon door ook als ik in een zwembad lag. Mensen in mijn omgeving zeiden alleen maar: jee daar heb je haar weer met haar gegeeuw. Wat moet ik als dokters het niet weten? Later die hoofdpijn, heb de huisartsenposten platgelopen, neurologen, die mij helemaal niet serieus namen. Iedereen geeuwt wel is maar moet je dan om 3 uur je bed in duiken? Omdat dat een sein is dat je lichaam effe niet verder wil?

Ik ben alleen maar BLIJ met alles wat ik hier hoor...

Ik heb alleen nog 1 vraag, kan je de H202 ook oplossen in bronwater of moet het perse gedistileerd water zijn??

Ik had iets gelezen dat je 3 uur? voor het innemen niet gegegeten mocht hebben ??

Ageeth,

Je hoeft niet per se bronwater of gedistilleerd water te gebruiken, gewoon kraanwater mag ook. Evt. onzuiverheden in het kraanwater worden door de H2O2 geneutraliseerd.

Wat betreft de tijden die je voor of tussen maaltijden moet aanhouden:

Minimaal een half uur, liefst een uur voor een maaltijd. Als je op een protocol zit van 3 keer per dag, dan minimaal 2 uur wachten na iedere maaltijd en dus ook weer 30-60 minuten voor de volgende maaltijd.

Mike

Voor iedereen geschikt, je moet zelf ervaren welke dosering voor jou goed is.

Lees over H202, echt erg veel toepassingen mogelijk. In water dus om te drinken, tandenpoetsen, sprayen na het douchen over je lichaam, ontsmettend bij een wondje/ontsteking, natuurlijk anti-biotica (maar houdt de goede bacterieen in tact)

Het brengt meer zuurstof in je cellen, broodnodig bij welke ziekte dan ook.

Ok, zal nog eens verder over lezen en misschien ook terug een chi machine aanschaffen, dat brengt ook meer zuurstof in je cellen.

Heb ook nog een pot DMSO staan, nog nooit gebruikt eigenlijk.

Diabetes en kanker vertonen een relatie. Er bestaat geen kankerpatient die een stabiele bloedsuikerspiegel heeft. Je zou diabetes dus kunnen zien als een voorstadium van kanker. En kanker is anaeroob, dus...

Een veelzeggend citaat (in het Nederlands vertaald) van Melvin Page uit Your Body Is Your Best Doctor! (1972):

Quote:
We hebben gemerkt dat die gevallen van kanker die wij hebben gezien bijna

onveranderd overactieve anabole hormoonorganen hadden. Ongeveer 95 procent

daarvan had een overactieve anterieure hypofyse en abnormaal hoge

bloedsuikerniveaus. Het is welbekend dat kanker en diabetes veelal ziektes zijn die

met elkaar verband houden. We kunnen ons geen enkel geval van kanker herinneren

met een correct bloedsuikergehalte, terwijl in de meeste niet-kankergevallen dit

simpelweg verkregen kan worden door middel van alleen al een suikervrij eetpatroon.

Mijn uitleg in mijn ebook over bijnieruitputting:

Quote:
Wat Page hier zegt, is dat hij steevast twee verschijnselen tegenkwam bij

kankerpatiënten: teveel anabole hormoonactiviteit en een te hoge bloedsuikerspiegel.

Hij trekt terecht de vergelijking met diabetes omdat diezelfde twee verschijnselen ook

bij diabeten worden waargenomen. Zoals gezegd is het evenwicht tussen een

anabool (opbouwend) hormoon als insuline en een katabool (afbrekend) hormoon als

cortisol zeer belangrijk voor de juiste verhouding tussen celopbouw en celafbraak.

Het gaat dus om de juiste insuline-cortisolbalans, het juiste samenspel tussen

insuline en cortisol, tussen de alvleesklier en de bijnieren.

Mike

Ageeth,

Momenteel lees ik het boek Your Thyroid and how to keep it healthy van de Engelse dr. Barry Durrant-Peatfield. Er viel me een passage op die ik voor je in het Nederlands heb vertaald:

Quote:
Ernstig letsel

Hieronder wordt hoofdzakelijk ernstige ongelukken verstaan, maar we kunnen hier ook ingrijpende levensgebeurtenissen onder laten vallen. Het systeem raakt hierdoor zo beschadigd dat je er nooit weer helemaal bovenop lijkt te komen. De schildklier kan dan rechtstreeks hieraan lijden, maar ook indirect omdat deze van bovenaf niet meer bestuurd kan worden, zoals eerder beschreven; of de bijnieren kunnen zodanig beschadigd raken dat de verwerking en opname van schildklierhormonen verstoord raakt. Uit veel verhalen blijkt dat de patient zich prima voelde, tot aan het auto-ongeluk; de lichamelijke schade heelt, maar de patient verliest energie en doorzettingsvermogen, komt aan en is daarna nooit meer hetzelfde.

Jouw ongeluk in 1981 kan dus een dermate grote schok en belasting zijn geweest voor je schildklier en bijnieren zijn geweest dat je hier al die jaren last van hebt gehad, leidend eerst tot een struma (schildklier!) en later tot kanker (bijnieren!).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan