H202

Ik zit nu op 10 druppels van 35%. Ik ben deze week begonnen en heb nog geen 'reactie' gehad. Ik voel wel tintelingen op mijn tong, heel licht. Dat heb ik wel vaker, als ik meer mineralen binnen heb, of meer zuurstof. Dit duidt volgens mij op dat mijn bloed meer basisch, dus hoger in pH, is nu.

Mijn darmen heb ik nog geen last van. Alleen is de ontlasting gedeeltelijk hard (langer vast in een zuurstofrijke omgeving) en verder te zacht. Dit klopt dus wel met mijn inname. Langzamer aan zal het stabieler worden of eerst compleet los gaan naarmate het gifstoffen kwijt wil.

Vlak voor het slapen gaan H2O2 innemen is perfect. Ik slaap er super op. Niet helemaal in 1 stuk, maar wel ontspannen en hervat de slaap weer makkelijk bij het omdraaien.

Ik heb net mijn 35% H2O2 ontvangen en op het meegegeven foldertje staat :

"35% hydrogen peroxide is 700 times more concentrated than the amount that is considered safe.

Always dilute your 35% food grade hydrogen peroxide in distilled water. Tap or mineral water contains dissolved minerals that will react with the extra oxygen, wasting it.

Never take hydrogen peroxide with food in your stomach. For most people this means an hour and a half either side of food. However if you feel a little nauseous after taking the H2O2 it could be because you haven't left it long enough. Vitamin C, iron and fats in the stomach change hydrogen peroxide into super-oxide free radicals . This can severely damage the lining of your stomach . The same is true of iron, copper, silver or manganese so if you are supplementing these minerals DO NOT TAKE HYDROGEN PEROXIDE INTERNALLY."

Gebruiken jullie ook allemaal gedistilleerd water om je H2O2 in op te lossen of niet?

Wij drinken de H2O2 af en toe met regenwater en sole of met gevitaliseerd, gefilterd en gewerveld kraanwater.

ik heb een oplossing gemaakt van 3% door te mengen met kraantjeswater en dit in een leeg potje levertraan gedaan, aangezien dit amberkleurig glas is (wel goed uitgewassen natuurlijk, enkel het dekseltje blijft naar vis ruiken, maar ik zet het potje recht in de koelkast zodat de vloeistof niet in aanraking komt met het dekseltje).

Ik heb ook ergens in deze thread gelezen dat Mike het evengoed ok vindt om de oplossing te maken met kraantjeswater en niet persé gedistilleerd water zoals ik op alle andere Engelstalige forums lees. (Mike, heb je soms een referentie waar staat dat kraantjewater ook goed is en geen problemen geeft met de mineralen die erin zitten in combinatie met H2O2 ? )

Ik heb nu dus een glas water met drie druppels H2O2 3% op (niks van geproefd trouwens) en ik moet zeggen het geeft een goed gevoel. Beetje vergelijkbaar na een sessie mediteren oftewel diep ademhalen wat mij ook meer zuurstof doet binnenkrijgen, daar gaat mijn energie wel beter door vloeien.

Wow, ik denk dat ik echt wel een zuurstof gebrek had, eens benieuwd wat dit nog meer geeft..

De potten van de levertraan zijn er ook perfect voor, ook goede deksel erbij.

Ik hoop ook dat het veel voor je gaat doen.

Ja Dirtsa, ik heb er in ieder geval goede hoop op, ik hoop voor jou hetzelfde!

Ik neem het met mineraalwater in. Je kan het volgens Mike ook met kraanwater innemen, WP zou alles neutraliseren. Uit bovenstaand begrijp ik dat het niet goed combineerd met mineralen? Het mineraal water waar ik het mee meng is overigens wel uiterst zwak gemineraliseerd.

Ik neem het ook voor het slapen gaan. 35 druppels, 35 % totzover geen problemen.

Ben wel benieuwd hoe jullie het ervaren als jullie ook zover zijn...

Vanaf welke hoeveelheden heb je eigenlijk teveel H2O2 op?

Moet je deze eens lezen:

"The prevailing view among most people, including most doctors, is that the mental retardation and medical complications that afflict individuals with Down syndrome are "inevitable." Nothing could be further from the truth. Virtually all aspects of the syndrome can be prevented or ameliorated with early nutritional intervention.

Yes, Down syndrome is a genetic disorder. Children with Down syndrome are born with an extra chromosome #21. This in itself is not the problem. The problem comes from the "excessive genetic expression" of genes on the extra chromosome. One of the most serious consequences of this genetic activity is the buildup of hydrogen peroxide in the cells. Exposure to this extremely destructive free radical is likely largely responsible for the mental retardation, poor development, early onset of Alzheimer's disease, and short lifespan that characterize Down syndrome.

The accumulation of toxic levels of hydrogen peroxide in the body doesn't happen overnight — and neither does the mental retardation that is associated with Down syndrome. Left untreated, however, the biochemical mechanisms that lead to mental retardation become progressively worse and mental and physical deterioration follow. "

bron

en nogmaals Mike, waarom is het ok vlgs jou om H2O2 te gebruiken met gewoon water of andere sappen en niet enkel gedistilleerd water zoals meestal wordt aangeraden?

Dit lees ik bv op de site waar ik mijn H2O2 heb gekocht:

"Always dilute your 35% food grade hydrogen peroxide in distilled water. Tap or mineral water contains dissolved minerals that will react with the extra oxygen, wasting it.

Never take hydrogen peroxide with food in your stomach. For most people this means an hour and a half either side of food. However if you feel a little nauseous after taking the H2O2 it could be because you haven't left it long enough. Vitamin C, iron and fats in the stomach change hydrogen peroxide into super-oxide free radicals . This can severely damage the lining of your stomach . The same is true of iron, copper, silver or manganese so if you are supplementing these minerals DO NOT TAKE HYDROGEN PEROXIDE INTERNALLY."

Met H2O2 kun je vies of besmet water in de natuur steriliseren. Je kunt er je eigen urine mee zuiveren. Waarom zou het dan niet effectief zijn tegen chemicalien in kraanwater? De angst die uit deze info spreekt is er dat er ongewenste oxidatieve verbindingen ontstaan. Dit gaat voorbij aan de intelligentie van de natuur, die zelf ozon en waterstofperoxide inzet om gifstoffen en ziektekiemen te ontsmetten en neutraliseren.

Mike

Bij mij reageert de H202 met stoffen in het kraanwater waardoor er een druk opbouw plaatsvind. Als ik de dop van het flesje draai hoor ik lucht ontsnappen. Het gevolg is dat het percentage H202 afneemt. Volgens mij is het advies daarom gegeven, zodat je 3% verdunning geen 2.5% word.

Maar het zal inderdaad geen kwaad of schade doen.

Erik

Die drukopbouw gebeurt ook met gedistilleerd water. Niet voor niets wordt 90% waterstofperoxide gebruikt als raketbrandstof!

Mike

Ik heb het idee dat het bij gedestilleerd water minder is....... maar of dat echt klopt?

Erik

@ Mike:

maar je gaat wel akkoord dat het beter is om voldoende te wachten voor en na het eten ivm de reactie met bepaalde voedingsstoffen in de maag?

En wat zijn de maximum hoeveelheden H2O2 die je mag opnemen (zie ook mijn post op pagina 15 ivm Down syndroom)?

Of het (mede) een gevolg kan zijn van de H2O2? Of van de adrenal? Ik weet het niet. Alles in mijn lichaam doet zeer. Mijn rug, mijn handen, mijn voeten, knieën, vage hoofdpijn, vage druk op de kaakholten (implantaten?) en vooral ben ik moe, ongelooflijk moe. Ik heb me afgemeld op mijn werk. Heb het gevoel dat ik tegen de muur aanloop. Grens bereikt.

Nu heb ik van mijn afdelingshoofd tot zaterdag een zogenaamd calamiteitenverlof gekregen. Dat is om het ziekteverzuim terug te dringen. Men verwacht dat ik zaterdag weer ga werken. Ik voel de druk en dat maakt me onrustig.

Ik hou van mijn werk, de andere kant is dat ik het fysiek niet trek en dat heeft geestelijk ook zijn weerslag.

Vroege diensten, late diensten, nachtdiensten, lange dagen etc. Het wordt me teveel. Thuis hol ik nu ook achter de feiten aan.

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen full time kunnen werken, hun huishouden doen, hun sociale contacten kunnen bijhouden, een studie volgen en dan nog hun hobby's kunnen uitoefenen. En die mensen ken ik absoluut. Hoe doet men dat in hemelsnaam.

En vaak zijn het mensen die wat voeding betreft, het niet zo nauwkeurig nemen.

Ik eet zo gezond mogelijk, volgens WP ga enkele malen per week de buitenlucht in (waar ik dan ook wel van geniet) drink geen alcohol, geen koffie, rook niet, eet geen suiker en voel me compleet geradbraakt.

@ Mike

ik denk dat je m'n post niet hebt gezien, dus ik kopieer hem nogmaals:

@ Mike:

maar je gaat wel akkoord dat het beter is om voldoende te wachten voor en na het eten ivm de reactie met bepaalde voedingsstoffen in de maag?

En wat zijn de maximum hoeveelheden H2O2 die je mag opnemen (zie ook mijn post op pagina 15 ivm Down syndroom)?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan