H202

Je beantwoordt de vraag zelf al. Het is geen probleem als H2O2 in zeer kleine hoeveelheden in de melk voorkomt. Om die reden doe ik ook 3-4 druppels 35% in mijn vette smoothies en ik heb hier nooit negatieve verschijnselen aan overgehouden.

Mike

Quote:
2. 35% cannot be put into a glass bottle that is tightly sealed as it can explode due to the build up in pressure.

Schonk dus net wat 35% over in een glazen potje...

:| hoop maar dat ik geen schrapnel naar mn hofd toe krijg dan lol(het potje vooral niet helemaal vol doen verdER)

Als je zo nu en dan het potje opent (dagelijks bijvoorbeeld) dan zal het niet zo'n vaart lopen omdat het opgebouwde gas ontsnapt.

En natuurlijk als er niet teveel temperatuur schommelingen zijn zal er ook niet zo'n grote kans zijn dat er opbouw van druk plaats heeft.

Nu heb ik al 4-5 dagen diarree en vraag mij af waarom. Ik heb niet echt andere symptomen, buiten een rommelig gevoel in de buik. Ik zat aan 6 à 7 druppels H2O2 en nu geminderd, maar misschien ligt het wel aan iets anders?

Mijn sole oplossing doe ik in een lege honing pot, waarvan het deksel een beetje roest vertoond door het schudden met het zoutwater, het theelepeltje dat ik gebruik om de sole uit te scheppen is ook al wat geroest. Kan dit veel kwaad?

Ik lees ergens iets over een gevaarlijke reactie tussen H2O2 en iron oxide, klopt dit?

@Lekkerromig, lijkt me niet zo gezond dus zolang diarree, zo raak je wel erg veel mineralen kwijt, ik zou maar eens stoppen met dat schoonmaakmiddel.

wat ik me afvroeg is, kun je hoge bloeddruk naar beneden krijgen met H2O2?

Met Keltisch zeezout lukt het dus echt niet of werkt niet, heel jammer want ik had er veel hoop op.

Dus misschien met H2O2? Heb vanmiddag een flesje gekocht maar met hoeveel moet ik beginnen, volgens de winkel verklaarden ze me helemaal voor gek want het is een schoonmaakmiddel dus oppassen geblazen want je kunt er erg veel schade mee aanbrengen.

Naatje, het klinkt alsof je de waterstofperoxide bij de drogist hebt gekocht en dat is inderdaad niet bedoeld om op te drinken. Waar je op moet letten is dat je food grade H2O2 koopt, alleen dit is voor consumptie geschikt en degene die dit aan je zou hebben verkocht zou dit hebben geweten! (Een goede drogist zou dit trouwens ook moeten weten..)

@ Naatje,

ik vraag me ook af in welk soort winkel je H2O2 hebt gekocht. Het moet idd foodgrade zijn zoals corneliahz al aangaf, zoniet zitten er chemicaliën in. Ik denk dat de meeste het hier via het web hebben gekocht, zie 'nuttige adressen' in het 'enkel lezen' forum.

Ik heb gelezen dat foodgrade H2O2 ook goed is tegen hoge bloeddruk. Als je keltisch zeezout gebruik, maak je daar ook een sole oplossing van?

Ivm met mijn diarree, misschien moet ik wel juist doorgaan met H2O2 want het werkt normaal gezien goed tegen bacteriën, parasieten enzo..

Jazeker maak ik van Keltisch zeezout een sole van maar het heeft na 2 maanden niet mogen baten, bloeddruk werd er zelfs nog hoger van zodat de arts moest ingrijpen, ik dacht ook gewoon doorgaan en nog verder oplaten lopen totdat het helemaal mis ging, toen ook nog eens de verkeerde H2O2 eroverheen en het feest was kompleet, nee ik ben voorlopig even voorzichtig met al die trucjes.

Ik begrijp niet dat bij jullie dat wel allemaal helpt.

Naatje, ik las laatst een schrijven van jou dat je een handvol keltisch zeezout korrels over je eten doet.

Was dat 'zomaar' een aanduiding van een hoeveelheid of doe je ook werkelijk zoveel zout over je eten.

Want een handvol is wel errug veel.

Naatje, 't is ook belangrijk dat je je goed informeert en verdiept voordat je de goedbedoelde adviezen van anderen gaat opvolgen. Je moet wel weten wàt je doet he..!? Verplicht éérst lezen. Dat sowieso. Mensen verwijzen niet voor niks naar de artikelen in het alleen-lezen-forum. Op het internet is ook legio info. Eigen verantwoordelijkheid!

Quote:
nee ik ben voorlopig even voorzichtig met al die trucjes.

Dat is juist het probleem: je probeert trucjes op jezelf toe te passen om het gewenste resultaat te bereiken maar alleen van een klein trucje wordt je niet beter. Ik kan uit jouw posts nergens terugvinden wat je bijvoorbeeld met je voedingspatroon hebt gedaan, of welke andere klachten je hebt. Allemaal van invloed op het effect van wat je doet. Als je op een natuurlijke manier je gezondheid wilt bevorderen zul je meer moeten doen dan alleen een beetje zeezout en een druppel waterstofperoxide, te beginnen bij de oorzaak van je hoge bloeddruk. Ik heb Mike al voorzichtig het woord schildklier zien laten vallen.. misschien de moeite waard 's te kijken of je een klachtenpatroon kunt herkennen en na te denken over of je bereid bent kritisch naar je voeding te kijken.

Naatje, een tip, lees je eerst goed in voor je aan iets begint. Er staat al zoveel informatie bij het alleen lezen forum. Daar staat oa regelmatig vermeld dat je alleen de foodgrate H202 moet nemen, en hoe je precies een sole maakt en dit inneemt. En ik denk dat 2 maanden erg kort is om al resultaat te verwachten, misschien drink je daarnaast nog erg weinig water of neem je de sole in tegelijk met vast voedsel. Beter is om dit minstens half uur voor de maaltijd te nemen en enkele uren na de maaltijd 's avonds, dus vlak voor je naar bed gaat.

Of meld in een apart topic wat je wilt gaan doen, en vraag dan tips van ervaringsdeskundigen.

@ Naatje Jouw woorden in een ander topic
Quote:
gewoon 1 lepel zout en 3 lepels water, of water bij blijven voegen totdat al het zout is opgenomen.

Naatje, als je op deze manier je sole maakt, gebruik je veel te veel zout.

Ook las ik bij het topic zeezout, dat je een handvol keltisch zeezout over je eten heen strooit. En verder scheutig bent in het gebruik ervan.

Mike heeft je reeds gezegd dat je moet minderen, omdat waarschijnlijk je nieren het zout niet kunnen verwerken. Langzaam beginnen met opbouwen en niet zoveel in één keer. Je lichaam kan het blijkbaar niet aan.

Ik koop mijn H2O2 bij Unlimited Health.

"gewoon 1 lepel zout en 3 lepels water, of water bij blijven voegen totdat al het zout is opgenomen" Dit staat zo beschreven op de site van Keltisch zeezout.

Ik heb ook gelezen dat Keltisch zeezout juist de bloeddruk verlaagt, dus kun je er toch ruim mee omspringen? Nee ik heb nog geen mensen gehoord of gesproken die met hun medicijnen tegen hoge bloeddruk konden stoppen.

Symptomen van slechte schildklier is juist lage bloeddruk. De dokter zei dat het gewoon erfelijk is en je daar niets meer aan kunt veranderen behalve chemische-medicijnen....

Heb al veel gebruikt o.a. ook vitamine D en vitamine E, kurkuma, kaneel, honing etc maar geen enkel resultaat. Ik ga het nu eens proberen met capsules meidoorn, knoflook en mistel.

Quote:
Ik heb ook gelezen dat Keltisch zeezout juist de bloeddruk verlaagt, dus kun je er toch ruim mee omspringen?

Nee, "hoe meer, hoe beter" werkt helaas niet met voeding. Deze fouten maakte ik in het begin ook vaak. Omdat keltisch zeezout zo'n geconcentreerde bron van mineralen is heb je er maar weinig van nodig voor een beter resultaat.

Water is ook gezond, maar als je 10 liter opdrinkt ben je ook dood.

h2o2 is ook gezond, maar als je slok pure 35% neemt is het weer iets minder gezond :mrgreen:

Overal waar "TE" voor staat is niet goed :wink:

Naatje,

Zoals hierboven al aangegeven: Ga je eerst eens goed inlezen.

Want je zet op dit moment tegen alles wat we aandragen je hakken in het zand.

Ik vraag me af of je wel geholpen wilt worden.

Als al een aantal mensen op het forum en ook Mike aangeeft dat je teveel zout gebruikt waarom ga je het dan niet minderen.

En ik hoor jou helemaal niet over een aanpassing in je voeding.

Ook weten we nog steeds niet wat voor gezondheidsproblemen jou op dit forum heeft doen belanden.

Er is ook al een paar keer aangegeven hoe je sole maakt en hoe je dat het beste kunt gebruiken. Maar als ik het zo lees doe je er niets mee.

En nog een advies: mensen met witte jassen zou ik maar niet geloven, die weten het nl. niet.

Quote:
Heb al veel gebruikt o.a. ook vitamine D en vitamine E, kurkuma, kaneel, honing etc maar geen enkel resultaat. Ik ga het nu eens proberen met capsules meidoorn, knoflook en mistel.

Begin eerst eens met je voeding. Je kunt je helemaal gek slikken aan allerlei dure pilletjes en poedertjes, maar VOEDING is je medicijn. Er bestaat helaas geen wonderpilletje dat je binnen een paar dagen van al je problemen af helpt. Wat eet je zoal op een dag? Als dit in orde is kun je eventueel eens een keer gaan kijken naar een supplement.

Quote:
Symptomen van slechte schildklier is juist lage bloeddruk.

Precies andersom. Trage schildklier = hoge bloeddruk. Bijnieruitputting = lage bloeddruk. Verder ben ik het met Poekie en Janse eens en heb ik hier niets aan toe te voegen. Stap over je weerstand heen en verander je voeding. Laat voeding je medicijn zijn!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan