H202

Stel dat je 3x per dag een glas water met 3 druppels H2O2 inneemt dan kun je dus 750ml water in een fles doen en daarbij 9 druppels H2O2. Dan kun je dit meenemen en over de dag verspreid drinken.

Soep kun je ook van thuis verwarmen en in een thermosfles doen, blijft prima heet.

Je kunt de soep ook blenderen voordat je het opwarmt en dan in de thermosfles doen, dan heb je een drinkbouillon, een soort van 'cup-a-soup' zeg maar, alleen dan een stuk gezonder.

Lia

bouillon kan prima in thermosfles, yoghurt kun je goed meenemen. Ook de appesmoothie of yoghurtsmoothie kan in thermosfles.

H202/sole/water in glazen fles.

moet ik dus nog een glazen fles vinden, ik had altijd een spa flesje die ik dan hervul. Koude dingen meenemen is geen probleem want we hebben een koelkast op het werk.

Wij dansen elke week (stijldansen) en daar tappen ze bronwater uit glazen flessen.

We hebben gewoon een aantal flessen 'gekocht' tegen statiegeld. Het mooie is dat hebben eigenlijk nog steeds niet betaald want degene die ons ermee hielp wist de prijs niet. Komt goed.

Lia

Zit inmiddels op 14 druppels 35% iedere ochtend. Ik ben hier een kleine 2 weken geleden mee gestart maar heb inmiddels de volgende symptonen:

Moe

prikkelbaar

rode bultjes op verschillende plekken op mijn lichaam

ontlasting komt meestal vrij snel op gang na het drinken van deze "rommel :D"

zijn dit allemaal symptonen? en kan ik nu beter even op dit niveau blijven? Het beïnvloed namelijk mijn humeur en prestaties en dat kan ik niet echt gebruiken op een werkdag..

en heeft iemand enig idee hoeveel dagen mijn lichaam nodig zal hebben om weer klaar te zijn voor ophoging?

ps. ik heb al deze 19 pagina's al gelezen maar toch nog niet echt een antwoord kunnen vinden...;-)

@SK

Je zult geen antwoord tegen gekomen zijn omdat iedereen er verschillend op reageert.

Ik weet dat Dirtsa altijd aangeeft als je op een aantal druppels zit en je reageert er niet goed op om dan 1 a 2 druppels lager te gaan totdat je zelf denkt van: ik ga nu weer ophogen. En dat kan dagen zijn of langer. Iedereen is weer anders.

In dit geval betekent 'niet goed reageren' dat je aan het ontgiften bent. Soms moet je daar doorheen.

Maar luister naar je lichaam en intuïtie en vind zelf het antwoord.

Schiet je niet veel mee op he?

Lia

hahaha... helaas niet. Ik had mijn vraag anders moeten stellen denk ik. Dit was natuurlijk het antwoord dat ik zelf al had bedacht....;-)

vraag is zijn dit bekende symptomen en wat kan ik nu het beste volgens jullie doen? Had inderdaad gelezen dat Dirtsa zei op hetzelfde niveau blijven of iets terug schakelen..

Als je heel snel na inname van H2O2 ontlasting hebt, moet je je allereerst gelukkig prijzen! Het lichaam is niet in staat te ontgiften zonder voldoende zuurstof. Ontgifing is een zuurstofgerelateerd proces. Eveneens zuurstofgerelateerd zijn: voedselverbranding, lichaamstemperatuur, zweten, ontsteking en koorts. Zoals je ziet, zijn dit allemaal processen die met warmte te maken hebben. Zuurstof brandt zonder vuur.

Als je een minder makkelijke stoelgang hebt, komt dit omdat je lichaam te koud is. Als je regelmatig koude handen en voeten hebt, komt dit omdat je lichaam te koud is. Als je een slechte voedselvertering hebt, komt dit omdat je lichaam te koud is. En ja, zelfs als je 'nooit ziek bent, nog geen verkoudheidje of griep' komt dit omdat je lichaam te koud is.

Nu komt er van alles los. De snelle stoelgang (en ook de bultjes!) zijn positief, maar de moeheid en de prikkelbaarheid zijn minder positief en beinvloeden je functioneren. Je zult er niet minder van ontgiften als je een tandje teruggaat, dus mijn advies is: verlaag de dosis naar een hoeveelheid die beter uitwerkt op je gemoed. Beter wat langzamer ontgiften met minder negatieve symptomen dan zo snel. De ontgifting kost je veel energie, vandaar de moeheid, en uit de prikkelbaarheid valt op te maken dat dit (te) belastend is voor je bijnieren momenteel. Een tandje terug dus!

Mike

ik vind binnen 2 weken op 14 druppels zitten behoorlijk snel. Neem een paar stappen terug, en blijf 3 dagen op de dosering. Voel wat het met je doet, en verhoog dan met 1 druppel tegelijk. Ontgiften hoort er wel bij, beter eruit dan erin (quote van Mike) dus tijdelijk ongemak moet je voor lief nemen, anders heb je jarenlang ongemak.

ok snap het. Heb vaak het motto "zachte heelmeesters...." Dus ben altijd wel te vinden voor de snelle maar minder comfortabele manieren.

maar goed.. als mijn omgeving hier onder gaat lijden sla ik de plank een beetje mis denk ik! Dus maar een tandje langzamer!

Helpt het ook om meer sole te drinken? zit nu gemiddeld op 2 glazen per dag..

Uitproberen, ik heb heel lang 2 x sole per dag gedaan, een ander doet sole in ieder glas. Dat is zo persoonlijk. je moet echt leren luisteren naar je lichaam, en dat is niet zo gemakkelijk in het begin hoor. Om de signalen goed te interpreteren.

Hoi Luitjes, nog even een vraagje: ik zit al een week op 3x 6 druppels 3% en zit nog steeds met de zelfde klachten van een week geleden met 3xdaags 9 druppels 3%. Ik heb inmiddels niet het idee dat het ontstekkingen zijn maar zou het ophoping van afvalstoffen kunnen zijn in de gewrichten. Als ik stil zit of lig dan gaat bv mijn knieen vast en als ik even beweeg is het weer weg. Moet ik toch de druppels nog meer verlagen, ontgift ik dan nog wel. Ik lees allemaal verhalen bij jullie over mensen met 14 druppels 35 % na 14 dagen opstarten en ik zit nog niet eens aan de 3x daags 6 per dag a 3% na 3 weken?????

Andere vraag ik heb nu ook sole gemaakt maar ik krijg het vreselijk warm en weer koud ervan bij inname (jodium - schildklier) en als ik niet uitkijk hoofdpijn moet ik dan ook maar eerst per druppels doen ipv theelepel. Zijn er meer mensen die zo reageren op de sole ( ik heb het ook met vis hoor is niet nieuw). En kan dat gewoon bij de h2o2 in het zelfde glas??

de sole kan gewoon in 1 glas met de H202 (mini oceaantje)

Bij H202 kun je het beste 1.5 uur ervoor en erna niet eten.

Wat eet je verder op een dag.

Ik eet op chinese wijze en dat is niet helemaal zoals jullie eten daar kan ik me niet helemaal achter scharen omdat ik te veel weet over de chinese zienswijze. Ik eet gemiddeld per dag: 7 granen pap met soja melk en kokosvet, groente soep met rijst en rijst met vlees en groente en veel noten. Soms ipv pap een grove musli met veel zaden gedroogt fruit en noten. Zo min mogelijk suiker en e producten.

Yvonne,

Ik ben zeer benieuwd wat jij met je chinese wijze dan goed/slecht vind van Wapf.

Kun je iets meer vertellen over deze "chinese zienswijze"?

Hoi janse, ik heb geen idee wat Wapf is maar de chinezen gaan ervanuit dat je gevarieerd moet eten omdat elk orgaan zijn eigen smaak nodig heeft. Verder heb ik alleen maar gelezen op de site dirsta hoe hun dagelijkse menu eruit ziet en volgens de chinese zienswijze komen daar veel te weinig granen(lees eventueel rijst) in voor. Chinese eten 80% van alle voeding rijst daarbij groente en een weinig vlees. Maar goed dit is natuurlijk heel kort door de bocht en ik vindt dat iedereen moet eten waar hij zich goed bij voelt maar nu ik ziek ben heb ik wel ingezien dat een verkeerd dieet (heb zelf jaren lang fit for life gedaan) meer kapot kan maken op de langer termijn dan wij beseffen. Vooral rauw kost, teveel yoghurt andere melk producten en koude producten zijn funest op de lange termijn, trekken energie weg bij milt en nieren. De chinese zienswijze is best complex en niet even een twee drie hier uit te leggen.

Oke, jij houdt je dus waarschijnlijk ook veel bezig met yin- en yang voedsel. Met het warme weer meer yin (verkoelend) voedsel en dat soort dingen. Leuk en best interessant.

Yoghurt en melkproducten worden hier juist erg veel gegeten. Als rauwe melk en yoghurt onder koud (yin) voedsel vallen die energie wegtrekken bij de milt en nieren is dat toch nog geen reden om dit te vermijden? Hier kun je dan toch warme (yang) voeding tegenover zetten om de boel in balans te houden?

Als je geen idee hebt wat Wapf is zou ik je willen aanraden om eens te gaan lezen in het "alleen lezen" gedeelte van dit forum. Het zou maar zo eens kunnen dat er nog veel meer te leren en ontdekken valt naast alleen de chinese zienswijze :wink:

Hoi Yvonne,

Mijn ervaring met het eten in China is iets anders. In principe nuttigen ze eerst het vlees en de groenten. Als ze aan het einde van de maaltijd nog niet vol genoeg zitten dan nemen ze alsnog witte rijst. Tot slot nemen ze soep toe. Dit is altijd eigengemaakte bouillon van kip, rund of vis. 's morgens eten ze vaak noodles in bouillon met vlees en groenten. Ze eten wel degelijk genoeg vlees en daarin zijn ze ook creatief: hamsters, slangen, honden, kippen, rund, varkens, ratten noem maar op. Daarnaast eten ze ook echt alle ingewanden van de dieren. Ze eten inderdaad gevarieerd en hebben vaak meerdere gerechten op tafel zodat je van alles wat eet. Zij hanteren ook het principe dat je niertjes moet eten voor je nieren en lever voor je lever. De chinezen eten eigenlijk 3 x per dag warm. Brood (granen) eten ze totaal niet.

Maar het ligt er ook aan in welk gedeelte van china je bent. In het noorden eten ze veel vlees met vet, terwijl ze in het zuiden meer groenten en soepen eten.

Quote:
Ik eet gemiddeld per dag: 7 granen pap met soja melk en kokosvet, groente soep met rijst en rijst met vlees en groente en veel noten. Soms ipv pap een grove musli met veel zaden gedroogt fruit en noten. Zo min mogelijk suiker en e producten.

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je in je mond stopt, maar dit is NIET traditioneel Chinese voeding. Jouw extreme reacties op kleine doses H2O2 en Sole verraden een ernstige hormonale onbalans. Met wat je nu eet en drinkt wordt dit elke dag alleen maar slechter en niet beter.

Sojamelk is een van de ERGSTE dingen die je tot je kunt nemen. Het is een zwaar bewerkt, modern product dat GEEN geschiedenis heeft in de Chinese cultuur (uitsluitend gefermenteerde soja). Verder laad je jezelf vol met antinutrienten in soja, granen en noten, zoals fytinezuur, die je beroven van mineralen. Je zegt geen suiker te eten, maar granen en gedroogd fruit zijn wel degelijk suikers.

Je hebt een zeer moderne invulling van wat onder Chinese voeding wordt verstaan. Wil je werkelijk Chinees eten, dan moet je je verdiepen in TRADITIONELE Chinese voeding met een geschiedenis van vele duizenden jaren.

Mike

Ik zag dat mijn antwoord/vraag aan Dirtsa na "Voorstellen" van mij enkele weken geleden om ook Hinmeijer op te nemen als adres voor H2O2, is gehonoreerd.

Bij mijn bestelling heb ik de heer Meijer gevraagd voor een korte gebruiksaanwijzing. Reden, omdat ik het nogal gevaarlijk vond om het in de koelkast te bewaren als je kinderen hebt en ook omdat het een glazen fles betreft.

De fles werd binnen 3 dagen in een stevige doos en ruimschoots voorzien van isolerend materiaal afgeleverd.

Hieronder volgt zijn antwoord.

ToN

Wij hebben inderdaad ook de 35% sinds enige tijd op onze website geplaatst aangezien er de afgelopen weken meer vraag naar is gekomen, wellicht via uw forum! Er staan nog zoveel stoffen niet vermeld op de website aangezien er gewoonweg te veel verschillende zijn, maar bij vraag naar producten kunnen wij daar in veel gevallen wel gewoon aankomen en passen wij de website aan.

Voor de vraag over de gebruikshandleiding heb ik voor u de productbladen in de bijlagen gevoegd. Waterstofperoxide is en blijft namelijk een oxiderende en corrosieve stof waarbij de nodige voorzichtigheid geboden is. Leest u dus voor gebruik goed de productbladen door. Het veilig opslaan van chemicalien is naar mijn idee altijd van belang aangezien de producten veel schade aan zouden kunnen richten. Het plaatsen in de koelkast is echter naar ons idee niet van belang, wellicht voor de smaak beter(?), maar voor het product zelf heeft dit geen meerwaarde. Er staat mij bij dat u het in de kelder wilde bewaren, wat naar mijn idee een prima plaats kan zijn vanwege de donkere en koele omstandigheden. Wel dient u de dop af en toe even los te draaien vanwege de drukvorming in de fles, echter wanneer u regelmatig (iedere 1-2 maanden) uw pipetflesje vult gebeurt dit al.

Het transport van de H2O2 doen wij altijd via onze eigen transporteur, die ook ingericht is op het vervoer van ADR goederen, echter valt het transport tot 1 liter onder de LQ (limited quantities) en is er geen verdere speciale behandeling nodig (scheelt aanzienlijk in de prijs ook).

Ook wil ik u nogmaals meegeven dat wij totaal geen ervaring hebben met de inname van de H2O2, en kunnen u dan ook niet garanderen dat het geheel ongevaarlijk en/of onschadelijk voor u is.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Mochten u of uw forumleden nog vragen hebben vernemen wij die graag van u.

Met een vriendelijke groet,

René Meijer

Hinmeijer Chemie

06 1738 1838

rene@hinmeijer.nl

www.hinmeijer.nl

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid