H202

Mike, er blijven bij mij toch dingen onduidelijk wat betreft h2o2. Op een of andere manier kan ik het nog steeds niet 100% snappen. Maar ik WIL het wel graag snappen, dus hier nog een paar vraagjes :-):

Quote:
Het is een complex proces waarbij o.a. de juiste pH-waarde van belang is tussen maagzuur en basische natrumbicarbonaat en galzouten.

Ja, maar het was toch juist h2o2 wat kon bijsturen naar zowel zuur of base toch?

Quote:
Het laatste wat je wil is onzuivere zuurstofverbindingen aangaan waardoor essentiele voedingsstoffen oxideren.

Wat bedoel je precies met onzuivere zuurstofverbindingen?

Quote:
Dit gebeurt nl. al genoeg in bewerkt voedsel, waarbij er sprake is van oxidatie van vetten en cholesterol.

Juist, dat begrijp ik. Vandaar dat veel voedsel juist luchtdicht verpakt zit. Anders worden vetten ook snel ranzig. Dit zijn trouwens vooral de meervoudig onverzadigde vetten die snel ranzig worden door zuurstof. Verzadigde vetten hebben dus minder problemen met zuurstof.

Hoe kan het dan dat je de meeste dingen langer kunt bewaren als je ze zuurstofarm bewaard? En aan blik"voeding" wordt juist weer zuurstof (h2o2) aan toegevoegd om het langer houdbaar te houden.

En waarom mag je dus geen h2o2 met voeding of bijv groene thee combineren, maar wel met appelazijn en honing?

Alles wat we eten en drinken hoort h2o2 te bevatten (in kleine hoeveelheden), dus 1 of 2 druppels h2o2 kon je toch wel combineren met bijv thee?

Quote:
Ja, maar het was toch juist h2o2 wat kon bijsturen naar zowel zuur of base toch?

Quote:
Wat bedoel je precies met onzuivere zuurstofverbindingen?

Dat klopt, maar het lichaam draait niet alleen op zuurstof. Mineralen zijn bijv. ook van cruciaal belang. Dit zijn co-enzymen en ze spelen dus een essentiele rol bij de spijsvertering en stofwisseling. Veel mineralen combineren met zuurstof en vormen daarmee een oxide-variant, bijv. stikstofdioxide, magnesiumdioxide en siliciumdioxide. Je ziet dus dat mineralen en zuurstof elkaar verdragen en zelfs aanvullen. Om die reden kunnen H2O2 en Keltischz zeezout dus prima samen. Zeewater is ook niets anders dan zuurstofrijk mineraalwater.

Door echter H2O2 in therapeutische hoeveelheden tot je te nemen (tijdelijk als kuur) geef je het lichaam een zuurstofboost. Dan verstoor je wel de natuurlijke verhoudingen en creeer je zuurstofradicalen die alles op hun pad wegoxideren. Dit lijkt negatief maar dat is het niet! Het lichaam creeert ook zijn eigen zuurstofradicalen en dit noemen we ontsteking. Het doet dit gericht, om ongewenste stoffen en organismes weg te kunnen oxideren. Velen van ons hebben een te zwak gestel en structureel zuurstofgebrek, dus we kunnen de boel een handje helpen door therapeutische hoeveelheden H2O2 of ozon tot ons te nemen.

Het lichaam weet dan zelf wel wat het ermee moet doen en op welke lokatie en of er inderdaad richting zuren of basen moet worden bijgestuurd. In combinatie met voedsel, met name vetten en cholesterol, is het echter niet handig, want dan krijg je oxidatie van voedingsstoffen die juist intact moeten blijven. Bedenk dat je therapeutisch bezig bent, de zuurstof is een supplement! Onzuivere zuurstofverbindingen zijn dus vooral geoxideerde vetten en cholesterol.

Quote:
Hoe kan het dan dat je de meeste dingen langer kunt bewaren als je ze zuurstofarm bewaard? En aan blik"voeding" wordt juist weer zuurstof (h2o2) aan toegevoegd om het langer houdbaar te houden.

Hoe minder blootstelling aan gistbacterien en schimmels, hoe langer iets houdbaar is. Dat kan door de 2 factoren die voor bederf zorgen, vocht en warmte, weg te nemen, dus voedsel drogen, maar dat kan ook door vacuum verpakken. Luchtdicht bestaat echter niet, wel luchtarm. In een luchtarme situatie (anaeroob) zet je de deur open voor anaerobe bacterien die het voedsel kunnen fermenteren. Om dit te voorkomen wordt er bij blikvoedsel inderdaad food-grade (de naam zegt het al) waterstofperoxide toegevoegd voordat men het blik vacuum trekt. Wanneer dit niet gebeurt zal simpelweg vacumeren het bederfproces in ieder geval vertragen, omdat er relatief weinig anaerobe bacterien in contact kunnen komen met het voedsel, een voordeel t.o.v. voedsel dat niet vaccuum wordt verpakt, dat weer open en bloot staat voor aerobe bacterien. Bedenk dat zuurstof, maar ook licht, een mannelijk energie is en dus een afbraakenergie. De truc is dus om het product uit de buurt van lucht en licht te houden.

Quote:
En waarom mag je dus geen h2o2 met voeding of bijv groene thee combineren, maar wel met appelazijn en honing?

Appelazijn is een gefermenteerd product en zal stoppen met fermenteren zodra de omgeving aeroob wordt (door toevoeging van H2O2), maar dat is geen probleem want je drinkt het roch meteen op. Honing bevat uit zichzelf al H2O2 dus dat verdraagt elkaar ook. Het kan best zijn dat er ook bepaalde ongewenste oxidatieprocessen plaatsvinden door de combi met H2O2, maar dan weegt het verhullen van de chloorachtige smaak ruimschoots op tegen H2O2 puur innemen. Naast appelzijn, honing en zout zou ik H2O2 eigenlijk met geen enkele voedzame drank of voeding combineren om te kunnen profiteren van de maximale voedingswaarde ervan.

Zie de toevoeging van azijn en/of honing als een evt. noodzakelijk kwaad. Als je H2O2 verder met niets anders combineert zul je nog ruimschoots bijzonder voedzame voeding binnenkrijgen ter compensatie. Een smoothie in een blender slaat ook eiwitten kapot en wordt blootgesteld aan EMF-velden, maar dit weegt niet op tegen de ongelooflijke voedingswaarde ervan.

Quote:
Alles wat we eten en drinken hoort h2o2 te bevatten (in kleine hoeveelheden), dus 1 of 2 druppels h2o2 kon je toch wel combineren met bijv thee?

Ja, maar niet meer dan dat. Mijn opmerkingen betreffen vooral therapeutische hoeveelheden, dus een veelvoud van de 1-2 druppels die jij noemt.

Mike

Ik heb van t weekend H202 besteld dus ik verwacht dat het deze week binnen zal komen. Waar kan ik pipetjes kopen om te druppelen? En iemand een tip waar je een leeg sprayflesje kunt kopen? Wil het ook op mijn huid gaan gebruiken/sprayen.

Bij Unlimited health verkopen ze pipetflesjes..speciaal voor de waterstofperoxide..

daarvan blijkt het rubber knijpdopje intact.

Je zou bij een apotheek kunnen proberen.

Sprayflesje gewoonbij de Action of Xenos..zo'n plantenspray-flesje

Dia.

Ik lees net ergens op een gesloten forum (vandaar geen link) dat er verschillende samenstellingen van H2O zijn.

Dat is opmerkelijk en daarmee dus heel erg interessant.

De schrijver van de informatie legt uit (vrij citaat):

Quote:
Waterstof bestaat uit verschillende isotopen: deuterium, protium en tritium. Deuterium bevat 1 neutron, is stabiel, is het zwaarst en deze onderdrukt het leven. Protium is lichter, is stabiel, bevat geen neutronen en ondersteunt het leven. Tritium is instabiel, bevat 2 neutronen en is radioactief.

Van protium is het meeste aanwezig in water. Van de andere twee beduidend minder.

Het is mogelijk de isotoop deuterium eenvoudig te scheiden van water, waardoor er deuterium-vrij water ontstaat. Aangezien deuterium zorgt voor zwaar water en slecht is voor het vormen van leven, is dat dus heel gunstig.

Verder is waterstof (met alle isotopen) gevoelig voor frequenties. Het afschermen van frequenties zou dus nodig moeten zijn.

Je kunt deuterium vrije waterstof optimaliseren door het bloot te stellen aan zonlicht. Dit is opmerkelijk, want het wordt juist geadviseerd waterstof koel en donker te bewaren. Dit heeft dus te maken met de zware isotoop deuterium kennelijk.

Uit de bevindingen zou 'sole' gemaakt van deuterium vrij water en gemengd met deuterium vrije waterstof ervoor moeten zorgen dat de mineralen in de 'sole' beter opneembaar worden. Dit omdat de waterstof dan 'vrijer' met de mineralen kan werken.

Zodra ik hier meer over weet, laat ik het hier gelijk weten.

Ik ga toch eens kijken hoe ik deuterium vrij water kan maken. Het lijkt me dat het water ook anders moet smaken. Misschien zijn er nog meer eigenschappen die opvallen aan zulk water.

Hoi allemaal, net ingechreven op het forum en heb een vraag...

Vandaag 35% H2O2 gekocht en wil beginnen met een kuur, ben echter een beetje in de war geraakt door alle berekeningen... Wil iemand mij kort en bondig uitleggen hoe te beginnen?

Alvast bedank!

@vrysuyver,

Leuk dat je altijd aan het experimenteren bent met vanalles. Je moestuin, ORMUS en nu deuterium vrij water (wat dat dan ook precies mag zijn :wink: )

Houdt ons aub op de hoogte, vooral ook je ormus experiment. Ben zeer benieuwd.

@ Rinolo,

Welkom op het forum!

Ik begrijp dat je geen zin hebt om de 20 pagina's in dit topic door te lezen, dus ik zal het hier simpel voor je uitleggen:

Ik weet verder niet hoe het met je gezondheid is, wat je eet etc, dus het lijkt me belangrijk dat je begint met een oplossing van 3% ipv 35%. Gewoon rustig aan beginnen. Als dit goed gaat kun je met 35% aan de slag.

Om te beginnen zul je dus je 35% moeten verdunnen naar 3%. Dit is heel simpel, je neemt 1 deel 35% h2o2 en je mengt dit met 12 delen water. Nu heb je een 3% oplossing.

Nu neem je van deze 3% oplossing morgenvroeg, minimaal een half uur voor het ontbijt 1 druppel in een glas water. Je kunt dit 1,2, of 3x per dag doen. Belangrijk is dat je voldoende tijd laat tussen eten en je inname van h2o2. Minimaal een half uur voor, of een uur na het eten.

De dag erna doe je exact hetzelfde, maar nu met 2 druppels. De dag daarna met 3 etc. Als je erge ontgifting krijgt, zoals hoofdpijn, misselijkheid of vermoeidheid ga je gewoon weer een stapje terug.

Mocht je na bijvoorbeeld 25 druppels 3% nog niks merken, dan kun je ook gewoon overstappen op de onverdunde 35%. Hier kun je dan op dezelfde manier mee gaan opbouwen tot 25 druppels (of meer, als je je er goed bij voelt).

Ik ben ooit tot de 38 druppels, 3x per dag gegaan. Bereid je maar voor, want erg lekker is het niet :wink:

Voor de smaak kun je een beetje sole (zeezoutoplossing) of appelazijn toevoegen.

Succes!

Misschien is het een idee dat iemand een gebruiksaanwijzing voor H2O2 schrijft of samenstelt en die in de Alleen-lezen-topic plaatst. Ik voel er helaas de passie niet voor.

@ Janse

Bedankt voor de snelle reactie!

Eerlijk gezegd had ik alle topics doorgelezen ... :-)

Mijn gezondheid is goed, ik eet 95% WP schat ik ... momenteel 100% want ik ben ik aan het rauwe melk vasten. Rauwe melk + sole + 2 eieren is het enige wat ik neem per dag. Zit op de 2e dag, so far so good, geen honger en ik voel me goed. Wil volgende week met H2O2 beginnen, misschien handig om met 35% te beginnen?

Ok, ga ik het volgende week doen met 35%. Beginnen met 1 druppel 35% in een glas water met sole? Vraag het nog maar een voor alle zekerheid :D

Ik snap wel het waarom tussen non-foodgrade en foodgrade H2O2, maar niet het verschil in samenstelling.

Wat is er nu wezenlijk anders tussen non-foodgrade en foodgrade? Is dat de bereidingswijze, zitten er toch nog andere stoffen in de non-foodgrade? Wat is het onderscheid? Wat maakt non-foodgrade H2O2 non-foodgrade of wat maakt foodgrade H2O2 foodgrade?

Quote:
Op mijn site staat een gebruiksaanwijzing.

Goeie Poekie!

Toen ik H2O2 heb aangeschaft, heb ik het in een klein druppelflesje gedaan. Dat is intussen al weer een jaar geleden. In het begin kon ik er niet aan ruiken, zo sterk was de lucht. Maar bij dagelijks openen, ontsnapte er dagelijks ook steeds wat gas. Nu is de H2O2 haast uitgewerkt denk ik. Het flesje sist nog steeds als ik hem open doe, maar ik ruik er bijna niks meer aan en er zit weinig smaak meer aan. Toch zit er nog wel vloeistof in. Ik denk dat de H2O2 eruit verdampt is. Het was eerder al vernoemd, maar het gebeurt dus echt. Bah, dan ga ik maar weer een nieuw flesje vullen. En ik hoopte nog zo dat ik aan de smaak gewend was geraakt... 8O

Toch wel uitkijken geblazen met H2O2.

Omdat (zoals ik in mijn bovenstaande post aangeef) ik in de veronderstelling was dat de H2O2 grotendeels uitgewerkt was, heb ik een scheutje 35% in een glas gedaan en dat op willen drinken. Bij de eerste slok ontstond er een beetje schuim in mijn mond, dus ik heb het voor de zekerheid maar uitgespuwd. Ik dacht: 'apart, toch maar beter nog wat verdunnen dan.' Ik heb het over 2 glazen verdeeld en de glazen weer met water aangelengd. Daar heb ik een paar slokken van genomen, zonder schuimvorming. Al gauw ontstond er een branderig gevoel in mijn maag wat niet fijn was. Ik heb er een kop water achteraan gedronken om te verdunnen, maar het gevoel werd toch nog erger. Gelukkig duurde het niet lang voordat ik het uit kon braken. Ik heb het gevoel dat ik mijn lichaam geweld aangedaan heb. Misschien was de H2O2 toch nog niet erg verzwakt.

-Kan je de kracht van H2O2 meten met iets, zoals pH-strips of zo?

-Krijgen jullie een branderig gevoel in je maag als 25 druppels H2O2 35% neemt op nuchtere maag?

Ik heb 2 maanden lang elke ochtend 25 druppels 35% H2O2 op de nuchtere maag ingenomen, maar geen branderig gevoel in mijn maag gehad. Ik had meer problemen met de smaak. Bah wat vies, het went niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan