H202

Ja ik deel je mening over de smaak volledig! Volgens Mike is het geen probleem als je het mengt met appelazijn en honing.

Dennis, ik begrijp niet dat je zomaar een glas vult met 35% al lijkt het verzwakt qua samenstelling. Echt onbegrijpelijk.

Test zoiets dan op een stuk gekleurd papier of op iets anders dat snel reageert zoals inderdaad een pH-strip.

pH is gebaseerd op de hoeveelheid waterstof in een oplossing. Dus ja, dat kun je meten.

@ vrysuyver

Quote:
Dennis, ik begrijp niet dat je zomaar een glas vult met 35% al lijkt het verzwakt qua samenstelling. Echt onbegrijpelijk.

Dat heb ik ook niet gedaan. Ik schreef:

"...heb ik een scheutje 35% in een glas gedaan en dat op willen drinken."

Ik bedoelde een scheutje H2O2 in een glas water. En dit heb ik ook eerst geprobeerd en weer uitgespuwd. Daarna verdund en toen leek het goed te zijn. Nee nee, ik ben niet gek!

Ja, OK Dennis, maar dan nog was het 35% onverdund H2O2 toch? Niet een heel glas, dat snap ik ook wel.

bonjour

ik heb een vraag

ik neem sinds een tijdje h2o2 en ben nu bij 3x 18 druppels

ik had bij 14 druppels ineens migraineachtige hoofdpijn en werd heel erg misselijk na inname van de druppels

heeft iemand deze ervaring ook gehad?

en/of

heeft dit met het leidingwater te maken ?

ik heb al een half jaar ,sinds ik alleen maar onbewerkt voedsel eet en ala wpf, geen hoofdpijn en/of migraine meer gehad

sinds 2 dagen neem ik nu bronwater inplaats van leidingwater

ten eerste is de smaak veel minder heftig

ten tweede verdwenen alle klachten vrijwel direct

er zit chloor in het leidingwater ,dat weet ik , maar dat filteren we er zo veel mogelijk uit

via actieve koolfilters

groet gerda

@g-griffel, hoe kom je erbij dat leidingwater chloor bevat? Proef je dat?

Volgens mij is er geen enkel waterleidingbedrijf in Nederland dat chloor toevoegd aan het leidingwater. Dat je het filtert is prima, maar dat hoeft niet voor chloor wat er niet in zit.

De symptomen bij de 14+ druppels kan wel kloppen. Je zou op dat moment rustiger aan moeten doen met de hoeveelheid druppels en misschien zelf even minderen.

vrysuyver

ik woon in frankrijk

ik proef chloor en ik ruik het ook

maar sinds de installatie van de koolfilters ruik ik het niet meer maar er kunnen best nog sporen inzitten

Aha, dat had ik niet 1.2.3. door. Ja, dan zou ik het ook filteren. Ik heb zelf een keramisch filter waaronder een 3-traps actieve koolstoffilter zit. Het is van NIKKEN, maar er zijn ook andere leveranciers die zo'n zelfde soort systeem verkopen.

Heeft iemand nu al eens ontdekt wat nu het verschil is tussen 'foodgrade' H2O2 en normale (industriele) H2O2? Want het blijft mij onduidelijk waar dat verschil in zit. In de bereiding, in de samenstelling, in het gebruik?

Als de normale (industriele) waterstofperoxide zo gevaarlijk is, dan is het ook wel fijn om te weten hoe je het verschil kunt ontdekken.

Had toch te maken met chemische stabilisatoren in de gewone variant ?

Deze zitten niet in de foodgrade variant en is daarom geschikt voor inwendige gebruik volgens de aanwijzingen.

In het boek Flood Your Body With Oxygen lees ik het volgende:

Quote:
For extra safety, somy physicians caution against adding peroxide to water containing iron because the combination of peroxide and free iron produces a high number of free radicals which is likely to cause a stomach upset and, over a prolonged periode of time, maybe even cancer. Distilled water is recommended.

Gebruiken jullie altijd gedistilleerd water voor de inname en/ of verdunning van H202 ?

Verderop in het boek lees ik het volgende:

Quote:
For political and safety reasons, and because so many alternatives including soothing peroxide-aloe blends are now available, I no longer recommend oral dilute food grade peroxide usage.

Dit is nou net de manier die op dit forum veel wordt toegepast.

@satfat

Quote:
Gebruiken jullie altijd gedistilleerd water voor de inname en/ of verdunning van H202 ?

Ik gebruik altijd gedestilleerd water.

Arjan.

De h202 weer eens opgehoogd naar 4 druppels. Nu heb ik het idee dat mijn eetlust minder is geworden, sinds het ophogen.

Herkent iemand dit?

Ik zit nu op 14 druppels van 35% en sinds een paar dagen heb ik wat last van obstipatie. Ik heb wel veel ontlasting, maar hard en moeizaam "lozen". Behalve dat ik t heel vies vindt merk ik verder weinig. Zal ik toch verder ophogen of zal mijn ontlasting dan kunnen stagneren?

@ Alexandra,

Lastig!heb volgens mij nog nooit last daarvan gehad door h202.

Heb je verder niet iets veranderd aan he voedingspatroon?

Ik weet soms ook niet of ik echt iets merk van h202 behalve minder trek en een moe gevoel

Nee, verder geen veranderingen. Ik neem niet meer iedere dag een milde zuivering, maar aan de kleur van de ontlasting laat zien dat mijn galblaas nog steeds omzeilt wordt. Op het moment dat mijn ontlasting bruinig wordt, neem ik weer een milde zuivering, of als ik er gewoon zin in heb.

Bij mij is de kleur van de ontlasting verbeterd sinds ik iedere ochtend een theelepeltje bitterzout neem.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan