H202

Wat ik me nog wel afvraag over het gebruik van H202. Stel dat je besluit om direct vanaf het begin gewoon de onderhoudsdosering van 3 - 4 druppels per dag aan te houden zonder richting de 20-25 druppels te gaan. Heeft het dan geen zin, of duurt het proces van ontgifting dan gewoon langer ?

Gezien de zuurstoftekorten waar de meesten van ons mee rondlopen gaat hem dat niet worden, helaas, er zijn grovere middelen nodig.

Mike

Meerdere keren heb ik h202 geprobeerd, opbouwen dus met 4 tot 13 a 14 druppels per dag en loop steeds vast op dat ik er misselijk van wordt. Ongeveer een uur lang na het nemen van zo'n dosering. Zelfs bij het drinken ervan krijg ik "kok" neigingen. Of zou dat gewoon komen door wat er in je hoofd speelt (dus van h202 word ik misselijk)

En is 1x per dag veel druppels voldoende/effektief of kan je de bv. 14 druppels ook verdelen over de dag? Is dan het effekt hetzelfde of is het dan te zwak?

Ik wil het weer gaan proberen maar op een of andere manier blijf ik het maar uitstellen..

Dat er psychosomatische factoren kunnen spelen, vooral bij vrouwen, is mij inmiddels wel duidelijk. Zo ken ik een aantal vrouwen die zeggen misselijk te worden van vet, vooral als ze een vetrandje aan vlees zien zitten. Als ik ze vervolgens wijs op vette, maar suikerrijke voedingsmiddelen als chocola en roomijs blijkt dat ze daar totaal geen problemen mee hebben, integendeel! Je ziet dan het vet niet en het wordt gecombineerd met suiker. Kennelijk is de aanblik van vet 'misselijkmakend', niet het vet zelf.

Of jij jezelf misselijk maakt door alleen al de gedachte aan H2O2 weet ik niet, het kan ook een ontgiftingsreactie zijn. Het is wel goed dat je zelf rekening houdt met deze mogelijkheid. Heb je al eens geprobeerd om H2O2 te combineren met appelazijn, Sole en honing? Je proeft er werkelijk niets van!

Mike

ik zal het eens kombineren met appelazijn en sole. Honing gaat nu niet, ik zit nog steeds op de lichte reiniging van citroen,olie,ei,honing,kaneel,kefir. Honing sinds paar dagen gestopt omdat ik een reaktie op mijn rechterwang krijg. Iets opkomen van rode vlekjes/eczeem en jeuk op zelfde plek en kaaklijn. In het verleden (nadat mijn jongste nu 16 geboren werd) had ik heel erg rode, jeukende wangen en kaaklijn en jeukende wormen aan me gat! :-) Is veel beter geworden na het ernstig matigen van suiker/koolhydraten, vooral tarwe(brood) Dus al meer dan 10 jaar eet ik heel weinig tarwebrood en nu de laatste paar jaar zelfs zelden. Ik heb al lang geleden het boek de Vicieuze cirkel van Elaine Gottshall gelezen en was me dus al een tijd bewust van het feit dat granen niet wenselijk zijn.

De honing geeft dus een reactie. Je hebt er vroeger ook last van gehad. Je zou met de honing door kunnen gaan dan heb je kans dat de eczeem op je wang doorzet, weg gaat en nooit meer terug komt. Soms moet je ergens doorheen.

Tja, als je dit dan leest denk je automatisch al aan die wormen.... :?

Lia

Klinkt als schimmels die worden gevoed door de honing. Door honing echter te combineren met zuurstof krijg je een soort 'bombontherapie', waarbij de anaerobe schimmels zich tegoed willen doen aan de honing en vervolgens door de zuurstof worden weggeoxideerd.

Mike

bedankt Mike en Lia voor jullie reaktie. Ik had al als alternatief (groene) stevia in mijn shake gedaan.

Vandaag begonnen weer met 4 druppels h202. Ga ik toch weer die honing in shake doen en kan ik vanwege de vetten in de shake ook de h202 op dezelfde tijd nemen?

Nee. Dan oxideren de vetten en dat is het laatste wat je wil. Houd minimaal 30 minuten aan voordat je een maaltijd neemt, liefst langer (60 minuten). Zorg dat je minimaal 2 uur daarna evt. weer H2O2 drinkt, liefst 3 uur na een maaltijd.

Mike

Quote:
Gezien de zuurstoftekorten waar de meesten van ons mee rondlopen gaat hem dat niet worden, helaas, er zijn grovere middelen nodig.

Wanneer bepaal je dat je over kan naar de onderhouds dosis? Als je op 25 druppels zit voor een week? na 2 weken? na welke ontgiftingsverschijnselen?

Dat verschilt per persoon. Er bestaan geen standaard personen met standaard klachten en verschijnselen. Onze 'gezondheids'zorg wil die indruk nog wel eens wekken, maar hoe eerder je daarvan doordrongen bent hoe beter. Jij bent dus degene die bepaalt, waarmee je volledige verantwoordelijkheid neemt voor je eigen gezondheid. Ons is aangeleerd om deze verantwoordelijkheid uit handen te geven aan zgn. 'experts'. Vertrouw dus op je eigen-wijsheid.

Mike

Ik verwachtte al zo'n antwoord :)

Ik heb wel een tijdje rond de 20 druppels 35% per ochtend gezeten maar kon het qua smaak even niet meer aan, toen maar overgegaan naar 5 druppels 35% per dag en dat bevalt mij wel... Je zegt dat dat hem niet gaat worden, maar mij lijkt dat dit wel beter is dan niets toch?

Zodra ik ik voel dat ik ziek word of iets anders krijg verhoog ik het langzaam aan weer! Dit lijkt mij prima toch?

En mike neem jij ook nog dagelijks H2O2 of alleen als je voelt dat er iets komt opspelen?

Iets is altijd beter dan niets. Ikzelf doe geregeld kuurtjes, waarbij ik met 3 druppels tegelijk ophoog naar 25 druppels 35%. Momenteel bestaat mijn dagelijkse onderhoud uit water met appelazijn, maar ik stap met even veel gemak over naar kleikuurtjes (heilaarde), bitterzoutkuurtjes of natriumbicarbonaatkuurtjes. Ik wissel af deze manieren van ontgiften regelmatig af en doe dit volledig op gevoel/intuitie.

Mike

Mike,

Ik doe nu 's ochtends een theelepel nabica in een glas water. In dat zelfde glas doe ik ook de appelazijn. Dat bruist en dat doet.

Vind het eigenlijk wel lekker om te drinken.

Maar kan het eigenlijk wel samen?

Dan denk ik, ik kan het 1e glas met nabica doen en het 2e glas met appelazijn dan gaat het in mijn maag bruisen. :-)

Lia

Goedemorgen,

kan mij iemand vertellen of ik de H2O2 samen met de milde leverreiniging kan doen, dat zou het 's morgens een hoop tijd sparen. Het zal beslist ergens staan maar heb nu geen tijd om alles door te spitten.

groet Jolanda

Jolanda,

H2O2 kun je niet samen met voeding innemen zeker niet met vetten anders raakt de voeding geoxideerd door de H2O2.

En de milde leverreiniging bevat o.a. ei en olijfolie.

Dus na de H2O2 minstens een 1/2 uur wachten, liever nog langer.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan