H202

Dat witte kan ook worden veroorzaakt door het enzym catalase dat H2O2 afbreekt. Een volkomen natuurlijk verschijnsel dus.

Mike

Leuk om te weten is dat het bruisen van H2O2, wanneer je dat op een wondje doet, wordt veroorzaakt door die catalase in het bloed die als catalisator werkt en heel snel H2O2 doet afbreken met dat bruisende effect als gevolg.

Huub

Dank je voor het antwoord Edwin. Zijn er nog mensen die mijn vragen kunnen beantwoorden?

Gebruiken jullie het als een kuur of dagelijks continu? Ik heb wat boeken er over gelezen en ik lees dat er word geadviseerd het eerst als een kuur te doen en op te hogen tot 3 x 25 en dan na een tijd weer af te bouwen en een paar druppels per week te nemen. Dit ivm het volgens sommige ook de goede darmbacterieen verwijdert.

Het enige wat ik wel wat eng vind is hoe het gaat met je maag, kan deze hier goed tegen? Ik lees dat jullie het nemen met appelazijn. Hier kan ik niet tegen. Is dit voor de smaak of ook nog om het beter/effectiever te maken?

De appelazijn is voor de smaak. Ikzelf gebruik in de warme seizoenen (lente en zomer) geen H2O2, omdat ik dan meer in de buitenlucht ben en ook mijn woning regelmatig doorlucht. In de koude seizoenen (herfst en winter) doe ik H2O2-kuurtjes, waarbij ik stop bij 1 x 25 druppels 35%. Ik heb nog nooit maagklachten gehad, terwijl ik bij 9 druppels MMS (chloordioxide) kapot ging van de maagpijn. H2O2, de formule zegt het al, bestaat uit twee waterstofmoleculen en twee zuurstofmoleculen, vloeibare zuurstof die in je lichaam (door catalase) wordt afgebroken in water en zuurstof. Dit zijn lichaamseigen stoffen, in tegenstelling tot de chloor in MMS (ClO2). Niks dus om je zorgen over te maken!

Mike

Ah dank je wel Mike, fijn te lezen dat ik me dus geen zorgen hoef te maken om mijn maag. Die mms heb ik ook nog liggen maar die laat ik dan maar liggen zo te lezen..

Ik ben ook bezig met de h202 nu.

Ik kan het alleen sochtends en savonds.

Nu bij 17 druppels (per keer) 35% merk ik dat ik aan mijn tax kom: ik word beroerder.

Dus ik schroef weer terug naar 15 druppels (dus 2 x 15 druppels pd) en blijf daar een tijdje op hangen.

Fijn dat je het aantal druppels hebt gevonden waarbij je ontgiftingsverschijnselen krijgt.

Ik zit nu op 32 druppels, maar merk nog niks :| Behalve dat het ontzettend vies is.

Hallo Edwin, nou ik weet niet of ik daar zo blij mee ben!

Ik vind het ook wel een beetje raar gegeven dat/als het zo zou zijn dat als je niets merkt dat het dan niet goed is.

Ik ruik de chloorlucht wel maar ik vind het (nog?) niet vies.

Tot hoever ga je het nog opvoeren?

Vanaf 30 druppels wordt het wel vies hoor.

Misschien dat het lichaam wel ontgift met een lagere dosis, maar dat het dan langer duurt?

Ik kan nog wel een paar druppels erbij proberen. Morgen 33, zondag 34.

Alleen wil ik nu nog even niet aan de smaak denken :|

Oh Edwin gebruikt 5%!

Nou dan zou ik zijn zwembadgehalte allang moeten hebben gehaald van de h202-wateroplossing.

Ik vind h202 gelukkig denk ik gewoon niet zo vies.

Ik vind chloor ook niet zo erg ruiken eerlijk gezegd: maar goed, ik moet wel zeker weten dat het h202 is natuurlijk, want ik wil geen chloor drinken!

Ik geloof dat dat het antwoord op mijn vraag was welk percentage h202 hij op zijn huid gebruikt, dus niet intern.

H2O2 is geen chloor en zal dit ook nooit worden. Naarmate de concentratie toeneemt, krijgt het een geur die zich wel het best laat vergelijken met chloor. Het is echter geen chloor. MMS = chloor, ClO2, 1 molecuul chloor en twee moleculen zuurstof. Twee verschillende dingen.

Mike

Hallo Mike, nee ik geloof het ook niet hoor dat h202 chloor is. Toevallig dat een naaste van mij een Duitse arts was tegengekomen op vakantie die zwoer bij MMS en zij bevroeg me daarover. Ik kan me slecht voorstellen dat (alternatieve) artsen dan zo zweren bij MMS (ik ken er nu dus al minstens 3) waar kennelijk de h202 aan hun aandacht ontspringt terwijl h202 erg goed wetenschappelijk onderzocht is.

Goed, ik weet zelf nu nog niet goed de werking van de h202 in te schatten bij mezelf.

Het zal de lange termijn betreffen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Ik ken wel zeker twee mensen die zeggen iets opgeschoten te zijn met de MMS: doorbraken in genezing richting gezondheid.

Eentje zei dat ze sindsdien nooit meer zoń hoofdpijn had en die ander woonde door de mms permanent op de wc, haren vielen uit en ze is toen na een maand gebruik wel gestopt ermee maar voor wat betreft het afnemen van de klachten heeft de mms volgens haar zeggen wel een doorbraak betekend.

De laatste persoon heeft mms gebruikt op advies van een alternatieve arts.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik overweeg mms te gebruiken, maar ik sla alles op wat mensen zeggen.

Kijk ik wil geen chloor in mijn lijf, maar goed, ik zie wat mensen zeggen die mms gebruikten en dat is dat.

Er is een reden waarom MMS eerder in het vizier komt bij mensen dan H2O2 en dat is hype! Er is ongelooflijk veel tamtam op het internet gemaakt rondom MMS. In vergelijking daarmee klinken de geluiden over H2O2 meer als een fluistertoon.

Mike

Huub, ik gebruik de Food Graded 35%.

Voor intern gebruik heb ik 35% (gisteren 33 druppels).

Voor uitwendig gebruik 5%.

@Edwin,

Dank je wel Edwin.

Kijk... nu is het me duidelijk.
Quote:
Huub, ik gebruik de Food Graded 35%.

Voor intern gebruik heb ik 35% (gisteren 33 druppels).

Voor uitwendig gebruik 5%.

Dat we het allemaal hebben over Food Grade, dat is gelukkig wel duidelijk.

Maar toen ik ca 2 weken het hele onderwerp H2O2 begon door te lezen werd ik helemaal gestoord van de wisselende percentages en aantal druppels.

Misschien is mijn excuus aan jou, Edwin, hier wel op zijn plaats voor de wellicht wat krachtig overkomende vorige opmerking. Temeer omdat ik mij dus afvraag hoe het aantal van 33 druppels bevalt. Dat is hoger dan wat op het hoogst in een kuur wordt gebruikt.

Je zegt in een vorige post:
Quote:
Vanaf 30 druppels wordt het wel vies hoor.

Dus neem ik aan dat die genoemde 33 druppels ook in één ingenomen zijn.

Volgens mij is dat echt teveel hoor Edwin.

Misschien kan iemand met meer ervaring hier iets meer over zeggen? Mike?

Nogmaals dank voor je duidelijke antwoord Edwin.

Huub.

Huub,

Het is met 33 druppels in 1 glas inderdaad wel een hoge dosis aan het worden. Ik had hier van het forum begrepen dat het verhoogd kan worden totdat er verschijnselen zoals misselijkheid optreden. Dat heb ik nog steeds niet.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan