Hack

Mmh , ik twijfelde vandaag om vijf euro aan het goede doel te schenken of op de PayPal Button te klikken... Het laatste maar gedaan :p .

P.s. Een PayPal account is voor aankopen op internet ook handig en verdient daarom mijn aanbeveling. :)
 
edwin,

Je leest niet goed. Om jouw voorbeeld te nemen:

Stel, er is 500 euro nodig voor het dekken van de initiele kosten van het overzetten van de software en er komt 1000 euro binnen. Dan heb ik die kosten gedekt en kan ik de andere mensen die achter de schermen gratis en voor niets hiermee bezig zijn geweest ook iets toestoppen. Ik hoef dat geld niet te hebben, ik wil de juiste mensen kunnen belonen voor hun inspanningen.

De donaties komen sinds gisteren binnen, waarvoor dank. Blijf gul geven, mensen!

Mike
 
Mike,

Nu wordt het tijd voor een stukje crowdfunding. Niet om mijn portemonnee te spekken, maar om mij te helpen om hen die zo snel klaarstonden met tijd en geld na de hack terug te kunnen betalen voor hun diensten.

..

Het is een zeer makkelijk en efficient systeem en ik hoop op vele bijdrages, zodat ik de mensen die de afgelopen weken het hardst hebben gelopen kan belonen voor hun inspanningen.

Daarbij dacht ik aan het terugbetalen van de kosten die er waren voor het overzetten van de berichten naar het nieuwe forum. Degenen die daar aan hebben meegewerkt verdienen ook zeker een beloning.

Laat ik mijn vraag dan anders formuleren. Wat is het streefbedrag? En krijgen we updates over hoeveel er al is overgemaakt?
Wikipedia schrijft het volgende over crowdfunding:

Crowdfunding gaat in principe als volgt: een groep of persoon, dat kan zowel een ondernemer als particulier zijn, wil een project starten, maar heeft onvoldoende startkapitaal. Om dit kapitaal te verwerven biedt hij of zij het project aan (bijvoorbeeld op een platform op het internet) en vermeldt het benodigde bedrag erbij. Op deze manier kan iedereen investeren in het project. Het idee erachter is dat veel particulieren een klein bedrag investeren en dat deze kleine investeringen bij elkaar het project volledig financieren. Dit in tegenstelling tot bankkredieten en grootinvesteerders, waarbij er sprake is van slechts één of enkele investeerders die een groot bedrag inbrengen. Deze kleine investeerders noemt men the crowd het Engelse woord voor de mensenmassa.
 
Waarom naief?
Als ik iets zou gaan doneren mag ik toch weten wat er met dat geld gebeurt?
 
dat zegt Mike toch
en van wat erover blijft, daar vind Mike ook wel een goede bestemming voor bv om de evt. volgende keer al wat in kas te hebben
 
Ja, maar er wordt niet gesproken over tot hoever de donaties door gaan.
100 euro, 1000 euro, 10.000 euro, 100.000 euro? Vandaar dat ik vroeg naar een streefbedrag.

Best raar trouwens dat een forum dat kritisch is op de wereld zo moeilijk doet over een simpele vraag over openheid. We zijn hier toch voorstander van duidelijkheid en openheid en een eerlijke wereld?

Ik ben bereid een financiële bijdrage te leveren, maar wel als dit wat transparanter is.
 
http://media2.giga.de/2013/07/Dagobert.jpg ;-)

Een deel van de donaties zou bijvoorbeeld gebruikt kunnen worden voor het volgende Weston Price congres. Of om goed werkende boeren te ondersteunen.
Of voor andere echte goede doelen die een relatie met WP voeding hebben.
 
je vraag is volledig legitiem Edwin.
Maar hoeveel mensen denk jij dat er daadwerkelijk op deze oproep reageert?
Meestal valt zoiets enorm tegen.
Stel 30-40 maken daadwerkelijk wat over:
1 is gul en maakt 50,- over
5 mensen maken 20,- over
20 maken 10,- over
de rest varieert tussen de 0,50 en de 7,50, zeg maar 4,-
50+100+200+24*4= 450,-
Kan ook zijn dat ik een enorme pessimist ben natuurlijk en de daadwerkelijk opbrengst 10x hoger ligt.
Ik heb geen idee wat de kosten van de hack zijn geweest
450-kosten= ?????
zou dat genoeg zijn? Zo nee, wie blijft er dan aan hangen? De diehards? Dat denk ik zomaar wel!
zit er anders nog een lekker etentje en een boekenbon in voor de diehards?
 
Deze PayPal-knop is een blijvertje. In Amerika us het de normaalste zaak van de wereld om om donaties te vragen voor gratis diensten. Het geld dat binnen komt, wordt bijgeschreven op mijn PayPal-balans en zo lang ik dit niet opneem en laat bijschreven op mijn bankrekening blijft het daar ook. Het is dus echt een apart potje dat uitsluitend ten goede zal komen van alles wat met dit forum te maken heeft.

Mike
 
Daar moeten we hier ook gewoon naar toe Mike. Het is sowieso al een geweldige verademing dat hier geen irritante reclames zijn!
Nederlanders zijn gewend aan gratis, maar gratis bestaat niet.
 
De PayPal-donaties blijven gestaag binnen komen. Dit is je kans om iets terug te geven naar eigen inzicht/draagkracht. Rukm 3,5 jaar lang heb ik nergens om gevraagd, maar nu vraag ik je om mij te helpen de kosten voor deze site te dekken, zowel a.g.v. de recente hack als in het algemeen.

Mike
 
Hoi,

Ik zie dit nu pas. Ik had geen PayPal, omdat ik altijd een beetje huiverig ben voor zulke dingen, misschien ongegrond. Ik heb dat nu geactiveerd en zodra dat in orde is, zal ik een bijdrage leveren. Omdat ik maar weinig verdien, zal het geen groot bedrag zijn. Ik denk aan €25,00 en hoop dat ik daarmee mijn goede wil kan laten zien. Dus, zodra het in orde is, ga ik het overmaken.
Ik heb al zoveel mooie informatie mogen krijgen, dat ik inderdaad vind, dat ik daar iets voor terug mag doen. Ik zie het als een vorm van coaching ontvangen en ga maar eens naar een coach, dan betaal je wel wat anders...dus.
Bij deze mijn dank.
 
Mijn donatie staat geboekt als "niet opgeëist" kan je daar even naar kijken?
Ik heb de donatie gedaan toen de donatie button een aantal dagen geleden heel even op deze site stond, daarna is deze tijdelijk weer weggehaald dus misschien heeft dat ermee te maken.
 
Maak een nieuw topic aan voor zoiets belangrijks, dat snap ik dan weer niet.


Afspraken maken met supplementen site's iherb, egromax, op het moment dat iemand via westonprice code bestelt, krijgt ie korting en westonprice.nl krijgt een percentage, referring partner. zo zou je ook extra geld in het laadje kunnen krijgen.
 
Pike, vreemd genoeg moest ik jouw betaling nog accepteren. Dat heb ik bij deze gedaan. De andere donaties komen gewoon binnen, waarvoor dank. Blijf doneren, mensen, beter naar dit dan naar het KWF of een ander 'goed doel'!

Mike
 
Is het mogelijk om een vaste maandelijkse bijdrage te doen? Ik heb een paypal account en kan het zelf nergens aangeven/vinden. Kan jij hier iets voor betekenen, Mike?
 
@Jeroen, ik weet het ook niet en zal er naar kijken. Kom er nog op terug.

@Simon, ik had al jarenlang duizenden euro's aan reclamegelden kunnen vangen, maar een achterlijke wet die in dit 'vrije' land in december 2013 van kracht is gegaan stelt dat als je financiele inkomsten ontleent aan bepaalde voedings- of gezondheidsproducten je dan geen beweringen mag doen over hun gezondmakende werking, tenzij deze behoren tot een lijst van 222 'wetenschappelijk' bewezen statements, zoals: zout verhoogt de bloeddruk en fluoride maakt je gebit sterker. Ik kies dus liever voor onbeperkte vrijheid van meningsuiting dan voor $$$.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan