Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Goed dat je niet privedingen op internet gaat zetten. Tenminste, niet die van anderen. Echt super dat je ouders willen rijden. Laat even weten hoe de melk smaakt :D

Hoe is je ontbijt, lunch en tussendoortjes gegaan?

 
Quote:
Hoe is je ontbijt, lunch en tussendoortjes gegaan?


Voldoende om met verzadigd gevoel rond te lopen, ook nu nog. Maar naast ei, ghee of roomboter neem ik ook kokosolie zomaar als tussendoor.

Gezondheid,

 
Ik ben erg veel van huis geweest de afgelopen dagen en kwam helemaal moe thuis. Vandaar de stilte van mijn kant af.

Ik heb het helemaal met je eens, de rauwe melk is zoveel lekkerder!!!!! Hoeveel drink je er nu per dag van? Willen je ouders vaker gaan rijden voor jou?

Hoe is het met de smoothies? Eet je ze nog iedere dag en wat eet je nog meer? Hoe voel je je?

Zo, weer een heel vragenvuur ;)

 
Dagelijks drink ik zeker een liter rauwe melk. Melk is twee a drie dagen houdbaar dus hebben we 3 liter meegenomen. Ja, mijn ouders willen wel vaker rauwe melk halen.

Met yoghurtsmoothies gaat het prima. Zowel in de ochtend als middag halve beker of fles slagroom met wat kokosolie en/of roomboter. Soms voeg ik aardbeien toe, als we die toevallig in huis hebben.

Ik voel mij veelal verzadigd en het duurt heel erg lang voordat ik honger heb, wat ik vooral bij slapengaan zo erg voordelig vind, ook heb ik het gevoel dat mijn lichaam meer aan grotere hoeveelheden vet begint te wennen.

Gezondheid

 
Wat zit er tegenwoordig precies in je smoothies? En kan je het op gaan voeren naar een halve liter in de ochtend en een halve liter in de middag? Dus minimaal een liter zo vet mogelijke smoothie en een liter melk per dag? Ik heb ruim een jaar minimaal 2 liter melk per dag gedronken. Denk je dat je de melk ook op kan voeren?

In de koelkast blijft de melk bij mij ook een week goed, al blijft het zelden zo lang staan.

Ik denk niet dat je zozeer moet wachten totdat je honger hebt aangezien je je eerst moet richten op het wegwerken van je te korten. Hoe zit jij met je gewicht?

 
Gezondheid, de melk is na een paar dagen idd vaak minder lekker, maar nog steeds goed hoor. Ik doe een week met de melk. Alleen de laatste 2 dagen gooi ik soms een fles weg. Meerdere keren per week melk halen zie ik niet zitten en is ook niet nodig. Zorg er in ieder geval voor dat de flessen brandschoon zijn, dan kan dat in ieder geval het probleem niet zijn.

 
@Moondust waarom maak je van die liter melk die je nu weg gooit niet kefir of yoghurt, zonde om weg te gooien.

Ik haal zo'n 16 liter per week inmiddels en vries er meteen 2 a 3 liter in, haal ik per dag na woensdag 3-4 potjes a 200-250 ml eruit.

Zo drinken wij elke dag lekkere melk tot de ophaaldag, ik haal eens in de week.

 
Yoghurtsmoothie:

200 ml volle yoghurt, 100-125 ml slagroom, theelepel honing, 2 eetlepels kokosolie en 2 eetlepels roomboter.

Ik kan slagroom inderdaad nog verder opvoeren of zelfs verdubbelen dus hele beker slagroom i.p.v. halve beker, maar ik vind het wel beetje duur worden, maar ik kan het wel doen.

Ook rauwe melk kan ik verder opvoeren. Maar ik begon eerst met 3 liter ook omdat ik eerst wou weten hoe ik op rauwe melk reageer. Ik reageer er goed op en volgende keer neem ik meer mee.

Mijn gewicht is stabiel en zo ongeveer 55 kilo. Ben niet aangekomen en ook niet afgevallen, maar ik mag wel aankomen.

Gezondheid,

 
Als je 's morgens een liter yoghurt neemt, een beker slagroom, 2 theelepels honing, 4 eetlepels kokosolie en 4 eetlepels roomboter en dit verdeeld over je ontbijt en je lunch? Naar smaak de kruiden toevoegen zoals ze beschreven staan in de recepten. Kaneel staat vast wel in het keukenkastje van je moeder. als je de volgende keer bij Ekoplaza komt kan je dan biologische kruiden kopen.

Verder je eieren tussendoor blijven eten en als het lukt om je melk op te voeren dan zijn we al een heel eind op weg denk ik. Dan kunnen we daarna naar het avondeten gaan kijken. Maar eerst de rest "even" aanpakken.

 
@rateltje

Mijn pogingen om kefir te maken zijn allemaal mislukt, dus dat heb ik opgegeven. En yoghurt moet lekker vet zijn. Wat ik 'weggooi' (the garden loves it) is magere melk waar bijna geen vet meer inzit.

Dat invriezen, hoe doe je dat precies? In glazen potten zal niet gaan. Invriezen is wel handig voor de laatste 3 dagen. Wordt de melk kwaliteit van de melk er niet door beinvloed? Enzymen, bacterieën, enzo allemaal nog intact?

 
@Moondust ik vries het al geruime tijd in, de oude glazen potten van de jam gebruik ik, die zijn mooi smal en lang, past precies.

Ik denk dat alles bewaard blijft, geheel zeker ben ik hier niet van, maar voldoet net zo goed als de melk die ik de dagen ervoor dronk.

kefir is zo makkelijk te maken, ik stuur je zo wat op, nog een poging doen.

Ik wil er wel een beschrijving bij doen voor je.

 
@rateltje

Ik heb mijn hoop gevestigd op zogenoemd kefirpoeder. De boerin waar ik mijn rauwe melk haal gaat dit uitproberen, omdat de kefir met de kefirkorrels bij haar ook telkens mislukte. Als het het met het kefirpoeder wel lukt, dan wil ik dat gaan gebruiken. Toch bedankt voor het aanbod. :-)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.905
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan