Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Uit ervaring kan ik zeggen dat de kefirkorrels van rateltje het prima overleven, zelfs als je ze soms iets te lang laat staan ;-)

 
@Moondust, ik heb Jolanda al gesproken over de zgn kefirpoeder en het is uitstekend gelukt. Ik ga dat deze week (hopelijk) ook proberen met poeder.

 
Je kunt gewoon het hele ei eten, rauw, gekookt, gebakken.

Alleen eiwit eten wordt afgeraden, met het hele ei krijg je juist alles binnen.

Lia

 
Ik deed de eigelen in de milde levermix. Maar als ik nu rauw eigeel neem is de achterliggende gedachte, net een beetje meer vet dan eiwitten. O, en eenmaal een rauw ei genomen in een beker melk. Niet goed geklutst, dan zijn slierten rauw eiwit niet echt een succes.... Niet qua smaak, maar als mondgevoel. Niet mijn ding zeg maar.

 
In de smoothie kom je die 'slierten' niet tegen hoor, je proeft er niets van en je smoothie wordt er juist romiger door.

Lia

 
Dat was nog helemaal in mijn beginperiode van de wapf. Had een beker melk genomen, een ei en schudden maar (was een beker met deksel). Als tussendoortje. In de smoothie merk je er inderdaad echt helemaal niets van.

 
Hoi Gezondheid,

Hoe gaat het? Wat eet en drink je tegenwoordig? Kan je het van de hele dag opschrijven, opstaan tot het naar bed gaan?

Ik heb het idee dat je of een stuk rustiger bent, in ieder geval op het forum. Is dat voor jou positief of niet?

 
Alexandra,

Het gaat goed.

Ochtend:

500 ml volle yoghurt, halve beker/flesje(100-125 ml) slagroom, 2 eetlepels kokosolie en 2 eetlepels roomboter en theelepel honing, beetje kaneel.

Datzelfde ook in de middag. Ik drink veel water en als ik rauwe melk in huis heb dan drink ik juist vooral rauwe melk.

Verder de tussendoortjes: Eetlepels roomboter of Ghee, eieren, soms neem ik ook de 92% cacao chocolade.

Avondeten is ongewijzigd(meestal aardappelen + groente), alhoewel mijn ouders sinds kort ook Ghee gebruikt om het vlees mee te verhitten.

Ik ben inderdaad rustiger geworden en ik denk dat dat wel positief is. Maar ik doe ook aan ontspanningsoefeningen en meditatietraining om mijn parasympatische zenuwstelsel verder te stimuleren.

Gezondheid,

 
Gezondheid, leuk je weer terug te zien, was een tijdje geleden en ben altijd benieuwd naar je vorderingen en je verhalen die ik toch zo boeiend vind. Ik vind het supergaaf wat je allemaal doet en te vertellen hebt.

Nou zou jij me even op weg kunnen helpen waar ik boeken ofzo kan vinden ivm meditatie en ontspanning om het parasympatische zenuwstelsel te stimuleren zoals jij doet want ben er geinteresseerd in, zou mij wel kunnen helpen. Dank

 
Converted2,

Ik kan je het boek "De parasympaticus" van Pieter Langedijk aanraden en het Engelstalige boek "The high performance" van Anna Wise is zeker ook een must. Ik heb veel kennis over het autonoom zenuwstelsel, meditatieve ontspanning en daarmee samenhangende hersengolven opgedaan. Het kan wel zijn dat je het boek van Anna Wise moet bestellen, dat moest ik wel doen.

Verder is er ook een Nederlandstalige boek "Ontspannen, biofeedback en meditatie" en dat gaat ook over allerlei meditatieve toestanden en de hersengolfpatronen die daarbij horen, maar deze boek is alleen in tweedehands te krijgen.

Verder kan je deze topics alvast doornemen.

Het autonoom zenuwstelsel

https://www.fatsforum.nl/topic/goed-functionerend-autonoom-zenuwstelsel-ook-belangrijk

En over de hersengolven

https://www.fatsforum.nl/topic/hersengolven-hersensynchronisatie-en-gezondheid

Gezondheid,

 
En troebele appelazijn in je water? Naast Sole? En hoeveel is veel water?

Heb je met je ouders kunnen overleggen of het mogelijk is om altijd rauwe melk in huis te hebben?

Overdag ziet je eten er echt al prima uit. En wat geweldig gaaf dat je je ouders zover hebt dat ze in Ghee het vlees braden! Echt super!!!!

Even wat tips voor het avondeten. Ik ga ervan uit dat je moeder jus maakt van het braadvocht. Klopt dat? Zo, ja, gooi dit dan rijkelijk over je eten heen. Of anders boter smelten en dat over je eten heen doen.

Eet eerst je vlees en groente, daarna pas de aardappelen. En je kan nog 2 rauwe eieren per smoothie erin doen. Extra vet en eiwitten in de ideale combinatie :)

Denk je dat het je zou lukken om de bottenbouilon te gaan maken?

En als je weer naar de Eko-plaza gaat, vraag dan om een stukje rauwmelkse kaas. Hoeft niet zo groot te zijn, maar dan kan je dat ook als tussendoortje gaan eten.

Ik weet dat je hoofddoel is, het oplossen van je autisme. Maar kan je aangeven hoe jij denkt dat het op dit moment zit met je bijnieren? Lever, gal en alvleesklier? Je darmenstelsel, je maagzuur?

Persoonlijk ben ik niet zo van smoothies. Bleken niet mijn ding te zijn. Zijn er mensen die aanvullingen hebben op de smoothies zoals hij ze nu eet of is het voldoende?

 
Ik lees net je antwoord op Lia, ik wil je aanraden om in ieder glas Sole te doen, t liefst ook een paar keer per dag appelazijn erin. Aangezien je veel water drinkt, spoel je nu alles door en dat is niet de bedoeling. Grote kans dat je minder dorst hebt als je sole in je water gaat doen.

 
Alexandra,

Appelazijn niet meer of in elk geval niet vaak, omdat ik begrepen heb dat die wel heel erg slecht voor de tanden zijn en daar ben ik voorzichtig mee. Ik doe een eetlepel Sole in 200-250 ml water en veel water is voor mij over de gehele dag ongeveer 2 en soms 3 liter.

Ja mijn moeder maakt jus van braadvocht. Ok, nou dat kan ik proberen, en anders neem ik voor het eten gaan nog even wat roomboter extra.

Over bottenbouilon heb ik hier thuis al een heel tijd geleden over gehad. Ik heb dat nog nooit gedaan en dat ga ik binnenkort(weet niet wanneer) samen met mijn moeder maken. Op de site van Poekie staat het wel uitgelegd, maar om dat in praktijk te brengen is voor mij als autist zeker voor de eerste keer lastig, vaak heeft het ook met begrijpend lezen te maken en of ik de uitvoering wel goed doe of niet, maar eenmaal gedaan dan lukt het mij meestal zonder moeite.

Quote:
Maar kan je aangeven hoe jij denkt dat het op dit moment zit met je bijnieren? Lever, gal en alvleesklier? Je darmenstelsel, je maagzuur?


Oef, ik weet niet exact hoe het met mijn maagzuur en bijnieren zit, maar ik denk dat als ik door blijf gaan met mijn parasympatische zenuwstelsel te blijven stimuleren, bijvoorbeeld door meditatie in combinatie met visualisatie-oefeningen om invloed op het autonome zenuwstelsel uit te oefenen(precies wat The Iceman Wim Hof doet), mijn organen en ook de bijnieren beter zullen gaan functioneren, want het autonome zenuwstelsel is vrijwel alles bepalend in het lichaam en of het voldoende voedingsstoffen opneemt of niet, hier was ik zelfs voordat ik met WAPF begon al ermee bezig.

Ik heb nu al weken vaak groene ontlasting dus ik ben al hele tijd aan het ontgiften.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.902
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan