Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Er is helemaal niets mis met opgeklopte slagroom hoor, erg lekker! Wel zonder suiker nemen.

Waarom wil je dat boek bestellen?

Wat zit er in je yoghurtsmoothie of heb je die vandaag niet gegeten?

 
Quote:
Waarom wil je dat boek bestellen?


Zodat ik veel weerbaarder word en om mijn ouders toch een beetje kan overtuigen.

Quote:
Wat zit er in je yoghurtsmoothie of heb je die vandaag niet gegeten?


Jawel, 200 ml volle yoghurt, 2-3 eetlepels kokosolie en 2 eetlepels grasroomboter. Dit zowel ochtend en middag. En ook 1 theelepel honing

Gezondheid,

 
Netjes zeg! Smaakte het?

Vanavond eerst de groente en vlees eten, misschien met een eetlepel extra boter er overheen. En dan de aardappelen of rijst of pasta. Niet te moeilijk doen om het avondeten! Voorlopig eerst je richten op het ontbijt, de lunch en de tussendoortjes.

 
Alexandra,

Nog meer supergoed nieuws. Vanavond drink ik slagroom(ongeklopt) op :-)

Ging makkelijkr dan ik dacht, maar mijn ouders moeten er niet aan denken, dat slagroom zonder suiker. Maar ja mijn moeder vindt mijn chocolade verschrikkelijk vies en ik juist weer lekker.

Quote:
Netjes zeg! Smaakte het?


Ja, het smaakte prima, eventueel lekker rode bessen doorheen gedaan, heerlijk :-)

Quote:
Niet te moeilijk doen om het avondeten! Voorlopig eerst je richten op het ontbijt, de lunch en de tussendoortjes.


Inderdaad, daar focus ik eerst even op en laat ik het eerst op mijn gezondheid(lichamelijk en geestelijk) inwerken, dan zie ik daarna wel verder.

 
Gezondheid, je hoeft niemand te overtuigen, ook je ouders niet. Je bent ze niets verschuldigd. Of overtuigen helpt is ook maar zeer de vraag. Het komt vaak ook erg obsessief op mensen over en dan bereik je het tegenovergestelde. Immers, de meeste mensen zijn wat betreft voeding al decennialang gehersenspoeld. Die 'verworven kennis' wordt niet eenvoudig opgegeven. Zelf kies ik ervoor gewoon mijn gang te gaan en niemand ongevraagd een toelichting te geven. Mijn ervaring is dat mensen vanzelf vragen gaan stellen. Ik beantwoord die vragen maar ook niets meer dan dat. Veel mensen vullen zelf dingen aan die niet kloppen, maar ook daar ga ik verder eigenlijk nooit op in. Mensen hebben tijd nodig e.e.a. te verwerken. Ze overspoelen met informatie werkt averechts. Als mensen zien hoe goed het met jou gaat, dan komen ze vanzelf naar je toe. Let it go! :-)

 
Moondust,

Ik snap het, maar het gaat mij ook meer om dat ik weerbaarder word dan dat ik ze overtuig. De mensen hier zien wel wat voor eten ik pak en hebben daar vooral in het begin problemen mee, maar dat het mij gelukt is dat ze mijn keuzes respecteren, dat had ik echt niet verwacht.

Toch wil ik mij weerbaarder maken, zodat ik sterker kan verdedigen en ik ben erop uit mijn kennis over gezondheid en voeding verder uit te breiden.

Quote:
Mijn ervaring is dat mensen vanzelf vragen gaan stellen. Ik beantwoord die vragen maar ook niets meer dan dat.


Nou, zo ging dat ook grotendeels bij mij. En ik hou ook rekening met degeneratie en dat mensen daardoor mogelijk niet in staat zijn te ontwaken, maar ja ik heb klassiek autisme en toch lukt het mij wel.

Gezondheid,

 
Het verschil is wel dat jij een volwassen man bent Moondust met een eigen huishouden. Gezondheid is een volwassen man in het huishouden van zijn ouders. Ik ben het met je eens, overtuigen is niet het doel. Maar vertellen waar je mee bezig bent en wat je wilt is hier toch wel aan de orde. Gezondheid is altijd hun "zorgenkindje" geweeest en dan is het voor alle partijen zoeken naar een nieuwe balans.

Gezondheid neemt steeds meer zijn eigen verantwoordelijkheid, ouders laten hem steeds meer een beetje los. Maar je leeft met elkaar onder 1 dak en het moet ook nog wel een leefbare situatie blijven.

 
Quote:
Toch wil ik mij weerbaarder maken, zodat ik sterker kan verdedigen en ik ben erop uit mijn kennis over gezondheid en voeding verder uit te breiden.


Begin bij het begin, je eigen voeding! Je hebt je ouders zover dat ze je "rare eten' accepteren, laat het daar dan bij. Je hoeft je niet te verdedigen. Het gaat er nu om dat je niet meer kennis gaat vergaren om duidelijk te maken voor andere mensen, maar je je op jezelf en je eigen processen gaat richten.

Laten we afspreken, als je een jaar lang groen hebt gepoept en daar vanaf bent, dat je net als Mike lezingen gaat geven, kan je heel veel mensen je kennis verblijden! Tot die tijd sta jij op nummer 1 oke? Dit is een beetje een grapje, maar dat jij nu de belangrijkste bent zeer zeker niet!

 
Quote:
Laten we afspreken, als je een jaar lang groen hebt gepoept en daar vanaf bent, dat je net als Mike lezingen gaat geven, kan je heel veel mensen je kennis verblijden! Tot die tijd sta jij op nummer 1 oke? Dit is een beetje een grapje, maar dat jij nu de belangrijkste bent zeer zeker niet!


Ja, is goed. Mijn gezondheid is in dit geval inderdaad prioriteit nummer 1.

 
Gezondheid, heb je zin en tijd om eens een woensdag mee te rijden naar Winsum om rauwe melk te halen? Ik lees dat je in Zuidwest Groningen woont. Dat is niet zo'n hele grote omweg vind ik bij nader inzien. Ik ga elke woensdag rond 17:00, omdat ik het dan kan combineren met de dansles van mijn zoon.

 
Doen, doen, doen Gezondheid! Dit is een super aanbod, toch? En gelijk flink inslaan!

Ik kan echt niet meer zonder mijn rauwe melk. Ik dronk minimaal 2 liter per dag. Heerlijk en je hoeft niet meer na te denken over koolhydraten. Aangezien je op rauwe melk kan leven omdat het volwaardige voeding is, maakt het kunnen drinken van melk je dagmenu wel makkelijker, want je krijgt toch al alles wat goed is voor je binnen. En dan ook nog in de juister verhoudingen!

Gaaf dat je dit aanbiedt Moondust!

 
Moondust,

Er is iets gaande met jou en het is zeer positief. Je bent je ineens zeer sociaal en behulpzaam gaan opstellen. Ik wijt dit aan je voeding. Ik weet niet of je deze omwenteling bij jezelf ook hebt bespeurd, maar ik zie en voel het en wil je bij deze opnieuw een compliment geven!

Mike

 
Ik ervaar eerlijk gezegd geen verschil in mijn persoonlijkheid, gevoelsleven, o.i.d. Dus schep maar niet teveel verwachtingen...

 
Gezondheid, je schrijft dat je eerst achteruitging in je ontwikkeling en toen pas prikjes kreeg:
Quote:
Uit mijn groeiboekje lees ik dat mijn ontwikkeling, zowel motoriek en spraak al VOOR de Bmr-prik tot stilstaan kwam, al voor de Bmr-prik EN DTP-prik praatte ik niet meer.

Mogelijk hing mijn autisme met mijn huidziekte in verband. Dat was enkele maanden voor de DTP-prik en Bmr-prik ontstaan, toen al ging mijn ontwikkeling bergafwaarts en pas daarna kwamen de prikjes.


Maar als je het vaccinatie programma volledig hebt doorlopen heb je al met 2,3 en 4 maanden de DKTP prik gekregen nietwaar?

 
En misschien heeft Gezondheid ook medicijnen gehad voor de huidproblemen? Dit moet zeker nog na te zien zijn in de computer van de huisarts. Kun je het eventueel laten ontstoren, want die medicijnen kunnen ook een grote stoorzender zijn.

Lia

 
Gezondheid,

Dit lijkt mij een must "hear" voor jou:

http://oneradionetwork.com/health/k...o-they-should-not-die-with-it-august-15-2013/

Zoals ik al vaker heb aangegeven ben ik van mening dat de oplosssing in de darm moet worden gezocht.

Gewoon WAPF eten is m.i. echt niet genoeg.

In plaats van MMS kan je misschien ook H2O2 gebruiken.

En daarbij bottenbouillons, elke dag en zo veel als mogelijk.

Op bovenstaande link vond ik ook deze link (info over MMS):

http://www.andreaskalcker.com/index.php/en/

Voor mij heel bijzonder omdat ik Dr Kalcker in 2009 heb ontmoet op een bijeenkomst waar hij zijn geet motor demonstreerde (zie filmpje bij 14 min)

http://www.andreaskalcker.com/index...th/item/59-interview-brussels-andreas-kalcker

Ik wist niet eens dat hij een dokter was, hij gaf mij toen ook de tip, ivm met mijn lyme, om mms te gaan gebruiken.

Echt een hele aardige man, ik heb meer dan een uur met hem gepraat vooral over lyme maar ook over die geet motor van hem. Deze had hij ook bij zich maar ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe het werkt behalve dat het principe is gebaseerd op implosie in plaats van explosie.

Ik zie nu net dat hij geen 'medical dokter' is maar een PH.D heeft in "biophysics and alternative health"

Vandaar, met een "normale" dokter is niet of nauwelijks over gezondheid te praten..

 
Ik ben het met je eens Pike, alleen voeding is zeker niet de oplossing. Maar iemand die 2 dagen geleden dacht dat veel vet 3 theelepels per dag was, zal stap voor stap op weg geholpen moeten worden. En dan is voeding de eerste stap, supplementen de volgende en dan krijg je ook nog het ontstorringsverhaal. Dit alles in combinatie met kunnen voelen en je lichaam ervaren en dat ook nog woorden weten te geven, zodat er een goede afstemming en balans gevonden kan worden. Daarna komt denk ik pas het helingsverhaal. Het is een lange weg die ingegaan wordt en dit is volgens mij in daden dag 2.

Maar als iemand bottenbouillon bij Gezondheid af kan leveren, zou echt super zijn!

 
Daar heb je gelijk in Alexandra maar ik wilde alleen maar aangeven dat het niet erg waarschijnlijk is dat de symptomen van autisme significant verminderen door alleen meer vet te eten en minder of geen koolhydraten.

Het zou jammer zijn als hij er na een paar maanden mee zou ophouden omdat er geen waarneembare verbeteringen zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan