Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

@ gezondheid : dank voor je uitvoerige antwoord. je topics had ik al gelezen, enkele weken geleden, en vind het toch zo ongelooflijk interessant wat jij allemaal schrijft en ook wat je allemaal doet voor je gezondheid, daarom wil ik me er ook graag wat verder in verdiepen. Natuurlijk begint het met voeding maar ook de rest is nodig.

Ik zal wat opzoekwerk doen ivm de boeken.

Nog veel succes!

Ingrid

 
Gezondheid : goed dat je aan je tanden denkt maar toch is het geen reden om geen appelazijn tot je te nemen. Neem zoals Alexandra zegt appelazijn enkele keren per dag, samen met de sole en drink hierna dan een beetje water + sole om je tanden/mond te spoelen.

Appelazijn is nodig voor het aanmaken van maagzuur en het beter verteren van je voeding en opname ervan. En je zult ook minder dorst hebben.

Doen hé!

Ingrid

 
Quote:
Appelazijn is nodig voor het aanmaken van maagzuur en het beter verteren van je voeding en opname ervan. En je zult ook minder dorst hebben.


Ok, ja als appelazijn echt absoluut onmisbaar is voor een betere gezondheid, dan kan ik dat misschien beter maar wel doen inderdaad.

Gezondheid,

 
Het beste is de appelazijn in een glas water met sole te nemen zo'n half uur voor je maaltijd.

2 a 3 liter water is best wel heel veel hoor, eigenlijk te veel. Je kunt beter een deel vervangen door kruidenthee en de rest door rauwe melk of rauwmelkse kefir.

Moet je met al dat water niet ontzettend vaak naar de wc?

Lia

 
Quote:
2 a 3 liter water is best wel heel veel hoor, eigenlijk te veel. Je kunt beter een deel vervangen door kruidenthee en de rest door rauwe melk of rauwmelkse kefir.

Moet je met al dat water niet ontzettend vaak naar de wc?


Ja, ik dacht zo. Een mens heeft minimaal 1,5 liter water nodig. En omdat nu zomer is neem ik wat meer water.

Ik hoef niet zo vaak naar wc.

En groene thee is ook prima toch? dat reken ik ook mee als water.

Gezondheid,

 
2 tot 3 liter water is echt te veel hoor. Kijk maar eens wat de sole voor je doet. En een half uur voor het eten een glas sole met appelazijn. Inderdaad voor het versterken van het maagzuur. Maximaal een eetlepel, maar begin met een theelepel en kijk hoever het je smaakt.

Dan houden we het voorlopig nog even op de voeding. Geweldig dat je moeder je wil helpen met de bottenboullion! Laat het even weten als je zover zijn. Vindt het wel leuk om te horen of het je smaakt. Als je het hebben gemaakt, kan je het voor iedere avondmaaltijd een kop/kom of beker nemen. Dan heb je weer extra vetten binnen en waarschijnlijk voldaan genoeg dat je geen aardappelen meer nodig hebt.

 
Alexandra,

Dan ga ik flink minder water drinken en vrijwel iedere glas water een beetje Sole erbij in doen en neem ik de appelazijn weer in, maar ik spoel mijn mond daarna wel door, want erge extreme zuur kan de tandglazuur aantasten en met water neutraliseer ik die zuur.

En ja als het zover is met die bottenboullion dan laat ik je dat wel weten, ook hoe het smaakt enzo :-)

Gezondheid,

 
Het gaat niet zozeer dat je per direct minder water moet gaan drinken, het gaat om luisteren naar je lichaam. Als je zoveel vocht nodig hebt, dan is er iets aan de hand. Vandaar de sole ophogen, dus vaker nemen. Blijf je dorst houden, dan moeten we weer even verder gaan kijken.

Het gaat in deze ook niet om wilskracht, maar om leren luisteren naar je lichaam. Wat zijn de signalen en wat wil dat zeggen. En dat is niet zo makkelijk als dat ik het nu hier neerzet.

Het is geloof ik het meest moeilijke voor de "moderne' mens.

 
Dan zal ik maar eens meer op lichaamssignalen letten.

Quote:
Het is geloof ik het meest moeilijke voor de "moderne' mens.


Dat wil ik wel geloven ja.

 
Ik neem iedere ochtend een (plastic) bekertje met H202. Dan mag er geen sole en/of appelazijn bij, toch?

H202 neem ik omdat ik iedere ochtend darmen spoel, ook in spoelwater doe ik wat H202. Ik heb het idee dat er meer kracht zit tijdens het ontlasten.

Eigenlijk zou ik veel meer willen weten over de hoeveelheid H202 in klysma,s maar weinig te vinden. Waarschijnlijk in het engels wel maar ja.... Dat is net wat teveel gevraagd. Als iemand wat tegenkomt tijdens het zoeken hou ik me aanbevolen.

 
Gezondheid,

Als je appelazijn in je water doet kun je dat het beste drinken met een rietje om je tanden te sparen!

Ik maak elke ochtend een fles klaar voor de hele dag met daarin sole, appelzijn en wat citroensap voor de frisse smaak.

Daarvan drink ik dan elke keer een gedeelte, half uur voor de maaltijd, met een rietje. Werkt perfect voor mij, omdat ik het anders gewoon vergeet.

 
Goed idee Marianu, ga ik ook doen. Kan je even uitleggen hoeveel je erin doet. Water / sole / appelazijn / citroensap. Dank

 
Ik gebruik een glazen fles van 500 ml. Daarin doe ik een scheut sole en een scheut appelazijn en een scheut citroensap. Ik meet het niet af, maar het zal een ruime eetlepel per soort zijn denk ik.

De rest van mijn vocht krijg ik binnen in de vorm van thee en bouillon.

 
@Poeki, ja Poeki, gisteren-avond alsnog wat gevonden over H202. Reden is dat ik nu een nieuwe fles 30% heb binnengekregen. De eerste fles 3% is dus op. Ik heb nu een verdunning gemaakt (ik dacht 3%) maar het is geworden 10%. Dus 1 klein flesje 30% en daar 2 dezelfde kleine flesjes water bijgedaan. Hoewel dat gewoon kraanwater is.

Voor de klysma,s wordt het dan zowiezo nog verdund. Ga ik niet uitrekenen, is niet interessant. In principe gaat er 1,5 liter water naar binnen, maar ook wel eens minder omdat de darmen meteen beginnen te werken. Gisteren naar al die berekeningen gekeken, daarom heb ik 30% genomen. Veel gemakkelijker.

Ook heb ik het verhaal over de bijen en H202 nog eens gelezen. Mijn ogen zijn al een tijdje ontstoken (randen) maar honing durf ik er nog niet in te doen. Ik heb druppels van Weleda, voelt wel erg goed.

Ik zal voortaan ook de hierboven genoemde sole samen met appel-azijn gaan toevoegen in de loop van de dag. Mijn eerste pogingen in het voorjaar gaven diaree-klachten. En ik eet/drink nu al veel meer yoghurt en melk (geit). Gisterenavond geen groenten gegeten maar yoghurt met extra room - room is dan van de koe. (jeuk)?

Ik heb een fles appel-azijn staan maar weet niet hoe lang ik dit kan bewaren als het al open is geweest. Staat in de ijskast.

Gelukkig is dat niet zo prijzig.

We gaan naar de herfst en de winter (snik snik) en dan is het gemakkelijker met slecht weer te experimenteren, rauwe eieren, leverkuur enz. (dus binnenblijven).

 
Ik ben gek op de herfst en al helemaal op de winter! Ik kan niet wachten tot we van die ellendige warmte af zijn!

Mike

 
Je zegt dat je sterke bijnieren hebt, maar volgens mij moet je met sterke bijnieren goed tegen kou EN warmte kunnen. Als je met warm weer elke dag bier nodig hebt, dan klopt er toch echt iets niet helemaal.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan