Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Moondust
Quote:
Gezondheid, heb je zin en tijd om eens een woensdag mee te rijden naar Winsum om rauwe melk te halen? Ik lees dat je in Zuidwest Groningen woont. Dat is niet zo'n hele grote omweg vind ik bij nader inzien. Ik ga elke woensdag rond 17:00, omdat ik het dan kan combineren met de dansles van mijn zoon.


Ja, daar heb ik zeker zin in. Dank voor je aanbod, dat vind ik erg vriendelijk van je.

Dan moet ik wel de exacte plek weten waar we elkaar kunnen vinden.

Poekie,

Ja, ik smeerde vroeger bij eczeem soms met cortisol op. Maar voor de rest gebruik ik geen medicijnen.

Pike(en Alexandra, je vroeg je af hoe mijn ontlasting was),

Je zal het niet van mij verwachten, maar al kort voordat ik met WAPF begon was ik al met erg effectieve oefeningen bezig om het autonoom zenuwstelsel(en daarbij mijn darmen) beter te doen functioneren. Ik lees veel boeken en door de kennis die ik opgedaan heb, weet ik steeds beter wat ik moet doen om tot diep meditatieve ontspanning te komen en ik kan sinds kort uit ervaring vertellen, dat ik zelfs voordat ik met WAPF begon, al groene ontlasting(ontgiftigingsverschijnel) kreeg. Dit is voor mij een bewijs dat je eerst je controle over je eigen autonome zenuwstelsel moet hebben en dan pas kan je voldoende voedingsstoffen uit voedsel halen. Ik leerde ook dat de darmen uiterst gevoelig voor stress zijn en dat je darmen voor de 70% bepalend is voor je totale gezondheid. Uit kennis die ik jaren geleden opgedaan heb, begon ik toen al af te vragen wat er met mij aan de hand is en begon dus boeken te lezen dat veelal over gezondheid ging, daar kwam ik erachter dat het autonome zenuwstelsel vrijwel alles in het lichaam bepaald, dus ook of je darmen goed functioneren of niet, of het ook voldoende voedingsstoffen opneemt of niet, maar ik heb ook begrepen dat het autonome zenuwstelsel ook bepalend is voor de bijnieren.

En verder, kijk eens naar The Iceman(Wim Hof) Kijk naar waar hij in staat is en toch leeft hij qua voeding erg ongezond en eet zwaar geraffineerd voedsel.

http://www.innerfire.nl/methode

Toch geniet hij van een veel betere gezondheid dan de meeste mensen. Er zijn wetenschappelijke proeven geweest waarbij ze die man met griep inspoten, hij kreeg er nauwelijks last van griepverschijnselen, toch eet hij echt ongezond, ook heeft hij zijn "ongeneeslijke" bevroren lichaamsdeel weten te genezen dankzij zijn oefeningen wat tot heel veel verbazing heeft geleidt, maar dat is alleen omdat hij dankzij de meditatie en visualisatie-oefeningen controle over zijn autonoom zenuwstelsel heeft en daarin getraind heeft, daarom werkt zijn immuunsysteem en regeneratievermogen erg goed. Ik heb mij altijd met ademhalingsoefeningen bezig gehouden en ik had niet de indruk dat dit echt effectief op mijn gezondheid werkte, maar uit het boek(ontspannen, biofeedback en meditatie) die ik paar weken geleden tweede hands heb gekocht en uit heb gelezen, las ik dat de visualisatie-oefeningen noodzakelijk zijn om tot extreem diepe ontspanning en om tot hogere bewustzijnstoestanden te komen, waarbij al dat vastzittende spanningen in het lichaam letterlijk wegsmelten, dus ging ik mijn ademhalingsmeditatie uiteindelijk met visualisatie-oefeningen combineren waar ik al ruim een week geleden bezig was, dat was nog voordat ik met WAPF begon, toch kreeg ik groene ontlasting door de oefeningen omdat ik mijn autonoom zenuwstelsel aan het stimuleren was, om vooral de parasympatische zenuwstelsel veel beter te doen functioneren, dit deel van het autonome zenuwstelsel heeft als taak dat je organen goed hun werk moeten doen, waaronder vooral de darmen. Uit het boek "de parasympathicus" las ik inderdaad dat visualisatie-oefeningen inderdaad het parasympatische zenuwstelsel stimuleert, ook het autogene training is hierop gebaseerd.

Het verschil met nu is alleen dat ik dit vanaf nu gecombineerd gaat doen met hoogkwalitatieve voeding waaronder straks ook met rauwe melk.

Gezondheid,

 
Quote:
Maar, zelfs onder de klassiek autisten zijn er mensen die willen en zullen ontwaken! Geen idee hoe dat gekomen is, maar het biedt perspectief voor iedereen.


Zal dat misschien door mijn ontspanningsoefeningen gekomen zijn?

 
Tanja,

Sorry dat ik je bericht overgelezen heb.

Quote:
Maar als je het vaccinatie programma volledig hebt doorlopen heb je al met 2,3 en 4 maanden de DKTP prik gekregen nietwaar?


Klopt, toen ik nog maar aantal maanden oud was heb ik inderdaad DKTP prik gekregen.

Gezondheid,

 
Hetzelfde als gisteren, alleen i.p.v. slagroom als tussendoortje heb ik juist enkele eetlepels roomboter en ook enkele eetlepels ghee gegeten.

Maar ik heb echt wel een verzadigd gevoel, op een bepaald punt zegt mijn lichaam wel zo van: het is even genoeg zo en kan ik uren op vooruit, zonder hongergevoel, dat was voordat ik met WAPF begon wel heel anders.

Morgen wil ik slagroom als lunch doen en met yoghurt erbij.

Gezondheid,

 
Goed bezig Gezondheid! Probeer wel te blijven eten totdat je iedere keer tegen dat punt aan zit. Lekker volladen je lichaam met goede en gezonde vetten.

Die boerderij waar Moondust de melk haalt, kan je daar ook andere dingen kopen? Ik ben erg voorstander van shoppen op de boerderij. Kan je misschien van te voren een boodschappenlijst maken.

Slaap lekker voor straks. Ik ga mijn bed nu lekker opzoeken.

 
Op de boerderij in Winsum verkopen ze naast rauwe melk ook nog vlees en kaas! En verder ook wel kokosolie, mosterd, enz. Als t moet krijg je de schaar om zelf maggieplant te knippen voor door de bottenbouillon.

Ik was er afgelopen zaterdag en toen kwam het gesprek op kefir en toen kreeg ik van Jolanda (de boerin) een zakje kefirpoeder mee naar huis om te proberen, ik ben benieuwd.

Op het werk neem ik sinds kort rauwe melk mee voor iemand die zou zaterdag, voor zn vakantie, zn lege potten, die Jolanda me had geleend, in de kantine klaarzetten. Alleen was tie dat vergeten. Dus ik vroeg aan Jolanda waar ze die potten toch vandaan haalde, nou gewoon uit een biologische winkel in Winsum! Genaamd Fluitekruid, ik was met stomheid geslagen, want toen ik zaterdag in die winkel was kon ik meteen al zien dat ik in het vervolg alle boodschappen kan doen in Winsum.

Eind deze week ' komt de koe terug',(eerbiedig bedoeld) dan heeft Jolanda weer mergpijpjes!

 
Quote:
Maar als je het vaccinatie programma volledig hebt doorlopen heb je al met 2,3 en 4 maanden de DKTP prik gekregen nietwaar?



Dat klopt ongeveer Tanja, met 3, 4 en 5 maanden was het met mijn 2 oudsten van 22 en 23 jaar.

Marieke (met autisme) loensde rond een half jaar en daarna en meldde dat op het CB. Niets aan de hand zeidden ze dat tegen mij. (is zeidden goed Nederlands, ik vind het opeens zo'n gek woord :roll: )

Tinus Smits zei later toen ik bij hem kwam toen ze een jaar of 8 was, dat er toen al een verandering had plaats gevonden door de prikken die ze al gehad had. De DKTP's dus.

NIET GOED dus...

Dus Gezondheid, die prikken zullen jou ook geen goed gedaan hebben. De 3 maandenprik was toen de eerste vaccinatie.

 
@Mike of Poekie

Kan een van jullie mijn mailadres aan Gezondheid toesturen? Dan kan ik met hem een afspraak maken voor het halen van rauwe melk aankomende woensdag. Alvast bedankt.

Wat betreft boerderij Kleikracht in Winsum, die verkopen idd ook kaas (niet rauwmelkse, maar dat willen ze nog wel gaan doen) en vlees, maar ik heb een speciale afspraak op woensdag buiten de reguliere openingstijden om. Alleen rauwe melk, contant afrekenen en verder niets. Ik sta in vijf minuten weer buiten doorgaans. Dus Gezondheid, als je woensdag meegaat, dan is er geen gelegenheid om andere dingen te kopen helaas. Of je moet de boerin even een mail sturen (via de website www.kleikracht.nl) om te vragen of er toch een mogelijkheid is als je het echt graag wil. Zelf bestel ik altijd online Remeker kaas (rauwmelks met dierlijk stremsel). Gelijk 5 kilo. Alles wordt netjes vacuum gesealed in stukken van 450-550 gram. Dat blijft in de koelkast vele weken lang goed. Mijn vlees haal ik altijd bij De Kudde van Anloo in Anloo. Helemaal de andere kant op dus. Maar goed, voor goede voeding moet je wat overhebben. Naar Anloo kan je ook wel een keer meerijden, maar dat moeten we t.z.t. maar ff bekijken.

 
Alexandra,

Dit is de boerderij waar Moondust over heeft.

http://www.kleikracht.nl/

De openingstijden:

donderdag en vrijdag 13.30 - 17.00 uur

zaterdag van 10.00- 17.00 uur

En Moondust gaat elke woensdag. Kennelijk kun je woensdag wel rauwe melk krijgen, maar de winkels zijn alleen op donderdag, vrijdag en zaterdag open.

Marijan,

Ik weet het. En fatsnotbad heeft het zelfs over vaccins als BIOLOGISCHE WAPENS. Het gaat echt heel extreem ver.

Gezondheid,

 
Hoeveel liter ga je meenemen Gezondheid?

Wat heb je vandaag gegeten tot nu toe? Hoe voel je je? Merk je veranderingen in je lichaam?

:oops: vragenuurtje geloof ik.....

 
Quote:
Hoeveel liter ga je meenemen


Oef, afhankelijk hoeveel ik mee kan nemen, ik heb geen grote flessen klaarliggen voor rauwe melk, maar daar ga ik morgen denk ik achter aan, blokker heeft wel grote lege flessen verkrijgbaar, ik probeer toch voor minimaal enkele liters rauwe melk.

Quote:
Wat heb je vandaag gegeten tot nu toe?



Vanochtend hetzelfde als dagen ervoor, vanmiddag hele beker slagroom met yoghurt en verder 2 eetlepels Ghee gehad.

Quote:
Hoe voel je je? Merk je veranderingen in je lichaam?


Ja, ik merk het wel. Geen last van droge, soms beetje rode en schilferige huid meer, hoef elke avond niet meer iets op mijn gezicht te smeren tegen droge huid en ben minder snel vermoeid. Ouders zijn hier best wel verbaasd over, maar ik hoorde mijn moeder zo straks zeggen: "Ik vind dat wat ik eet te lekker om laten te staan".

De verhalen over degeneratie en regeneratie uit het boek is een ding, maar dat ook echt zelf ondervinden, dat is helemaal geweldig :-)

Gezondheid,

 
gezondheid , heb je geen kefirkorrels? dan kan je kefir maken van de melk dat blijft wel weken goed.

en heb je al naar de vetoplosbare vit c gekeken, dit ook ivm vaccinatieschade.

sheila

 
gezondheid ik bewaar de melk/yohurt en kefir altijd in weckpotten die kan je kopen bij blokker of marskramer

sheila

 
Sheila,

Nee ik heb geen kefirkorrels, al weet ik wel dat je dat kan bestellen. Wist niet dat je kefir met rauwe melk wekenlang kan bewaren, dus dat is al helemaal mooi. Ik ga eerst voor rauwe melk en dan ga ik mij ook meer met kefir bezighouden, want dat kan je inderdaad maken als je rauwe melk hebt.

Verder weet ik dat vetoplosbare vitamine C in rauwe melk zit, dus dat krijg ik sowieso binnen, of dat met of zonder kefir is.

Gezondheid,

 
Quote:
@Mike of Poekie

Kan een van jullie mijn mailadres aan Gezondheid toesturen? Dan kan ik met hem een afspraak maken voor het halen van rauwe melk aankomende woensdag. Alvast bedankt.



Gedaan, veel plezier samen.

Lia

 
Quote:
Hoe is dat zo gekomen?


Oef, ik kan het wel vertellen, maar dan moet ik ook dingen vertellen die privé zijn, het heeft iets met levenservaringen van ons gezin te maken, maar hier laat ik het bij.

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan