Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

@Peti

Hoe kan je ademhalen zonder beweging? Er is toch altijd beweging? Tevens zeg je dat je je niet met je ademhaling moet bemoeien, maar dat doet iedereen toch al in het dagelijks leven? We ademen allemaal automatisch zonder inmenging van ons denken. Maar toch ademen de meeste mensen blijkbaar verkeerd. Kan je hier nog wat nader op ingaan?

 
Eef,

Je moet mij maar eens YouTuben, dan zie je dat ik zing en gitaar speel in een bluesband, Mike & the Mellotones. Ik beschik over een flink stemvolume, waar ik ook baat bij heb tijdens mijn lezingen. Ik heb wel eens akoestisch geasproken in een zaal waar ruim 80 man publiek in zat en iedereen kon mij verstaan. Dat is dus allemaal dik in orde, maar soepel in de heupen zal ik wel nooit worden, ben ik bang. :wink:

Mike

 
Mike,

O!, was niet op jou gericht, maar meer op 'ademhaling' en als reactie op 'panisch voor ademshalingstechnieken'.

Gaaf voor je! Ben zelf zangeres/actrice en zit daardoor ook heel goed in mijn ademhaling/buik. en dat terwijl ik jaren (zwaar) heb gerookt. Wist je dat de meeste rokers zich bevinden tussen zangers en hartchirurgen? Bron heb ik niet voor je (lost it), maar wel typisch :-)

groet, Esther

 
Moondust, alles is beweging zo ook de adem, maar er bestaat uiterlijke beweging en innerlijke beweging.

Alles in je lichaam beweegt zich innerlijk, kijk bijv. naar de spijsvertering. De slokdarm is geen holle pijp waar je eten naar beneden glijdt, nee de slokdarm moet hard bewegen om het voedsel naar beneden te duwen, voel je dit?

De maag is ook geen zakje waar het eten invalt, nee.. de maag moet zich uitzetten als het eten zich aanmeldt. De maag kneed en kneed het voedsel…voel je dit?

Bij de darmen zit geen knopje waar je de beweging inzet om het voedsel te vervoeren, nee… de darmen doen al het werk met bewegingen…voel je dit?

Ademen is een levend proces, het gebeurt zonder jouw inmenging (maar je hebt wel invloed op de adem) en de adem kan je ook voelen net zoals je je slokdarm kan voelen als je naar binnen in jezelf gaat. Het heeft niks met uiterlijke beweging te maken maar meer met innerlijke ruimte.

Ademen zonder inmenging van ons denken…. vergeet dit maar. Elke gedachte gaat gepaard met de ademhaling alleen je merkt dit niet.

In het bovenlichaam (verstandlichaam) huist het ‘ik’, het is ‘Ik Ben ik- bewustzijn’,

In het onderlichaam bevindt zich het Zelf, dit is het ‘Ik Ben-bewustzijn’ ofwel het Zijn-bewustzijn.

Het hart is het Godsbewustzijn, daarom kan dit orgaan nooit kanker krijgen. De adem is de sleutel die op alle bewustzijnsvormen past.

De meeste mensen ademen vanuit hun bovenlichaam, vanuit hun ik-bewustzijn. Dit doe je door middel van je gedachten. Onze hersenen maken overuren en je hoeft maar een zorg aan je hoofd te hebben en hups je adem zit in je bovenlichaam, ook als je de buikademing doet, want je zet je buik uit met het ‘ik-bewustzijn’.

De gedachten bepalen waar de adem naar toe gaat. Moet je nagaan als je meer zorgen hebt of altijd piekert, boos of wantrouwig bent etc. je adem zal altijd in je bovenlichaam blijven.

Ga je met je gedachten naar beneden, naar je gevoelslichaam dan krijg je een heel andere ademhaling. In de buik zetelt het Zijn-bewustzijn en als je met je gedachten naar je buik, bekken, benen en voeten gaat, dan voel je dit bewustzijn als innerlijke vrede, schoonheid, zuiverheid etc. Het is het denken tegenover het voelen.

Dus ja, de meeste mensen ademen verkeerd omdat ze met hun gedachten in hun bovenlichaam zitten. Ga je bijv. tuinieren, dansen, muziek maken, creatief bezig zijn dan maak je in feite even je hoofd leeg en van deze gelegenheid maakt de adem gebruikt om naar beneden te dalen en je voelt dit als een ‘verademing’.

Maar oh wee als maar een negatieve gedachte je hoofd binnen komt, dan springt gelijk de adem naar boven toe. Naar het aandachtspunt zogezegd.

Daarom wordt er vaak gezegd ‘hou je gedachten zuiver’ en je zal een gelukkig mens zijn omdat je dan de steun krijgt van je onderlichaam, het rustpunt, het Hara-punt.

Moondust, wat een aparte naam heb je gekozen….. de maan heeft ook heel veel invloed op ons, maar dat is een ander verhaal en dit is mijn versie hoor… ik ben nog steeds een leek die probeert het leven te begrijpen.

 
Dank je Peti. Dus eigenlijk kunnen we niet zoveel aan onze adem doen. Immers, als we er wat aan doen dan zitten we per definitie in het ik-bewustzijn van het bovenlichaam. Het lichaam gaat met de adem vanzelf omlaag als er geen stress-signalen van boven komen. Zo begrijp ik het goed?

 
En eigenlijk wil ik nu de stand van zaken rondom Gezondheid weten :)

Hoe gaat het met het eten? En het avondeten?

Ik zat zelf te denken om levertraan met boterolie toe te gaan voegen en stoppen met tandenpasta. Wat vindt je daarvan Gezondheid?

 
Moondust, dat klopt, we moeten ook niks met de adem doen, de adem ademt vanzelf wel en elke bemoeienis komt uit het bovenlichaam (het ik-bewustzijn) vandaan. De mens moet leren ademen vanuit het onderlichaam, vanuit het Zelf.

En ik denk dat er ook zoveel ziekten zijn, adem is leven, adem je je verkeerd dan krijg je lichaam niet genoeg leven (zuurstof), gevolg ziekte (stress) We missen de basis, het Zelf.

Als de stress weg is, ga je al veel beter ademen, maar denk ook dat stress vaak in je hoofd zit, dus let op je gedachten. Hou de aandacht in het onderlichaam

Verkeerde adem krijg je ook van ongezond eten, ongezonde gedachten, ongezonde beweging maar ook van medicijnen, alcohol, roken, etc.

We stoppen ermee want we zitten in het andermans topic, alhoewel Gezondheid heel veel over de adem weet. Daar heb ik bewondering voor.

 
Quote:
Hoe gaat het met het eten? En het avondeten?


Dat gaat prima. Alleen mijn avondeten veranderen dat wordt m niet(misschien in de toekomst wel), want ik moet van ouders eten wat ze koken, toch neemt dit niet weg dat we keer bottenbouillion maken en misschien lukt het mij wel een keer. Bij avondeten nemen we dagelijks wel twee magnesiumpillen en visoliecapsule.

Quote:
Ik zat zelf te denken om levertraan met boterolie toe te gaan voegen en stoppen met tandenpasta. Wat vindt je daarvan Gezondheid?


Nou ik blijf gewoon met tandpasta tandenpoetsen, ben er wel sceptisch over om met tandenpasta te stoppen.

Gezondheid,

 
Quote:
Nou ik blijf gewoon met tandpasta tandenpoetsen, ben er wel sceptisch over om met tandenpasta te stoppen.


Fluor is gif. Gif dat je aanbrengt vlakbij je schildklier (mondomgeving). Hierdoor raakt je schildklier vergiftigd en dit heeft invloed op je mentale vermogen. Niet handig als je autisme hebt!

Mike

 
Je kan toch ook gewoon een fluoride vrije tandpasta kopen?

Te koop bij de natuurwinkel.

 
Quote:
Fluor is gif. Gif dat je aanbrengt vlakbij je schildklier (mondomgeving). Hierdoor raakt je schildklier vergiftigd en dit heeft invloed op je mentale vermogen. Niet handig als je autisme hebt!


Ok, maar ik vind de gezondheid van mijn tanden ook extreem belangrijk, zonder tandpasta ben ik bang dat het tot meer tandcariës gaat leiden.

Gezondheid,

 
Tip voor je Gezondheid:

Gebruik ipv tandpasta een mix van kokosolie, etherische pepermuntolie en Keltisch Zeezout. Lekker fris en doodt bacteriën!

Regelmatig met H2O2 3% spoelen helpt ook.

 
Wil je een gezond gebit houden lees dan "Genees Tandbederf" van Ramiel Nagel.

En nog belangrijker, act accordingly! :wink:

 
Quote:
Je kan toch ook gewoon een fluoride vrije tandpasta kopen?

Te koop bij de natuurwinkel.


Ja, daar kan ik wel eens naar kijken als ik weer naar de natuurwinkel ga.

Gezondheid,

 
Quote:
Ok, maar ik vind de gezondheid van mijn tanden ook extreem belangrijk, zonder tandpasta ben ik bang dat het tot meer tandcariës gaat leiden.


De gezondheid van je tanden? Dan moet je dus geen fluoride tot je nemen! Fluoride VEROORZAAKT caries!

Mike

 
Quote:
Wil je een gezond gebit houden lees dan "Genees Tandbederf" van Ramiel Nagel.


Dat boek zal vast een MUST zijn. Uiteraard ga ik dat boek wel keer lezen.

Gezondheid,

 
Ik snap ook dat je moet eten wat je ouders koken. Ik heb ook geen tips gegeven hoe je daar onderuit kan komen, wel hoe je het vetter kan maken door extra jus te nemen en eerst je vlees en groente te eten. Dan kan het namelijk zijn dat je een aardappel laat liggen omdat je gewoonweg genoeg gegeten hebt.

Als je vooraf eerst een kop bottenbouillon zou eten/drinken, dan heb je gewoonweg minder honger, want je hebt al voor een gedeelte gegeten. Maar dat is nog even toekomstmuziek.

Zoals je je verdiept in het zenuwstelsel, verdiep je eens in fluor! Het is inderdaad puur vergif en je werkt jezelf ermee tegen.

Magnesium wordt vele malen beter opgenomen door de huid. Een paar keer per week een voetenbad heeft een veel groter effect dan het innemen van magnesiumpillen. Een visoliecapsule is veel te weinig. Er is op dit moment een topic gaande over een nieuwe soort levertraan van green pasture. Ik zal zo de link plaatsen. Ik denk dat het goed innemen van levertraan echt een grote aanvulling zal zijn op je dieet. Zeker omdat het nog niet mogelijk is om volledig wapf te gaan gezien je avondmaaltijd.

Zoals je gelezen hebt in het boek van Price, hij heeft een groep kinderen allemaal hetzelfde laten eten en thuis aten ze "normaal". Maar door de toevoeging van levertraan en boterolie ging hun gezondheid toch vooruit.

Edit: https://www.fatsforum.nl/topic/gefe...rtraanboterolie-mix-of-skate-liver-oil/page/2

 
Gezondheid, je hebt het boek van Price gelezen. 1 van de belangrijkste dingen die daarin staat is dat de onderzochte stammen de tanden niet poetsten! Hij moest eerst een laag tandplak weghalen om de tanden goed te kunnen bekijken. Wij hoeven niet rond te gaan lopen met tandplak, dat wordt ook sociaal gezien niet gewaardeerd, maar stop met jezelf meermaaldaags te vergiftigen. De gezondheid van je tanden komt net als de gezondheid van alles, van binnenuit, door voeding. Niet door iets dat in een fabriek is gemaakt.

Maar je hebt bewezen goed onderzoek te kunnen doen. Wacht niet op het boek, maar ga je goed inlezen op het internet en hier op het forum :)

 
Nou, ik heb even de tijd nodig om dit alles op mij in te werken en verder rustig door te lezen. In elk geval geeft fluoridevrije tandpasta mij de voorkeur als dat in de natuurwinkel te krijgen is. Bedankt voor de nodige informatie, denk dat ik wel iets mee kan doen.

Gezondheid,

 
Uit het boek van Price (hoofdstuk 24):

Quote:
Omdat dit een zwaar giftig element is, moet men voorzichtig met fluor omgaan. Bij het maken van oplossingen moet men veilig binnen de gestelde normen blijven.


Quote:
In moderne studies wordt getracht te achterhalen hoe fluor zich gedraagt wanneer er sprake is van nadelige effecten. De studies van deze auteur naar chemische veranderingen in het bloed, die in verband gebracht worden met verstoringen van de mineraalstofwisseling, geven aan hoe gevoelig het menselijk systeem is, niet alleen voor een tekort aan essentiële mineralen en vitamines, maar ook voor giftige concentraties van bepaalde stoffen van metalen en niet-metalen aard.


Quote:
Deze gegevens geven aan dat 1 procent natriumfluoride (NaF) in het voer een algemene verstoring van de mineraalstofwisseling veroorzaakte. Ze geven eveneens aan dat de inname van fluor in hoeveelheden boven de tolerantiedrempel van de weefsels een zwaar onderdrukkende werking heeft en de afzetting van mineralen in botten en in het gebit negatief kan beïnvloeden.

In tegenstelling tot botten is een compleet herstel van het gebit in de daaropvolgende maanden en jaren niet mogelijk, waardoor afwijkingen van het tandglazuur dus permanent zouden zijn.

Veldstudies leverden belangrijke gegevens op over het water en de bodem in veel gebieden, waaronder een gebied in Noord-Afrika waar het gebit van mensen, maar ook van kamelen, schapen, koeien, geiten, ezels en paarden, ernstig was aangetast.

Gemeten volgens de methode van Jacob en Reynolds bevatten de wateren uit dit gebied tussen de 23 tot 31 fluordeeltjes per miljoen. Het gesteente in dit gebied bevatte 5,38 procent fluor, of 53.800 deeltjes per miljoen. Dit is het hoogste cijfer in onze studiereeks en tevens hoger dan tot nu toe in de wetenschappelijke literatuur is vermeld.

Een andere studie ging over de botafbraak bij vee op een boerderij in het oosten van New Mexico, waar zowel het water als de bodem buitensporige hoeveelheden fluor bevatten. Het bloed van de aangetaste dieren liet een zeer duidelijke onderdrukking van de mineraalopname zien.


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan