Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Dan een vraagje hoe erg je dit wil, want 3 eetlepels honging kan echt niet! Maar je zal wel last krijgen van afkickverschijnselen als je minder zoet en koolhydraten gaat eten. En uit al je posten ben je overtuigd van het feit dat je vetten eet. Wat je hier schrijft is echt niets!

Dus een vraag waar je vanavond over na mag denken. Ga je ervoor of niet? En dan per maaltijd en tussendoortjes aanpakken. Er is vast iemand hier op het forum die je kan helpen met argumenten voor je ouders. Ik heb ze niet, ik hoef niemand anders dan mezelf te overtuigen en dat ging makkelijk. Gadsie en Midori hebben vast wel tips voor je, zij zijn je al voor gegaan.

 
Quote:
3 flinke eetlepels honing.


Goed dat je zo eerlijk bent, dit is veel, een eetlepel op een liter zou beter zijn. Ipv boter kun je ook slagroom gebruiken, dat mengt wat lekkerder.

Kruiden zou ik biologisch kopen, kaneel is erg lekker in een yoghurtsmoothie en goed voor de bloedsuikerspiegel.

 
Quote:
Dus een vraag waar je vanavond over na mag denken. Ga je ervoor of niet?


Dat weet je best, ja ik ga ervoor en als ik honing moet verminderen doe ik dat zo, ik doe dit niet omdat het zoet is maar omdat ik dacht dat ik goed bezig was.

Vertel eens Alexandra, hoeveel eetlepels kokosolie stel je dan voor? vijf, tien?

Gezondheid,

 
Dat ligt aan je smaak. Die slagroom van Tanja is een super idee!

Ik zelf ben van het simpele. Ik zou gaan voor 1 beker slagroom, 1 theelepel honing, 250 ml yoghurt, kaneel en kokosolie. Begin met 2 eetlepels gesmolten kokosolie. Dan kan je aan de smaak wennen.

Je kan er ook zuur fruit in doen.

Hier kan je ook wat recepten vinden:

http://www.voedingisgezondheid.nl/Yoghurtsmoothie.html

Tussen de middag kan je hetzelfde eten of bijvoorbeeld:

4 gebakken eierern in roomboter met flink veel kaas.

En als je tussen je ontbijt en lunch honger krijgt, dan zou ik lekker gekookte eieren eten. Of nog een bekertje slagroom drinken :)

Nu niet te druk maken voor morgenochtend. Je hebt bijvoorbeeld geen slagroom in huis, geeft niets, niet stressen ;) Eet een extra ei!

Ik stop er mee, ik ga me richten op mijn leverreiniging. Ik denk dat je dat pas zal doen als je op jezelf woont ;)

 
Quote:
Dat ligt aan je smaak. Die slagroom van Tanja is een super idee!

Ik zelf ben van het simpele. Ik zou gaan voor 1 beker slagroom, 1 theelepel honing, 250 ml yoghurt, kaneel en kokosolie. Begin met 2 eetlepels gesmolten kokosolie. Dan kan je aan de smaak wennen.

Je kan er ook zuur fruit in doen.


Ok, daar ga ik morgen dan ook wel meteen beginnen, geen gebla meer maar wordt werkelijkheid omdat ik dat wil!

En ja, die recept van Mike kan ik misschien ook maken.

Ik ga er zeker ervoor en mijn ouders hebben mijn keuzes te accepteren!

Quote:
Nu niet te druk maken voor morgenochtend. Je hebt bijvoorbeeld geen slagroom in huis, geeft niets, niet stressen Eet een extra ei!


Haha oke :-)

Gezondheid,

 
De kracht van herhaling Tanja! Enne, als we allemaal hetzelfde schrijven, zonder dat van elkaar te weten, dan geven we volgens mij de juiste adviezen!

Tijd voor een samenvatting ;)

Wat is het dat je vandaag in de winkel wil gaan kopen? Want een lijstje maken zou wel handig zijn.

1 van de eerste dingen die ik kocht was ook Ghee, ook te koop bij ekoplaza. Misschien vindt jij het, net als andere op het forum, het ook lekker om zo te eten.

En wat voor zout heb je? Mijn ekoplaza verkoopt geen keltisch zeezout en had deze dan ook om mee te beginnen. https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraadkast/kruiden/zout-en-kruidenzout/3445850070778.html

 
Quote:
Wat is het dat je vandaag in de winkel wil gaan kopen?


- Aantal bekers slagroom

- Keltische Zeezout grof grijs keukenzout, ja erg goed idee

- Aardbeien voor weinige koolhydraten, want van vetten alleen val ik af en dat wil ik niet

- Bessen

- Eieren

- ja Ghee, zal het meenemen

Dat wil ik zo op halen.

Ja ik heb beetje verstoord slaapritme, dus reageerde ik wat later en dat is niet omdat ik geen interesse heb. Het heeft met degeneratie te maken en misschien dat zodra de regeneratie(dus als ik weer herstel) eenmaal bezig is ik hier op deze forum nog eens uitgebreid over mijn autisme en daarmee samenhangende gezondheidsproblemen over ga hebben, want autisme wordt erg onderschat en is echt extreem ernstig omdat de degeneratie zeer merkbaar en zelfs voelbaar snel gaat, ben er absoluut kapot door en geestelijk ben ik ook niet helder, zelfs lichamelijk ga ik droevig achteruit.

Maar goed, des te reden meer dat ik zo meteen naar de natuurwinkel ga.

Gezondheid,

 
Als je een verstoord slaapritme hebt, dan moet ik gelijk denken aan bijnieruitputting. Hoe meer last ik heb van mijn bijnieruitputting, hoe "autistischer" ik kan worden. Ik ben geen autist, maar heb wel veel met normaal begaafde autisten gewerkt en volgens hun ben ik ook een echte ;)

Je wilt je autisme omdraaien, ik denk dat je eerst al je andere dingen aan moet pakken, je hele systeem sterker maken. Dan komt daarna je autisme. Eerst aanpakken wat aan de oppervlakte zit, daarna steeds verder de diepte in. En we hebben het over jaren en jaren in dit geval. Ga daar maar vanuit.

 
Nou, ik heb al die gezonde dingen gehaald al in huis.

Quote:
Je wilt je autisme omdraaien, ik denk dat je eerst al je andere dingen aan moet pakken, je hele systeem sterker maken. Dan komt daarna je autisme. Eerst aanpakken wat aan de oppervlakte zit, daarna steeds verder de diepte in. En we hebben het over jaren en jaren in dit geval. Ga daar maar vanuit.



Oke, dus je zegt dat ik eerst mijn systeem moet aanpakken. Maar toch kan de regeneratie nu wel beetje beginnen lijkt mij zo, want ik heb slagroom vol met vet en Ghee heb ik ook in huis, verder ook biologische eieren gehaald en ik heb ook grasroomboter in koelkast liggen, allemaal vetten dus, veel en veel beter dan hoe ik het eerst had.

Dus ik kan beginnen.

Gezondheid,

 
Ja, je kan gaan beginnen, met jezelf te voeden! Omkering is echt een lange weg die je hebt te gaan en je bent wel een beetje ongeduldig. Geeft niets, heel herkenbaar, maar zoals je zelf ook al zegt, autisme is onderschat en een ernstige situatie. Dus het is echt stapje voor stapje en in mijn beleving is de omkering van autisme de laatste stap in deze omkering. Als anderen een andere mening hebben in deze dan hoor ik dat graag!

Het begin :lol:

Je hebt nu spullen in huis om je ontbijt, lunch en tussendoortjes aan te pakken. Je hebt recepten gekregen en nu wordt het tijd om te gaan mixen, proeven, uitproberen.

Wat vindt je ervan om je hier een week op te richten? Zodat het uiteindelijk een automatisme wordt?

Ontbijt en lunch

Je kan maken de yoghurtsmoothies, eieren (gebakken en gekookt, met of zonder kaas)

Tussendoor

Beker slagroom

Eetlepel Ghee

Eetlepel Boter

Ei

En dan nog 1 ding waar ik aan dacht. De tandenpasta. Je hebt nu alles in huis om die de deur uit te doen. Tanden poetsen met kokosolie en keltisch zeezout.

Wat vindt je van mijn ideeën? Uiteraard lees ik graag terug wat je dagelijks maakt, eet en verzint!

 
Geweldig ideeën, ja, daar ga ik zeker mee beginnen, dat met die ontbijt en lunch.

Ja ongeduldig, nou kijk, leven met autisme is gewoon verschrikkelijk, daar ga ik binnenkort denk ik ook een topic van openen, al is het maar om mensen hier duidelijk te maken wat autisme en dan met name klassiek autisme met je doet, want het is een barbaarse marteling als je het mij vraagt, om nog maar te zwijgen je onvermogen om echt goed met mensen om te kunnen gaan en dat je zwaar overprikkeld raakt, geen normaal oogcontact kan maken, verder kon ik pas vanaf mijn zevende levensjaar praten, dus een gigantische ontwikkelingsachterstand, dit alles elke dag, elke dag steeds deze autistische aanvallen/martelingen ondergaan, dit wens je je ergste vijand niet eens. Mensen zeggen wel dat autisme mee te leven valt, maar in feite ben ik dan tegen mezelf aan het liegen, uit de posts van Mike ben ik ook erachter gekomen dat autisme mogelijk zelfs tot de allerlaatste stadium van degeneratie behoort, om even de extreem verre degeneratieve toestand aan te geven.

Maar de daadkrachtige veranderingen zijn nu werkelijkheid geworden en ik ga mij dan meer met bijnieruitputting bezighouden :-)

Gezondheid,

 
Wil je eens aan je ouders vragen of ze denken dat je zo geboren bent of dat er een verandering is gekomen naar aanleiding van een inenting?

En wil je ook opschrijven welke dingen je merkt op het gebied van ontlasting, hoofdpijn, andere dingen die misschien niet belangrijk lijken, maar het mogelijk wel zijn. Doe het maar gewoon in dit topic. Houdt het lekker overzichtelijk, voor mij dan toch :lol:

 
Alexandra ik moet het echt even kwijt: je bent een kanjer!! De manier waarop jij altijd klaar staat om iedereen van adviezen te voorzien vind ik bewonderenswaardig. Geen gezever, maar gewoon recht voor de raap en praktisch.

Ik denk dat Gezondheid erg veel van je adviezen kan gaan hebben. (en anderen natuurlijk ook)!

Het is duidelijk dat hij door de bomen het bos even niet ziet en jij helpt hem stapje voor stapje verder. Prachtig om te lezen, daar geniet ik van.

 
Dat komt door zijn autisme. Hij leest dat honing gezond is en gooit gelijk 3 eetlepels door zijn smoothie, wat natuurlijk weer teveel van het goede is. Autisten richten zich extreem op details en overzien het grote plaatje niet zo goed. Alexandra heeft het op zich genomen om Gezondheid op weg te helpen naar werkelijke gezondheid en daarvoor alle lof!

Mike

 
Dank je wel Marianu! Maar ik wil dit zeker niet alleen doen, want ik heb alleen maar mijn eigen ervaringen. We zijn met zoveel hier! En het was af en toe tenenkrommend, maar Gezondheid en ik hebben de vorm gevonden. Geen woorden meer maar daden! En dat vindt ik echt super geweldig, want hij heeft toch maar het lef, de durf en de guts om het te doen! Zoals hij zelf zegt, er heeft al een flinke degeneratie plaats gevonden. Als je je dan zo inzet dan verdien je gewoonweg hulp, stapje voor stapje, want dat is denk ik wat op dit moment nodig is.

Uiteindelijk helpt Gezondheid door dit topic weer anderen! Want hoeveel weten wel niet hoe te beginnen. Maar die zijn niet autistisch en mogen van mij lekker het forum en de site van Poekie doorspitten :D Maar Gezondheid kan straks weer anderen stapje voor stapje op weg helpen. En zo worden we groter en groter en eten zelfs zijn ouders straks Wapf, net als half nederland!

 
Quote:
Soms denk ik dat de hele samenleving doordrenkt is van autisten...

Hoeveel mensen doorzien het grote plaatje niet?

Mike


Dit herken ik ook.

Gezondheid, ik weet niet of je ouders nog kant en klare pakjes en zakjes voor saus en zo gebruiken. Als dat zo is zou ik ze in ieder geval overhalen daarmee te stoppen. Dan kunnen zij 's avonds vetarm eten en dan doe jij op je eigen bord (met hetzelfde eten) nog een grote klont roomboter, crème fraîche, kokosolie (paar overvolle eetlepels) of een scheut kokosmelk of slagroom net zoveel als je ergens ook een sausje je bij hebt. Zo kan je 's avonds gewoon mee eten en zeurt je moeder ook minder. Alleen zou ik van te voren wel even een keer afwegen hoeveel de koolhydraat rijke producten wegen. Als je dan aardappels (of liever natuurlijk zoete aardappel) heb dat je weet hoeveel 50 of 75 gram is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan